PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av robinmhood:

Har Elgiganten inte fått någon på leverans på sistone? Var ju ett par veckor sen de senast körde utlottning.

Känns som att gårdagen var en stor leveransdag för många av företagen, så att jag tror idag blir en intressant dag att hålla koll på alla som kör släpp. Känns dock som att Elgiganten bara kör lottning framöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eliOS96:

Känns som att gårdagen var en stor leveransdag för många av företagen, så att jag tror idag blir en intressant dag att hålla koll på alla som kör släpp. Känns dock som att Elgiganten bara kör lottning framöver.

Har någon känsla av att Elgiganten tar in så att dom har ett större parti att lotta ut varje gång.
Senast dom körde gjorde dom två omgångar, först var det omkring 1000 SE dom lottade, men omkring 400 koder användes aldrig. Så veckan efter släppte dom 400 SE och några 100 DE för lottning. Men det är som sagt 2 veckor nu utan släpp från deras sida.

Skulle gissa på att elgiganten har nästa utlottning nästa vecka?.

Permalänk

Till alla som fick tag på ett ps5 från cdon igår:
Det kommer att skickas nån gång under nästa vecka

Permalänk
Medlem
Skrivet av ViktorRogestam:

Till alla som fick tag på ett ps5 från cdon igår:
Det kommer att skickas nån gång under nästa vecka

Härligt. Var det deras support som meddelade det?

Visa signatur

9800X3D | Asus RTX 5080 | Asus B650M-PLUS WIFI | Kingston 32GB 6000 DDR5 | Lian Li A3 mATX

Permalänk
Skrivet av psp123:

Härligt. Var det deras support som meddelade det?

Yes

Permalänk

Härligt! Tack för info 😁 då är denna följetong snart slut för en del av oss då. Köpt Demon's souls ni inför leverans.

Permalänk

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Min beställning är på väg!
Från Amazon
Beställd den 20/11 kl.21.14
Variant. Disc
Äntligen! Hoppas alla får sin konsoler snart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghostbusters80:

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Min beställning är på väg!
Från Amazon
Beställd den 20/11 kl.21.14
Variant. Disc
Äntligen! Hoppas alla får sin konsoler snart!

Grattis! Spännande att Amazon börjar få ut sina orders

Permalänk
Medlem

Nu när Sony bekräftade att Kena inte släpps förrän i Augusti, så har jag inte speciellt bråttom att få tag på en ps5.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

HAHA. CDON annullera min order på grund av att min faktura nekades. Försökte fixa det, men dem måste följa deras riktlinjer angående PS5, dem är "tillfälligt slut". Men jaha, vart försvann den konsolen som jag beställde då med tanke på att konsolen försvann från deras sida efter släppet?? Känns så sjukt. Orkar inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SFC1977:

HAHA. CDON annullera min order på grund av att min faktura nekades. Försökte fixa det, men dem måste följa deras riktlinjer angående PS5, dem är "tillfälligt slut". Men jaha, vart försvann den konsolen som jag beställde då med tanke på att konsolen försvann från deras sida efter släppet?? Känns så sjukt. Orkar inte.

Hade du tagit qliro faktura?
Betala efter leverans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pias2121:

Hade du tagit qliro faktura?
Betala efter leverans?

Stämmer bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SFC1977:

Stämmer bra!

Oooh jag har valt samma.

Permalänk
Medlem

Jag beställde se den 10/10 på MM online till butik. Är det någon skillnad om när man får mailet om man väljer att få den hemskickad eller till butik? Såg nämligen att en i tråden beställde 4 dagar efter mig som fått ett mail om leverans, varför har inte jag det? Är det längre väntan om man beställer in till butik?

Permalänk

Har som säkert många andra bevakat denna tråden mer än vad som anses vara okej
Även stirrat mig blind på distill och olika websidor.
Har även som många andra, lyckats missa samtliga drop fram tills igår.
Lyckades klämma en på CDON, dock blev jag lite nervös nu när det skrevs att nån hade nekats faktura.
Fick precis sms om kreditupplysning så vi får väll se.
Var dock lite väl snabb på spakarna och klickade boka i ljusets hastighet, (lovat en vän att köpa till han med om jag väl fick tag i en)
Så än är min jakt inte över.

Känns som man överhajpat allt just nu och jakten blir större än vad brukandet av konsolen kommer bli.

Permalänk
Skrivet av SFC1977:

Fick du nåt svar om Vrf den nekades?

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur lång tid man har på sig att hämta ps5:an, om man har valt att hämta i butik via MM?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SFC1977:

Hmm, tog också via faktura å en kreditupplysning via Creditsafe gjordes imorse kl 07:40. Än så länge har jag inte fått något avslag (vilket jag rimligtvis inte bör få), men nu blev man ju lagom nojig inför helgen, suck...

Permalänk
Medlem

Tog också faktura och fick meddelande om kreditupplysning i morse.
Ordern ligger kvar så det ska nog inte vara några konstigheter.

Visa signatur

9800X3D | Asus RTX 5080 | Asus B650M-PLUS WIFI | Kingston 32GB 6000 DDR5 | Lian Li A3 mATX

Permalänk
Skrivet av psp123:

Tog också faktura och fick meddelande om kreditupplysning i morse.
Ordern ligger kvar så det ska nog inte vara några konstigheter.

Tog också faktura men har inte fått nåt meddelande om kreditupplysning. Borde ja va orolig?

Permalänk
Medlem

Tog också faktura men har inte fått nåt meddelande om kreditupplysning. Borde ja va orolig?

Tror jag inte
Du kanske använt Qliro nyligen?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tog också faktura. Inget konstigt med kreditupplysningen i alla fall.

Permalänk
Skrivet av psp123:

Tror jag inte

Nae va första gången ja använt det

Permalänk
Skrivet av psp123:

Tror jag inte

Har inte heller fått något, men handlade via CDON/Qliro för ett par månader sedan

Permalänk
Skrivet av Dijonsenap:

Har inte heller fått något, men handlade via CDON/Qliro för ett par månader sedan

Handlade med på cdon för några månader sen men tog inte faktura då.

Permalänk
Medlem

Jag har ibte fått kreditupplysning men jag har använt qliro denna månad.
F jag borde betala hela direkt.

Permalänk
Skrivet av Pias2121:

Jag har ibte fått kreditupplysning men jag har använt qliro denna månad.
F jag borde betala hela direkt.

Tror det är lugnt så länge ordern ligger kvar och inte blivit annullerad

Permalänk
Medlem
Skrivet av SFC1977:

Kan det va nåt med att för många bokade? När fick du bekräftelsemejl?

Permalänk
Medlem

Tror det är lugnt så länge ordern ligger kvar och inte blivit annullerad

Man kan inte vara lugnt med denna releasen.
Hahaha

Permalänk
Skrivet av Pias2121:

Man kan inte vara lugnt med denna releasen.
Hahaha

Haha sant men om du handlat me qliro innan så kan det va drf du inte får nån kreditupplysning