Permalänk
Medlem

ASUS RX 5700 XT 8GB TUF OC EVO

Säljer en ASUS RX 5700 XT 8GB TUF OC EVO som jag hämtade ut igår efter ett garantiärende. Då jag tidigare lyckades komma över ett 6800 XT har jag inget behov av detta kort så jag säljer det här på marknaden.

Observera att detta är har ändelsen "EVO", vilket betyder att de problem med dålig kontaktyta mellan kylaren och kortet som rapporterades ursprungligen är åtgärdade. Jag har testat kortet under gårdagen bara för att verifiera att kortet fungerar och att det inte är problem med temperaturerna längre. (Jag hade tidigare "icke-EVO" varianten av detta kort, och kan säga att det är markant skillnad till det bättre nu. Temperaturerna är i linje med de TechPowerUp uppmätt)

Då detta kort var en ersättningsprodukt för ett annat grafikkort så vet jag inte exakt ålder på detta tyvärr. ASUS lämnar 3 års garanti från tillverkning. Jag lämnar givetvis alla uppgifter som behövs för ev garantihantering.

Sätter utgångspris på 4000 kr, men tar givetvis emot högre bud. Budgivning håller på till söndag kväll (24/1).

Uppdatering: Det har blivit diskussion huruvida detta verkligen är ett EVO-kort eller ej. Jag har därför lagt till en fjärde bild där man ser Evo-stickern på kartongen.

Min gissning är att detta är ett vanligt kort som har åtgärdats av återförsäljaren och så har man klistrat på EVO edition på kartongen efter reparationen. Sen fick jag det som ersättningsprodukt. Om det skulle vara minsta tvekan över kortets "äkthet" så kan jag skicka över dokumentation och utlämningskvitto. Sen är det bara att ringa in till återförsäljaren för att verifiera att det är ett äkta kort

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

4000kr+ frakt bjudet

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

4100+frakt

Permalänk
Medlem

4200+frakt

Permalänk
Viking

Det ser inte ut att vara ett "EVO" på bilden. Är det inte din bild?

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Det ser inte ut att vara ett "EVO" på bilden. Är det inte din bild?

Jo det är min bild. Jag har nu lagt till en fjärde bild. Se sticker på kartongen där det står "EVO edition".

Uppdatering: Efter viss googlande ser jag att detta kort faktiskt ser ut som originalkortet då den mellersta fläkten inte är mindre, vilket är det som särskiljer EVO från originalkorten. Under testerna igår var dock temperaturerna i linje med de som Techpowerup mätt upp:
https://www.techpowerup.com/review/asus-radeon-rx-5700-xt-tuf...

Min gissning är att detta är ett vanligt kort som helt enkelt har åtgärdats av återförsäljaren och så har man klistrat på EVO edition på kartongen efter reparationen. Sen har man lämnat ut det till mig när mitt förra 5700 XT lämnade in handduken. Om det skulle vara minsta tvekan över kortets "äkthet" så kan jag skicka över dokumentation och utlämningskvitto. Sen är det bara att ringa in till återförsäljaren för att verifiera att det är ett äkta kort

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindstroem:

4200+frakt

Noterat! Jag låter budgivningen hålla på till söndag kväll (24/1).

Permalänk
Medlem

4300+frakt 😊

Permalänk

4300 + upphämtning

Permalänk
Medlem

4400+frakt

Permalänk

4400 + upphämtning

Permalänk
Medlem

4500 + frakt

Permalänk
Medlem

Stänger nu budgivningen. Kommer kontakta de som budat genom PM, med högsta bud först givetvis.