Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av tyvar1:

Xbox Sverige Launch Night LIVE

Fira lanseringen av Xbox Series X|S tillsammans med oss och våra partners samt ha chansen att vinna en Xbox Series X och mycket mer.

IKVÄLL 20:00-00:15
YouTube: https://t.co/D92zyoimnC
Twitch: https://t.co/EPq9RXcQPJ

#XboxSverige #PowerYourDreams https://t.co/DRqZUCcVq2 https://twitter.com/xboxse/status/1325744124193017856

https://youtu.be/3p_dzkHg8cw

https://pbs.twimg.com/media/EmX85P8XcAEOElp.jpg

Nu har det börjat!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Zeikor:

Vilka butiker 😊?

Medborgarplatsen

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ch1cou:

Samma gäller för mig, fick min orderbekräftelse exakt 15 minuter efter dig.

De ska ju skicka ut meddelande om försening, via SMS och/eller via mail om ni drabbats av detta.
Har ni pratat med supporten? (Jag vet, som att försöka konversera med en vägg, men ändå).

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Samma!

Arbetsdagen imorgon kommer ta låååååång tid....

Hinner du starta uppdatering och ladda ner första spelet efter lunch,
eller kommer du stirra på en progressbar i tre dygn

Nu kanske ett abtal spel uppdateras till releasen så att alla xbox one ägare ksn hoppa på tåget och uppdatera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

De ska ju skicka ut meddelande om försening, via SMS och/eller via mail om ni drabbats av detta.
Har ni pratat med supporten? (Jag vet, som att försöka konversera med en vägg, men ändå).

Ja jag nämnde det i mitt första inlägg, och även lite senare ang. försening.

Supporten antydde att ingen försening ligger i pipeline och jag har heller inte fått någon information gällande försening per sms eller mejl från EG eller liknande.

Min huvudbry grundar sig bara i att ingen leveransbekräftelse anlänt. Vanlig gammal noja! Borde inte ens bekymra mig men det gör man ju naturligtvis ändå hehe

Permalänk

Beställde Direkt när förbokningen öppnade utan expressleverans, min var i Jönköping kl 18:25, så jag räknar med att den är i Västerås imorgon.

Visa signatur

HejHej!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeikor:

Vilka butiker 😊?

Sthlm - Barkarby

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

Har en liggande för upphämtning i Sickla Köpkvarter (södra Stockholm). Jag har dock bestämt mig för att det ändå blir en PS5 även om jag tycker att hårdvaran inte är lika lockade. (För investerad i PSN..)

Är det någon som vill ta över bokningen och plocka upp så skicka PM. Nu bortlovad.

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem

Fick mail om att jag kan hämta min xbox series x nu ifrån webhallen... Någon annan fått det med?

Dock vet jag inte om jag kommer hämta ut den.. Har pc... Mer intresserad av ps5 egentligen..

Men får vänta till årsskiftet på den minst.. kanske man ska bara för att hämta ut denna å lira lite

Men det mer hederliga vore... Nogon som är en xbxox fan som brinner för det men inte får ut sin box imorn som vill ha det? Som bor i Göteborg ska tilläggas kanske jag kan tänka mig att ni köper den av mig till samma pris såklart..

Bättre att fans får den! Jag ajr pc å vill ha ps5 för de jag inte kan spela på PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av korvor:

Fick mail om att jag kan hämta min xbox series x nu ifrån webhallen... Någon annan fått det med?

Grattis, bara att ta dig dit imorgon och plocka den!!

Permalänk
Medlem

Verkar rent spontant som Microsoft har haft gott om lager på dem faktiskt, de kollegor jag pratat med som lagt beställning på Webhallen har alla fått leveransbesked nu ikväll.

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders_c_:

Beställde Direkt när förbokningen öppnade utan expressleverans, min var i Jönköping kl 18:25, så jag räknar med att den är i Västerås imorgon.

Då ser det väldigt mörkt ut för mig. För min ska till Köping och inte hört ett ljud..

Permalänk

Fick av webhallen att jag kan hämta min i Linköping.
I fredags fick jag mail om att jag inte skulle få nån än.
Så rätt nöjd.

Visa signatur

Intel Core i7-4770K@4Ghz, NZXT H440, ASUS Z87-DELUXE, Corsair HX1200i, ASUS GeForce STRIX GTX 980 4GB , Corsair Dominator DDR3 1866MHz 16GB, Corsair H60 Hydro Series, Samsung SSD 850 EVO och lite mer hdd

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ch1cou:

Ja jag nämnde det i mitt första inlägg, och även lite senare ang. försening.

Supporten antydde att ingen försening ligger i pipeline och jag har heller inte fått någon information gällande försening per sms eller mejl från EG eller liknande.

Min huvudbry grundar sig bara i att ingen leveransbekräftelse anlänt. Vanlig gammal noja! Borde inte ens bekymra mig men det gör man ju naturligtvis ändå hehe

Ok. Du kan inte spåra din leverans då? https://www.elgiganten.se/cms/kundtjanst-spara-din-leverans/s.... Det kräver dock ett digitalt kvitto med ett unikt ID som finns på det.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Cringe panel deluxe. Kan man inte ha folk som åtminstone har "lite" koll på vad det handlar om.

Vilken hade ni valt.. S eller X LOL.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ch1cou:

Ja jag nämnde det i mitt första inlägg, och även lite senare ang. försening.

Supporten antydde att ingen försening ligger i pipeline och jag har heller inte fått någon information gällande försening per sms eller mejl från EG eller liknande.

Min huvudbry grundar sig bara i att ingen leveransbekräftelse anlänt. Vanlig gammal noja! Borde inte ens bekymra mig men det gör man ju naturligtvis ändå hehe

Jag har samma problem, fick inget kvitto, och inte fått något leveransbesked, men enligt Elgiganten så ska jag få den imorgon, jag betalade genom klarna och valde express frakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Cringe panel deluxe. Kan man inte ha folk som åtminstone har "lite" koll på vad det handlar om.

Vilken hade ni valt.. S eller X LOL.

”Optimerad för hastighet och snabbhet”

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Intressant att Webhallen till och med verkar ha Series S kvar i lager i Linköping och Malmö (4 respektive 3 st). Känns ju som ytterst få kommer vilja köpa den...

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrico:

Intressant att Webhallen till och med verkar ha Series S kvar i lager i Linköping och Malmö (4 respektive 3 st). Känns ju som ytterst få kommer vilja köpa den...

Ytterst få av oss som hänger på forum likt Sweclockers, Series S är väl mer tänkt för t ex barnfamiljen. Jag tycker att Microsoft borde vara mer aggressiva med sin All Access plan och utöka till fler butiker, åtminstone för Series S.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Ytterst få av oss som hänger på forum likt Sweclockers, Series S är väl mer tänkt för t ex barnfamiljen. Jag tycker att Microsoft borde vara mer aggressiva med sin All Access plan och utöka till fler butiker, åtminstone för Series S.

Med tanke på lagret så ytterst få överlag. Undrar om man inte mer tänker på casual gamers och de som annars skulle köra Stadia t.ex. Med tanke på att jag själv är i kategorin "barnfamilj" så är det snarare så att barnen ofta vill kunna sälja/köpa beggade spel och liknande - eller låna av kompisar.

Jag håller helt med dock, hade man gjort lite mer aggresiva bundlingar så kan det nog vara ett gott alternativ för de som ändå bara köper digitala spel och just tycker om kataloger med lite äldre titlar - men det kommer väl framgent...

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrico:

Med tanke på lagret så ytterst få överlag. Undrar om man inte mer tänker på casual gamers och de som annars skulle köra Stadia t.ex. Med tanke på att jag själv är i kategorin "barnfamilj" så är det snarare så att barnen ofta vill kunna sälja/köpa beggade spel och liknande - eller låna av kompisar.

Jag håller helt med dock, hade man gjort lite mer aggresiva bundlingar så kan det nog vara ett gott alternativ för de som ändå bara köper digitala spel och just tycker om kataloger med lite äldre titlar - men det kommer väl framgent...

Tanken är väl att Gamepass ska täcka större delen av spelbehoven, åtminstone för causuals. Series S med gamepass är klockrent för barnfamiljer med en tight budget, i dagsläget så är det enbart toppmodellerna som har HDMI 2.1, Series S är inget dumt alternativ om du sitter på en TV utan senaste HDMI.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av elajt_1:

Cringe panel deluxe. Kan man inte ha folk som åtminstone har "lite" koll på vad det handlar om.

Vilken hade ni valt.. S eller X LOL.

Tycker oftast det blir väldigt mycket cringe på sådana events tyvärr. Allt är så framtvingat 😕

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

En annan målgrupp för Series S är väl konsumenter som först köper ett PS5, många av dom kan mycket väl köpa en Series S + Gamepass längre in i generationen när Microsoft börjar leverera mer first party titlar från bland annat Obsidian och Bethesda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrico:

Intressant att Webhallen till och med verkar ha Series S kvar i lager i Linköping och Malmö (4 respektive 3 st). Känns ju som ytterst få kommer vilja köpa den...

Tänk om Microsoft hade skippat Series S helt och hållet, vad många Series X som de hade kunnat leverera till alla som nu får vänta till december pga brist.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Tanken på att behöva vänta till December ger mig ångest. Jag har ju redan skiljt mig från Xbox One rent emotionellt..

Permalänk

jag har en 2019 65" Q82R 4K UHD Smart QLED TV, hur vet jag om den har hdmi 2.1?

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som väntar på mejlet från Webhallen om att konsolen finns att hämta i butik? Börjar bli smått orolig...

Permalänk
Medlem
Skrivet av arjansbralla:

jag har en 2019 65" Q82R 4K UHD Smart QLED TV, hur vet jag om den har hdmi 2.1?

Tyvärr har den inte hdmi 2.1. Är bara årets modeller som har det. Köpte sj en Q95T 75 tum för just hdmi 2.1.

Men Q82R stödjer dock 1440p i 120fps😊

Permalänk

Ingen som väntar från Mediamarkt? Fått någon info om leverans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebastian383:

Någon mer än jag som väntar på mejlet från Webhallen om att konsolen finns att hämta i butik? Börjar bli smått orolig...

Ja samma här, och då fick jag ändå mejlet i fredags att jag skulle få den till release.

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |