3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av christoss:

Vill minnas att tejpen satt bra. Reaktionen var mest på att jag fick ett 3090 efter 2 dagars beställning när marknaden ser ut som det gör. Här har man en bild på det jag kallar för dammig.
https://i.imgur.com/Icx9LRL.jpg

Vill också säga att jag har ännu inte fått svar från WH kring detta men skadar inte att få lite info härifrån också.

Fast 3090 har det ju gått relativt enkelt att få tag i över en vecka nu bara man kollat runt lite bland sidorna.

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus TUF 3080 OC + övrigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Palit GeForce RTX 3080 GameRock 10G beställd 2020-12-07 14:53, ska ha fått den nu av Webhallen. Jag har nu lyckats få tag på hela fyra Palit 3080-kort (tre GamingPro). Ett tips till er som ännu inte fått är att boka flera kort på Webhallen och hoppas du får något.

Jag har inget att skämmas för, har faktiskt väntat på ett Zotac Trinity sen releasedagen och ett TUF non-OC sedan 30 september ifall Zotac inte skulle leverera något. Till slut har jag haft tur och tjänat en liten hacka. Sen så har jag lagt ner tid och pengar på att ta mig till deras butik som är i en annan stad.

Att skriva på Sweclockers och speciellt den här tråden att du köpt flera 3080 och tjänat pengar på att sälja dem är nog inte så populärt.

Permalänk
Medlem

ZOTAC GeForce RTX 3080 Amp Holo i lager hos komplett. 20 st

Permalänk
Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Overb:

yes knep ett Amp Holo också, får se vilket jag ska avboka.
ZOTAC GeForce RTX 3080 Amp Holo eller EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA, någon som vet vilket man bör behålla?
Eftersom det är så svårt att få tag i eventuella ersättningskort så låter jag nog båda postas så jag är säker på att jag får ett, och att något av de fungerar. man vet ju aldrig.

Herre gud, efter månader av jakt så lyckas man köpa två st inom samma timme
Synd att de inte hinner komma innan jul bara, men men.

Permalänk
Medlem

Borta nu

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av wykzie:

Tack för tipsen! Hade själv koll på dessa.
Men valde att inte köpa då jag redan ligger ute med pengar för beställning på ett 3080 och ett 3060Ti.
Såg i "kassan" att jag ändå inte skulle få kortet före jul, så jag skippade beställningen till förmån för någon annan:)

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk

"Beställd, förväntas i lager 6 januari 2021, 1 st." på zotac holo 3080 komplett

Permalänk
Medlem
Skrivet av wym_drilla151:

"Beställd, förväntas i lager 6 januari 2021, 1 st." på zotac holo 3080 komplett

Samma för mig. Undra om vi inte hann med på dom där 20 som fanns i lager.

Visa signatur

RTX3080 | 5960X->7800x3d | Valve Index

Permalänk
Medlem

Jag lyckades också rycka åt mig ett Zotec från komplet, ska returnera mitt 3070 då jag jag inte upplevde någon nämnvärd skillnad mot mitt gamla 2070 super...

Skrivet av bohmandan:

yes knep ett Amp Holo också, får se vilket jag ska avboka.
ZOTAC GeForce RTX 3080 Amp Holo eller EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA, någon som vet vilket man bör behålla?
Eftersom det är så svårt att få tag i eventuella ersättningskort så låter jag nog båda postas så jag är säker på att jag får ett, och att något av de fungerar. man vet ju aldrig.

Herre gud, efter månader av jakt så lyckas man köpa två st inom samma timme
Synd att de inte hinner komma innan jul bara, men men.

Jag hade nog kört Zotecen då jag inbillar mig att den kommer gå tystare iom större kylare. Tycker EVGan ser lite tanig ut ;). Men den är nog grym om man har en liten låda.

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hestkulan:

Förmodligen. Jag beställde 12.01 och status är nu "Reserverad (I lager)" och markerad som "behandlas"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hestkulan:

Går jag in och kollar min order så står det Reserverad (I lager).

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hestkulan:

Tror tyvärr ni missa då, står :

Leverans Öppen Spåra
1170425
ZOTAC GeForce RTX 3080 Amp Holo
Grafikkort, PCI-Express 4.0, 10GB GDDR6X, Ampere
Reserverad (I lager)

För mig

Permalänk

Lyckades också knipa ett zotac kort. Min behandlas nu!

Permalänk
Medlem

Samma här, 3080 behandlas!

Visa signatur

i9-10900ks 5.2 Ghz @ 1.4Vcore, Nvidia RTX 3090, 32GB DDR4 4100Mhz CL15

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Att skriva på Sweclockers och speciellt den här tråden att du köpt flera 3080 och tjänat pengar på att sälja dem är nog inte så populärt.

Nej, jag vet det och därför tog jag bort tidigare inlägg, men jag vill samtidigt tipsa folk om kanske det bästa sättet att få tag på grafikkort idag. Så lite gynnsamt för andra med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Sitter fortfarande utan kod till Black Ops och GeForce Now från Webhallen. Någon som fått något sedan i fredags?

Verkar förvisso vara ett skitspel, men principsak.

Maila eller ring dem.

Permalänk
Medlem

Nu har jag äntligen fått hem ett RTX 3080. Jag skulle vilja tacka samtliga som deltagit i tråden, tack för ni har agerat som någon form av terapi. Stort mitten finger till Nvidia för falska markandsförningen med "intropriset" samma sak till övriga tillverkarna för att dom pumpar ut mycket dyrare kort när det är superlånga köer till kort folk beställde iom lanseringen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Det skall komma per automatik.

Jag vet men en av mina tre gjorde inte det och de löste det direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spektra:

Nu har du tyvärr missförstått mig, jag säger inget om att man ska gå före i kön. Däremot så hade Nvidia ett ganska förmånligt lanseringserbjudande när de släppte RTX3080. För alla som beställde första 10-15 minuterna efter släppet och nu 3 månader senare fortfarande inte sett röken av ett kort så börjar det kännas mer än surt. Klart att alternativet finns att släppa sin plats i kön men då blir motsvarande kort åtminstone 1000-1500kr dyrare.

Att man gjorde ”dåligt val” håller ju inte, vilket jag heller inte tror att du menar. Rimligen kan man som konsument inte gissa att vissa tillverkare helt struntar i att producera vissa kort utan istället släpper nya varianter på samma kort.

Det är här jag menar att Komplett har ett goodwill-ansvar. Dom märker ju väldigt tydligt att vissa kort helt lyser med sin frånvaro sen lanseringen. Ändå väljer dom att endast delvis erbjuda möjligheten att byta kö. Om det sen beror på tillverkarnas ovilja i att justera deras beställningar och inköpspris är ju inget som vi konsumenter får veta.

Skrivet av Overb:

Ojdå, inte bra. Inte så bra av Zotac detta.

Permalänk

Hoppas ni alla köper upp allt Nvidia slänger ut i lagren.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av christoss:

Vad är chansen att man har fått en oöppnad paket när man beställer en MSI GeForce RTX 3090 GAMING X TRIO 24GB den 13/12 och får den skickat den 15/12 från webhallen?
Själva kortets paket hade ingen plast runt (som denna https://www.youtube.com/watch?v=lmqcKt8Ig68) och grafikkortet var lite dammigt vid fläktarna.
Skriver här på grund av att WH:s svar dröjer länge och vill se om det finns några som har fått en MSI 3090 TRIO och har haft samma upplevelse som mig.

Det låter som en returnerat kort. Jag har det där kortet och det hade med sig "antistatiska plastpåsen", dvs., komplett med alla tillbehör och inget damm i fläktarna. Och du menar alltså då märkbara dammråttor och inte bara partiklar som kan ha varit från ditt eget hem?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Skrivet av AplAy:

Det låter som en returnerat kort. Jag har det där kortet och det hade med sig "antistatiska plastpåsen", dvs., komplett med alla tillbehör och inget damm i fläktarna. Och du menar alltså då märkbara dammråttor och inte bara partiklar som kan ha varit från ditt eget hem?

Här har du en bild på det jag kallar för dammig kort.

Den antistatiska plastpåsen där kortet ska befinna sig var på plats. Jag pratar mer om inplastningen som själva kartongen har som inte fanns på min.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av christoss:

Här har du en bild på det jag kallar för dammig kort.

Och du fick inte med någon antistatisk plastpåse ELLER "T:et" som man sätter in som grafikkortshållare?

Då är det iaf garanterat returkort om det saknas antistatisk plastpåse. Mitt kort är ett returkort. Jag undrar varför just dessa av alla 3090 är returkort. Kan det vara priset som fick många att vilja testa bjässen och sedan insåg att "fan jag har inte råd egentligen"?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eruku:

Nu har jag äntligen fått hem ett RTX 3080. Jag skulle vilja tacka samtliga som deltagit i tråden, tack för ni har agerat som någon form av terapi. Stort mitten finger till Nvidia för falska markandsförningen med "intropriset" samma sak till övriga tillverkarna för att dom pumpar ut mycket dyrare kort när det är superlånga köer till kort folk beställde iom lanseringen.

Grattis till dig! Hade önskat att få hem mitt 3080 också innan årets slut.
( Börjar snegla på 3070 Auros )

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk
Skrivet av AplAy:

Och du fick inte med någon antistatisk plastpåse ELLER "T:et" som man sätter in som grafikkortshållare?

Då är det iaf garanterat returkort om det saknas antistatisk plastpåse. Mitt kort är ett returkort. Jag undrar varför just dessa av alla 3090 är returkort. Kan det vara priset som fick många att vilja testa bjässen och sedan insåg att "fan jag har inte råd egentligen"?

Den antistatiska plastpåsen där kortet ska befinna sig var på plats. Jag pratar mer om inplastningen som själva kartongen har som inte fanns på min.

Permalänk
Medlem

Nu gick mitt Zotac Rtx 3080 Amp Holo från behandlar till skickad från komplett..

Håller tummarna..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Vintervilan:

Shit, superdåligt bemötande av NoN's kundtjänst precis. Jag chattade med supporten och frågade angående Strix OC, om leveransen imorgon. Supporten säger att det inte finns något leveransdatum, varpå jag påpekar att det faktiskt stod 2012-12-23 och att flera på Sweclockers intygar detsamma. Får ett snorkigt svar att "vad folk på sweclockers säger får stå för dem".

Jag föreslår att följande har hänt: Anledningen till att det inte finns ett bekräftat leveransdatum är för att det gäller för nästa leverans, alltså utöver de korten som kommer imorgon eftersom att de redan är slutsålda. Detsamma hände ju med Suprim X, där man kunde beställa kort ett tag för att sedan övergå till "meddela mig" eller vad nu NoN har för slags knapp när kortet är slut. De som hann beställa fick ju mycket riktigt sina kort, så jag antar att det kommer bli samma med Strix OC.

Fick ytterligare ett jävligt drygt svar som i princip löd "Du har fått information av mig, den får du göra som du vill med. Men jag ser på hemsidan att det inte finns ett bekräftat leveransdatum". Varpå jag ställer mig lite frågande till att supporten bara kan se exakt samma info som oss, de måste ju kunna se mer än att kolla på hemsidan?

Får snorkigt svar nummer 3: "Vi kommer tyvärr inte längre i diskussionen, ha en fin jul!" Och sen var den chatten slut

Vissa borde helt enkelt inte jobba med kundtjänst.

Du känns inte helt trevlig heller här, de säger den informationen de har men du kräver mer. Vad ska de göra? Trolla? Kundtjänst kan uppenbarligen inte se det du vill.

Sen kan man ju absolut tycka det är dåligt, resurserna som e-handelsbolag lägger på kundtjänst är ofta minimala.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av christoss:

Det fanns inte min heller och det är ju då uppenbart: det är ett returkort eller någon hos återförsäljaren tog med sig den hem en sväng.

Visa signatur