Google Stadia får livestreaming

Permalänk
Melding Plague

Google Stadia får livestreaming

Speltjänsten Stadia marknadsfördes med att spelsessioner ska kunna strömmas till Youtube, vilket blir verklighet ett år senare.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Framtiden är här

Det är fantastiskt ändå tycker jag. Det här är jag sugen att prova på.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Stadia who?

Permalänk
Medlem

Stadia what?

Permalänk
Medlem

Stadia?

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

Framtiden är här

Det är fantastiskt ändå tycker jag. Det här är jag sugen att prova på.

Samma! Sjukt bra att rulla ut detta nu innan CB2077.

Skrivet av ipac:

Stadia who?

Skrivet av Lanhead:

Stadia what?

Skrivet av cyprus:

Stadia växer rätt fint! Deras subreddit är uppe i nästan 86k prenumeranter, och fortsätter växa.

Permalänk
Medlem

Testade Stadia igår för första gången. Men wow, det var hur bra som helst, borde ha testa tidigare! Vart så besviken på Geforce Now att jag aldrig gav andra tjänster en chans. Blir Cyberpunk via Stadia istället för PC:n.

Permalänk
Medlem

Tänker prova Cyberpunk 2077 på Stadia. Jag har väntat med att köpa en Chromecast Ultra och nu får man en på köpet om man köper spelet där, vilket i sig är billigare än en Chromecast Ultra på Prisjakt så.. Ah jag provar detta Funkar det inte, då har jag köpt mig en Chromecast lite billigare, och får köpa spelet till min PC annars, vilket jag ändå tänkt att göra.

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Permalänk
Medlem

Stadia fungerar faktiskt riktigt bra. Numera huvudkonsol, med Geforce Now/PS som komplement.

Permalänk
Medlem

Hur bra är interaktionen mot Google Wave eller de andra tjänsterna från google?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Hur bra är interaktionen mot Google Wave eller de andra tjänsterna från google?

Existerar Google Wave ens? Så gissningsvis dålig interaktion mot något som inte existerar (om det faktiskt inte gör det dvs)!

Permalänk
Medlem

Jag köpte cyberpunk på Stadia enbart pga erbjudandet.
En Chromecast ultra kommer man endånfå behov av.
En ny handkontroll behövs också då mina 360 kontroller börjar bli utslitna.
Så cyberpunk, ccu och en kontroll för 630kr är en bra deal.

Jag har även köpt spelet på GoG

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsgren:

Existerar Google Wave ens? Så gissningsvis dålig interaktion mot något som inte existerar (om det faktiskt inte gör det dvs)!

Hinten var alltså att jag tror att Stadia kommer gå samma väg till mötes...

Permalänk
Medlem

Helt otroligt att något dom fick oss att skulle finnas dag-1 kommer ett år senare.

Permalänk
Medlem

Också skaffat Stadia precis och nappat på Cyberpunk erbjudandet mest för att man får en CCU och handkontroll, spelet vet jag inte om jag kommer köra speciellt mycket

Har inte hunnit testköra så mycket ännu men det fungerar bra med ethernet och mindre bra över WiFi.
Tycker Stadia är smidigare än Shadow även om den tjänsten har en fördel att du inte behöver köpa spelen igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Hinten var alltså att jag tror att Stadia kommer gå samma väg till mötes...

Och här sitter jag och velar om Cyberpunk erbjudandet eftersom Chromecast Ultra slutat produceras och aldrig fick 1440p stöd...

Man kan iaf undersöka om stadia-controllern är användbart till något annat:
https://www.youtube.com/watch?v=GBcSKgqbrBg&feature=share
"just put a dremel to the side"

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Och här sitter jag och velar om Cyberpunk erbjudandet eftersom Chromecast Ultra slutat produceras och aldrig fick 1440p stöd...

Man kan iaf undersöka om stadia-controllern är användbart till något annat:
https://www.youtube.com/watch?v=GBcSKgqbrBg&feature=share
"just put a dremel to the side"

Får man hela paketet till priset av spelet är det faktiskt ganska värt det, men tror att skägget är i brevlådan ändå om några år

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Får man hela paketet till priset av spelet är det faktiskt ganska värt det, men tror att skägget är i brevlådan ändå om några år

Tror många kommer se fördelarna med såna här tjänster och det kommer bara att växa, inte försvinna. Speciellt många föräldrar som köper dyra speldatorer, spelkonsoler och spel till sina ungar, det är en stor marknad. Många har fortfarande inte upptäckt detta. Stadia flyter på riktigt bra tycker jag och det man förlorar jämfört med en speldator eller en spelkonsol är värt de 99 SEK/mån. Du behöver inte ens prenumerera för att spela om du köper ett spel och tycker 1080p är tillräckligt. Google har också muskler att lyckas med detta.

Visa signatur

Monitor: ASUS TUF Gaming VG27AQ Chassi: Phanteks Enthoo Evolv X | Moderkort: ASUS TUF GAMING Z690-PLUS D4 | CPU: Intel Core i7-12700K | CPU-kylare: Arctic Liquid Freezer II | RAM: 64GB Corsair Vengeance RGB PRO DDR4-3200 C16 | GPU: ASUS TUF RTX 4070 ti OC | PSU: ASUS TUF Gaming 1000W Gold | SSD: 1TB WD Black SN850 PCIe 4.0 NVMe M.2 + 1TB Samsung 840 Evo 2.5" SSD | OS: Microsoft Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag köpte cyberpunk på Stadia enbart pga erbjudandet.
En Chromecast ultra kommer man endånfå behov av.
En ny handkontroll behövs också då mina 360 kontroller börjar bli utslitna.
Så cyberpunk, ccu och en kontroll för 630kr är en bra deal.

Jag har även köpt spelet på GoG

Kan handkontrollen användas till nåt annat än Stadia?

Permalänk
Medlem

Tänk att spela CP2077 efter alla dessa år med komprimerad bild, ljud och extra input lag, yikes. Nej det här är inte framtiden och kommer aldrig att bli.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Kan handkontrollen användas till nåt annat än Stadia?

Som jag förstått fungerar den trådlöst med Stadia plattformen och med kabel som vilken kontroll som helst.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

Tänk att spela CP2077 efter alla dessa år med komprimerad bild, ljud och extra input lag, yikes. Nej det här är inte framtiden och kommer aldrig att bli.

Komprimerade bilden och ljudet kan stämma, beror på vad man kör med.
Men latency är stort sett borta.
Köra med kontroll är lika med att köra lokalt enligt mina erfarenheter.
Mus tangentbord finns det lite latency i musrörelserna med betoning på väldigt lite.

Jag tror det mycket väl kommer bli populärare i framtiden.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Hinten var alltså att jag tror att Stadia kommer gå samma väg till mötes...

Varför tror du det?
Det är ju inte så att Google dödat många tjänster du betalar för att använda.

Skulle nog säga att många tror att Google kommer döda tjänster hit och dit som är gratis, inklusive mig själv men extremt få tror på riktigt att Stadia kommer dö förutom den "meme" som skapas att man ska säga så om allt för Google.

Ska testa CP2077 på Stadia då jag köpte det eftersom jag får en kontroll och en CC Ultra på köpet som kommer i Januari.
Blir till att testa på Sabrina (CC with Google TV) tills dess.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Som jag förstått fungerar den trådlöst med Stadia plattformen och med kabel som vilken kontroll som helst.

Urk, kan de behålla den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Urk, kan de behålla den.

Kontrollen är ett måste om du ska köra med chromecasten då fungerar det inte med nån annan.

Sen läste jag att det ev ska släppas så man kan köra kontrollen trådlöst även på datorn utanför Stadia plattformen.
Det är ju inte så att tekniken i kontrollen saknas

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

Tänk att spela CP2077 efter alla dessa år med komprimerad bild, ljud och extra input lag, yikes. Nej det här är inte framtiden och kommer aldrig att bli.

Antar du testat det sista tiden eftersom input lag är väldigt låg nu. Det finns tester (Digital Foundry) som även visar att det var i vissa scenarion upp till 50ms lägre jämfört med Xbox One X (last gen men ändå).

Blir intressant att testa CP2077 på det för jag ser det som jag fick spelet gratis då jag var ute efter en CCU.
Så kanske det blir PC framöver då det helt klart kommer se bättre ut där, även än på en PS5 det är nog ingen som tror att Stadia kommer se "bäst ut".
Men bara det att kunna spela överallt är ju grymt med Stadia, men man ska nog inte förvänta sig "Samma upplevelse som min dator för 20k)
Notera att Stadia tydligen ger bättre bild via CCU än på datorn med Chrome. Dock så finns Stadia+ och Stadia Enhanced som plugin för lite mer options på PC.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem

Nappade på stadia cyberpunk erbjudanet med spelet + ccu och kontrollen, då får vi se hur det funkar bara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Kontrollen är ett måste om du ska köra med chromecasten då fungerar det inte med nån annan.

Sen läste jag att det ev ska släppas så man kan köra kontrollen trådlöst även på datorn utanför Stadia plattformen.
Det är ju inte så att tekniken i kontrollen saknas

Har Stadia kontrollen ens Bluetooth? Som jag förstår det så kopplar den upp sig direkt via Wifi:t till Stadia för att på så sätt minska input laggen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feeku:

Har Stadia kontrollen ens Bluetooth? Som jag förstår det så kopplar den upp sig direkt via Wifi:t till Stadia för att på så sätt minska input laggen.

Ingen aning.
Jag är ingen Stadia expert jag har bara testat det för några dagar sen och köpt cyberpunk för extra prylarna.

Men om du menar att köra kontrollen trådlöst mot PC utan Stadia plattformen så talades det även om en usb adapter till så jag gissar ingen bluetooth?

Men bluetooth är väll ändå "värdelöst" när det gäller kontroller

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Avstängd

Glöm inte att Stadia har en superbra deal, köper du Cyberpunk 2077 får du en Chromecast Ultra och Stadia-handkontroll gratis!

Jag har beställt och ser fram emot att prova, det verkar funka väldigt bra faktiskt.