Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34"

Permalänk

Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34"

Skärmen blev för stor för mig så kollar om någon är intresserad av den innan jag skickar tillbaka den.
Köpt från Maxgaming 14/1.
Komplett med kartong och tillbehör.

Pris: 4400 kr
Finns att hämta i Lidköping eller skickas mot fraktkostnad på 240kr.
Betalas med swish.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Bud:2,5 k + frakt låter rimligare än 4,4.

Skärmen har varit nedsatt till 4k av Xiaomi själva.
Org pris från Maxgaming i nyskick är 4490.

Visa signatur

Cogito ergo sum ego, vos non

Permalänk
Medlem

2700 + frakt

Permalänk
Medlem

Nog för att 4.4 nästan är nypris, men OP skriver att hen annars skickar tillbaka den, jag köpte min i en liknande sits, och gav 3,5 för den (då gick den för 4 ny).
Så med tanke på att det antingen är att sälja något billigare eller skicka tillbaka med det merjobb det innebär skulle jag inte säga att 2.5k är rimligare någonstans (absolut om vi pratat om en 4 år gammal använd skärm, men inte nu)

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH Platinum 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Nog för att 4.4 nästan är nypris, men OP skriver att hen annars skickar tillbaka den, jag köpte min i en liknande sits, och gav 3,5 för den (då gick den för 4 ny).
Så med tanke på att det antingen är att sälja något billigare eller skicka tillbaka med det merjobb det innebär skulle jag inte säga att 2.5k är rimligare någonstans (absolut om vi pratat om en 4 år gammal använd skärm, men inte nu)

Men detta är sweclockers, folk måste lämna skambud, så är det bara!

Permalänk
Medlem
Skrivet av osby0479:

Men detta är sweclockers, folk måste lämna skambud, så är det bara!

Skambud är inget jag vänder mig emot i vanliga fall, inte svårare för säljaren än att inte acceptera budet (tycker samma om "reservationspris" på tradera, men det är en helt annan diskussion)
Men i det här fallet tycker jag allt att man kan fundera över hur mycket man själv tycker det är värt att "slippa" krångla med återsändning till butik (de flesta är nog överens om att nästan 2k är långt över den gränsen)

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH Platinum 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk

Det visade sig vara billigare att returnera den än jag trott, så jag avslutar annonsen. Tack för buden (hur skamliga de än var) och trevlig helg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Så du tycker det är rimligt att en skärm som är 4 år gammal behåller 50% av sitt org pris?
Jag håller definitivt inte med.
Men jag förstår vad du menar.

Här är några risker man tar när man köper elektronik distans mellan privat personer

1. Skadas produkten i transport?
2. Döda pixlar?
3. Gäller garantin för 3:e person?
4. Personen vill ha betalt i Swish, - får jag produkten överhuvudtaget?
5. Unboxad - enl mig försvinner 500-1k - bara där.
6. Inte den mest aktiva medlemen på sweclockers.

Hur du räknar får stå för dig, och jag har ingen aning om vad säljaren tycker är rimligt men nu är marknadsvärdet det högsta bud som man får varken mer eller mindre och min kalkyl började på vad jag erbjöd, mitt maxbud låg på 3k.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jocke83:

Så du tycker det är rimligt att en skärm som är 4 år gammal behåller 50% av sitt org pris?
Jag håller definitivt inte med.
Men jag förstår vad du menar.

Här är några risker man tar när man köper elektronik distans mellan privat personer

1. Skadas produkten i transport?
2. Döda pixlar?
3. Gäller garantin för 3:e person?
4. Personen vill ha betalt i Swish, - får jag produkten överhuvudtaget?
5. Unboxad - enl mig försvinner 500-1k - bara där.
6. Inte den mest aktiva medlemen på sweclockers.

Hur du räknar får stå för dig, och jag har ingen aning om vad säljaren tycker är rimligt men nu är marknadsvärdet det högsta bud som man får varken mer eller mindre och min kalkyl började på vad jag erbjöd, mitt maxbud låg på 3k.

Jag håller med dig helt i sak, men vi pratar inte om en 4 år gammal skärm, ni budade på en skärm som annars skulle kunna skickas tillbaka på returrätt (alltså få tillbaka hela beloppet).
Vad skulle du själv tycka det var värt att slippa gå igenom den processen?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Jag håller med dig helt i sak, men vi pratar inte om en 4 år gammal skärm, ni budade på en skärm som annars skulle kunna skickas tillbaka på returrätt (alltså få tillbaka hela beloppet).
Vad skulle du själv tycka det var värt att slippa gå igenom den processen?

Det är det inte, därför skickar man tillbaka saker och det är helt rätt - det ska inte vara i närheten så dyrt att skicka tillbaka något som att sälja det vidare.
Annars gäller marknadspris, där marknaden inte tar hänsyn till säljarens omständigheter, önskningar och förhoppningar.

Visa signatur