3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av LV455:

Vet du vilken köplats du har? Jag beställde ett 3080 TUC icke-OC 2020-09-19:

2021-01-05 Köplats 158
2021-02-02 Köplats 90

Det rör ju lite på sig, det är nästan så att man vågar hoppas på ett kort i mars.

Wow! Det var inte illa!

Samtidigt har det inte hänt något alls hos Webhallen på samma kort.
Senaste vi hört är att det kom ett (1) kort vid den bekräftade leveransen för 5:e februari, som kom ungefär en vecka för sent.
Min estimerade gissning är att Webhallen fått totalt runt 30 kort sedan release.

Permalänk
Skrivet av Chrisj:

Hoppet är det sista som lämnar en!

Inte om man är en leverantör av GPUer, då är det 3080 kort det sista som lämnar en!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cochran:

Wow! Det var inte illa!

Samtidigt har det inte hänt något alls hos Webhallen på samma kort.
Senaste vi hört är att det kom ett (1) kort vid den bekräftade leveransen för 5:e februari, som kom ungefär en vecka för sent.
Min estimerade gissning är att Webhallen fått totalt runt 30 kort sedan release.

Tyvärr verkar uppdaterandet av oss väntande ha minskat rätt ordentligt sen Patrik bytte tjänst :/

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffe:

Tyvärr verkar uppdaterandet av oss väntande ha minskat rätt ordentligt sen Patrik bytte tjänst :/

jaa. vilket gör så väntandet känns mycket segare..

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av klotim:

Har beställt från @webhallen och då var det i lager. Även i mitt mail samt deras sida stod det att det var i lager.
Nu några timmar senare ( då de skickar samma dag ) så ser jag att de ändrat min order från i lager till ej i lager.
Jag ringde deras support på morgonen för att verifiera att kortet lyckades bli beställt och att de kommer skickas, vilket de sa de stämde. Det skickas från en annan affär bara. Men som sista bilden tyder så stämde de inte alls, och jag lär väll få vänta ett par veckor ( yes bitter för min nuvarande gpu är paj )... Tråkigt att de inte kan vara ärliga i supporten vad som gäller.
Mail:
https://i.imgur.com/x6F3yYY.png

När jag kollade ett par timmar senare:
https://i.imgur.com/qqCy7k3.png

Ser att du verkar ha hämtat ut din order, när produkter transporteras från butik så följer inte gröna pluppen med hela vägen tyvärr, men döma av vad jag ser så har du redan hämtat kortet

Disclaimer: detta var då ett RTX 3090 och inte ett 3080 som diskuterades innan

Skrivet av AndreasRTX:

@webhallen
Inga nyheter om något datum på SUPRIM X 3080 (:
Verkar väldigt nära nu för alla som beställt det kortet!

Är inte lika insatt längre tyvärr, uppdaterade produktsidan efter din förra bump, men just exakt vad som kommer när har jag inte lika stor koll på längre

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Ser att du verkar ha hämtat ut din order, när produkter transporteras från butik så följer inte gröna pluppen med hela vägen tyvärr, men döma av vad jag ser så har du redan hämtat kortet

Disclaimer: detta var då ett RTX 3090 och inte ett 3080 som diskuterades innan

/Patrik

What? Nej har inte hämtat ut kortet, har fortfarande status som "mottagen".

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem

Snart dags att fira 6 månader med gul plupp hos Webhallen! Man får vara glad att man hann boka det för svenska MSRP, men utöver det har det varit ganska segt att vänta på mitt 3080 tuf non-oc. Enligt den tabell som finns på produktsidan är jag någonstans mellan plats 1-94. Så man får väl hoppas det rört sig något sedan slutet på januari. Så kanske det är dags snart! Men har inga förhoppningar att få det innan sommaren.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P Kylning: NZXT Kraken Z63 PSU: Corsair SF750
CPU: AMD Ryzen 5800X GPU: ASUS RTX 3080 TUF Gaming OC V2
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200Mhz MOBO: Asus ROG STRIX B550-I GAMING
SSD:
Samsung EVO 970 500GB SDD2: Samsung EVO 970 500GB
Övrigt: Iqunix F60, Logitech G Pro Superlight, LG 34GN850-B, ModMic, Beyerdynamic DT 770 Pro

Permalänk
Webhallen
Skrivet av klotim:

What? Nej har inte hämtat ut kortet, har fortfarande status som "mottagen".

Jag PM:ar så kikar vi på det gick efter de datum i dina screenshots men såg inget på det datumet.

EDIT: då du citerade ett inlägg om RTX 3080 SUPRIM X och jag blev taggad utan att se bilder så antog jag att det var SUprim X i någon utsträckning vi pratade om. Ser nu att det är ett X Trio, behöver dock ordernummer (PM) för att kolla närmare

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Avstängd

Kunde inte hålla mig men sitter här och hyperventilerar nu efter ha lagt TJUGOJÄVLATUSEN på ett grafikkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brillmongot:

Kunde inte hålla mig men sitter här och hyperventilerar nu efter ha lagt TJUGOJÄVLATUSEN på ett grafikkort

hehe 200-500kr per fps beroende på spel 😉

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

hehe 200-500kr per fps beroende på spel 😉

Worth it

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av Brillmongot:

Kunde inte hålla mig men sitter här och hyperventilerar nu efter ha lagt TJUGOJÄVLATUSEN på ett grafikkort

Jag funderade på att köpa det själv men pungsparkade mig själv mentalt och satte mig i kö på ett MSI 3080 SUPRIM X istället.

Permalänk
Medlem

Har lyckats få en bokning på en RTX 3090 aorus extreme waterforce 24g, att hämta i butik. 24 000. Kanske smartare att bara vänta till sommaren, har ändå inga planer på att köra grafikkrävande spel på ett tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

hehe 200-500kr per fps beroende på spel 😉

😂
Men det är nog lika bra.. vi som snålar får ju vara utan..

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem

haha indeed 😉

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av muqqenz:

Har lyckats få en bokning på en RTX 3090 aorus extreme waterforce 24g, att hämta i butik. 24 000. Kanske smartare att bara vänta till sommaren, har ändå inga planer på att köra grafikkrävande spel på ett tag.

24G är alltså del i namnet för det ska kosta 24000?

Permalänk
Medlem
Skrivet av murzoo:

Snart dags att fira 6 månader med gul plupp hos Webhallen! Man får vara glad att man hann boka det för svenska MSRP, men utöver det har det varit ganska segt att vänta på mitt 3080 tuf non-oc. Enligt den tabell som finns på produktsidan är jag någonstans mellan plats 1-94. Så man får väl hoppas det rört sig något sedan slutet på januari. Så kanske det är dags snart! Men har inga förhoppningar att få det innan sommaren.

Jepp, ligger i samma spann här. Beställde 18:42, så troligen i slutet av det spannet tyvärr.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Jag PM:ar så kikar vi på det gick efter de datum i dina screenshots men såg inget på det datumet.

EDIT: då du citerade ett inlägg om RTX 3080 SUPRIM X och jag blev taggad utan att se bilder så antog jag att det var SUprim X i någon utsträckning vi pratade om. Ser nu att det är ett X Trio, behöver dock ordernummer (PM) för att kolla närmare

Tack så mycket för hjälpen, ser nu att postnord har fått info!

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Ser att du verkar ha hämtat ut din order, när produkter transporteras från butik så följer inte gröna pluppen med hela vägen tyvärr, men döma av vad jag ser så har du redan hämtat kortet

Disclaimer: detta var då ett RTX 3090 och inte ett 3080 som diskuterades innan

Är inte lika insatt längre tyvärr, uppdaterade produktsidan efter din förra bump, men just exakt vad som kommer när har jag inte lika stor koll på längre

/Patrik

Man önskar att någon som tog ditt jobb var lika insatt.
Ingen uppdatering på TUF non oc sen 5e Feb då den uppdaterades senast.
Känns som d borde kommit in kort efter den dagen också..

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Webhallen:

Jag PM:ar så kikar vi på det gick efter de datum i dina screenshots men såg inget på det datumet.

EDIT: då du citerade ett inlägg om RTX 3080 SUPRIM X och jag blev taggad utan att se bilder så antog jag att det var SUprim X i någon utsträckning vi pratade om. Ser nu att det är ett X Trio, behöver dock ordernummer (PM) för att kolla närmare

Det är såna personer som dig som behövs för att webhallen ska bli nummer ett igen <3

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 | Vive Focus 3 | Noctua fans | Custom loop

Permalänk

https://www.inet.se/produkt/5411910/msi-geforce-rtx-3080-10gb...

Kul för den som hinner ner fysiskt till butiken först...

Lite långt att hinna köra från Malmö...

Permalänk
Medlem

Fick just 3 hinkar stresssvett när schenker aviserar en leverans under 10kg utan avsändare. Nu händer det!

men nej, det var mitt Ducky one 2 mini jag beställde i November från annan leverantör och glömt bort.
Går bra med datorkomponenter just nu.

Permalänk
Medlem

Xfx Merc 319 rx 6900xt om nån är intresserad:
https://www.amazon.se/gp/product/B08SVZNFWR/ref=pe_36213951_5...

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brillmongot:

Kunde inte hålla mig men sitter här och hyperventilerar nu efter ha lagt TJUGOJÄVLATUSEN på ett grafikkort

Skönt att det inte bara var jag som fick lite ångest över att lägga 20k på gpu

Visa signatur

Intel Core i7-9700K @ 5Ghz
Asus GeForce ROG Strix RTX 3090 OC

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Falck1N:

Man önskar att någon som tog ditt jobb var lika insatt.
Ingen uppdatering på TUF non oc sen 5e Feb då den uppdaterades senast.
Känns som d borde kommit in kort efter den dagen också..

Det kommer kort (inte många, men något), bara att mina listor ej uppdaterats löpande, mitt mål är att iaf när jag ser att det kommit in stötar att uppdatera kö i efterhand. Det vi väntar oss bör trilla in tors-fre denna vecka. (Var kvar på mailen från Asus med inkommande orders) så den är lättare att svara på

Skrivet av andra94:

Det är såna personer som dig som behövs för att webhallen ska bli nummer ett igen <3

<3

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Det kommer kort (inte många, men något), bara att mina listor ej uppdaterats löpande, mitt mål är att iaf när jag ser att det kommit in stötar att uppdatera kö i efterhand. Det vi väntar oss bör trilla in tors-fre denna vecka. (Var kvar på mailen från Asus med inkommande orders) så den är lättare att svara på

<3

/Patrik

Är det bara 3080/3090 kort som kommer in på torsdag-fredag eller kommer det komma in 3060ti och 3070 kort i lager också?

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Felixark:

Är det bara 3080/3090 kort som kommer in på torsdag-fredag eller kommer det komma in 3060ti och 3070 kort i lager också?

Skvättar hade jag beskrivit det som, TUF OC 3070 kommer kö tömmas på iaf

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

@webhallen inga palit gamerock eller gainward phantom 3080 på ingång?

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Ser att proshop uppdaterat sin lista över RTX-kort. 40 inkommande 3060, 0 inkommande 3070/80/90