Vinn nätagg från Seasonic

3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

4 obokade kvar, uppdaterar sidan när allt är bokat (20st)

Du är en hjälte, kan man dricksa dig typ. Du går ju above and beyond the call of duty i alla dina poster. Bra jobbat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

18 bokningar just nu, du och jag är nog safe

Jag fick panikkolla chassit efter jag beställt, det ska fungera.

Jag kollade efteråt och kan bli så att jag får ta bort en radiator eller montera pumpen på något annat sätt men men

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | i7 920 ca 2.7Ghz | Gigabyte GA-X58A-UD7 | XFX ATI HD 7970 3GB | Corsair XMS3 1600MHz 6GB CL7-7-7-20 | Intel X25-M SSD 80GB / WD Caviar® Black 1TB | Corsair HX 750W | Win 7 64-bit

Permalänk

Jag har bokat ett Zotac 3080 HOLO för avhämtning och betalning i butik - räknas man till de 20 då eller inte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BertilBesvärjaren:

Vilken tid beställde du?

20:20 men notera att jag skrev 17/11 dvs November inte september!

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fruktsallad:

Jag har bokat ett Zotac 3080 HOLO för avhämtning och betalning i butik - räknas man till de 20 då eller inte?

Oavsett hur du bokar så tar du en köplats, dvs bokade i tid så ja, du är en av dessa.

Permalänk

@webhallen har ni några indikationer på om Asus strix leveranserna den 13 november såväl som den 20 november är på gång in ?

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

Om du går in på din order och får upp ”köpsidan” så ska det vara en liten text med din köplats

Menar du texten där det tex står att de som beställde mellan 15:03 och 15:11 har plats 0 till 55 och att de som står mellan 15:12 och 16:00 har plats 55 till 75? Nåt annat mer specifikt könummer kan jag inte hitta.

Till den som skapat listan om du läser det här kan jag ju tipsa om att plats 0 i en kö finns inte, det börjar med 1, samt att grupp 2 borde börja med 56 och inte 55 eftersom annars finns samma könummer i 2 olika grupper. Lite syrlig kommentar kanske, men jag har läst det nu så många ggr för att man väntar och väntar och kollar flera ggr varje dag...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinpinStudios:

Orkar inte jaga kort längre, köper ett 3090 istället. Inte prisvärt för fem jävla öre men vem fan vet när man får tag på nåt annat.

Hoppas mitt 750w nätaggregat räcker bara.

Eller så lägger du en beställning på något kort som inte är asus TUF t ex.. jag beställde msi gaming x 5 dagar efter släppet, fick det för två veckor sedan. Sedan lade jag en beställning på ett aorus master för 2.5 vecka sedan och fick det förra veckan. Så istället för att köpa ett 3090 för 20 papp finns det ju alternativ där kön är mycket mindre/obefintlig.

Visa signatur

CPU: Intel 2600K@ 4.5ghz, ASUS P8P67 Deluxe, 8 gb Corsair Vengeance 1600mhz, AMD 7970 3gb, Asus Full hd LED, 2 x OCZ Vertex2 60gb raid-0, 4TB HDD. Logitech G500, W7 Enterprise

Permalänk
Medlem
Skrivet av At The Gates:

Menar du texten där det tex står att de som beställde mellan 15:03 och 15:11 har plats 0 till 55 och att de som står mellan 15:12 och 16:00 har plats 55 till 75? Nåt annat mer specifikt könummer kan jag inte hitta.

Till den som skapat listan om du läser det här kan jag ju tipsa om att plats 0 i en kö finns inte, det börjar med 1, samt att grupp 2 borde börja med 56 och inte 55 eftersom annars finns samma könummer i 2 olika grupper. Lite syrlig kommentar kanske, men jag har läst det nu så många ggr för att man väntar och väntar och kollar flera ggr varje dag...

Det med 0 har du ju rätt i. Att det slutar/börjar med samma är nog bara en typo, det stämmer på en del.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk

Problemet är ju att man inte får tag på kort till intropriset längre. Så man får hålla i det kort man beställde från början.. varför beställde jag TUF non OC.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av caliwator:

Problemet är ju att man inte får tag på kort till intropriset längre. Så man får hålla i det kort man beställde från början.. varför beställde jag TUF non OC.....

Brukar kunna gå att skifta till OC, men då hamnar man sist i kön istället :/

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinpinStudios:

Orkar inte jaga kort längre, köper ett 3090 istället. Inte prisvärt för fem jävla öre men vem fan vet när man får tag på nåt annat.

Hoppas mitt 750w nätaggregat räcker bara.

Evga xc3 ultra på inet. Beställde i tisdags kväll 17/11. Skickades idag 2 dagar senare

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smerof:

Eller så lägger du en beställning på något kort som inte är asus TUF t ex.. jag beställde msi gaming x 5 dagar efter släppet, fick det för två veckor sedan. Sedan lade jag en beställning på ett aorus master för 2.5 vecka sedan och fick det förra veckan. Så istället för att köpa ett 3090 för 20 papp finns det ju alternativ där kön är mycket mindre/obefintlig.

Ja det är ju klokare naturligtvis men jag har inte tiden eller orken att sitta å forska i vilka köer som är kortast osv. Är trött på det.

Sen tror jag 3090s 24gb kommer stå sig bättre, absolut inte värt 10k extra men ibland tröttnar man bara på all skit å beställer korten som existerar istället.

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk

20:20 men notera att jag skrev 17/11 dvs November inte september!

Beställde ett FTW3 ultra på tisdagsmorgonen, därför jag funderade. Hoppas jag har samma tur som dig så jag kan avboka mitt strix OC.

Permalänk
Medlem

@Nostradamu @Ph4st @Senocs

FYI har jag idag fått en försändelse registrerad hos PostNord från "Elgiganten C/O Play Nöjesdistributi", jag beställde ett ASUS 3080 TUF OC på releasedagen. Jag vågar fortfarande inte tro att det är rätt eftersom försändelsen bara är registrerad och inga dimensioner eller rätt vikt finns än.

Tycker mig sett att ni sitter i liknande sits som mig. F.ö. ringde jag deras kundtjänst idag och lät väldigt besviken när jag informerade om att personer som beställt i okt fått ut sina kort. Jag gissar att det bara var en slump att jag fick försändelsen registrerad kort därefter.

Permalänk

Fått reggad försändelse från elgiganten nu. 3080 tuf non oc. Bokade på release

Permalänk

FYI har jag idag fått en försändelse registrerad hos PostNord från "Elgiganten C/O Play Nöjesdistributi", jag beställde ett ASUS 3080 TUF OC på releasedagen. Jag vågar fortfarande inte tro att det är rätt eftersom försändelsen bara är registrerad och inga dimensioner eller rätt vikt finns än.

Tycker mig sett att ni sitter i liknande sits som mig. F.ö. ringde jag deras kundtjänst idag och lät väldigt besviken när jag informerade om att personer som beställt i okt fått ut sina kort. Jag gissar att det bara var en slump att jag fick försändelsen registrerad kort därefter.
[/quote]

Samma här, ringde igår o beklagade. Idag vid 11 registrerades ett paket..

Visa signatur

[ASUS Maximus X Hero] [i7-8700k] [32GB DDR4-3200] [RTX3080]
[Amiga 1200] [Blizzard 1230 MK IV+FPU@50mhz 64MB] [Indivision AGA MK2cr] [32GB HDD] [PCMCIA WLAN] [OS3.9]

Permalänk
Medlem

Vill ha detta kort:
https://www.webhallen.com/se/product/324099-ASUS-ROG-STRIX-Ge...

Men tyvärr så är det hela 443 bokningar redan och de får ca 50x in den 20 nov(imorgon), det lär ju ta 4 månader innan man får detta kort...

Visa signatur

/Ben~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smerof:

Måste bara fråga,hur??? Jag beställde MSI gaming X trio på launchdagen (inom de första 20 min) och avbokade mitt förra veckan då det blev uppskjutet hela tiden och valde då att beställa ett EKWB istället

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benna:

Vill ha detta kort:

Men tyvärr så är det hela 443 bokningar redan och de får ca 50x in den 20 nov(imorgon), det lär ju ta 4 månader innan man får detta kort...

Kanske inte 4mån, men ja det är korrekt

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Beroende på hur många 6800 XT kort som finns vid launch av AIB-korten, så kanske det lättar upp lite på 3080 köerna.

Har ju inte riktigt funnits en anledning att avboka innan, om man inte är okej att betala mycket mer för någon 3080 modell som är lättare att få tag på.

Om 6800 XT AIB-kort släpps för rimligt pris, ser jag att många går på det och sen avbokar sin 3080 beställning.

Kanske till-och-med gör så själv, men får se.

Permalänk
Medlem

Evga xc3 ultra på inet. Beställde i tisdags kväll 17/11. Skickades idag 2 dagar senare

Mitt också. Ska också sägas att Inet haft 17/11 som leveransdatum för XC3 Ultra redan när jag beställde det (typ siste oktober) och det stämde på dagen i princip.

Men nu är jag ju sugen på att sätta vattenblock på dem..

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Kanske inte 4mån, men ja det är korrekt

Vad är troligt då? Jag menar hur länge tar det att fylla på deras lager efter det tagit slut?
443 bokningar och 50x är på väg för att komma in imorgon, tar minst 2 veckor till ny batch av dem igen och då är det 50x igen, så skulle säga minst 2 månader ifall man bokar det nu.

Kanske misstar mig men känns absolut så, menar de måste vara de mest eftertraktade korten av 3080.

Visa signatur

/Ben~

Permalänk
Skrivet av Benna:

Vill ha detta kort:

inte säkert att det kommer 50x, det har stått att det ska komma 50x sedan det lades upp info om att det skulle komma leveranser 13e och 20e, så det kanske var menat som 50x totalt för de två leveranserna, och eftersom leveransen som skulle kommit den 13e verkar kommit på villovägar så är det oklart hur många som kommer imorgon (eller om det ens kommer nåt imorgon).
Men man ju alltid hoppas - lord knows I am ^^

Permalänk
Medlem

@webhallen har ni tidigare haft problem med leveranser av Budbee? Någon annan här i tråden som haft problem? Här har man väntat i två månader på sitt RTX 3080 kort som skickades i tisdags och nu har leveransen sorterats fel och de har inga svar att ge 😡
I guess thats life

Permalänk
Avstängd
Skrivet av loket100:

@webhallen har ni tidigare haft problem med leveranser av Budbee? Någon annan här i tråden som haft problem? Här har man väntat i två månader på sitt RTX 3080 kort som skickades i tisdags och nu har leveransen sorterats fel och de har inga svar att ge 😡
I guess thats life

Budbee är tyvärr helt värdelösa. Bör undvikas så gott det går.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Avstängd

Jag fick mail om att 3080 AORUS XTREME gick att köpa hos Komplett. Men produkten stod som "Meddela mig" ändå.

Någon som hann se ifall kortet gick att köpa en kort stund? Eller var det någon slags bugg som mailade ut kanske.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av loket100:

I guess thats life

Jag fick mitt 3080 levererat igår kväll av Budbee enligt plan, inga problem för mig.

Visa signatur

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700k@4.6Ghz@H115i | ASUS RTX 3080 TUF OC | Corsair Dominator 16GB | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

Har också haft problem med Budbee, istället för att komma till dörren som de borde ha gjort så gick de istället direkt till drop-off stället. De sa att de kommit förbi men de gjorde aldrig det.

Visa signatur

/Ben~

Permalänk

@Lagerlöf Jag fick samma mail och gick till kundtjänst direkt för att se varför men de tog tydligen slut på en sekund enligt dem.