Den stora tråden om Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34"

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag är sugen på att skaffa en 34" UW och Xiaomin är den enda jag skulle ha råd med just nu.

Men jag är rädd för att färgerna kommer att kännas bleka och utmattade? Sitter just nu på en Acer Predator 27 " IPS och trivs bra med kvaliteten på den.

Också osäker på om mitt RTX 2070 kommer att klara att driva den högre upplösningen. Förutom CS GO så spelar jag mest WoW, så med lite tweaks på grafiken borde det väl funka hyfsat iaf tycker man.

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gizmo_8:

Hej!

Jag är sugen på att skaffa en 34" UW och Xiaomin är den enda jag skulle ha råd med just nu.

Men jag är rädd för att färgerna kommer att kännas bleka och utmattade? Sitter just nu på en Acer Predator 27 " IPS och trivs bra med kvaliteten på den.

Också osäker på om mitt RTX 2070 kommer att klara att driva den högre upplösningen. Förutom CS GO så spelar jag mest WoW, så med lite tweaks på grafiken borde det väl funka hyfsat iaf tycker man.

Tacksam för svar.

Bytte själv från en Acer IPS till denna, och tycker färger är nästintill identiska

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Skrivet av Gizmo_8:

Hej!

Jag är sugen på att skaffa en 34" UW och Xiaomin är den enda jag skulle ha råd med just nu.

Men jag är rädd för att färgerna kommer att kännas bleka och utmattade? Sitter just nu på en Acer Predator 27 " IPS och trivs bra med kvaliteten på den.

Också osäker på om mitt RTX 2070 kommer att klara att driva den högre upplösningen. Förutom CS GO så spelar jag mest WoW, så med lite tweaks på grafiken borde det väl funka hyfsat iaf tycker man.

Tacksam för svar.

Inga problem för mig att köra csgo låst till 140 fps på min Xiaomi. Maxat inställningar med ett 1070.

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

När jag körde en 34" ultrawide så hade jag en 24" bredvid. Satt på samma skärmstativ, tyckde det fungerade bra och såg helt OK ut. Jag hade från början tänkt att inte ha två skärmar när jag skaffade en så bred skärm, men insåg snabbt att jag fortfarande villa ha ts, discord, hwmonitor och sånt på en skärm bredvid.

Jag skickade tillslut tillbaka min 34" (Alienware) för att den hade alldeles för mycket BLB och IPS-glow, sen dess kör jag med en standard 27" 1440p, och jag saknar helt klart den breda skärmen men det har inte funnits något alternativ jag känt varit lockande. VA klarar jag inte av, och IPS dras ju tyvärr med glow. Annars skulle jag inte tvekat. Nu har jag istället en 48" CX oled på väg, och planerar att testa att spela ultrawide med black bars för att se hur det funkar

https://i.imgur.com/GecMTY8.jpeg

Fler bilder från den tiden:
#17562039

Vad är det du inte klarar av med VA?
Kör just nu på en IPS och funderar på byte..

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Bytte själv från en Acer IPS till denna, och tycker färger är nästintill identiska

Ok det låter ju toppen! Svärtan då?

Å inget du stör dig på i övrigt med skärmen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gizmo_8:

Vad är det du inte klarar av med VA?
Kör just nu på en IPS och funderar på byte..

Eftersläpningar och utsmetade färger i spel. Inte testat någon VA som inte har det problemet ännu. Men har inte testat någon av Samsungs nyare.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Eftersläpningar och utsmetade färger i spel. Inte testat någon VA som inte har det problemet ännu. Men har inte testat någon av Samsungs nyare.

Jaha är det så jäkla illa alltså.. :/ Får nästan ta mig en funderare isf för jag tycker att skärmen jag har nu är klockren på alla vis förutom att den saknar UW...

Upplever du det tydligt eller är det nåt man måste "anstränga" sig för att se?

Permalänk
Medlem

Hur är det med gsync? Aldrig kört med något annat. Fungerar det felfritt på 144 hz?

Permalänk
Medlem

edit: googlade lite och mitt RTX 2070 verkar ska kunna fungera bra med "Gsync compatible"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gizmo_8:

Jaha är det så jäkla illa alltså.. :/ Får nästan ta mig en funderare isf för jag tycker att skärmen jag har nu är klockren på alla vis förutom att den saknar UW...

Upplever du det tydligt eller är det nåt man måste "anstränga" sig för att se?

Jag behövde då inte anstränga mig för att märka det. Men det är ju personligt, jag är rätt kräsen. Det finns ju hur många som helst som är nöjda med sina VA-paneler, och hela tråden verkar ju uppskatta skärmen. Du kanske får köpa en och testa, du har ju ångerrätt. Se till att köpa från en ÅF som erbjuder fri retur också.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Jag behövde då inte anstränga mig för att märka det. Men det är ju personligt, jag är rätt kräsen. Det finns ju hur många som helst som är nöjda med sina VA-paneler, och hela tråden verkar ju uppskatta skärmen. Du kanske får köpa en och testa, du har ju ångerrätt. Se till att köpa från en ÅF som erbjuder fri retur också.

Aj då det verkar lite oroväckande.. Spelar CSGO så vill defintivt inte ha nån ghosting

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Bytte själv från en Acer IPS till denna, och tycker färger är nästintill identiska

Ok great att höra!

Skrivet av mercipoco:

Inga problem för mig att köra csgo låst till 140 fps på min Xiaomi. Maxat inställningar med ett 1070.

Upplever du nån "ghosting" eller annat som stör?

Permalänk
Medlem

Läste igenom hela den här tråden https://www.reddit.com/r/ultrawidemasterrace/comments/jvf58c/... och de menar att MSI:n (alltså https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5600572 ) ska ha klart mycket mindre ghosting och black tearing än Xiaomin.

Vad tror ni om det?

Dessvärre klagar en del på att det inte går att få gsync att funka bra med den, borde det vara samma med Xiaomin (som också är "gsync compatible") ?

Permalänk
Skrivet av Gizmo_8:

Ok great att höra!

Upplever du nån "ghosting" eller annat som stör?

Med grundinställningarna upplevde jag mycket ghosting men med lite fipplande i menyn så fick man ner det markant. Inget som stör mig nu. Är kanske iofs inte så känslig.

Permalänk
Medlem

Köpte denna skärm idag.
Fick den för 3800kr på Webhallen Fyndvara klass 1.

Inga problem med ghosting.
144Hz Gsync fungerar med displayport
Ingen BLB

Känns lite... för smooth för mig då jag är så van vid 60Hz men jag vänjer mig väl.
Satt Custom färg 50/50/50 och brightness på 47.

Är riktigt nöjd ändå över den och kommer behålla den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Köpte denna skärm idag.
Fick den för 3800kr på Webhallen Fyndvara klass 1.

Inga problem med ghosting.
144Hz Gsync fungerar med displayport
Ingen BLB

Känns lite... för smooth för mig då jag är så van vid 60Hz men jag vänjer mig väl.
Satt Custom färg 50/50/50 och brightness på 47.

Är riktigt nöjd ändå över den och kommer behålla den

Fick du den för 3800kr så ska du vara nöjd:)
Kostar ju 5 lökar nu

Visa signatur

PC specs: MSI Gameing Edge Wifi | AMD Ryzen 5 5600X | Powercolor 6800xt Red Devil | Corsair 850W RM series | 2xCorsair Vengeance™ DDR4 RGB 3600MHz 16GB | Toshiba SSD 2,5" 112GB | Samsung Evo 750 500gb SSD | Samsung Evo 970 500gb SSD M2 | Corsair H100i RGB platinum CPU Kylare |

Permalänk

Den lilla påfyllningen som Mistore hade fått in tog slut omgående.

Prishöjningen till 5000 kr verkar inte ha avskräckt folk.

Permalänk
Medlem

Fick detta igår, kanske finns chans att de sänker priset på skärmen

Livestream på onsdag 10/2 kl. 12
På onsdag firar vi kärleken! Fynda all nytänkande teknik du kan tänka dig med upp till 50% rabatt.

Dina favoritprodukter från Xiaomi presenteras till otroliga priser och alla erbjudanden släpps via denna länk från kl 12. Skriv upp det i kalendern, det här vill du inte missa! Självklart kan du ta del av sändningen och alla erbjudanden även om du inte har ett konto på Facebook.

https://www.facebook.com/events/1050911155392441

Visa signatur

Moderkort: X370 - CPU: 5600G - RAM: 32GB - M.2: 1.25TB - SSD: 500GB - GPU: RTX3060Ti - Chassi: Eclipse P400 - Skärm: AOC Q2770PQU + Mi Curved Gaming Monitor 34”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Köpte denna skärm idag.
Fick den för 3800kr på Webhallen Fyndvara klass 1.

Inga problem med ghosting.
144Hz Gsync fungerar med displayport
Ingen BLB

Känns lite... för smooth för mig då jag är så van vid 60Hz men jag vänjer mig väl.
Satt Custom färg 50/50/50 och brightness på 47.

Är riktigt nöjd ändå över den och kommer behålla den

Hur kan något kännas för smooth?!
Det är väl bara positivt att det smooth?
Det är en väldig skillnad mellan 60Hz och 120/144Hz även i Windows, till det bättre anser jag.
Jag spelar inget, men tycker det är trevligt med en så här rapp skärm ändå.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av riger:

Fick detta igår, kanske finns chans att de sänker priset på skärmen

Livestream på onsdag 10/2 kl. 12
På onsdag firar vi kärleken! Fynda all nytänkande teknik du kan tänka dig med upp till 50% rabatt.

Dina favoritprodukter från Xiaomi presenteras till otroliga priser och alla erbjudanden släpps via denna länk från kl 12. Skriv upp det i kalendern, det här vill du inte missa! Självklart kan du ta del av sändningen och alla erbjudanden även om du inte har ett konto på Facebook.

https://www.facebook.com/events/1050911155392441

Såg det jag med, håller tummarna.

Visa signatur

A lie is just a great story that someone ruined with the truth.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir Black:

Den lilla påfyllningen som Mistore hade fått in tog slut omgående.

Prishöjningen till 5000 kr verkar inte ha avskräckt folk.

Mja, jag köpte en nu runt kl 16 så de var inte slut. Finns 16 i lager påstår de.

Typiskt att folk tror den ska bli billigare bara om några dagar, argh! Men orkar knappt bry mig.

Permalänk
Skrivet av sandos:

Mja, jag köpte en nu runt kl 16 så de var inte slut. Finns 16 i lager påstår de.

Typiskt att folk tror den ska bli billigare bara om några dagar, argh! Men orkar knappt bry mig.

När jag skrev inlägget så fanns det 20 st och sedan försvann de hyfsat fort. Då uppdaterades sidan med "Tillfälligt slut". Loggade in på Mistore på eftermiddagen och då hade de plötsligt 20 st på lager igen.

Om det blir rabatt eller ej på skärmen vet vi imorgon.

Permalänk
Medlem

Blev ingen rabatt på skärmen, men men, 4500 är fortfarande bra pris så beställde en

Visa signatur

A lie is just a great story that someone ruined with the truth.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CEB:

Blev ingen rabatt på skärmen, men men, 4500 är fortfarande bra pris så beställde en

Kände lite samma, hade rabatt från nyhetsbrevet och kände att jag blev deppig av att hårdvara jag vill köpa inte finns... Får nöja mig med en skärm!

Inte nog med att CPU och grafikkort var svår att få tag på så "dog" vår router typ med ännu en chromecast hemma. Så får man inte tag på den unifi AP man vill ha heller! :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir Black:

Den lilla påfyllningen som Mistore hade fått in tog slut omgående.

Prishöjningen till 5000 kr verkar inte ha avskräckt folk.

Pris spelar mindra roll när det finns lite och dom vet att det är en bra produkt 🙂

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ Asus 27GP850P/ Samsung Odyssey G5 27”/ Fractel Design North

Permalänk
Medlem

Om ni gissar, får man med sig paketet från mistore fastspänt på en barnstol på cykel?

Sitter ju hemma och jobbar och paketet kom tydligen väldigt snabbt. Står dock inget om dimensioner på paketet utan bara vikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sandos:

Om ni gissar, får man med sig paketet från mistore fastspänt på en barnstol på cykel?

Sitter ju hemma och jobbar och paketet kom tydligen väldigt snabbt. Står dock inget om dimensioner på paketet utan bara vikt.

I postnord-appen så står det följande dimensioner för paketet:
99x46x21, med en vikt på 11kg. Tveksamt om jag hade vågat ta den på cykeln

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellen:

I postnord-appen så står det följande dimensioner för paketet:
99x46x21, med en vikt på 11kg. Tveksamt om jag hade vågat ta den på cykeln

Tackar, skippar nog det!

Permalänk
Medlem

Jag tänkte köpa en skärm för ca 5000kr. Är Mi curved gaming 34 skräm ett bra köp eller vad finns det för andra skärmar som är lika bra i samma pris klass?

Jag redigera både bilder och filmer samt spelar mycket fps spel. Idag har jag en TN skräm

Permalänk
Medlem
Skrivet av WenenOne:

Jag tänkte köpa en skärm för ca 5000kr. Är Mi curved gaming 34 skräm köp för mig eller vad finns det för andra skärmar som är lika bra i samma pris klass?

Jag redigera både bilder och filmer samt spelar mycket fps spel. Idag har jag en TN skräm

Beroende på hur du väger de olika områdena;
Spel (min åsikt): alla dagar i veckan Xiaomi-skärmen.
Redigering: en normal 27" IPS med hög Hz (bör vara det som ryms i budget)

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P