Allt om Cyberpunk 2077 från CD Projekt Red

Permalänk
Medlem

Ni som spelat ut det på 40 timmar kan inte ha utforskat så mycket!? jag ligger på 30 timmar nu och har precis kommit till Level 9. Det finns så grymt mycket annat att göra än att köra main story. Det är kul att bara springa runt och rycka in när man ser ut något bus. Började på Takemura-delen av spelet men tyckte jag ville pausa lite från main story. Råkade på några sidouppdrag där man dog efter EN träff bara så jag tänkte jag skulle ta och köra lite sidospår och uppgradera gubben innan jag fortsätter seriöst här.

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yamato:

Ni som spelat ut det på 40 timmar kan inte ha utforskat så mycket!? jag ligger på 30 timmar nu och har precis kommit till Level 9. Det finns så grymt mycket annat att göra än att köra main story. Det är kul att bara springa runt och rycka in när man ser ut något bus. Började på Takemura-delen av spelet men tyckte jag ville pausa lite från main story. Råkade på några sidouppdrag där man dog efter EN träff bara så jag tänkte jag skulle ta och köra lite sidospår och uppgradera gubben innan jag fortsätter seriöst här.

På 67 timmar har jag hunnit utforska varenda liten vrå och göra klart alla side och main missions. Rensat kartan på i princip allt som gått att få bort, nåt uppdrag var progressionblockat på grund av buggar.

Körde street kid på hard. Väntar tills spelet blir fixat innan jag kör en rerun på very hard och corpo

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

"PC version will follow soon."

Trummar med fingrarna i väntan på patchen.

Du kan sluta med fingertrummandet nu!

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, RTX 5080

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av ekhyddan:

Ja sedär! 1.7 Gb. Ska bli kul och testa skillnaden

Edit: och där dör steams servrar långsamt

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Skrivet av rinosaur:

På 67 timmar har jag hunnit utforska varenda liten vrå och göra klart alla side och main missions. Rensat kartan på i princip allt som gått att få bort, nåt uppdrag var progressionblockat på grund av buggar.

Körde street kid på hard. Väntar tills spelet blir fixat innan jag kör en rerun på very hard och corpo

Du måste ju loota allt också! Lootsimulator 2077

Visa signatur

GPU: Asus Strix 3090 OC
CPU: Intel i9-10850k
RAM: G.Skill Trident Z Royal 3600MHz CL16
MOBO: MSI Z490 MEG Unify

Permalänk
Medlem
Skrivet av ekhyddan:

Japp, nu är patch 1.05 släppt på PC också. : )
https://www.cyberpunk.net/en/news/37166/hotfix-1-05

Permalänk
Medlem

Hmm... mitt spel kraschar ännu mer nu med 1.05.
Detta spel kraschar konstant och nu till den grad jag känner jag behöver ta en paus tills allt är mer stabilt.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D - ASUS STRIX B650E-F Gaming - EKWB full custom loop - ASUS STRIX RTX 3090 - Kingston CL36 32GB 6000 MHz DDR5 - Corsair RM850X - Alienware AW3418DW - Lian Li V3000+

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmpRC:

Detta spel kraschar konstant och nu till den grad jag känner jag behöver ta en paus tills allt är mer stabilt.

Det kan ju alltid finnas en risk att du faktiskt har problem med någon av dina komponenter eller drivrutiner om det är krashar konstant.

Permalänk
Medlem

Vad är det med GOG nu då, laddar ner med 0.1MB/s...

Edit: Den ökade tempo runt 9:20 och laddade ner normalt. Klart nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmpRC:

Har du testat köra utan GPU OC? Jag crashade var 15e minut med min OC som är stabil i Port royal,Time spy, Battlefield V (50timmar+), DayZ (50timmar+) och Watchdogs(50timmar+)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Bara jag som inte ser ett värde med Raytracing i spelet om man inte stannar upp och kollar detaljerna. Kan var min syn som är dålig eller så är inte RT bättre än så här. Spelar dock med RT on i 1440p då jag inte har ont av prestandatappet. Men har inte kommit så långt ännu.

https://youtu.be/6bqA8F6B6NQ

För mig är det inte en wow-upplevelse att spela med RT, den stora skillnaden för mig i spel jag spelat med RT är när jag testar att gå tillbaka till att spela utan. Helt plötsligt blir allt mycket plattare och mer "livlöst" och jag går genast tillbaka till att använda RT igen. Detta gäller Control, WD Legion och nu även CP2077. Upplevde samma sak med att gå från 60Hz till 144Hz och från 1080p till 1440p eller att gå från icke-VRR till VRR, det var främst när jag testade att gå tillbaka till det gamla som jag märkte en större skillnad.

Permalänk
Medlem

Finns tydligen en bugg när sparfilen blir för stor, så förstörs den och går inte att använda, värt att spara flera olika filer än bara en ifall man råkar ut för det.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmpRC:

Tittar man i CDPRs forum så är du inte ensam.

Det är flera som klagar på mer krascher med 1.05.
Finns också klagomål om sämre prestanda med nya patchen.

Verkar som att patchen behöver patchas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Det kan ju alltid finnas en risk att du faktiskt har problem med någon av dina komponenter eller drivrutiner om det är kraschar konstant.

Absolut, så kan det vara men inga andra av mina spel kraschar så här. Ska kolla över andra drivrutiner för säkerhets skull.

Skrivet av Boozfob:

Har du testat köra utan GPU OC? Jag crashade var 15e minut med min OC som är stabil i Port royal,Time spy, Battlefield V (50timmar+), DayZ (50timmar+) och Watchdogs(50timmar+)

Ingen OC, stängt av det just för att utesluta felen. Bra tips annars.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D - ASUS STRIX B650E-F Gaming - EKWB full custom loop - ASUS STRIX RTX 3090 - Kingston CL36 32GB 6000 MHz DDR5 - Corsair RM850X - Alienware AW3418DW - Lian Li V3000+

Permalänk

Någon som testat 1.05 och kan berätta om det är några förbättringar ni märker av? Prestanda osv tänker jag mest på.

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalledalle:

Någon som testat 1.05 och kan berätta om det är några förbättringar ni märker av? Prestanda osv tänker jag mest på.

om du läser vad som står i tråden åvanför så kan du kanske få reda på det.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Såg den här nedanför på Reddit. Känner lite igen mig själv där, efter ett otal headshots med pistol.
https://www.reddit.com/r/cyberpunkgame/comments/kgn0pc/when_y...

When you kill 20 people on a side mission

Permalänk
Skrivet av Oneone:

om du läser vad som står i tråden åvanför så kan du kanske få reda på det.

Vad menar du? Finns inte ett enda inlägg huruvida 1.05 har bättre prestanda eller inte. Kanske du som skulle läsa tråden?

Riktigt värdelöst inlägg av dig, men tack ändå för input antar jag?

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CubaCola:

Finns tydligen en bugg när sparfilen blir för stor, så förstörs den och går inte att använda, värt att spara flera olika filer än bara en ifall man råkar ut för det.

Vad skulle flera sparfiler hjälpa i detta fallet menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalledalle:

Vad menar du? Finns inte ett enda inlägg huruvida 1.05 har bättre prestanda eller inte. Kanske du som skulle läsa tråden?

Riktigt värdelöst inlägg av dig, men tack ändå för input antar jag?

jo det fins det men jag kan citera åt dig, eftersom du är så lat.

"Tittar man i CDPRs forum så är du inte ensam.

Verkar som att patchen behöver patchas."

så ett tips är kolla CDPR forumet om du vet hur man googlar.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av Oneone:

jo det fins det men jag kan citera åt dig, eftersom du är så lat.

"Tittar man i CDPRs forum så är du inte ensam.

Verkar som att patchen behöver patchas."

så ett tips är kolla CDPR forumet om du vet hur man googlar.

Suck..🤦‍♂️
Anledningen till att jag ställde frågan i sweclockers forum var ju för att höra hur medlemmarna här upplever nya patchen...

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av anon42512:

För då blir inte sparfilen såpass stor att buggen visar sig?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Någon som fått svar från Helpmerefund@cdprojektred.com?

Köpte fysisk kopia från elgiganten och vill ha pengarna tillbaka, vilket jävla skit

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

För då blir inte sparfilen såpass stor att buggen visar sig?

Sparfilen är väl alltid en komplett fil, inte en differensfil från föregående sparfil. Så alla bör vara lika stora om de skapas vid samma tillfälle...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk

är det bara min dator som krashar/förlorar kontakt med skärmen under installeringen av 1.05 patchen? 3080/5900x på ett b550 tomahawk

Visa signatur

OLED77C44LA || RTX 5090 Astral OC || 7800x3d || switch oled @ 1.2 ghz/2.1 ghz/2000mhz

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av cyklonen:

Sparfilen är väl alltid en komplett fil, inte en differensfil från föregående sparfil. Så alla bör vara lika stora om de skapas vid samma tillfälle...

Inte den blekaste aning. De ligger som separata filer i Windows iaf.
Tänkte mer att det svaret jag gav var den logiska förklaringen

Edit: ah, missade din poäng helt såg jag. Jo, det stämmer nog men att savescumma delar ju upp riskerna en del ändå

Visa signatur

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Avstängd

Har inte haft någon krasch med någon av patcharna, spelet är hur stabilit som helst. Men ibland så råkar jag ut för buggar, förlorade några boxningsmatcher och kunde inte röra mig efteråt eftersom jag har fastnat med ryggen i typ taggtråd.
Helt klart så var spelet värt 529kr, har massiv att göra fortfarande.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Silkystreet:

är det bara min dator som krashar/förlorar kontakt med skärmen under installeringen av 1.05 patchen? 3080/5900x på ett b550 tomahawk

Hade inga konstigheter i steam med 1080ti/3900xt

Kör du GOG så skiljer det sig en del

Skrivet av Kaleid:

Har inte haft någon krasch med någon av patcharna, spelet är hur stabilit som helst. Men ibland så råkar jag ut för buggar, förlorade några boxningsmatcher och kunde inte röra mig efteråt eftersom jag har fastnat med ryggen i typ taggtråd.
Helt klart så var spelet värt 529kr, har massiv att göra fortfarande.

Den värsta buggen hittills (peppar peppar) är att mitt nekomata(?) sniper kan vägra skjuta lite då och då. Dock löser en omstart detta. Märkligt att det endast är just detta vapen

Visa signatur

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

AMD la först till stöd för Cyberpunk i 20.12.1 drivrutinerna. Är det någon som vet om det fungerar att spela med förgående drivrutin? Jag får en del blåskärmar i windows med 20.21.1.
Och det är den som spökar, det är jag nästan säker på. Ominstallerade hela datorn och med förgående AMD-drivrutin så försvann mina bekymmer. Men är alltså tillbaka nu.

DPC_Watchdog_violation

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Så om du sparar i samma fil hela tiden, tills dess att filen blir förstörd, så får du börja om från början.
Om du sparar i fil A, fil B, fil A, så kan du gå tillbaka till den filen som inte är förstörd.
Förhoppningsvis kommer det en patch för detta nästa år.

Verkar som buggen bara inträffar när man har utfört många quests och sidomissions och är långt in i spelet.
Antar att sparfilen inte gjordes tillräckligt stor för att kunna spara alla uppdrag och det är därför det inträffar?

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz