Ryzen 5 3600 kompatibel med b550 tomahawk?

Permalänk
Medlem

Ryzen 5 3600 kompatibel med b550 tomahawk?

Hej,

Jag ska bygga en helt ny dator och har köpt alla delar till den men har inte börjat bygga, allting är kompatibelt med varandra men jag såg nydligen att vissa ryzen processorer inte är kompatibla med b550 moderkort och behöver en bios uppdatering.

Därför undrar jag ifall Ryzen 5 3600 är kompatibel med msi mag b550 tomahawk direkt utan att jag behöver uppdatera bios eller liknande!

Tack för svar i förväg,

Permalänk
Medlem

Ja, en ryzen 5 3600 är kompatibel out of the box med b550, men en ryzen 5 5600 är inte det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Empan29:

Hej,

Jag ska bygga en helt ny dator och har köpt alla delar till den men har inte börjat bygga, allting är kompatibelt med varandra men jag såg nydligen att vissa ryzen processorer inte är kompatibla med b550 moderkort och behöver en bios uppdatering.

Därför undrar jag ifall Ryzen 5 3600 är kompatibel med msi mag b550 tomahawk direkt utan att jag behöver uppdatera bios eller liknande!

Tack för svar i förväg,

Står det inget om vilka processorer som supportas på deras hemsida?

Finns med i listan i alla fall https://www.msi.com/Motherboard/support/MAG-B550-TOMAHAWK#sup...

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bamsinen:

Ja, en ryzen 5 3600 är kompatibel out of the box med b550, men en ryzen 5 5600 är inte det.

Finns 5600X med i listan också. 5600 utan X har jag inte ens hört talas om

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Finns 5600X med i listan också. 5600 utan X har jag inte ens hört talas om

Frågan var ju utan bios uppdatering.
Ryzen 5600 är ju inte släppt, glömde att den som är släppt heter 5600X.

Permalänk
Skrivet av Bamsinen:

Frågan var ju utan bios uppdatering.
Ryzen 5600 är ju inte släppt, glömde att den som är släppt heter 5600X.

Jag har B550 Tomahawk-lådan framför mig nu, det står klart och tydligt "3rd Gen AMD Ryzen Desktop Ready" på den.

Så inga problem, en Ryzen 5 3600 ska fungera direkt.

Permalänk
Medlem

Alla X570 och B550 moderkort är kompatibla med Ryzen 5 3600 - utan att behöva uppdatera BIOS först.