3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

Tidig julklapp från Inet när jag kollade status på min tuf 3080 non-OC beställning, plus en månad till 15/3-2021 nu...
Visste det väl redan när man tolkar inkommande kort hos olika leverantörer men det svider lite ändå...

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG STRIX B550-F GAMING Processor: AMD Ryzen 5800x3D Kylning: Corsair Hydro H100i RGB Platinum Grafikkort: EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA Minne: Kingston 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL17 Diskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Kingston A2000 1TB M.2 Nätagg: Corsair RM750 750W

Permalänk
Medlem

Äntligen har man ett kort på ingång! Äntligen ska man få prova sitt 5900x, 980pro och odessey g9'an. Som man har väntat!
Det är fasen nästan ett julmirakel haha!

Permalänk
Medlem

Sitter som på nålar och bara väntar på att få höra något från Inet om mitt TUF OC. Får ju ingen information alls från dem, så de kan redan fått leveransen och meddelat de som fick ett, men jag antar att man hade hört om det här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swindle:

Äntligen har man ett kort på ingång! Äntligen ska man få prova sitt 5900x, 980pro och odessey g9'an. Som man har väntat!
Det är fasen nästan ett julmirakel haha!

Vilket kort och vilken återförsäljare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gregorio:

Idag skulle ett större parti RTX 3080 EAGLE OC landa hos inet enligt uppgift ifrån KS. Någon här som bokat och fått grön markering? Jag har inte fått det än. Det sägs att hoppet är det sista som lämnar människan.

Inet verkar under förmiddagen inte fått in några Eagle OC. Det var den senaste infon jag fick av dem. Planerad leverans ska fortfarande vara denna vecka.

Visa signatur

Chassi: Phanteks P500A Moderkort: ASRock B650M HDV/M.2-.
Processor: Ryzen 7 7800X3D -RAM: G.Skill 6000MHz CL30 -
Nätaggregat: Evga Supernova G2 1300W Grafikkort: EVGA RTX 3080 Ti FTW3 Ultra -.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hevin:

Sitter som på nålar och bara väntar på att få höra något från Inet om mitt TUF OC. Får ju ingen information alls från dem, så de kan redan fått leveransen och meddelat de som fick ett, men jag antar att man hade hört om det här.

Sitter i samma båt. Har könummer 100 eller i närheten där. Och får dom som webhallen ett parti på 100+ kort så bör jag få tilldelning. Men enligt webhallens status så ska korten komma senast den 18/12 men kan komma tidigare.

Edit: Inets kundtjänst skrev att dom inte kan se exakt antal inkommande, som tidigare nämnts. Dom sa även att kölistan inte är uppdaterad sen den 2/12 så den är inte aktuell. Men som det lät på honom jag pratade med så kommer nog du @Hevin få tilldelning. Men som sagt, man vet ju aldrig med dessa leveranser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swonko1:

Sitter i samma båt. Har könummer 100 eller i närheten där. Och får dom som webhallen ett parti på 100+ kort så bör jag få tilldelning. Men enligt webhallens status så ska korten komma senast den 18/12 men kan komma tidigare.

Ja jag hoppas de får lika stor leverans. Jag är på plats 56 dock, så lite bättre, men ändå osäkert.

Scan har fått in alla TUF OC de ska få nu i alla fall, så vi vet att det inte är försenat i alla fall

Permalänk
Skrivet av Hevin:

Jag har plats 9 på inet med samma kort, dock ingen info/uppdatering här heller

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen ni får massa tufs nu... Själv har man plats 232 på inet.. beställt 23/9 så sitter lite nervöst i båten, eller ja båt och båt. Det är mer en rosa/grön gummiring utan åror. glidandes i Amazonas och rätt ner för vattenfallet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sötgroda:

Jag har plats 9 på inet med samma kort, dock ingen info/uppdatering här heller

Jag har 14. Har inte hört något heller, men det Känn so sista chansen innan julhelgen nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liteflax:

Hoppas verkligen ni får massa tufs nu... Själv har man plats 232 på inet.. beställt 23/9 så sitter lite nervöst i båten, eller ja båt och båt. Det är mer en rosa/grön gummiring utan åror. glidandes i Amazonas och rätt ner för vattenfallet...

Tror för våran del som ligger såpass långt bak i kön kan sikta in oss på att åka hela vattenfallet och en bit till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Alltför många som vill inte vågar rikta kritik mot butiker som Inet. De höll t.ex. inte introduktionspriset under den tid ASUS och de hade angett utan höjde priset så fort de insåg att de kunde. Märkligt att folk ignorerar sånt.

Ja mkt märkligt.
Att hämta i butik hos @Inet i Sisjön är ju ett jävla skämt.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 128GB, Suprim 4080 Super, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk

If anybody is getting itchy and can stomach paying 12,000 for a 3080 (I sure as hell can't) iNet has the top 'o the line Aorus with an "in stock" of this Friday: https://www.inet.se/produkt/5411781/gigabyte-geforce-rtx-3080...

Permalänk
Inaktiv

Nu jäklar ska det byggas! Stort tack till @Webhallen.

5950x
3090 Strix OC
3600Mhz CL14

Permalänk
Medlem

Någon som beställt från Power? Dom hade Asus tuf std samt oc modellerna ett litet tag för beställning. Båda med beräknad i lager 24/12 (!). Hos kund 27/12.

Lite bra för att vara sant kan man väl anta.

Permalänk
Medlem

Kö nr 91 på Eagle OC
Kö nr 150+ på ett TUF non OC.
Webhallen.

Vågar ni betta på vilket kort som kommer först? 🤪😁

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk
Skrivet av Falck1N:

Kö nr 91 på Eagle OC
Webhallen.

Eagle 🤦‍♂️

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackwizard:

Eagle 🤦‍♂️

Och du menar?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Falck1N:

Kö nr 91 på Eagle OC
Webhallen.

TBH hade lagt lite fler bokningar på andra kort, har inget solid tips men köerna på dessa två kort är gruvligt långa och det som landar är väldigt små volymer.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swonko1:

Vilket kort och vilken återförsäljare?

MSI Suprim 3090 från WH <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falck1N:

Kö nr 91 på Eagle OC
Webhallen.

Hur vet du vilket könummer du har på Eagle OC? Jag står själv i kö på just de två, men har ingen aning om var i kön (jag var väldigt sen på tåget).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon327007:

Nu jäklar ska det byggas! Stort tack till @Webhallen.

https://i.gyazo.com/609ffebb884767176b6d6cbf918a6d39.jpg

5950x
3090 Strix OC
3600Mhz CL14

jag blir tårögd ;), kommer se galet snyggt ut tillsammans. Mycket nöje!
"ROGalized"

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweDragon:

Hur vet du vilket könummer du har på Eagle OC? Jag står själv i kö på just de två, men har ingen aning om var i kön (jag var väldigt sen på tåget).

hmm, jag vet inte. ren gissning då jag har för mig att det stod 90 när jag väl beställde, om inte dom uppdaterat listan efter det.

Skrivet av Webhallen:

TBH hade lagt lite fler bokningar på andra kort, har inget solid tips men köerna på dessa två kort är gruvligt långa och det som landar är väldigt små volymer.

/Patrik

Tufen står jag kvar på pga priset plus stått där nu vääääldigt länge sen så var Eagle inte så mycket dyrare och kön var inte ändligt lång enligt listan hehe.
Mest plånboken som styr.

Nämn inte Evga!
Då jag inte tycker den faller mig i smaken. 👌🏽🙏🏽🏄

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk
Medlem
Permalänk

EVGA GeForce RTX 3090 24GB FTW3 ULTRA 18999:- om någon är intresserad

https://www.elfynd.se/evga-geforce-rtx-3090-24gb-ftw3-ultra

Permalänk

någon som fått sitt 3080 Strix non-oc från webhhallen? eller de är fortfarande trögt på leveranser till Sverige (inga alls)?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Asus.David:

jag blir tårögd ;), kommer se galet snyggt ut tillsammans. Mycket nöje!
"ROGalized"

Har givetvis ett Helios chassi att ha allt i också

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chimo:

Tack, beställde ett
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA Hoppas sidan inte är total scam och inte lockdatum.. Nu är båda slut..

Permalänk

Fick precis svar från inet ang 3080 tuf oc..
Sedan 11/24 har jag gått från köplats 21 till 19 och han visste inget om någon inkommande leverans och trodde de var "tight" att få något innan jul..
Feels bad man

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chimo:

Lyckades knipa FTW3 Ultra

Visa signatur

Chassi: Phanteks P500A Moderkort: ASRock B650M HDV/M.2-.
Processor: Ryzen 7 7800X3D -RAM: G.Skill 6000MHz CL30 -
Nätaggregat: Evga Supernova G2 1300W Grafikkort: EVGA RTX 3080 Ti FTW3 Ultra -.