3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Skrivet av kettlebell:

Hah det där är nästan samma sak som hände mig. Jag beställde också först MSI gaming x trio från Webhallen, Jag hade en MSI Gaming X trio 2080s innan och var nöjd. Det är nog därifrån det datumet kommer ifrån som du syftade på förresten, men det kortet lär nog aldrig komma så jag hade glömt bort att det ens fanns. Jag har typ plats 80 nåt sånt och de har väl bara fått in tio säkert, så jag gav upp hoppet helt. Beställde iaf tuf oc dagen efter och det är det kortet jag hoppas få i tid nu till Cyberpunk. Du skulle behållt din beställning på MSI gaming x trio om du fått in den så tidigt dock, 15:11, det är väl bara 11 minuter efter release, du kanske hade fått det nu, vem vet.

Ja, jag skulle behållt beställningen, men man visste ju inte då hur det skulle bli med sånna här brister, köer, och att recensionerna släpptes kring samma tid. Jag har ju också Gaming X trio nu, fast vanliga 2080, och det är en underbar kylare på den, köttig. Men som sagt, en del recensioner var lite negativa mot 3080 Trio tyckte jag, och TUFen kändes som dom hade tagit i rejält och genomarbetat med tanke på ljud/temperatur, den är ju i nivå med strix, så jag gjorde denna manöver då...

Visa signatur

|| Ryzen 5800X || Asus RTX 3080 TUF OC || MSI B550 Gaming Carbon WiFi || 4x8 GB HyperX Fury RGB 3600MHz CL17 || Samsung 970 EVO 1TB & WD Blue SN550 1TB & Samsung 870 QVO 4TB & Samsung 840 Pro 512GB & Crucial MX300 525GB & WD Black 3TB || Corsair RM750x || ARCTIC Liquid Freezer II 360 RGB || FD Define S || Samsung Odyssey G7 27" x 2 ||

Permalänk
Medlem

hoppas det trillar in lite kort idag då till er inför helgen 🙂👍

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Nu har min order på Evga 3080 ftw3 ultra hos inet gått från ”i lager 16-12-2020” till ”i lager på måndag”.

Visa signatur

ASUS Z370 E Gaming | Intel Core i5 8600K | Fractal Design Celcius S24 | 16gb ram 3000Mhz LED | EVGA GeForce GTX 1080 FTW | XFX Core Edition 750W Modulär | Fractal Design Meshify C

Permalänk

Nu finns det 3090 i lager på komplett igen 😊

EDIT: Slut

Permalänk
Medlem
Skrivet av bnr:

Samma här, inte alls imponerad av det som känns som uppenbart felaktig information.
Har alltid köpt moderkort, grafikkort och routers från Asus samt rekommenderat dessa produkter till vänner och bekanta (30-40 system de senaste 3 åren) - men detta skapar verkligen badwill.
Visst att kvaliteten är bra, men nu är tilliten verkligen körd i botten.

Men snälla nån. Asus ligger ju i en kedja där de inte kan påverka mer än att öka produktionen.
Dessutom ett år med en pandemi då det är längre leveranstider på komponenter i hela världen.
Det är ju inte direkt din dialysmaskin eller nåt annat viktigt du väntar på. Det är några extra FPS i ett spel.

Kolla här så kan du se märke för märke att det är ungefär lika många kort som levererats från tillverkarna. Skillnaden är att Asus har mycket större efterfrågan.
https://www.proshop.se/RTX-30series-overview

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bnr:

Samma här, inte alls imponerad av det som känns som uppenbart felaktig information.
Har alltid köpt moderkort, grafikkort och routers från Asus samt rekommenderat dessa produkter till vänner och bekanta (30-40 system de senaste 3 åren) - men detta skapar verkligen badwill.
Visst att kvaliteten är bra, men nu är tilliten verkligen körd i botten.

Årets halmgubbe eller?

Har du missat hur fullständigt kaos det är i världen just nu eller? Knappast Asus som hanterar detta dåligt, de försöker garanterat sälja så många kort de kan. Det är utan tvekan dåligt för deras business att de inte kan leverera kort för att möta efterfrågan, krävs inget geni för att lista ut det.

Mängden whine i denna tråd börjar nå astronomiska nivåer

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Förvånansvärt civiliserad dock. Borde vara ww3 vid det här laget

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av Lagerlöf:

Årets halmgubbe eller?

Har du missat hur fullständigt kaos det är i världen just nu eller? Knappast Asus som hanterar detta dåligt, de försöker garanterat sälja så många kort de kan. Det är utan tvekan dåligt för deras business att de inte kan leverera kort för att möta efterfrågan, krävs inget geni för att lista ut det.

Mängden whine i denna tråd börjar nå astronomiska nivåer

Kan inte annat än att hålla med. Tycker Asus I form av David har gett massor av info o försökt göra det han kan? Nu är jag ingen PRO sweclocker direkt men jag tycker det är över förväntan att både åf och tillverkare sitter här o försöker lugna ner folk.

Sen att man drar upp att "jag har sett till att 30-40 Pers köpt Asus", lägg ner. Gör som jag, whina irl istället 🙃🙃

Permalänk
Medlem

Finns det ingen kontroll på priserna? Tycker det bara blir dyrare och dyrare. Det är förstås fri prissättning antar jag och många nyttjar läget men vad fan. Såg ett 3090 nu som var uppe på 24 lax. WTF....

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Medlem

Beställde ett EVGA 3080 FTW3 ULTRA den 26:e Nov hos inet. Håller på att plockas nu. Så där verkar det knappt vara kö.

Permalänk
Medlem

2 Jan
Komplett
ASUS TUF 3080 OC

vafaaaaa' har ASUS gått på semester eller
edit: eller Nvidia :/

Visa signatur

Baaahh

Permalänk

För de som väntar på MSI Ventus så verkar det ha kommit in ett lass på Scan, så det bådar gott. Kom dessutom info att dom förväntar sig Asus leverans nästa vecka som David påpekade.

EDIT: Dags att dra igång komponentdansen igen!

Permalänk
Medlem

Med ett preliminärt datum för orderingång på 2021-02-15 så börjar mina tankar gå mer och mer åt 3080 TI-hållet. Någon som går åt samma håll? Eller kommer man skjuta sig själv i bägge fötter och eventuellt få en väntetid till Q1 2022?

Permalänk
Medlem
Skrivet av halco:

Beställde ett EVGA 3080 FTW3 ULTRA den 26:e Nov hos inet. Håller på att plockas nu. Så där verkar det knappt vara kö.

Samma här beställde 27/11

Visa signatur

Monster PC (13900K) (RTX4090) (DDR4-3600 64Gb)
LG C1 Oled 48" Skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av rabaldern:

För de som väntar på MSI Ventus så verkar det ha kommit in ett lass på Scan, så det bådar gott. Kom dessutom info att dom förväntar sig Asus leverans nästa vecka som David påpekade.

EDIT: Dags att dra igång komponentdansen igen!

Yay! Härliga nyheter!
Ventus är ju ett av de 7(!) olika korten jag beställt från bara en butik, Håller tummarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pe3:

Samma här beställde 27/11

Jag med! Verkar vara otroligt mycket bättre tillgång per efterfrågan på EVGA-korten än vissa andra *host*Asus*host*.

Permalänk
Medlem

någon som fått sitt zotac amp holo från webbis än då?

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Skrivet av Chimo:

Jag med! Verkar vara otroligt mycket bättre tillgång per efterfrågan på EVGA-korten än vissa andra *host*Asus*host*.

Min gissning (utifrån mitt egna tankesätt) är att TUF har så högt tryck pga priset vid lansering. Hade lätt hoppat över till en annan modell vid detta laget om det inte vore för att de kostar 2000.- mer atm. Lixom 7990.- kontra 9-10k för samma kort. Har svårt att släppa min order trots att det innebär en lång väntetid. Men nån som väntar på nått gott etc...

Edit: Tycker ändå de är gött av @asus.david och @webhallen som ger oss hjälplösa någon typ av inblick iaf! Lurkat här inne ett par veckor nu för att se vad de har att säga

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Förvånansvärt civiliserad dock. Borde vara ww3 vid det här laget

Ahem. Jag vill inte bli tjärad och fjädrad och portad från Swec, men det skulle jag bli om jag skrev det första jag tyckte och tänkte. Orden bakom skärmen eller i privata chattar med vänner ser mer ut som WW3. Här är vi dock ganska civiliserade, vilket är kul. Kul, kul... kul.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Dök upp några EVGA 3070 FTW Ultra på Inet idag, jag klippte en så är det färdigväntat. Plockas just nu

Dyrt för ett 3070, men så slipper man 350W plus i strömförbrukning

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av nallebjoernen:

Edit: Tycker ändå de är gött av @asus.david och @webhallen som ger oss hjälplösa någon typ av inblick iaf! Lurkat här inne ett par veckor nu för att se vad de har att säga

Verkligen, skulle varit kaos utan dessa herrar! Stor cred till dem båda!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DRAKKISH:

Verkligen, skulle varit kaos utan dessa herrar! Stor cred till dem båda!

Jag tänker mig hur de stackare som väntat i 3 månader på sina kort och INTE hänger på Sweclockers tänker, mår och känner just nu. Och fäller sedan en tår eller tre för Webhallens kundtjänst...

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Skrivet av Karate Taco:

Jag tänker mig hur de stackare som väntat i 3 månader på sina kort och INTE hänger på Sweclockers tänker, mår och känner just nu. Och fäller sedan en tår eller tre för Webhallens kundtjänst...

Forum är ett tvåeggat svärd imo. Krävs lite tid och fokus för att sålla igenom nästan 10k inlägg, bara i detta forum Sjukt glad jag tog mig tiden iaf!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trippy:

Nvidia stryper väl tillgången till dessa "snålkort till introduktionspris" så att de hinner lansera deras 3080Ti till ett mer "rimligt" pris på 13 000kr+, så att folk som inte längre pallar vänta haffar ett 3080 Ti vid lanseringen i januari.
(som det lär finns gott om).

Skrivet av Jtok:

Med ett preliminärt datum för orderingång på 2021-02-15 så börjar mina tankar gå mer och mer åt 3080 TI-hållet.

Permalänk
Skrivet av Karate Taco:

Ahem. Jag vill inte bli tjärad och fjädrad och portad från Swec, men det skulle jag bli om jag skrev det första jag tyckte och tänkte. Orden bakom skärmen eller i privata chattar med vänner ser mer ut som WW3. Här är vi dock ganska civiliserade, vilket är kul. Kul, kul... kul.

Uppskattar att du likt alla andra håller i fingrarna. Den här tråden har varit lite lugnande för mig, sitter istället hemma (mic på mut då) och svär för fulla muggar 🙃

Permalänk

Beställde ett EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA från Inet 2dec, plockas nu också! Hoppas att det inte dör med ett rött ljus som verkar vara väldigt vanligt på dom korten, kanske första produktionen som hade dessa issues, innan dom bytte färg på clownmunnen? (info ngn?)

https://forums.evga.com/3080-FTW3-Ultra-stopped-working-1-sin...

Edit:

Beställd 2 dec
Skickad 4 dec.

@inet levererar <3

update
Permalänk
Medlem
Skrivet av rabaldern:

Nu finns det 3090 i lager på komplett igen 😊

Om man ändå hade lite sämre självkontroll och kunde impulsköpa ett. ^^

Visa signatur

Intel i7 5930k 4.5Ghz @ 1.2V ][ SLI Gigabyte GTX 980 Ti Gaming G1 1560/8366
Phantek Enthoo Primo ][ Fractal Design Newton R3 1000W ][ Asus X99-A ][ 32GB DDR4 Crucial Ballistix 2400Mhz

Permalänk
Medlem

Det verkar som att man kommer få ett nytt grafikkort före Cyperpunk i alla fall. Beställde först ett 3080 Strix från Komplett 2 minuter efter lansering i September. Datumet för detta flyttades dock fram hela tiden, och när det ändrades till Januari gav jag upp och avbeställde.
Trodde det därmed var kört för mig... La istället en beställning hos Inet på ett EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA den 27e November mest för att det var det enda kort där preliminär-datumet i alla fall var i December (16:e).
Ser nu till min förvåning att kortet just nu plockas! Om detta stämmer och kortet skickas snart kommer jag knappt tro det.

** och nu står det skickad! Är detta möjligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

någon som fått sitt zotac amp holo från webbis än då?

Tyvärr icke

Visa signatur

Varför spela när det inte är kul?

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

*Diskussion om strömkontakter på grafikkort utbruten*

Diskussion om antalet strömkontakter på grafikkort har blivit utbruten till en egen tråd, Spelar antalet strömkontakter på grafikkort roll?

/Vzano, Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär