Köpråd dator 144fps warzone/coldwar

Permalänk
Medlem

Köpråd dator 144fps warzone/coldwar

Tjena!

Är intresserad av att ta klivet från att spela på playstation till dator.

Har för tillfället en 144hz skärm 1080p, så det jag önskar är en dator som kommer klara av att spela warzone och cold war i så hög fps som möjligt. Mus och tangentbord har jag också så detta är inget som behövs.

Har byggt dator själv när jag var yngre men det är några år sedan men jag tänker att jag borde klara av detta själv, dock har jag svårt att veta vilka komponenter som passar bra ihop med varandra. Chassit ska helst vara så cleant som möjligt, behöver inte massa RGB ljus och liknande utan en svart burk utan något lull-lull är att föredra

Tänkte köpa komponenterna kring mellandagsrean för att förhoppningsvis kunna få ner priset en aning.
Budget max 15k.

Tacksam för er hjälp!

Permalänk
Medlem

CPU är inte den grymmaste, kanske kan du hitta en bättre på rea t.ex 10600k.

Visa signatur

*5800X|GB B550M Aorus Elite|32GB 16+16 Corsair LPX/Kingston(naken) 2133C15/2133C13 HynixAFR DR @3200C16|Asus RX7800XT OC|Seasonic GX750W|Thermaltake V21|Arctic II 280AIO|Samsung 980 Pro 2TB NVMe|Acer XV272Uz 1440p 240Hz|MinuxLint på Kanelen

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Warzone är inte världens bäst optimerade spel om man säger så. Jag skulle absolut rekommendera en så snabb cpu som möjligt. En 5600x tex låter vettigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adzer:

Warzone är inte världens bäst optimerade spel om man säger så. Jag skulle absolut rekommendera en så snabb cpu som möjligt. En 5600x tex låter vettigt.

Jag har aldrig i mitt liv sett ett sämre optimerat spel. Precis som du säger, det totalslaktar CPU:er så värt att ha i åtanke.

Visa signatur

Core i9 12900K | RTX 3090 FE | Odyssey G80SD |

Permalänk
Medlem

"så hög fps som möjligt"
Vad sägs om "tillräckligt hög fps"?

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem

Tack för er input! Finns det något annat att tänka på eller ser det bra ut enligt ovan?

Skrivet av Elfsberg:

"så hög fps som möjligt"
Vad sägs om "tillräckligt hög fps"?

Självklart, men då jag kommer från konsol där fpsen är låst till 60 vill jag ju gärna kunna kräma ur så mycket fps som möjligt då det är anledningen till att jag vill byta från konsol:)

Permalänk
Medlem

Jag har ganska exakt dessa komponenter i min nya burk och ligger runt 150-160fps stabilt

Permalänk
Medlem

fördelarna att satsa på ett rtx 3070 framför ett rtx 3060ti? Är det värt de extra tusenlapparna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av |oRkaR|:

fördelarna att satsa på ett rtx 3070 framför ett rtx 3060ti? Är det värt de extra tusenlapparna?

3070 är 13% snabbare i 1080p enligt sweclockers prestandaindex.