PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Beställde ps5 på netonnet kl 08.04 den 19/11

Kommer imorn om inte postnord snor mitt paket.

Permalänk

Något?

Någon som lyckats hitta någon konsol ikväll?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ForwardHQ:

Ni får helt enkelt lita på mig.

Ja de värsta är väl att man blir besviken om det inte är sant. Men det finns ändå en oro pga hur andra sajter har skött det. Jag hoppas på att den skickas den 4e, men jag oroar mig över att få mail den 4e att jag tyvärr inte kommer få en.

Permalänk
Skrivet av Calleh12:

Ja de värsta är väl att man blir besviken om det inte är sant. Men det finns ändå en oro pga hur andra sajter har skött det. Jag hoppas på att den skickas den 4e, men jag oroar mig över att få mail den 4e att jag tyvärr inte kommer få en.

vart beställde du ifrån och när?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LebronJames23:

vart beställde du ifrån och när?

Elgiganten 19/11.
Bekräftelse mail 1330.
Status under behandling.
I lager 4e December. Skickas när det är i lager.

Nu när jag tittade ser jag att se har ändrat leveranstiden för paketet. Gått från 3-5 dagar till 5-10 dagar.

Permalänk
Medlem

Order: 1
Hur: Online
Var: Webhallen
När:2019-09-02
Modell: Disc
Status:Order klar för hämtning IDAG 27:e november

Visa signatur

En gång i tiden hade jag värstingrigg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonevier:

Order: 1
Hur: Online
Var: Webhallen
När:2019-09-02
Modell: Disc
Status:Order klar för hämtning IDAG 27:e november

Grattis! Det blev en bra helg för dig...

Visa signatur

/RobbZ

Permalänk
Medlem

Grön bock, Webbhallen

Förbokade min PS5 2019-09-09 och har idag en grön bock på min beställning.

Fick info från Webbhallen "Enligt prognosen får du din enhet i december"

Permalänk
Skrivet av Calleh12:

Den kommer förmodligen inte komma till dig den 4/12, utan du får den gissningsvis den 7/12 om du inte har valt leverans med flygvapnet.

Permalänk
Medlem

Det vore lite roligt om dom spekulationerna i videon stämmer

https://www.youtube.com/watch?v=acnr_QEhTGM

Permalänk
Medlem

Order: 2020-10-24
Dustin
0 info

🤷‍♂️

Permalänk
Medlem
Skrivet av ForwardHQ:

Den kommer förmodligen inte komma till dig den 4/12, utan du får den gissningsvis den 7/12 om du inte har valt leverans med flygvapnet.

Haha! Njae, blir nog på cykel när nu leveranstiden är 5-10 dagar.

Taskig formulering från min sida. Menade att den kommer in i lager hos Elgiganten den 4e.

Permalänk
Skrivet av Calleh12:

Haha! Njae, blir nog på cykel när nu leveranstiden är 5-10 dagar.

Taskig formulering från min sida. Menade att den kommer in i lager hos Elgiganten den 4e.

Jag vet att enheterna som bokades första släppet den 19/11 kl 09.00 har börjat skickas ut. Alltså i turordning. Det kan mycket väl vara så att Sony (Nordisk Film Dist.) håller inne lite på enheterna och pytsar ut dem i lagom takt för att minimera scalpers möjligheter att tjäna pengar och att se till att ÅF får tillgång först. Jag hade önskat att distributörerna varit mer selektiva när man väljer ut sina ÅF.

Permalänk

Inet måste ha fått in några nu, beställde 20-04-23 och klar och hämtas nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThePreToriaN:

Inet måste ha fått in några nu, beställde 20-04-23 och klar och hämtas nu

Oj de måste fått en del då. Jag fick samma och jag beställde 2020-05-19. Diskverran 🙂🙂🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoij:

Oj de måste fått en del då. Jag fick samma och jag beställde 2020-05-19. Diskverran 🙂🙂🙂

... 2020-05-18 och har fortfarande unknown date. suck

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calleh12:

Elgiganten 19/11.
Bekräftelse mail 1330.
Status under behandling.
I lager 4e December. Skickas när det är i lager.

Nu när jag tittade ser jag att se har ändrat leveranstiden för paketet. Gått från 3-5 dagar till 5-10 dagar.

Din beställning från kl.13.30 har alltså ändrats till "under behandling" nu? Min ligger på 13.36, får se om det händer något. Valde expressfrakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErkaSwe:

Din beställning från kl.13.30 har alltså ändrats till "under behandling" nu? Min ligger på 13.36, får se om det händer något. Valde expressfrakt

Nej. Har varit under behandling sen jag beställde. Jag valde vanlig frakt.

Permalänk
Skrivet av ErkaSwe:

Min står fortfarande som reserverad, bekräftelsemail 12.12 och expressfrakt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jakedsnake:

Min står fortfarande som reserverad, bekräftelsemail 12.12 och expressfrakt.

Reserverad även här, 12:22-ish PS5 SE och snigelfrakt.

Permalänk
Medlem

Det stod väl först under behandling, sedan reserverad?

Permalänk
Skrivet av K-D][Aramis:

Det stod väl först under behandling, sedan reserverad?

Alltid stått reserverad för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakedsnake:

Alltid stått reserverad för mig

För mig stod det under behandling första timmen sen ändrat till reserverad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Reserverad även här, 12:22-ish PS5 SE och snigelfrakt.

Skumt, min från 12:19 står som under behandling.

Permalänk
Medlem

Tror inte ”under behandling” ”reserverad” gör nån skillnad. Min stod som under behandling hela tiden tills den skickades. Men såg ju andra som också fick sina skickade där det stod reserverad.

Permalänk
Medlem

Yes nu finns min hos ombudet. Blir strax att ta en promenad dit och hämta och sen njuta av helgen

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem

Lyckades få hem en Xbox series X men det ser mörkt ut för mina typ 7 beställningar på PS5. Får se om jag lyckades förklara för barnen varför de egentligen önskade sig en Xbox.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Vilka pajasar Mediamarkt är. Har en förbokning sen 23 Sept, men såg idag att den står som Avbruten hos Klarna. Mediamarkt har alltså godtyckligt avbokat min order och inte ens haft hövligheten att meddela ellers ens meddela varför.

Permalänk
Medlem
Skrivet av legis:

Vilka pajasar Mediamarkt är. Har en förbokning sen 23 Sept, men såg idag att den står som Avbruten hos Klarna. Mediamarkt har alltså godtyckligt avbokat min order och inte ens haft hövligheten att meddela ellers ens meddela varför.

Jag har en förbokning på MM sedan 19 sept, valde Klarna, men fick aldrig något där om jag minns rätt. Loggade in även nu och ser inte något där

Edit: Kollade nu och även min står som avbruten

Jag fick detta från MM den 23 nov när jag frågade när jag kunde förvänta mig min december-leverans

"Tack för ditt mail!

I dagsläget så har vi inget mer exakt leverans datum men så fort produkterna kommer in till vårat lager och packas för att skickas så kommer ni bli meddelade med en spårningslänk."

Permalänk
Medlem
Skrivet av legis:

Nädå, det blir automatiskt så att ordern ”pausas” eller avbryts ifall den inte levereras. Köpet återaktiveras sen när varan skickas. Din köplats hos MM ligger dock kvar. Exakt samma hände för mig nämligen. Men om du är osäker så kontakta MM, men jag tror det är lugnt.