PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk

Min leverans är nu säkrsd för imorgon, 7,5 kg är inte ett lätt paket att bära hem. Men känns skönt att slippa ha på distill och sitta framför datorn hela tiden nu. Flickvännen började bli smått sur 😬

Permalänk

Då fick man hem grabbens PS5 SE från NoN släppet idag, vet att det blir lite OT men är det värt att köra på Playstation Now eller skall man köpa "lösa" spel
Skojar inte om det hördes över hela grannskapet när paketets öppnades... Någon har väntat lääänge

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biggiiiss:

Min leverans är nu säkrsd för imorgon, 7,5 kg är inte ett lätt paket att bära hem. Men känns skönt att slippa ha på distill och sitta framför datorn hela tiden nu. Flickvännen började bli smått sur 😬

Kör lite till distill för oss.
Snälla...hahah
Grattis man,jag är glad för dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pias2121:

SE eller DE?

Standard, digital tror jag man förlorar pengar på i det långa loppet, eftersom man inte kan sälja vidare spelen och inte har lika stort reautbud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gretjek:

Standard, digital tror jag man förlorar pengar på i det långa loppet, eftersom man inte kan sälja vidare spelen och inte har lika stort reautbud.

Ja, trots att den är snäppet fulare och bredare så är det helt klart värt den extra tusenlappen. Typ det nya Spiderman säljs på Amazon för runt 500 spänn just nu om jag inte minns fel.

Permalänk
Skrivet av Applier:

Ja, trots att den är snäppet fulare och bredare så är det helt klart värt den extra tusenlappen. Typ det nya Spiderman säljs på Amazon för runt 500 spänn just nu om jag inte minns fel.

Köpte ps5 versionen för 400 på Dustin förra veckan...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Oheman:

Besökte Inet i Göteborg idag. Inet hade fått in 100st förra veckan. Dom skulle få in mer denna veckan och de följande två veckorna. Börjar röra på sig.

Låter intressant. Dock, loggade in och kollade min orderstatus idag, fortfarande inget uppskattat leveransdatum (bokade 30 jun 2020)... Måste vara mer tålmodig tydligen.

Permalänk
Skrivet av anon132576:

Låter intressant. Dock, loggade in och kollade min orderstatus idag, fortfarande inget uppskattat leveransdatum (bokade 30 jun 2020)... Måste vara mer tålmodig tydligen.

Samma orderstatus här med, beställde 16:e Juni

Permalänk
Medlem

Min beställning från NetOnNet ser ut att anlända redan idag. Det stod först beräknat till onsdag, trots expressfrakt (även om jag märkt att många haft problem med det), men nu är kollit inne på bekant område och jag räknat med att få hämta ut det efter jobbet ikväll. Hade inte väntat mig det här när jag vaknade på måndagen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Biggiiiss:

Min leverans är nu säkrsd för imorgon, 7,5 kg är inte ett lätt paket att bära hem. Men känns skönt att slippa ha på distill och sitta framför datorn hela tiden nu. Flickvännen började bli smått sur 😬

Vad blir skillnaden sen när du kommer sitta uppslukad av något spel på PS5:an istället. 😂😂

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk

Hmmm...fick notis igår om att min betalning inte gått igenom till Amazon. Uppdaterade min kortbetalning såklart. Och fort som fan! Så nu är det första gången det faktiskt har reserverats något belopp på kontot. Borde vara reda att skickas då eller vad tror ni? (Inga fler mail sen)
Beställdes den 20/11-2020.

Permalänk
Medlem

Hängde på köpknappen på NON och i sista steget vid genomför köp så stod skiten bara å snurrade för man skulle tydligen inte välja faktura utan borde kört direktbetalning... Därav sket ju sig det.
Lite konstigt att jag inatt kl 04 fick jag mail om att NoN/resurs bank begärt en UC från mig..?
Hände det även någon annan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vaniljsemla:

Står samma på min! Sökte lite i tråden och såg från tidigare släpp att det hade stått så fram till kvällen för flera, och det hade skickats snabbt sen ändå, så jag känner mig rätt lugn.

på NoN står det fortfarande:
"Orderstatus: Redo att plockas"

Det är nog ingen fara, expressleveranserna ska ju ut först och misstänker flertalet tog det alternativet.

Visa signatur

|
|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bergand:

Hängde på köpknappen på NON och i sista steget vid genomför köp så stod skiten bara å snurrade för man skulle tydligen inte välja faktura utan borde kört direktbetalning... Därav sket ju sig det.
Lite konstigt att jag inatt kl 04 fick jag mail om att NoN/resurs bank begärt en UC från mig..?
Hände det även någon annan?

Ja, samma här! Missade konsolen men dom tog UC!

Permalänk

Samma här förra veckan ✊🏼

Permalänk
Skrivet av Bergand:

Hängde på köpknappen på NON och i sista steget vid genomför köp så stod skiten bara å snurrade för man skulle tydligen inte välja faktura utan borde kört direktbetalning... Därav sket ju sig det.
Lite konstigt att jag inatt kl 04 fick jag mail om att NoN/resurs bank begärt en UC från mig..?
Hände det även någon annan?

Det hände mig med media markt förra året två gånger. Blir ju inte så glad nu när jag ser att de som bokat efter mina två försök fått sina konsoller. Väldigt dåligt upplägg..

Permalänk
Skrivet av Bergand:

Hängde på köpknappen på NON och i sista steget vid genomför köp så stod skiten bara å snurrade för man skulle tydligen inte välja faktura utan borde kört direktbetalning... Därav sket ju sig det.
Lite konstigt att jag inatt kl 04 fick jag mail om att NoN/resurs bank begärt en UC från mig..?
Hände det även någon annan?

Fick också från UC inatt efter missen med faktura på NoN, varför tar man en kreditupplysning om man inte sålt något till personen? För mig blir det en obefogad upplysning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bergand:

Hängde på köpknappen på NON och i sista steget vid genomför köp så stod skiten bara å snurrade för man skulle tydligen inte välja faktura utan borde kört direktbetalning... Därav sket ju sig det.
Lite konstigt att jag inatt kl 04 fick jag mail om att NoN/resurs bank begärt en UC från mig..?
Hände det även någon annan?

Ja samma här, blev "smått" irriterad igår när det strulade mot faktura när man ändå var och hängde på låset. Och lite lätt bitter nu när kreditupplysning tydligen gick bra att ta. Tycker att NoN har klantat till det lite, produkter borde reserveras i kundkorgen ett visst antal minuter för att behandling ska gå igenom då hade nog problem inte varit lika stora.

Sen är hela situationen inte återförsäljarnas fel egentligen, och kanske inte ens Sonys heller för den delen. Det är ett sjukt ha-begär på PS5. Egentligen klarar jag mig med min day one PS4 ett tag till, men hela pandemihelvetet har skapat detta ha-begär för att det skulle kännas "lite roligare" med ett PS5.

Permalänk
Medlem

Gällande Distill som många använder. Hur ofta uppdaterar ni? NoN har blockat min IP tydligen haha. Nu kan jag byta IP såklart, eller köra VPN på webbläsaren och gå förbi det. Men lite komiskt är det. Har ingen koll, aldrig använt mig av något web-monitor program tidigare och aldrig haft behovet av det. Så man är lite novis i ämnet

Permalänk
Skrivet av nnevynn:

Gällande Distill som många använder. Hur ofta uppdaterar ni? NoN har blockat min IP tydligen haha. Nu kan jag byta IP såklart, eller köra VPN på webbläsaren och gå förbi det. Men lite komiskt är det. Har ingen koll, aldrig använt mig av något web-monitor program tidigare och aldrig haft behovet av det. Så man är lite novis i ämnet

Jag körde 20 sekunder mellan varje uppdatering när jag var på jakt, var första gången jag använde nå web-monitor också.

Permalänk
Skrivet av aGGe!:

på NoN står det fortfarande:
"Orderstatus: Redo att plockas"

Det är nog ingen fara, expressleveranserna ska ju ut först och misstänker flertalet tog det alternativet.

Haha ja, jag var en av dem! Mitt paket är på väg nu.

Tycker synd om deras lagerpersonal som uppenbarligen jobbade fram till typ 22:30 igår...

Permalänk
Skrivet av nnevynn:

Gällande Distill som många använder. Hur ofta uppdaterar ni? NoN har blockat min IP tydligen haha. Nu kan jag byta IP såklart, eller köra VPN på webbläsaren och gå förbi det. Men lite komiskt är det. Har ingen koll, aldrig använt mig av något web-monitor program tidigare och aldrig haft behovet av det. Så man är lite novis i ämnet

Jag körde aldrig kortare än 30-40 sekunder, det är liksom ingen mening att peppra varannan sekund som jag sett vissa göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ForzaInter:

Efter att ha jagat en PS5 sen i november lyckades jag till slut få tag på en via maxgaming idag ! Blev sjukt glad efter att ha missat netonnets drop tidigare under förmiddagen. Däremot har ingenting hänt med min order sen jag la den! Står bara "Order mottagen". Börjar undra om de översålde och jag inte fick något ex trots allt

Ah... det var du som var en av dom som lyckades knycka det exemplaret... fick mail från dom, gick in. Stod att det var 5+ i lager. Klickade på "Lägg till" ... då fick jag felmeddelande att det inte fanns något
Köper din, du får 20.000kr

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Bergand:

Hängde på köpknappen på NON och i sista steget vid genomför köp så stod skiten bara å snurrade för man skulle tydligen inte välja faktura utan borde kört direktbetalning... Därav sket ju sig det.
Lite konstigt att jag inatt kl 04 fick jag mail om att NoN/resurs bank begärt en UC från mig..?
Hände det även någon annan?

fick också från UC idag.... men bara att ignorera tänker jag

Visa signatur

Laptop | Legion 7 32GB 3080 RTX Ryzen 9
Desktop | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | Intel Core i7 8700K | Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | Palit GeForce GTX 1080 Ti Jetstream 11GB | Samsung 970 Evo | Samsung 850 pro 256 GB | WD Green 2 TB | Corsair RM750 750W | LG 27GL850-B | ASUS VG248QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av furis:

fick också från UC idag.... men bara att ignorera tänker jag

Ja det känns som något är jävligt skevt i deras hantering. Tänker ta kontakt med deras kundtjänst och ifrågasätta det

Permalänk
Medlem

Någon av er som beställde från NoN igår med vanligt frakt som fått uppdateringar på er försändelse?
Min order står fortfarande som mottagen och börjar bli nojig. Var en av de som lyckades knipa en typ 50 min efter släppet när det verkade som det var några få exemplar som kom upp igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av akyrilla:

Någon av er som beställde från NoN igår med vanligt frakt som fått uppdateringar på er försändelse?
Min order står fortfarande som mottagen och börjar bli nojig. Var en av de som lyckades knipa en typ 50 min efter släppet när det verkade som det var några få exemplar som kom upp igen.

Beställde vid första släppet och den står också som mottagen :/

Visa signatur

Fractal Design Define S | Core i5-6500 3.2 Ghz | ASUS Z170-P-ATX/Z170 | Asus GTX 1060 6Gb|Corsair Vengeance 2666 Mhz 24G| Cryorig H7 | Windows 10 PRO 64 bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbitch:

Min beställning från NetOnNet ser ut att anlända redan idag. Det stod först beräknat till onsdag, trots expressfrakt (även om jag märkt att många haft problem med det), men nu är kollit inne på bekant område och jag räknat med att få hämta ut det efter jobbet ikväll. Hade inte väntat mig det här när jag vaknade på måndagen.

Samma här! Skönt att jakten är över

Permalänk
Skrivet av akyrilla:

Någon av er som beställde från NoN igår med vanligt frakt som fått uppdateringar på er försändelse?
Min order står fortfarande som mottagen och börjar bli nojig. Var en av de som lyckades knipa en typ 50 min efter släppet när det verkade som det var några få exemplar som kom upp igen.

Jag beställde också med vanlig frakt. Fick orderbekräftelse 10.07. Har också "Mottagen". Är jätte nojig :/ Men skulle gissa på att den blir skickad ikväll eller imorgon kväll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Psgamer:

Beställde vid första släppet och den står också som mottagen :/

Skrivet av janssonjr:

Jag beställde också med vanlig frakt. Fick orderbekräftelse 10.07. Har också "Mottagen". Är jätte nojig :/ Men skulle gissa på att den blir skickad ikväll eller imorgon kväll.

Skönt och höra att jag inte är ensam, kan vi vara nojig tillsammans 😅