Permalänk
Avstängd

Där kom den, 5771 kr tillbaka. Alltid skönt att slippa betala iallafall och efter det här pissåret får man vara nöjd med det mesta.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Nu kom min med blev 5405:- tillbaka, men jag har K10 kvar att lämna in så blir att betala in en del tillslut iaf.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

Kommer nog få betala endel. Sålde också bostad under 2020. Skall fixa till alla avdrag (för renoveringar, mäklararvode etc) så hoppas vinst skatten kommer ner till runt 50-60k

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem

Får alltid min sista dagen i stort sett. Varit så i alla år jag haft digital deklaration, och jag blir lika sur varje år också.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Avstängd
Skrivet av isbjoern:

Får alltid min sista dagen i stort sett. Varit så i alla år jag haft digital deklaration, och jag blir lika sur varje år också.

Man kan ju tycka att ju mer komplicerad ens deklaration är, desto senare skulle man få den, men så verkar inte vara fallet. Förutom förstås de med vissa specifika komplexiteter med värdepapper och liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Man kan ju tycka att ju mer komplicerad ens deklaration är, desto senare skulle man få den, men så verkar inte vara fallet. Förutom förstås de med vissa specifika komplexiteter med värdepapper och liknande.

Nädu min är rätt så okomplicerad. Kör lite handel via ISK-konton och liknande men det har alltid varit likadant, även innan jag hade sådant och pluggade så man knappt hade inkomst.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

Fick min också idag. 5500 kr tillbaka. haft ca 16 k tillbaka tidigare men årslönen har gått upp så antar att det kostat i skatt

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av isbjoern:

Nädu min är rätt så okomplicerad. Kör lite handel via ISK-konton och liknande men det har alltid varit likadant, även innan jag hade sådant och pluggade så man knappt hade inkomst.

Jo precis. För mig har deklarering de senaste åren inneburit att jag gick in och tryckte OK typ. Inga avdrag, tillägg, olika arbetsgivare eller liknande. Likväl brukar jag få den rätt sent.

Permalänk
Medlem

Fick min idag på morgonen. 8091kr tillbaka är inget man blir ledsen över

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

6222 kr tillbaka fick besked idag men 16 mars första datum & Deklarera

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

4500kr är mer än vad jag hade förväntat mig med tanke på hur lite jag extraknäckt i år men det är verkligen välkomnat då man står mitt i en flytt och behöver lite mer möbler

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Medlem

Betala tillbaka 445, kunde varit värre

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av isbjoern:

Nädu min är rätt så okomplicerad. Kör lite handel via ISK-konton och liknande men det har alltid varit likadant, även innan jag hade sådant och pluggade så man knappt hade inkomst.

Tack vare ISK, hade du haft annan kontotyp hade det blivit betydligt mer komplicerat. Dragningen av en schablonskatt på kontot/kontonas värde har sina fördelar här.

Permalänk
Medlem

Har inte digital brevlåda så får logga in den 10 och se vad det blir.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Tack vare ISK, hade du haft annan kontotyp hade det blivit betydligt mer komplicerat. Dragningen av en schablonskatt på kontot/kontonas värde har sina fördelar här.

Ja gud ja, ISK är ju det bästa som har hänt. Annars hade jag nog inte doppat tårna i aktiehandel tror jag.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

Fråga till er som har koll!

Sambon har gått på csn nu senaste året och på så sätt haft 0 i inkomst denna deklarationen..
Utan detta så har lån som står i hennes namn betalats som vanligt med ränta osv.

I deklarationen står det att beräknat belopp att få tillbaks är 0, trotts 17000 i avdragsgill ränta.
Får man inte tillbaks något på räntan om man saknar inkomst / går helt på csn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZzaazZ:

Fråga till er som har koll!

Sambon har gått på csn nu senaste året och på så sätt haft 0 i inkomst denna deklarationen..
Utan detta så har lån som står i hennes namn betalats som vanligt med ränta osv.

I deklarationen står det att beräknat belopp att få tillbaks är 0, trotts 17000 i avdragsgill ränta.
Får man inte tillbaks något på räntan om man saknar inkomst / går helt på csn?

Har man inte betalat nån skatt finns det inget att få tillbaka

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZzaazZ:

Fråga till er som har koll!

Sambon har gått på csn nu senaste året och på så sätt haft 0 i inkomst denna deklarationen..
Utan detta så har lån som står i hennes namn betalats som vanligt med ränta osv.

I deklarationen står det att beräknat belopp att få tillbaks är 0, trotts 17000 i avdragsgill ränta.
Får man inte tillbaks något på räntan om man saknar inkomst / går helt på csn?

Krävs som sagt att man betalat in preliminärskatt för att ha något att få tillbaka av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Har man inte betalat nån skatt finns det inget att få tillbaka

Trodde så! Hon har fått tillbaks tidigare år även om hon haft csn då men nu när jag tänker efter fick hon från försäkringskassan då med, och det betalas man ju skatt på.

Permalänk
Entusiast

7700 på mig och 9700 på frugan... nu är det ju självklart ens egna pengar man får tillbaka. Pengar man "lånat ut" utan ränta. Men hade vi fått dessa fördelat över året som var så hade det förmodligen inte gjorts nåt vettigt av dem ändå. Så det får kännas som en trevlig liten överraskning från oss till oss

Permalänk
Medlem

Får tillbaka 7106kr. Hade en mindre inkomst på strax över 46000kr under 2020 då jag bara arbetade dec 2019/jan 2020, så fick slutlönen i februari.

Lönen i december netto var 10.896kr och i januari 24.277kr, och nu plus 7106kr = 42279kr, har alltså bara skattat strax över 8% under 2020. Oklart varför det blev så mycket tillbaka, men men, kan inte klaga. Blir ett välkommet tillskott som studerande

Permalänk
Inaktiv

Sambon får alltid sin före min. Brukar skylla på åldern.

Permalänk
Avstängd

När man får ut sin deklaration tycks bero på sista siffran i personnumret, de fyra alltså.
Jag har en etta så jag fick min deklaration idag.

Någon mer som kan bekräfta att det verkligen är så, jag är inte säker.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

När man får ut sin deklaration tycks bero på sista siffran i personnumret, de fyra alltså.
Jag har en etta så jag fick min deklaration idag.

Någon mer som kan bekräfta att det verkligen är så, jag är inte säker.

Låter rimligt om vi spånar vidare och killgissar att så är fallet. Jag har hög siffra och har inte fått min ännu.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av Stefflo:

När man får ut sin deklaration tycks bero på sista siffran i personnumret, de fyra alltså.
Jag har en etta så jag fick min deklaration idag.

Någon mer som kan bekräfta att det verkligen är så, jag är inte säker.

Låter rimligt
Frugan har 0 och fick besked igår, jag har 7 och inte ett knyst än. Samma sak varje år att jag får beskedet efter henne.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Trigger:

Låter rimligt
Frugan har 0 och fick besked igår, jag har 7 och inte ett knyst än. Samma sak varje år att jag får beskedet efter henne.

Jag har en sexa, inte fått än. Frugan har en sjua, inte heller fått.

Kompisen har en nolla, han har fått.

Så stämmer i min värld iallafall

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

6759 tillbaka

Visa signatur

[AMD Ryzen 5600x]--[212 Evo Black Edition RBG]--[Zotac 3070ti]--[ASUS ROG STRIX B550-F GAMING]--[Corsair Vengeance RGB PRO SL32 GB 3600MHz]--[Mission SG GGX 3.5 Tempered glass]--Samsung SSD 970 EVO PLUS 500GB--[ 111GB Corsair Force GT]--[ 465GB WD]--[Windows 10 Pro x64]--[LG UltraGear 27GL850 x 2 & ASUS VG248QE]--[Ducky One 2 Mini]--[Razer Deathadder Chroma]--[Xbox Series X]

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av NisseG91:

Jag har en sexa, inte fått än. Frugan har en sjua, inte heller fått.

Kompisen har en nolla, han har fått.

Så stämmer i min värld iallafall

Då är det så det är...
Det behöver ju inte vara krångligare än så

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

När man får ut sin deklaration tycks bero på sista siffran i personnumret, de fyra alltså.
Jag har en etta så jag fick min deklaration idag.

Någon mer som kan bekräfta att det verkligen är så, jag är inte säker.

Skrivet av griid:

Låter rimligt om vi spånar vidare och killgissar att så är fallet. Jag har hög siffra och har inte fått min ännu.

Jag har låg siffra (etta) och får alltid sent.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bamsebjörn:

Får tillbaka 7106kr. Hade en mindre inkomst på strax över 46000kr under 2020 då jag bara arbetade dec 2019/jan 2020, så fick slutlönen i februari.

Lönen i december netto var 10.896kr och i januari 24.277kr, och nu plus 7106kr = 42279kr, har alltså bara skattat strax över 8% under 2020. Oklart varför det blev så mycket tillbaka, men men, kan inte klaga. Blir ett välkommet tillskott som studerande

För att det är skattefritt upp till 18.200kr.