Permalänk
Medlem
Skrivet av Robert L:

Förlåt men jag kokar av irritation , har nu fått q2 å skall köpa spel till barna å efter jag lagt till kort å loggat in med bankid så vill den ha en 4 siffrig pin kod .

Kan inte hitta eller se nån stans där jag fått nån kod av q , å återställa går inte . 0000 funkar inte .
Hitta att man kunde gå in på quest.com å ändra loggar in å går till återställ pinkod men där funkar inte mitt lösen till facebook .

vill dom inte sälja spel ?

https://support.oculus.com/527288424138324/?locale=sv_SE
Där står det hur man återställer pinkoden

Edit: det kanske var det du menade med att det inte funkar att återställa!?

het på gröten
Permalänk
Medlem
Skrivet av Robert L:

Förlåt men jag kokar av irritation , har nu fått q2 å skall köpa spel till barna å efter jag lagt till kort å loggat in med bankid så vill den ha en 4 siffrig pin kod .

Kan inte hitta eller se nån stans där jag fått nån kod av q , å återställa går inte . 0000 funkar inte .
Hitta att man kunde gå in på quest.com å ändra loggar in å går till återställ pinkod men där funkar inte mitt lösen till facebook .

vill dom inte sälja spel ?

Du bör ha valt en pinkod i något läge, men testa annars att via appen ta Settings - Reset Oculus PIN. Går inte detta så kontakta deras support.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kdk_warhead:

Just AX50 (dual core) ska inte vara bra för VD.
AX10 (tripel core) och AX20 (quad core) ska vara bra:
https://www.youtube.com/watch?v=dVYIf0gtqg0&t=369s

Jag kan bara instämma UNDVIK TPlink AX50 för VD, köpte en på black friday för att uppgradera från en gammal Asus rt-ac56u och kunna dra upp bitrate över 90-100mbit.
Testade varenda inställning i VD och streamern men kunde aldrig bli av med stuttret i HL Alyx, även ända nere på 30mbit i VD och allt på low gjorde ingen skillnad. Testade med gamla routern igen och all stuttering är borta!
Hade inte förväntat mig att en mellanklassrouter från 2013 funkar bättre än deras nya wifi6 modeller....

Hittade lite info på reddit när jag höll på.
https://www.reddit.com/r/OculusQuest/comments/jg0bge/trouble_...

Den går också otroligt varm, nästan så man inte vill hålla kvar handen på plasten på undersidan.
Elgiganten fick tillbaka skiten trots att jag bara betalade 699kr.

Visa signatur

l Lian Li O11 Evo l Ryzen 7800x3d l Asus Rog Strix B650E-F l Lian Li Galahad SL 360 l 32GB G.Skill Trident Z5 6000Mhz cl30 CL9 l MSI 1080TI Gaming X l Samsung 970 evo plus 2tb l WD Black SN850X 2tb l Corsair TX750M 750w l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robban_M:

Jag kan bara instämma UNDVIK TPlink AX50 för VD, köpte en på black friday för att uppgradera från en gammal Asus rt-ac56u och kunna dra upp bitrate över 90-100mbit.
Testade varenda inställning i VD och streamern men kunde aldrig bli av med stuttret i HL Alyx, även ända nere på 30mbit i VD och allt på low gjorde ingen skillnad. Testade med gamla routern igen och all stuttering är borta!
Hade inte förväntat mig att en mellanklassrouter från 2013 funkar bättre än deras nya wifi6 modeller....

Hittade lite info på reddit när jag höll på.
https://www.reddit.com/r/OculusQuest/comments/jg0bge/trouble_...

Den går också otroligt varm, nästan så man inte vill hålla kvar handen på plasten på undersidan.
Elgiganten fick tillbaka skiten trots att jag bara betalade 699kr.

Ajdå, jag köpte en AX50, dock inte för VR. Kanske blir att lämna tillbaka för mig också då?

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem

För er med tillgång till 3d-printer och vill fästa en powerbank på Elite strap, knåpade ihop ett fäste som funkar bra.
https://www.thingiverse.com/thing:4703132
Enkelt att printa och funkar att fästa dom flesta powerbanks någorlunda snyggt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Latommy:

För er med tillgång till 3d-printer och vill fästa en powerbank på Elite strap, knåpade ihop ett fäste som funkar bra.
https://www.thingiverse.com/thing:4703132
Enkelt att printa och funkar att fästa dom flesta powerbanks någorlunda snyggt.

Snyggt! Lägg gärna till bild när du har powerbanken i den också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnJoker:

Snyggt! Lägg gärna till bild när du har powerbanken i den också.

Försökte lägga med bilder på Thingiverse men den sidan fungerar sisådär..

https://ibb.co/7WmCcKB

https://ibb.co/tQdPRFp

strul med bilder
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Ajdå, jag köpte en AX50, dock inte för VR. Kanske blir att lämna tillbaka för mig också då?

För all vanlig användning hade jag inga andra problem och va nöjd med routern. Men just virtual desktop ville inte fungera bra med den för mig och hittade inget annat som hjälpte än att byta tillbaka. Och det verkar ju vara fler som haft problem med just den modellen.

Det hackade till ca varannan sekund och laddade inte riktigt in ordentligt när man vred på huvudet snabbt. Det blev som lite eftersläp med en svart kant som inte visades på headsetet i tid.

Om du tänkt använda just virtual desktop så kan du ju testa det innan du lämnar tillbaka routern, det är ju möjligt att det funkar bättre för dig än det gjort för mig om det nu va nåt annat som strulade ändå. Den routern ska ju vara mer än kapabel i teorin.

Blir din också väldigt varm? tänkte ifall det är nåt sånt som påverkar.

Visa signatur

l Lian Li O11 Evo l Ryzen 7800x3d l Asus Rog Strix B650E-F l Lian Li Galahad SL 360 l 32GB G.Skill Trident Z5 6000Mhz cl30 CL9 l MSI 1080TI Gaming X l Samsung 970 evo plus 2tb l WD Black SN850X 2tb l Corsair TX750M 750w l

Permalänk
Avstängd

En fråga ifall man vill visa för andra tex, vad man spelar via datorn är det då Virtual desktop som behövs ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Panosz:

En fråga ifall man vill visa för andra tex, vad man spelar via datorn är det då Virtual desktop som behövs ?

Se: https://support.oculus.com/779349059300108/

Permalänk
Avstängd

tusen tack ska kika på det...
gott nytt år till alla

Permalänk
Avstängd

nån som kan rekommendera några tillbehör ?

har kikat på några men vet ej vilken är bättre osv finns så många olika, ifall nån som använder och kan skicka nån länk

lens skydd ?
väska ?
elite strap med eller utan batteri ?
Osv ?

tusen tack

Permalänk

Beställde nyligen en TP-link Archer AX1500, någon här som testa Virtual Desktop med den? Lär nog inte bli sämre än befintlig router iaf

Visa signatur

PC: i7 4770K@4,4 | Corsair Hydro H45 | MSI Z87-G45 Gaming | 2x4GB & 2x8GB@1600 | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Ultrawide LG 34UC79G-B@144hz
VR: Oculus Quest 2
Konsol: PS4, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Panosz:

nån som kan rekommendera några tillbehör ?

har kikat på några men vet ej vilken är bättre osv finns så många olika, ifall nån som använder och kan skicka nån länk

lens skydd ?
väska ?
elite strap med eller utan batteri ?
Osv ?

tusen tack

Beror såklart på plånboken men skulle rekommendera elite strap med batteri (då ingår väska) , ett silikon interface (kolla på vrcover) om du är intresserad av spel som kan resultera u svett och diverse roliga tillbehör man kan 3d printa. Fick hjälp med ett pingisrack och en gun stock. Förhöjer upplevelsen än mer.

Linsskydd kan vara aktuellt, själv har jag en microfiberduk.

Gott nytt!

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem

Apropå linsskydd följde det med ett sådant i något slags skumgummi med 47-kronorskabeln som diskuterats tidigare i tråden. Fin liten "bonus".

Apropå billiga kabeln fick jag 2.2 gbps.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tJev:

Beror såklart på plånboken men skulle rekommendera elite strap med batteri (då ingår väska) , ett silikon interface (kolla på vrcover) om du är intresserad av spel som kan resultera u svett och diverse roliga tillbehör man kan 3d printa. Fick hjälp med ett pingisrack och en gun stock. Förhöjer upplevelsen än mer.

Linsskydd kan vara aktuellt, själv har jag en microfiberduk.

Gott nytt!

har kikat den med batteriet men tänkte mig då lär inte Vr svalla ner typ hur många Mah är det på powerbanken / batteriet på elite strapen, har du nån anning ?

med elite strap med batteri, väskan som följer med får det plats med allting dvs kontrollerna också kan jag tänka mig ? ( man vet ju inte förens man frågar )

allting är typ slut på vrcover.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Panosz:

har kikat den med batteriet men tänkte mig då lär inte Vr svalla ner typ hur många Mah är det på powerbanken / batteriet på elite strapen, har du nån anning ?

med elite strap med batteri, väskan som följer med får det plats med allting dvs kontrollerna också kan jag tänka mig ? ( man vet ju inte förens man frågar )

allting är typ slut på vrcover.

3640 mAh har jag läst, kan nog stämma. Du får ungefär fördubblad batteritid, vikten gör den bekvämare att ha på sig. Väskan som följer med rymmer allt.

Silikonskydd finns på till exempel Amazon, måste inte vara VRCover.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lupson:

Apropå linsskydd följde det med ett sådant i något slags skumgummi med 47-kronorskabeln som diskuterats tidigare i tråden. Fin liten "bonus".

Apropå billiga kabeln fick jag 2.2 gbps.

missade den erbjudan tyvärr,
5 m på kabeln ?

Skrivet av Halldin:

3640 mAh har jag läst, kan nog stämma. Du får ungefär fördubblad batteritid, vikten gör den bekvämare att ha på sig. Väskan som följer med rymmer allt.

Silikonskydd finns på till exempel Amazon, måste inte vara VRCover.

oki tusen tack.. låter bra det, men men inte ska jag låta grabben spela så pass länge utan nån pause men men bra att veta...

silikonskydd menar du då för lens eller den som har kontakt med huden ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Panosz:

missade den erbjudan tyvärr,
5 m på kabeln ?

oki tusen tack.. låter bra det, men men inte ska jag låta grabben spela så pass länge utan nån pause men men bra att veta...

silikonskydd menar du då för lens eller den som har kontakt med huden ?

Menade för själva interfacet mot huden: https://www.amazon.se/Elygo-VR-ansiktsskydd-VR-headset-svetts...

Aldrig använt linsskydd men antar att nåt sånt funkar: https://www.amazon.se/Elygo-linsskydd-anti-damm-anti-repor-sk...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Panosz:

har kikat den med batteriet men tänkte mig då lär inte Vr svalla ner typ hur många Mah är det på powerbanken / batteriet på elite strapen, har du nån anning ?

med elite strap med batteri, väskan som följer med får det plats med allting dvs kontrollerna också kan jag tänka mig ? ( man vet ju inte förens man frågar )

allting är typ slut på vrcover.

Jag har elite battery strap, silicon cover över skumgumit som är mot ansiktet, och grips från mamutvr.

allt ryms i väskan man får med.

Jag har i dagarna provat en annans Quest 2 som hade vanliga elite strap.
Vi provade för att se om det var nån skillnad på linserna som uppdagats att det verkar skilja (på reddit och youtube).

Jag kan säga att Elite battery strap är lite skönare, batteriet där bak gör att den är mer balanserad, det blir lika mycket tryck bak som fram när man spänner åt.

Vanliga elite strap är inte dålig heller mycket bättre än original, speciellt att justera och ställa in är ju mycket smidigare.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte läst många inlägg bakåt, men är det någon mer som den senaste veckan upplevt hack vid panoreringar. Framförallt i huvudmenyn när man rör huvudet i sidled så hackar det till då och då.

Detta har inte funnits tidigare och verkar ha dykt upp ganska nyligen. Har headsetet på autouppdatering så mycket möjligt att det kom med en nu mjukvaruversion.

Det första som hände var att det stod att trackingen inte fungerade alls och det inte gick att rita ut någon guardian. Återställde då headsetet varpå det problemet ordnades, men de små hacken är kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tJev:

Beror såklart på plånboken men skulle rekommendera elite strap med batteri (då ingår väska) , ett silikon interface (kolla på vrcover) om du är intresserad av spel som kan resultera u svett och diverse roliga tillbehör man kan 3d printa. Fick hjälp med ett pingisrack och en gun stock. Förhöjer upplevelsen än mer.

Linsskydd kan vara aktuellt, själv har jag en microfiberduk.

Gott nytt!

Kan du tipsa om någon gun stock som funkar bra? har tänkt printa nån från thingiverse, men det finns för många olika så jag kan inte välja

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrOrsh:

Nu har jag inte läst många inlägg bakåt, men är det någon mer som den senaste veckan upplevt hack vid panoreringar. Framförallt i huvudmenyn när man rör huvudet i sidled så hackar det till då och då.

Detta har inte funnits tidigare och verkar ha dykt upp ganska nyligen. Har headsetet på autouppdatering så mycket möjligt att det kom med en nu mjukvaruversion.

Det första som hände var att det stod att trackingen inte fungerade alls och det inte gick att rita ut någon guardian. Återställde då headsetet varpå det problemet ordnades, men de små hacken är kvar.

Jag fick problem efter v23.
Det kunde hacka till men framförallt förlorades tracking och Guardian stup i ett.
Speciellt om det inte var ljust i rummet.
Headsetet fungerar ju sämre i mörker men det var enda så pass ljust att det fungerade perfekt innan update 23.
Jag gjorde till slut en fabriksåterställning och alla problem har försvunnit efter det.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Vi provade för att se om det var nån skillnad på linserna som uppdagats att det verkar skilja (på reddit och youtube).

Hade ni olika linser?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quenya:

Hade ni olika linser?

nej det var samma.
Vi kollade bara om det var skillnad men båda var utan problem så att säga.
Det har kommit fram i nån video på youtube och reddit att vissa har dåliga linser som ger väldigt suggigt/god rays utanför sweetspot.
Det har väll "accepterats" nu och dom fått byta ut sina headsets, men vissa har fått byta flera ggr innan dom fick en som var godkänd.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av UnknownSeal:

Beställde nyligen en TP-link Archer AX1500, någon här som testa Virtual Desktop med den? Lär nog inte bli sämre än befintlig router iaf

Jag kör med den. Köpte den innan det började "varnas" för den modellen. Har samtidigt inte hittat någon
modell i den prisklassen som verkar bättre, så jag bestämde mig för att behålla den.

Mixrat mycket med inställningar och funkar just nu bättre än någonsin förut.
Kör på AC only mode, då Wifi 6 verkar ha problem hos just denna router. Även manuellt ställt in den på
80mhz och Accesspoint mode. Detta ger en latency på cirka 30-40ms (totalt) i VD.
Inställningar i VD är High, 90 fps och 85 mbps.

Visa signatur

i5 8600k & RTX 3080 KFA2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Panosz:

missade den erbjudan tyvärr,
5 m på kabeln ?

Ja, det stämmer.

Permalänk
Skrivet av Panosz:

nån som kan rekommendera några tillbehör ?

har kikat på några men vet ej vilken är bättre osv finns så många olika, ifall nån som använder och kan skicka nån länk

lens skydd ?
väska ?
elite strap med eller utan batteri ?
Osv ?

tusen tack

Jag kan rekommendera lite budgetalternativ

Siliconecover beställde jag härifrån:
https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B08HQSZKKB/ref=ppx_yo_d...
(står nu att de inte skickar till Sverige men fick min utan extra tull osv efter 2 veckor, finns säkert andra på amazon)

Alternativ till elite strap:
https://www.aliexpress.com/item/1005001700660229.html?spm=a2g...
(tog exakt en vecka att komma 15e till 22a/12, har inte prövat elite strap men är själv mycket nöjd med detta alternativ)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Latommy:

Kan du tipsa om någon gun stock som funkar bra? har tänkt printa nån från thingiverse, men det finns för många olika så jag kan inte välja

Vet tyvärr inte vilken jag har, får pinga @zachtionman och se ifall han kan dela med sig.

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag fick problem efter v23.
Det kunde hacka till men framförallt förlorades tracking och Guardian stup i ett.
Speciellt om det inte var ljust i rummet.
Headsetet fungerar ju sämre i mörker men det var enda så pass ljust att det fungerade perfekt innan update 23.
Jag gjorde till slut en fabriksåterställning och alla problem har försvunnit efter det.

Det låter ju onekligen som samma fel jag upplever. Frågan är om man orkar göra en reset till. Har kört med i stort sett samma ljusförhållanden hela tiden och upplevde aldrig detta felet när jag fick headsetet (slutet av november). Får hoppas att de rättar till det helt och hållet i en kommande uppdatering helt enkelt.