Assassins Creed Valhalla

Permalänk
Medlem

Grymt spel.
Personligen har jag fastnat helt i Valhalla. Har kört 24 timmar nu med 23 procent avklarat. Spelade en del Odyssey med men fastnade inte riktigt. Dom andra spelen i serien har jag inte fastnat alls för. Tycker detta spelet lyckas väl med, tja allting faktiskt. Jag rekommenderar det åtminstone! Brukar ha svårt att fastna i spel nu när jag blivit äldre men detta gör det för mig åtminstone!

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Bara inte jag som stör mig på detta alltså. Vi får hoppas det kommer någon uppdatering som gör det möjligt.

Någon som vet om man kan länka spel på orgin till steam?
Hade varit nice att få de spelen i listan på steam.

Största problemet jag har är dodge som är på alt istället för mellanslag som det är i Odyssey. Och inte det lättaste att byta om när det bli konflikter. Och sen andra mindre problem som att hoppa av hästen som de ändrat till C istället för E som i Odyssey.

Brukar ta skit länge för mig att bli van med liknande ändringar...

Har någon lyckats ändra key bindings så de är lika som i Odyssey utan problem? Borde ju finnas en inställning för det skulle man tycka.

Visa signatur

AMD 5800X3D - ASUS ROG Strix X570-E - Corsair Vengeance LPX 32GB 3200MHz C16 - ASUS 6900 XT TUF Gaming TOP Edition - Corsair Force MP600 1TB, WD Black SN850X 2TB - be quiet! Dark Rock Slim - Seasonic Prime TX 750W - Cooler Master MasterCase H500M - Asus 27" MG279Q - Corsair M65 RGB Elite - Corsair K70 RGB Rapidfire

Permalänk
Medlem
Skrivet av MammDiin:

Största problemet jag har är dodge som är på alt istället för mellanslag som det är i Odyssey. Och inte det lättaste att byta om när det bli konflikter. Och sen andra mindre problem som att hoppa av hästen som de ändrat till C istället för E som i Odyssey.

Har någon lyckats ändra key bindings så de är lika som i Odyssey utan problem? Borde ju finnas en inställning för det skulle man tycka.

Jag lyckades hjälpligt att binda om som jag hade i odyssey. Använder alt för att springa, shift för att smyga och space för att dodgea och klättra.

Permalänk
Medlem

om min dator klarade av assassins creed odyssey utan problem på ultra, kommer den då att klara av valhalla?
prestationsmässigt, hur stor skillnad är det mellan odyssey och valhalla?
har ett gforce GTX 1080, 12 gig ram och i5-8600K

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Avstängd

Det var länge sen jag körde något från AC serien men nu är man igång igen. En fråga bara, när man har klättrat upp till en utkiksplats, måste man då klättra ner eller kan man göra ett sånt fint svandyk som man kunde i de tidigare delarna? Vad ska man i så fall sikta på nu mär det inte är så många hökärror som står uppe bland bergen.

Provade mappa om knapparna men det var inte helt enkelt då det inte går att lära dubbelkombinationer och det blev väldigt många konflikter överallt. Får helt enkelt försöka lära mig knapparna som är eller göra ett helt eget schema.

Man får tänka lite nytt nu när man spelat lite RDR2 och fanstyget inte ens kunde ta sig upp för en liten sluttning och nu är ett berg bara ett par skutt😀

Har inte fastnat helt i spelet men ska testa lite till, har inte ens påbörjat färden till England.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mangemani:

om min dator klarade av assassins creed odyssey utan problem på ultra, kommer den då att klara av valhalla?

Jag har inga problem på min dator och kör high - ultra high.
Gpu 1080
32 gb ram
I7 6700K

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

Odyssey krävde mer av CPU medan Valhalla använder Directx 12. Din CPU kommer klara spelet galant och med 1080 kan du ha de flesta inställningar på max om du kör 1080.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrono:

Jag lyckades hjälpligt att binda om som jag hade i odyssey. Använder alt för att springa, shift för att smyga och space för att dodgea och klättra.

Jag testade också ha mellanslag för att dodgea och klättra men funkade inget vidare. När man skulle klättra så blev det dodge och i strid så hände inget ibland när man tryckte. Funderade på om man skulle lägga klättra på shift och dodge på mellanslag och springa på alt. I Odyssey så fanns väl ingen knapp för att springa? Alt där är ju recruit. Testade även dodge på musens ena sidoknapp men tycker inte det funkar alltför bra och så glömmer man ju bort det hela tiden och bara trycker mellanslag som man är van med från Odyssey.

Visa signatur

AMD 5800X3D - ASUS ROG Strix X570-E - Corsair Vengeance LPX 32GB 3200MHz C16 - ASUS 6900 XT TUF Gaming TOP Edition - Corsair Force MP600 1TB, WD Black SN850X 2TB - be quiet! Dark Rock Slim - Seasonic Prime TX 750W - Cooler Master MasterCase H500M - Asus 27" MG279Q - Corsair M65 RGB Elite - Corsair K70 RGB Rapidfire

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Det var länge sen jag körde något från AC serien men nu är man igång igen. En fråga bara, när man har klättrat upp till en utkiksplats, måste man då klättra ner eller kan man göra ett sånt fint svandyk som man kunde i de tidigare delarna? Vad ska man i så fall sikta på nu mär det inte är så många hökärror som står uppe bland bergen.

Provade mappa om knapparna men det var inte helt enkelt då det inte går att lära dubbelkombinationer och det blev väldigt många konflikter överallt. Får helt enkelt försöka lära mig knapparna som är eller göra ett helt eget schema.

Man får tänka lite nytt nu när man spelat lite RDR2 och fanstyget inte ens kunde ta sig upp för en liten sluttning och nu är ett berg bara ett par skutt😀

Har inte fastnat helt i spelet men ska testa lite till, har inte ens påbörjat färden till England.

Just från utkiksplatserna har jag aldrig tappat hälsa när jag har hoppat ut.

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 // Macbook Pro 14" 2021 //MacbookPro M4Pro 12/16 late 2024 24GB/1TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bubbelbabbel:

Just från utkiksplatserna har jag aldrig tappat hälsa när jag har hoppat ut.

Ok, då hoppar jag fel. Är det något speciellt du siktar på? Jag är fortfarande kvar i Norge och massa berg och snö.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Är det något annan som har problem med ljud kvalité? Ibland så klipps ljudet helt i någon sekund för att sedan komma igång igen.

Jag tycker Valhalla flyter på bättre än Odyssé sitter på en i7 6700k och 1080ti i 1440p och ligger stadigt på 62 fps med nästan allt på ultra utom shadows, ground clutter och volumetric clouds.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stefflo:

Ok, då hoppar jag fel. Är det något speciellt du siktar på? Jag är fortfarande kvar i Norge och massa berg och snö.

Man lär sig svan dyken när man kommit till England.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kazimon:

Man lär sig svan dyken när man kommit till England.

Tack, då får jag klättra ner ett tag till då och försöka överleva.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Man ska tydligen trycka på attackknappen innan man landar. Fast de har kanske åtgärdat detta.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Folk spelar alltså med mus och tangentbord?? Det köper jag för fps pch liknade men just tredje persons-spel tycker jag jag lämpar sig bäst för handkontroll.

Yngste åkte på kräksjukan i lördags så spelandet har legat på hyllan i helgen. Fortf i norge och tycker det är riktigt nice än så länge.

Har 50-55 fps med det mesta på ultra i 1440p.. 95% gpu och 25% cpu.

Stör mig fortf på att jag inte kan ha mitt 2080S i "rätt" pci-slot på mitt asus x570 pga den sjukt dåligt designade luftkylaren utan måste ha den i sloten som flaskhalsar. Lär bli nytt mobo vid BF.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MammDiin:

För mig är det inte bara vana / ovana, utan jag systematiskt träffar Windows knappen mitt i strider så startmenyn poppar upp. dodge är rätt olyckligt placerat. Följer också om den kan rebindas

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Folk spelar alltså med mus och tangentbord?? Det köper jag för fps pch liknade men just tredje persons-spel tycker jag jag lämpar sig bäst för handkontroll.

Yngste åkte på kräksjukan i lördags så spelandet har legat på hyllan i helgen. Fortf i norge och tycker det är riktigt nice än så länge.

Har 50-55 fps med det mesta på ultra i 1440p.. 95% gpu och 25% cpu.

Stör mig fortf på att jag inte kan ha mitt 2080S i "rätt" pci-slot på mitt asus x570 pga den sjukt dåligt designade luftkylaren utan måste ha den i sloten som flaskhalsar. Lär bli nytt mobo vid BF.

Jag har faktiskt försökt köra med en handkontroll. Köpte en xbox one handkontroll till datorn men...nä, jag föredrar tangentbord och mus. Tycker det är svårt att få in ryggmärgsreaktionerna och dessutom komma ihåg var, hur man trycker. Vanesak såklart men jag vill ju speeeela

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Har spelat några timmar. Saker jag inte gillar:

- Dumbed down combat. Light-attack + dodge räcker för allt typ
- Skill trees är ju katastrofala jämfört med tidigare AC. Finns betydligt mindre utrymme att göra olika builds som man kunde göra i origins/odyssey.
- Ingen loot. Vad händer? Känns som dom har försökt att hitta ett läge mellan RPG och mer klassiska AC. Det som var så kul i Odyssey var att testa olika builds.
- Norge... ja, vad ska man säga. När jag kom till England tyckte jag väl att dom kunde ha skippat intron i Norge. Landskapet var inte imponerande och inte heller storyn.

Visa signatur

Intel I5-4690k 4.4ghz | Asus Pro Gamer Z97 | Gigabyte 1080ti | Ajax-fan

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon297462:

För mig är det inte bara vana / ovana, utan jag systematiskt träffar Windows knappen mitt i strider så startmenyn poppar upp. dodge är rätt olyckligt placerat. Följer också om den kan rebindas

Du kan mappa om, se högre upp i tråden.
Tyvärr var det knepigt då de flesta knapparna är upptagna och det blir en massa konflikter hela tiden. Man kan inte mappa tvåtangenstkombinationer heller, ex shift + A eller liknande.

Visa signatur

Permalänk
Lego Master
Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shudnawz:

Oj, synd om de som tokspelat och kommit långt. Får verkligen hoppas att Ubisoft löser detta.
Har inte kollat mitt eget men då jag endast spelat ca 5 timmar så är det inte kris för mig. Skulle jag behöva köra om dessa timmar så är det ok.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Hände mig igår en sväng, dock inte alla filer (ca 50% stod det korrupt och 0h gameplay) och nästa laddning så var de tillbaka i icke-korrupt tillstånd igen, så något synkproblem i mitt fall?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazimon:

Är det något annan som har problem med ljud kvalité? Ibland så klipps ljudet helt i någon sekund för att sedan komma igång igen.

Jag tycker Valhalla flyter på bättre än Odyssé sitter på en i7 6700k och 1080ti i 1440p och ligger stadigt på 62 fps med nästan allt på ultra utom shadows, ground clutter och volumetric clouds.

Jag upplever det ibland och i mitt fall verkar det bero på någon vajsing med den trådlösa handkontrollen (xbox one med pc adapter). Jag har inte haft det problemet med andra spel.
När jag spelar och stänger av eller sätter på handkontrollen så fryser det någon sekund.

Att det presterar bättre än Odyssey beror mycket på att de använder DirectX 12 istället för 11.
Processorn behöver inte jobba lika mycket i och med det.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, RTX 5080

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ekhyddan:

Jag upplever det ibland och i mitt fall verkar det bero på någon vajsing med den trådlösa handkontrollen (xbox one med pc adapter). Jag har inte haft det problemet med andra spel.
När jag spelar och stänger av eller sätter på handkontrollen så fryser det någon sekund.

Att det presterar bättre än Odyssey beror mycket på att de använder DirectX 12 istället för 11.
Processorn behöver inte jobba lika mycket i och med det.

Okej jag kör också xbox kontroll och adapter så det skulle kunna vara det som är problemet.

Permalänk
Medlem

Spelet va så ögonbedövande fult på PC att jag inte orka mer än några timmar, detta trots sharpen filter. Herregud allt ser verkligen ut som skit

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D @ 5,0ghz | Custom H2O Loop | TUF GAMING X670E-PLUS | 32GB Corsair @ 3000mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fissure:

Spelet va så ögonbedövande fult på PC att jag inte orka mer än några timmar, detta trots sharpen filter. Herregud allt ser verkligen ut som skit

Det låter som du har resolutionscale på 75% eller liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Det låter som du har resolutionscale på 75% eller liknande.

Nädå det är på 100, det är spelet det är fel på inte inställningarna.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D @ 5,0ghz | Custom H2O Loop | TUF GAMING X670E-PLUS | 32GB Corsair @ 3000mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fissure:

Nädå det är på 100, det är spelet det är fel på inte inställningarna.

Jag kan varken säga bu eller bä men du är den enda hithills i tråden med det problemet så ta en titt i dina inställningar en gång till

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazimon:

Okej jag kör också xbox kontroll och adapter så det skulle kunna vara det som är problemet.

kan bekräfta att det är kontroller det handlar om. jag och min kompis har precis samma problem. det som händer är att när man byter från tangentbord och mus till kontroll (genom att röra något på kontrollen) försvinner ljudet i någon sekund. inget enormt problem egentligen men kan vara irriterande om man råkar komma åt musen tänker jag mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fissure:

What? Låter verkligen märkligt. Jag tycker spelet är väldigt snyggt, i mellan åt sjukt snyggt t om. Att allt ser ut som skit så du inte ens "orkar" spela på grund av det låter anmärkningsvärt konstigt. Säker på att det är Valhalla du spelar?

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)