Permalänk

4G Modem för gaming

Hej, jag är ny här så ber om ursäkt för eventuella fel.

Jag har googlat som en idiot men hittar inget vettigt. Jag vill veta vad det bästa 4g modemet för gaming är som man kan koppla in extern riktantenn i. Just nu har jag huawei b2368 och är inte ett dugg nöjd, polaren får ungefär samma resultat med vanligt modem..

Jag vill ha ett modem med Qos och har kikat lite på tp-link MR600. Jag kör med sladd till datorn och resten är kopplat på wifi, jag vill kunna fördela både wifi och datorn med sladd om det nu är möjligt? Vill helst slippa att koppla en extra router med switch imellan

Permalänk
Medlem

Har du kollat om du har 5G mottagning?
5G ger mycket lägre svarstider.

Det är ju rätt dåligt utbyggt men med lite tur kanske.

Visa signatur

You think you know. What's to come. What you are. You haven't even begun.

Permalänk
Skrivet av craft:

Har du kollat om du har 5G mottagning?
5G ger mycket lägre svarstider.

Det är ju rätt dåligt utbyggt men med lite tur kanske.

Tack för tipset, men jag bor i en liten håla så 5g finns inte och lär nog dröja ett tag innan det finns

Permalänk

4g och gaming går tyvärr inte riktigt ihop.
Visst det fungerar, men farterna och svarstiderna varierar mycket. Ingen skillnad vilket modem du använder.
Haft 2 Huawei (B535,B715) och någon telewell då jag var stuck med 4G.
Alla fungerade lika bra (dåligt).

Visa signatur

Main PC: I7-12700K, 32Gb Corsair Vengeance RGB DDR4 3200Mhz, MSI Z690 Pro DDR4, MSI SuprimX RTX 3080 10Gb,
Seasonic Focus 850W, Wallmounted, Display: Samsung Odyssey G5
Guest PC: I9-9900K, 32Gb Corsair LPX DDR4 3000Mhz, MSI z390-a Pro, MSI Ventus RTX 3070 8Gb, Seasonic Platinum 750W,
Wallmounted, Display: MSI Optix MAG321cqr
Laptop: Acer Helios 300 (i7-10870H,RTX 3060 6Gb, 16Gb DDR4)

Permalänk
Samsung Sverige

Jag skulle kika på något industriellt modem. Jag använder ett Teltonika RUT950 och ligger rätt pingstabilt runt 35-45 med en Poynting Xpol Mimo riktantenn. Jag fick omkring 15-20 bättre ping när jag bytte från Tele2 till Telia, så även operatör och mastens förutsättningar påverkar.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung