Musmarkören har börjat flytta på sej när jag använder piltangenterna! Irriterande! Varför?

Permalänk

Musmarkören har börjat flytta på sej när jag använder piltangenterna! Irriterande! Varför?

.
Musmarkören har som sagt (idag) börjat flytta på sej när jag använder piltangenterna!
Irriterande, jag vill inte ha det så. Någon som vet varför?
Jag uppdaterade W10 i måndags, har detta någon betydelse?

Visa signatur

Processor : lntel(R) Core(TM)2 Duo CPU @ 2.33GHz 2.33 GHz _ Grafik : inbyggd _ RAM: 3,00 GB _ Windows 10 Pro - 32-bitars operativsystem, x64-baserad processor.

Permalänk

låter inte som någon standard windows funktion.

funktionen i windows så kan du binda musen siffertangentbordet men tror inte till piltangenterna.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av calle_o_swe:

.
Musmarkören har som sagt (idag) börjat flytta på sej när jag använder piltangenterna!

Kan vara radiointerferens via kablaget kolla hur musens respektive tangentbordets kabel ligger. Prova flytta på kablarna och se om det hjälper.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Skrivet av Joakim Ågren:

Kan vara radiointerferens via kablaget kolla hur musens respektive tangentbordets kabel ligger. Prova flytta på kablarna och se om det hjälper.

Kablarna ligger där dom alltid har legat. Kan inte röra sej mycket och ligger dessutom mestadels åtskilda.
Verkar inte vara störning, "funktionen" är inte sporadisk. Jag kan flytta runt musmarkören på höger skärmhalva med piltangenterna.

Visa signatur

Processor : lntel(R) Core(TM)2 Duo CPU @ 2.33GHz 2.33 GHz _ Grafik : inbyggd _ RAM: 3,00 GB _ Windows 10 Pro - 32-bitars operativsystem, x64-baserad processor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av calle_o_swe:

.

https://appuals.com/cursor-moving-direction-keys/
Något av dessa? Öppna paint, aktivera funktionen och stäng av den

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Sök på mustangenter i startmenyn och avaktivera

(eller
Inställningar > Hjälpmedel > Mus (Näst längst ner i listan till vänster) > Av)

Permalänk
Skrivet av Saddl3r:

Sök på mustangenter i startmenyn och avaktivera

(eller
Inställningar > Hjälpmedel > Mus (Näst längst ner i listan till vänster) > Av)

Den står redan inställd AV

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Något program som ligger i bakgrunden?

Permalänk
Skrivet av Niivpzi:

https://appuals.com/cursor-moving-direction-keys/
Något av dessa? Öppna paint, aktivera funktionen och stäng av den

Tack!
Att stänga av Paint i Aktivitetshanteraren fungerade. Men det märkliga är att Paint inte var startat när fenomenet uppstod!
Nåja, nu är ordningen återställd! (hoppas jag)
.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av calle_o_swe:

Tack!
Att stänga av Paint i Aktivitetshanteraren fungerade. Men det märkliga är att Paint inte var startat när fenomenet uppstod!
Nåja, nu är ordningen återställd! (hoppas jag)
.

Så enkelt var det inte. Efter första uppstart av Paint så återkom inte "fenomenet". Men efter andra uppstart återkom det. *suck*

Visa signatur