Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hibos:

Kan tipsa om dessa laddningsbara batterier hos Ikea:

https://www.ikea.com/se/sv/p/ladda-laddningsbart-batteri-7030...

Dem säljer även billig batteriladdare:

https://www.ikea.com/se/sv/p/kvarts-batteriladdare-80446667/

Så slipper man köpa nya batterier hela tiden.

Jo, har funderat på dom, tänkte passa på någon gång när jag kör till Göteborg och passa på att gå in på Ikea och köpa där.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zosma:

Jo, har funderat på dom, tänkte passa på någon gång när jag kör till Göteborg och passa på att gå in på Ikea och köpa där.

Jag har dessa och är väldigt nöjd, så rekommenderas.

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Konsolgrävare

Månadens Games with Gold

https://news.xbox.com/en-us/2021/01/22/new-games-with-gold-fe...

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Hedersmedlem

Ohhh Indiana Jones!

Fråga: Måste man "hämta" spelen för att få dem, eller räcker läggs de per automatik i ens bibliotek?

Visa signatur

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Najk:

Ohhh Indiana Jones!

Fråga: Måste man "hämta" spelen för att få dem, eller räcker läggs de per automatik i ens bibliotek?

Tror det är som på PS+.

Du måste själv lägga in dom i ditt bibliotek

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tyvar1:

Tror det är som på PS+.

Du måste själv lägga in dom i ditt bibliotek

Kan man lägga till dem utan att behöva ladda ner dem?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Jag har funderat på det också. Hittills har jag laddat ner dom till min externa mekaniska disk. Sen ibland rensat bort när det är mycket. Har haft gold i flera år så det har blivit många spel. Dock dom flesta har jag inte ens provat.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Najk:

Du måste tyvärr börja ladda ner för att få dom till ditt library men cancel bara nerladdningen direkt efteråt om du inte vill spela spelet direkt

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tyvar1:

Du måste tyvärr börja ladda ner för att få dom till ditt library men cancel bara nerladdningen direkt efteråt om du inte vill spela spelet direkt

Ok.

Här har faktiskt MS lite att lära av Google Stadia. Där finns alternativet ”Lägg i min samling”, utan att tvingas ladda ner det först.

Visa signatur

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Najk:

Ok.

Här har faktiskt MS lite att lära av Google Stadia. Där finns alternativet ”Lägg i min samling”, utan att tvingas ladda ner det först.

Håller helt och hållet med. PS+ har samma funktion också.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Mycket tråkigt på en annan väldigt kompetent produkt ! Jag lutar lite åt att testa steelseries istället, men just nu är jag bara lite less på situationen att behöva lämna tillbaka och inte ha en lösning på problemet...

Aja, händer det något kan du ju fylla på med info! 👍🏼

Gällande buzzande ljud så säger Corsair att det troligtvis är hårdvarufel och att man ska kontakta supporten. Inget som kan lösas med FW alltså.

Så jag har precis gjort det. Verkar vara en riktigt dåligt testad produkt denna med mängder av problem

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Jag brukar claims dem på datorn och trycker avbryt i dialogen där de frågar vilka xboxar man vill installera på. Funkar för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Gällande buzzande ljud så säger Corsair att det troligtvis är hårdvarufel och att man ska kontakta supporten. Inget som kan lösas med FW alltså.

Så jag har precis gjort det. Verkar vara en riktigt dåligt testad produkt denna med mängder av problem

Lite sidospår, men jag köpte ett Corsair Vengance 1500 USB-headset kring 2014. Det är det överlägset sämsta headset jag ägt, så jag har personligen försökt bojkotta Corsairs produkter sedan dess.

Genom åren har headsettet gett mig följande roliga upplevelser:

Massvis med bluescreens (om man kopplar in det i en dator som är påslagen ger det periodvis ögonblickligen dig en bluescreen)

Varför kopplar jag in headsettet medan datorn är på undrar du. Jo, för att med jämna mellanrum så lägger headsettet av med att producera/spela in ljud. Enda sättet att lösa det är att koppla ur/koppla in det.

Ljud och mic fungerar inte samtidigt (det här var nog i ärlighetens namn en barnsjukdom, som löstes någon gång under första året)

Undermåliga drivrutiner (en period var den inofficiella lösningen från deras forum att köra razers drivrutiner, då Corsairs egna var värdelösa)

Värdelös ljudnivå. Jag är inte känslig för höga ljud direkt, har spelat alldeles för hög musik i mina hörlurar sedan jag blev gammal nog att välja själv. I dagsläget så använder jag headsettet inkopplat i min arbetslaptop. Om jag ställer volymen högre än 2 (AV 100) i windows gör det i princip ont i öronen då ljudet är alldeles för högt/volymkontrollen är helt felinställd.

Utöver detta så är kvaliteten ganska dålig med, själva toppen på "bågen" som vilar mot toppen av ens huvud är tillverkad i ett billigt material som såhär 6 år senare bildar konfetti varje gång man tar på/av headsettet.

Jag är på jakt efter ett nytt headset att använda ihop med min series x men jag har inte hittat något som faller mig i smaken än. Det närmsta alternativet är Steelseries Arctis-serie. Jag diggar att där är en dongle (då BT-bandbredden inte räcker till för både ljud + mic i hög kvalitet). Det som håller mig tillbaka är att man laddar det med micro-usb, och det bär mig emot att köpa något med micro-usb år 2021.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av appel1:

Jag brukar claims dem på datorn och trycker avbryt i dialogen där de frågar vilka xboxar man vill installera på. Funkar för mig.

Tack för tipset

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Får hoppas det inte bara är att mitt konto är trasigt så den aldrig laddar ner. ;D

Permalänk
Medlem

Det finns 20+ Series X hos Kjell och Co av alla ställen

https://www.kjell.com/se/produkter/ljud-bild/tv-spel-gaming/x...

edit: Tog inte lång tid för er Sweclockers att köpa slut på lagret

Permalänk

Jag har spelat Halo the Masterchief Collection.
Har aldrig spelat det förut och jag tror att det är jätte kul att kunna spela det i 4k 60fps med alla uppdateringar.

Har aldrig spelat The Mass Effect series heller och nu får man spela remastered collection i 4k, jag kommer att köpa det

Också, Deep Rock Galactic är en av de jätte bra, multiplayer spelet med bra spelare, 0 toxicity och den funkar jätte bra på series x & skit rolig!

R.

Permalänk
Medlem

Blir lite avundsjuk på folk som inte spelat Mass Effect än. Så bra, och dåligt med nya spel i den stilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Nice! Finns fortfarande i flera Elgiganten-butiker för den som vill ha och inte lyckats få tag i någon än!

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av appel1:

Blir lite avundsjuk på folk som inte spelat Mass Effect än. Så bra, och dåligt med nya spel i den stilen.

Är en av dom. Ser fram emot att testa det

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av appel1:

Bör man köra allihopa och i kronologisk ordning, rimligen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av T4kti:

Bör man köra allihopa och i kronologisk ordning, rimligen?

För storyn och karaktärerna så tycker jag definitivt det. Det som jag minns som gav störst behållning är alla companion quests.

Hoppas nu spelen åldrats väl. Är ju inte alltid spel man minns som jättebra som faktiskt är det med dagens mått mätt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av appel1:

För storyn och karaktärerna så tycker jag definitivt det. Det som jag minns som gav störst behållning är alla companion quests.

Hoppas nu spelen åldrats väl. Är ju inte alltid spel man minns som jättebra som faktiskt är det med dagens mått mätt.

Och hoppa Andromeda.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av snajk:

Och hoppa Andromeda.

Tänkte precis fråga om Andromeda.

Är det så dåligt alltså?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tyvar1:

Är det så dåligt alltså?

Nja, det är inte katastrof egentligen. Men det är sämre på de delar där ME stod ut, story och världen och så. Hade det inte hetat Mass Effect så hade man nog inte hört så mycket om det, typ vanligt 7/10 spel, men folk blev så extremt besvikna när det kom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Är det så dåligt alltså?

Skulle jag inte säga. Av någon anledning var folk superkritiska till lite grafiska buggar när spelet släpptes som man helt haft överseende med i tidigare spel. Visst, storyn går inte att jämföra med första Mass Effect men helt ok. Jämfört med katastrofen som var ME3, mestadels slutet, så tycker jag det står sig väl. Gameplay är riktigt roligt tycker jag, testade aldrig multiplayer så det vet jag inte hur det är.

Permalänk
Medlem

Till er som inte fått tag i någon series x ännu. Kör runt till butiker och kolla. Själv hade jag turen den 23 december att mediamarkt hade ett ex i butik. 👏

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Stort tack för tipset! Nu är äntligen en Series X skickad till mig från Kjelle!

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av snajk:

Nja, det är inte katastrof egentligen. Men det är sämre på de delar där ME stod ut, story och världen och så. Hade det inte hetat Mass Effect så hade man nog inte hört så mycket om det, typ vanligt 7/10 spel, men folk blev så extremt besvikna när det kom.

Skrivet av appel1:

Skulle jag inte säga. Av någon anledning var folk superkritiska till lite grafiska buggar när spelet släpptes som man helt haft överseende med i tidigare spel. Visst, storyn går inte att jämföra med första Mass Effect men helt ok. Jämfört med katastrofen som var ME3, mestadels slutet, så tycker jag det står sig väl. Gameplay är riktigt roligt tycker jag, testade aldrig multiplayer så det vet jag inte hur det är.

https://i.ibb.co/0ZLmMT9/Mass-Effect-Andromeda-2.png

Tack för input

Visa signatur

Permalänk
Konsolgrävare

Xbox Game Pass

Kommer snart:

• Project Winter – 4 Februari

• The Falconeer – 4 Februari

• Final Fantasy XII The Zodiac Age – 11 Februari

• Jurassic World Evolution – 11 Februari

• Stealth Inc. 2: A Game of Clones – 11 Februari

Lämnar snart:

• De Blob - 15 Februari

• Ninja Gaiden II - 15 Februari

• Shadows of the Damned - 16 Februari

https://news.xbox.com/en-us/2021/02/02/coming-soon-xbox-game-...

Visa signatur