Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Det Bästa Spelet Som Finns(?!)

Permalänk
Medlem

Morrowind

Visa signatur

AMD Ryzen 9 9900X3D 4. 4GHz 140MB
ASUS ROG Crosshair X870E Hero
Corsair iCUE Link Titan RX LCD 360
G.Skill 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz
MSI GeForce RTX 5060 Ti 16GB Gaming Trio OC

Permalänk
Medlem

Starcraft. Det kom ut 95. Då kan ni räkna ut hur många år det är. Folk spelar det fortfarande p b.net

Visa signatur

Nuclear Winter

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Topic
Starcraft. Det kom ut 95. Då kan ni räkna ut hur många år det är. Folk spelar det fortfarande p b.net

Ganska säker på att SC kom i början av 1998.

Visa signatur

2500k @ 4.0GHz 1.190v | MSI P67A-GD55 | 8GB @ 1333MHz 9-9-9-24-1T 1.48v | Gigabyte 6970 OC (tre fläktar ver) @ core 920MHz mem 1490MHz 1.175v | Corsair TXV2 650W | Win 7 Ultimate x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joker-Man
Ganska säker på att SC kom i början av 1998.

98

Visa signatur

AMD Ryzen 9 9900X3D 4. 4GHz 140MB
ASUS ROG Crosshair X870E Hero
Corsair iCUE Link Titan RX LCD 360
G.Skill 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz
MSI GeForce RTX 5060 Ti 16GB Gaming Trio OC

Permalänk
Medlem

Oops. 98 var det ja

Visa signatur

Nuclear Winter

Permalänk
Inaktiv

Re: Det Bästa Spelet Som Finns(?!)

Jag har frågat många jag känner och funderat mycket själv och jag har kommit fram till att det absolut bästa spelet är naken twister för tre. (två brudar och jag)

Permalänk
Medlem

Kolla min avatar?

Final Fantasy VII

/Sephiroth

Permalänk

Battle arena toshinden...

Visa signatur

"what do you mean it's crap, theres eight bodies at the end and he gets to shag his mom!"
-Edward Elisabeth Hitler.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av browndwarf
Battle arena toshinden...

Hahah, det fick jag på en demo cd när jag köpte mitt playstation 96 ellernågot
Den där gubben Foo ägde ju

Permalänk

första spelet jag köpte till playstationen, bra kul på den tiden.

Visa signatur

"what do you mean it's crap, theres eight bodies at the end and he gets to shag his mom!"
-Edward Elisabeth Hitler.

Permalänk
Medlem

Harvest Moon till SNES. Klart det bästa spelet någonsin. Än så länge iaf
Kommer så väl ihåg när jag köpte det veckorna efter det kommit ut när jag var i sthlm. Såå kul var de!!

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Inaktiv

Jag tycker "Unreal Tournament" var roligaste action spelat och jag hade en liten love story med Need For Spped II på den gamla goda tiden.
Men mäst har jag gillat adventures och space quest och Police Quest var dunder spel.

Men att välja nått som skall vara det bästa spelet är svårt för det kommer alltid nya spel man gillar och just nu är jag stuck på Americas Army Operation.

Permalänk

Starcraft, är väl bästa multiplayer spelet

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Urbanterror är det ballaste spel som jag har lirat.
Det är ett mods till Quake III arena, det har väl sina brister och så men är skitballt.
Brukar väl lira ca. 5 timmar per dag

Visa signatur

Athlon64 3200+ |Abit kv8-max3 | Hercules 9800 pro | 2st 200gb seagate s-ata| HyperX 512mb pc3500 | win xp pro | Mx500

Permalänk
Medlem

Baldur's Gate-serien

Visa signatur

"Magic is impressive, but now Minsc leads, swords for everyone." - Minsc, Baldur's Gate

Permalänk

I min åsikt, Baldurs Gate 1. Det var något speciellt med det spelet, kanske var att man kunnde röra på sig i "världen" (området) så pass mycket.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Soulreaver och Blood omen spelen har en underbar story.. Så pga den så rankas dom väldigt högt av mig.

Eller så Fallout2.. tror nästan det är bäst.

Permalänk
Medlem

IGI2 Covert Strike om ni fråga mig. Varför ? Jo det är det ända Mp spelet jag någonsin har fastnat för.

Visa signatur

tomt

Permalänk
Medlem

Might and Magic VI, utan tvekan det bästa spel som någonsin gjorts.
Det är ett spel som innebär så otroligt mycket nostalgi för mig, satt och spelade det många veckor med mina kompisar, har spelat igenom det närmare 7 gånger nu tror jag.
De andra Might and Magic titlarna är också bra, har bara kört M&M 1-7, har inte spelat 8:an eller 9:an, har inte hittat dem i butikerna.
Heroes of Might and Magic är väl hyfsade, men inte alls i klass med rollspelen...

Sedan så är ju Baldurs Gate spelen och NWN jävligt bra också, men de är ju så vanliga, så jag tycker nog bättre om M&M

Visa signatur

Abit KN8-SLI, XFX 7800GT,1 x Crucial Ballistix 1024MB pc4000 (En till på ingång), A64-X2 3800+@250x10

Permalänk
Medlem

För min del är det Q3.
Ända mp-spelet som verkligen fångat mej.

Det kan man kalla ett spel värt sina pengar.
x antal timmars spelande nästan varje dag / 4 år.

Dock har jag gett upp det "seriösa" spelandet, för
jag har helt enkelt inte tid och ork.

Ett annat spel som verkligen fånga mej var FF7.
Hoppas det kommer en remake, då jag inte kan
utsätta mejsjälv för den groteska grafiken.
Det såg bra ut förut, men nu är det inte vackert.

Visa signatur

Loading signature. Please wait........

Permalänk
Medlem

ingen som tycker dom klassiaks amiga spelen äger än?spel som eye of the beholder,loom,zack mckraken,maniac mansion,indiana jones spelen,sensible soccer,police quest,space quest,might and magic,rail road rycon,alla manager liren.....ja listan kan göras oändligt lång.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Final Fantasy VII, solklart.

Permalänk
Entusiast

Sedan FF7 kom ut har det varit mitt favorit spel. Och förmodligen inte mycket kommer ändra på det. Underbart.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

hmm,jo FF7 äger,men det är väl ett sånt spel man typ klarar ut några gånger på alla möjliga vis och sen lägger på hyllan för att nått år senare ta fram och lira....spelet är som ett gott vin som bara blir godare med åren.

önskar man kunde få tillbaks den där upplevelsen man hade när man för första gången öppnade fodralet till spelet och satte i det i PS och började lira.....hade hävt ut mej en massa kritik till polarna förut om hur dom ens kunde köpa ett sånt pissigt spel som FF7,men efter jag hade fått det i julklapp och spenderat ungefär 30 min med spelet,så stängdes min käft jävulst snabbt kan jag lova.....medans familjen satt ute i vardagsrummet och var sociala på julaftonen så satt jag inne på rummet och blev nästan helt gråtfärdig över hur bra spelet egentligen var......det var tider det,finns nog inget spel som kan erbjuda denna kännsla igen.

Visa signatur

Permalänk

Age of Wonders va så jävla bra bara. Bättre känsla i ett spel får men leta efter.

Permalänk

Grim Fandango

Ska lira lite för att vänta in HL2

Permalänk
Avstängd

warcraft 2 och sparkster till snes

Permalänk

mangemani: jag kan lova dig att du inte är den enda som önskar att dom kunde lira FF7 igen som första gången =). Kan fan inte finnas nån större känsla i hela världen som överväger vissa delar i FF7

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arelion
Kolla min avatar?

Final Fantasy VII

/Sephiroth

Kolla min! En spretande katt.

Visa signatur

<suck>

Permalänk
Medlem

medeivel total war börjar bli en personöig favorit.
finns fan inge skönare än att få känna på världs domination...och på slagfälten rida ner trupperna som flyr...krossa den där påven...och till slut få det bekräftat att man tagigt över hela världen och det inte finns nått mer att erövra eller döda(kanske lite tråkigt slut,men men)

Visa signatur