PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Tech inn

har någon erfarenhet av tech inn. de har ps5 för april

Permalänk
Medlem
Skrivet av m.opdeweegh:

Det verkar som om dom har haft konsollerna fysiskt på lager när de droppat tidigare gånger iaf. Av vad jag förstått så har det typ bara varit cdon som sålt enheter dom inte fysiskt haft på lager. när det droppat för allmänheten att köpa.

Okej tack!

Jag minns inte vilket leverans sätt det blev men det står 99 kr frakt så måste varit med Best. Hur funkar detta leverans sätt? Får man ett sms eller mail och i så fall när?

Permalänk
Skrivet av Irishman:

Verkar vara en gigant i tyskland iaf.det tillhör Tradeinn. Känns genuina

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattchun:

har Amazon reserverat beloppet från ditt konto?

Nepp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irishman:

https://www.reddit.com/r/PS5/comments/jup3ls/is_techinn_legit...

Permalänk
Skrivet av Irishman:

Inte mer än att jag beställde där för ett tag sedan. Då stog det att de skulle komma 01-03, men sedan ändrades det till 01-04 så... jag vet inte är väl svaret Men datumet för min order ändrades en gång i alla fall....

Så vet inte riktigt om jag ska försöka få en återbetalning eller hur jag ska göra

Permalänk

Funkar det ok med svenska uttag och sånt då? Nja, jag tror jag skippar denna. Jag kan inte riktigt motivera det men jag kommer nog försöka hålla mig till svenska återförsäljare. Men framtiden får utvisa hur desperat jag blir. Jag vill ju bara sitta i soffan och gejma genom PS-collection och Miles Morales.

Permalänk
Medlem
Skrivet av awflauggz:

Samma här. Bevakade Maxgaming, hann ej. Bevakade netonnet, hann ej.

Satte distill på att kolla alla sidor varje 30 sek, och hann nu knipsa en på netonet, fan va sjukt. Kommer något spel ens maxa denna puls ja fick av att ba köpa ps5an?

Hade NoN på 30sek förut. Mitt IP blev blockat där (jag har statiskt IP via Bahnhof). Så fått sitta på VPN för att kunna komma åt NoN. Men haft det på random 60-120 sek efter det via VPN. Och lyckades nu verkar det som.

Nu sitter man lite och biter på naglarna tills man ser att ordern är skickad. Än så länge "mottagen", men borde vara safe.
Skulle vara piss om det kom ett mail att dom råkade få in för många och man blir utan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nnevynn:

Hade NoN på 30sek förut. Mitt IP blev blockat där (jag har statiskt IP via Bahnhof). Så fått sitta på VPN för att kunna komma åt NoN. Men haft det på random 60-120 sek efter det via VPN. Och lyckades nu verkar det som.

Nu sitter man lite och biter på naglarna tills man ser att ordern är skickad. Än så länge "mottagen", men borde vara safe.
Skulle vara piss om det kom ett mail att dom råkade få in för många och man blir utan.

Körde var 5 men missade för mycket då och bytte sen 2 veckor tillbaka till varje minut. Var lite orolig att bli bannad men jag klarade mig som tur var....
Jag väntar också på att den där "mottagen" ska ticka över till "plockas"......Jag var lite sen på det för min swish gräns var nådd för veckan :S aldrig varit ett problem innan...för än idag!

Permalänk
Skrivet av nnevynn:

Jag pratade med deras support, och ville bekräfta att min hade gått igenom. Vilket den hade. Sedan förstod jag det som att deras ordrar som är mottagna kommer att skickas ut, och någon makulering var osannolik.

Permalänk

Hrm, verkar som jag fick tag på en från NoN idag, så jag avbröt min beställning från techinn i alla fall, så får vi se om jag får tillbaka pengarna inom 72 timmar som de sa
Men annars får jag väl helt enkelt gå via paypal som jag betalade via, så är inte så jätteorolig för att jag inte ska få tillbaka pengarna

Permalänk

Lyckades missa NoN släpp idag med några minuter. Har endast varit med i denna tråd senaste 2 veckorna, därav undrar jag om någon här i tråden har börjat märka något mönster kring när NoN har sina släpp på den digitala versionen? Jag har för mig att de även hade ett släpp för ungefär två veckor sedan, men kan ha helt fel! T.ex att de släpper varannan vecka osv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av saarwii:

Körde var 5 men missade för mycket då och bytte sen 2 veckor tillbaka till varje minut. Var lite orolig att bli bannad men jag klarade mig som tur var....
Jag väntar också på att den där "mottagen" ska ticka över till "plockas"......Jag var lite sen på det för min swish gräns var nådd för veckan :S aldrig varit ett problem innan...för än idag!

5min är lång tid för sånt här. Jag måste byta IP enligt Bahnhof skulle det gå via routern att göra det själva. Men inte direkt snabbt. Skulle dom göra det själva tar det 12 timmar haha.

Men tror det är lugnt, beställningen har gått igenom för oss, men klart lite nojig är man allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av callefreddan:

Jag pratade med deras support, och ville bekräfta att min hade gått igenom. Vilket den hade. Sedan förstod jag det som att deras ordrar som är mottagna kommer att skickas ut, och någon makulering var osannolik.

Låter bra det. Jag vill också fråga dom, men samtidigt så vill jag vara cool och bara vänta ut det haha

Permalänk
Medlem

Order: 1/1
Hur: Online
Var: Amazon.se
När: 20/11/2020 20:08 (bekräftelse mail)
Modell: DE
Status: Pengar reserverade 1/3/2021 (men inget mail än om beräknat leveransdatum, på beställningsdetaljer står det "Förbereder för försändelse" vilket jag är osäker på om det kanske stått tidigare också?)

Permalänk
Medlem

Bor inte långt från Borås så ringde å kollade om man inte kunde komma å hämta istället.. men enligt kundtjänst så är dom redan igång å plockar ordrarna redan.. lite tråkigt att Best tydligen kör ut 18-22... så man får väl hoppas de kommer tidigt imorrnkväll 😬

Permalänk
Medlem
Skrivet av saarwii:

Oj! Jag körde på 20 sekunder och har inte blivit bannad.

Permalänk
Medlem

Tips: Det är återigen tid för skatteåterbäringen, så håll utkik om ni får "ersättning" för ert PS5-köp

Permalänk

Vilka sidor är det ni bevakar? Tänkte sätta upp en bevakning ikväll.

Permalänk

Man kan ju undra hur det går för Dustin, verkar ju vara tvärstopp där?

Permalänk
Medlem

Fått uppdatering för Retrospelbutiken! På en terminal nu!!

Permalänk

Trodde inte det skulle hända något idag!

Såg det med!

Permalänk
Medlem

Vet vad det betyder. Men Kjell och Company hade innan idag att man kunde sätta bevakning på PS5 SE. Nu kan man inte göra det.
Någon som har koll på vad det kan betyda?

Permalänk
Skrivet av DenniZEUS:

Order: 1/1
Hur: Online
Var: Webhallen
När: 18/09/2020
Modell: DE
Status: Blev nu uppmanad att välja betalsätt, så känns nära nu!

Hämtad idag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av wcislek:

Vet vad det betyder. Men Kjell och Company hade innan idag att man kunde sätta bevakning på PS5 SE. Nu kan man inte göra det.
Någon som har koll på vad det kan betyda?

De som haft bevakning tidigare har ju blivit uppringda med erbjudande om att köpa så i praktiken handlar det om att man ställer sig i kö.

Permalänk
Medlem

Är det någon som väntar på konsol från MM? Eller har dom levererat hela sin kö?

Anledningen till att jag frågar är att köp knappen finns på SE versionen. Man kan lägga i varukorg men kommer inte vidare till betalning...kanske något på g!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HH1:

De som haft bevakning tidigare har ju blivit uppringda med erbjudande om att köpa så i praktiken handlar det om att man ställer sig i kö.

Tack så mycket för infon. Får hoppas att jag satte mig i kö då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oheman:

Är det någon som väntar på konsol från MM? Eller har dom levererat hela sin kö?

Anledningen till att jag frågar är att köp knappen finns på SE versionen. Man kan lägga i varukorg men kommer inte vidare till betalning...kanske något på g!

Det är en bugg.
Se mitt inlägg här:

Varit så sen igår dessutom.

Permalänk
Medlem

Såg i en fb grupp att webhallen släppte ett gäng digitala till försäljning tidigare idag. Innebär det att de betat av sin förbokningskö?

Visa signatur

Fractal Design Define S | Core i5-6500 3.2 Ghz | ASUS Z170-P-ATX/Z170 | Asus GTX 1060 6Gb|Corsair Vengeance 2666 Mhz 24G| Cryorig H7 | Windows 10 PRO 64 bit |

Permalänk
Medlem

Nu är dagens beställning från Netonnet på väg enl postnords app med beräknat leverensdatum i morgon.
Det gick ju smidigare än väntat detta. Jag förbokade från Komplett i Augusti men började tröttna på att bara gå och vänta.
Började aktivt att undersöka alternativ i Torsdags förra veckan när jag hittade denna tråd med tips om Distill.
Mindre än en vecka senare är ett PS5 på väg. Fantastiskt. Tack!