PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av dimeyard:

Nädå, det blir automatiskt så att ordern ”pausas” eller avbryts ifall den inte levereras. Köpet återaktiveras sen när varan skickas. Din köplats hos MM ligger dock kvar. Exakt samma hände för mig nämligen. Men om du är osäker så kontakta MM, men jag tror det är lugnt.

Aha, superbra information! Jag ringde deras kundtjänst och efter att ha hört på 5 minuters information om bedrägeriförsök och hur de hanterar Covid kom besked om att väntetiden var 1 timme, så jag lade på. Stort tack!👍

Permalänk
Medlem

Kom igen nu Jeff Bezos dra lite trådar så vi amazonköare får besked snart. Ren tortyr att se er som får era skickade när en annan suktar. Men jag gläds åt er som har fått och är påväg att få såklart! Hoppas ni alla får problemfria maskiner!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoij:

Oj de måste fått en del då. Jag fick samma och jag beställde 2020-05-19. Diskverran 🙂🙂🙂

Hmm nja (?) Min bokning från 2020-05-13 (disc) är fortfarande okänt leveransdatum =(

Visa signatur

Intel Core i7 9700K @5Ghz | Noctua NH-D15 Chromax | Asus ROG Strix Z390-f | Asus ROG Strix RTX2080 Gaming OC
HyperX Fury 32Gb DDR4 | 2x Samsung 850 Evo 250Gb | Crucial MX500 1Tb | Fractal Design Define C TG Dark
EVGA Supernova G2 750W | 27" ROG PG278QR | Corsair K70 RGB | Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av ebackman:

... 2020-05-18 och har fortfarande unknown date. suck

Kanske det beror på i vilken butik du har bokat upphämtning. Det tar väl olika långt tid att skicka runt de till butikerna. Inets centrallager ligger ju i GBG väldigt nära butiken jag ska hämta upp i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joeldeluxe:

Ja, såg det också! Kan det vara så att WH håller på att packa upp en leverans?

Tänkte bara uppdatera med att WH har bekräftat att det var en ny leverans som kom igår!

Hej Anders,
Vi väntar en leverans idag så vi får se hur mycket vi får 😀
Liisa 26 Nov

Är det decemberleveransen som kommit?
Det vågar jag inte svara på, kan vara december leveransen som kommer tidigare eller så kan det vara en ytterligare.
Liisa 26 Nov

https://kundo.se/org/webhallen-sverige-kmjc/d/ny-information-...

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem

Ang CDON och deras släpp senast dagarna, trots att de har kö. Arbetskollega har en bokad för februarileveransen, så han skrev och ifrågasatte varför de inte betar av kön som de har. Detta är svaret han fick:

” Hej xxxxxxxxx,

Vad bra att du hör av dig.

Det kan hända att vi släpper ett fåtal exemplar till försäljning om vi fått in returer eller avbeställningar. Om du vill få chansen att köpa en av dessa rekommenderar jag dig att vara aktiv på hemsidan för de kommer upp och säljer slut väldigt snabbt då efterfrågan är så pass hög.

Vi vill att alla som bokat sina Playstation hos oss ska få sina konsoler ännu tidigare och det kämpar vi för. Som det ser ut nu får jag hänvisa till releasedatumet för din bokning, men jag håller tummarna för att du ska få din konsol ännu snabbare.

Hoppas det här klargjorde kring dina funderingar och ha en bra dag! ”

Snacka om oseriöst! Är glad att jag fick tag i konsoler och kunde avboka min bokning av decemberleveransen. Hade jag inte fått tag i en konsol och bara haft kvar den bokningen hade jag inte varit glad.

Permalänk
Skrivet av Wescan:

Ang CDON och deras släpp senast dagarna, trots att de har kö. Arbetskollega har en bokad för februarileveransen, så han skrev och ifrågasatte varför de inte betar av kön som de har. Detta är svaret han fick:

” Hej xxxxxxxxx,

Vad bra att du hör av dig.

Det kan hända att vi släpper ett fåtal exemplar till försäljning om vi fått in returer eller avbeställningar. Om du vill få chansen att köpa en av dessa rekommenderar jag dig att vara aktiv på hemsidan för de kommer upp och säljer slut väldigt snabbt då efterfrågan är så pass hög.

Vi vill att alla som bokat sina Playstation hos oss ska få sina konsoler ännu tidigare och det kämpar vi för. Som det ser ut nu får jag hänvisa till releasedatumet för din bokning, men jag håller tummarna för att du ska få din konsol ännu snabbare.

Hoppas det här klargjorde kring dina funderingar och ha en bra dag! ”

Snacka om oseriöst! Är glad att jag fick tag i konsoler och kunde avboka min bokning av decemberleveransen. Hade jag inte fått tag i en konsol och bara haft kvar den bokningen hade jag inte varit glad.

Riktigt dåligt faktiskt att avbokningar inte bara går till nästa person i kön. Nu har jag själv ingen bokning från CDON utan från EG, men hade jag haft CDON-bokning hade jag inte varit glad över hur de sköter detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

Riktigt dåligt faktiskt att avbokningar inte bara går till nästa person i kön. Nu har jag själv ingen bokning från CDON utan från EG, men hade jag haft CDON-bokning hade jag inte varit glad över hur de sköter detta.

Ja och som kollegan sa, riktigt nonchalant också. Att i samma mejl skriva att de kommer lägga upp returer och avbokningar för försäljning och strunta i kön. Men i nästa stycke skriva att de vill och kämpar för att alla som bokat ska få sina konsoler tidigare. Vilka nötter

Permalänk
Medlem
Skrivet av wthnds:

Kom igen nu Jeff Bezos dra lite trådar så vi amazonköare får besked snart. Ren tortyr att se er som får era skickade när en annan suktar. Men jag gläds åt er som har fått och är påväg att få såklart! Hoppas ni alla får problemfria maskiner!

Håller med! Han kan väl köpa Sony och se till så fabrikerna producerar för amazon.se i första hand

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wescan:

Ang CDON och deras släpp senast dagarna, trots att de har kö. Arbetskollega har en bokad för februarileveransen, så han skrev och ifrågasatte varför de inte betar av kön som de har. Detta är svaret han fick:

” Hej xxxxxxxxx,

Vad bra att du hör av dig.

Det kan hända att vi släpper ett fåtal exemplar till försäljning om vi fått in returer eller avbeställningar. Om du vill få chansen att köpa en av dessa rekommenderar jag dig att vara aktiv på hemsidan för de kommer upp och säljer slut väldigt snabbt då efterfrågan är så pass hög.

Vi vill att alla som bokat sina Playstation hos oss ska få sina konsoler ännu tidigare och det kämpar vi för. Som det ser ut nu får jag hänvisa till releasedatumet för din bokning, men jag håller tummarna för att du ska få din konsol ännu snabbare.

Hoppas det här klargjorde kring dina funderingar och ha en bra dag! ”

Snacka om oseriöst! Är glad att jag fick tag i konsoler och kunde avboka min bokning av decemberleveransen. Hade jag inte fått tag i en konsol och bara haft kvar den bokningen hade jag inte varit glad.

Jag fick också exakt det där svaret när jag var i kontakt med dem, helt klart copy/paste

Till saken hör att jag dagen dessförinnan var i kontakt med någon som hette Pontus på deras chatt och han svarade att de konsoler som har varit till försäljning under veckan var avsedda specifikt till black week...så jag tror att de har gjort bort sig men vill inte erkänna det nu.

Jag bad om att bli kontaktad av någon ansvarig för att diskutera detta men fick då till svar ”att vi inte kommer längre i den här konversationen”.

Tråkigt beteende att erbjuda förbokning och sedan inte dela ut ill den när de får in konsoler, känns girigt.

Permalänk
Inaktiv

Bokade en i oktober 2019 på Webhallen och hämtade ut min idag.
Hade tidigare fått mail om först leverans nästa år, och sedan innan jul. Så det verkar rulla lite iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon193054:

Bokade en i oktober 2019 på Webhallen och hämtade ut min idag.
Hade tidigare fått mail om först leverans nästa år, och sedan innan jul. Så det verkar rulla lite iaf.

Hmm intressant, då tycker jag min september 2019 borde skickas typ idag... typ nu.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Skrivet av lambdan:

Hmm intressant, då tycker jag min september 2019 borde skickas typ idag... typ nu.

Bara 5 månader tills min tur! Bokade min i april...

Permalänk
Medlem

Order:1
Hur: Online
Var: Webhallen
När: 2019-10-09
Modell: Disk
Status: Levererad och hämtad idag!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Skrivet av Adnerhill:

Order:1
Hur: Online
Var: Webhallen
När: 2019-10-09
Modell: Disk
Status: Levererad och hämtad idag!

Härligt! Gaming weekend för dig!

Permalänk
Medlem

Så där, var i kontakt med Webhallen. Jag hade tilldelats en enhet men Klarna hade avbrutit betalningen (då det var så länge sedan) så jag fick helt enkelt en länk via SMS där jag kunde bekräfta med Klarna och nu ska det vara fixat. Den ska tydligen skickas i början på nästa vecka.

Så ja, tips till er som valt Klarna och har en grön check bredvid er PS5a på Webhallen och inget verkar hända: kontakta Webhallen.

Webhallen, 2019-09-11, Disk, skickas nästa vecka!

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Fick den idag efter bokning den 19/11 på netonnet

Blev helt fövånad, har pratat med dom flera gånger och de sagt att jag skulle få den i december.

Hur som helst e jag jäkligt glad men samtidigt så finns det väldigt begränsat med nya ps5 spel.

Permalänk
Medlem

Polaren fick sin idag från webhallen, beställning las 2019-10-25 och beräknades komma q1 2021.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammo66:

Fick den idag efter bokning den 19/11 på netonnet

Blev helt fövånad, har pratat med dom flera gånger och de sagt att jag skulle få den i december.

Hur som helst e jag jäkligt glad men samtidigt så finns det väldigt begränsat med nya ps5 spel.

Blev helt paff själv, de ville verkligen inte lova något. Sen pang boom PS5 på väg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Så där, var i kontakt med Webhallen. Jag hade tilldelats en enhet men Klarna hade avbrutit betalningen (då det var så länge sedan) så jag fick helt enkelt en länk via SMS där jag kunde bekräfta med Klarna och nu ska det vara fixat. Den ska tydligen skickas i början på nästa vecka.

Så ja, tips till er som valt Klarna och har en grön check bredvid er PS5a på Webhallen och inget verkar hända: kontakta Webhallen.

Webhallen, 2019-09-11, Disk, skickas nästa vecka!

Vilken tur jag läste det här. Kontaktade själv Webbhallen och var samma problem med Klarna.
Hade beställt 9/9 2019.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hohba01:

Vilken tur jag läste det här. Kontaktade själv Webbhallen och var samma problem med Klarna.
Hade beställt 9/9 2019.

Kul att höra. Ja det hade ju inte skadat om de mejlat en om det direkt man tilldelats en enhet. Hade jag vetat om hade jag fixat det i torsdags redan så hade den kanske kunnat skickas igår (fredag) men nu får det vänta tills nästa vecka.

Nå väl, det kunde vara värre.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Order: 1
Hur: Online
Var: Inet
När: 2020-06-15
Modell: Disk
Status: Okänt leveransdatum

Order: 2
Hur: Online
Var: Amazon.se
När: 2020-11-20, kl 20:13
Modell: Disk
Status: Väntar på leveransdatum

Visa signatur

R7 5800X | B550-I Gaming | RTX 3080 | 32 GB DDR4

Permalänk
Skrivet av Robeliboban:

Blev helt paff själv, de ville verkligen inte lova något. Sen pang boom PS5 på väg.

Vilken tid fick ni orderbekräftelse?

Permalänk
Medlem

Order: 1
Hur: Online
Var: Inet
När: 2020-06-03
Modell: Disk
Status: Okänt leveransdatum

Order: 2
Hur: Online
Var: Amazon.se
När: 2020-11-20
Modell: Disk
Status: Väntar på leveransdatum

Permalänk
Medlem

Någon som hört något mer från Webhallen hur status är där kring leveranser?

Permalänk

Är det någon som har fått av Inet i det sista?? Läste på andra tråden att någon som hade beställd den 1a juni hade fått sin maskin i veckan. Jag har min från Inet ifrån augusti och undrar om det kanske börjar närmar sig...

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanb78:

Någon som hört något mer från Webhallen hur status är där kring leveranser?

Jag beställde 2a september 2019 och fick hämta ut min igår...

Visa signatur

En gång i tiden hade jag värstingrigg

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonviiCorleone:

Är det någon som har fått av Inet i det sista?? Läste på andra tråden att någon som hade beställd den 1a juni hade fått sin maskin i veckan. Jag har min från Inet ifrån augusti och undrar om det kanske börjar närmar sig...

Min order från 13.e Maj är fortfarande obekräftad. Läste om någon som fått hämta sin, som var bokad 19.e Maj. Och nu nån med bokning i Juni (?).. Jag ligger på Inet, men de säger att de inte kan kontrollera något utan ordernr från de som fått smita före i kön.

Visa signatur

Intel Core i7 9700K @5Ghz | Noctua NH-D15 Chromax | Asus ROG Strix Z390-f | Asus ROG Strix RTX2080 Gaming OC
HyperX Fury 32Gb DDR4 | 2x Samsung 850 Evo 250Gb | Crucial MX500 1Tb | Fractal Design Define C TG Dark
EVGA Supernova G2 750W | 27" ROG PG278QR | Corsair K70 RGB | Logitech G Pro Wireless

Permalänk

Beställde 19/11 12:06

Tjena. Fick bekräftelsemail 12:06 den 19/11 på Elgiganten. Står fortf som reserverad. Har någon köpt ungefär då och fått någon mer Info eller t o m konsolen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberpunk2077:

Tjena. Fick bekräftelsemail 12:06 den 19/11 på Elgiganten. Står fortf som reserverad. Har någon köpt ungefär då och fått någon mer Info eller t o m konsolen?

Senaste status från elgiganten gällande dessa ordrar (jag beställde ungefär samtidigt och har samma status):
EG får in konsollerna 4/12 och de börjar levereras 7/12.