Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem
Skrivet av appel1:

Är haptic feedback något mer en vibration i triggers? För det finns ju redan.

Jag vet inte säkert, jag menade det där som är nytt på ps5 kontrollern att man kan aktivera olika motstånd beroende på vart man går/kör eller som simulerar en spänning/avslappning när man skjuter.

Visa signatur

Alienware AW2723DF- LCD2C-
MacBook Pro M1
Aune X1S GT- RTX3080- NCase M2
Everybody has a plan until they get their mouthgard punched out of the ring in the first round!

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinceAkStyle:

Jag vet inte säkert, jag menade det där som är nytt på ps5 kontrollern att man kan aktivera olika motstånd beroende på vart man går/kör eller som simulerar en spänning/avslappning när man skjuter.

Tror de kallar det för adaptive triggers.

Permalänk
Inaktiv

Någon som har fått sin X-Box series X så här på senare dagar? Någon som hört något om nått leveransdatum? NetonNet har ingen aning när dom får in produkten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon285400:

Någon som har fått sin X-Box series X så här på senare dagar? Någon som hört något om nått leveransdatum? NetonNet har ingen aning när dom får in produkten.

Elgiganten har fortfarande i lager i 6 butiker, kolla om nån av dom är i närheten av dig. De ligger nog inte framme, utan du får fråga efter dom i affären.

https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/xbox-kons...

Följ den här tråden för tips också.

Permalänk
Skrivet av anon285400:

Jag beställde från Mediamarkt för ca 2 veckor sedan och fick den levererad en vecka senare så det kanske kan vara värt ett försök.

Permalänk

Har varit inställd på ps5 men det är ju ganska dött att finna idag. Precis byggt en ganska bra dator och hamnade av en slump på en artikel om game pass ultimate igår, verkar ganska nimt att kunna utnyttja samma erbjudande på båda maskinerna. Kanske lite färgade åsikter i denna tråd men vad är era tankar kring detta? (Tack)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Martiin82:

Har varit inställd på ps5 men det är ju ganska dött att finna idag. Precis byggt en ganska bra dator och hamnade av en slump på en artikel om game pass ultimate igår, verkar ganska nimt att kunna utnyttja samma erbjudande på båda maskinerna. Kanske lite färgade åsikter i denna tråd men vad är era tankar kring detta? (Tack)

Gamepass Ultimate är verkligen prisvärt, väldigt bra utbud på konsolen, okej utbud på PC. Men det växer för var dag, igår såg jag att Dirt 5 kom ut på xboxen, ett så pass nytt spel är ändå väldigt trevligt att få spela utan att behöva köpa, blir till att lira i helgen
Sen så har Microsoft sagt att alla deras egna studios spel ska komma upp på gamepass, då blir det ju bara ännu mer värt.

Visa signatur

Gaming: | R7 5700X | RTX 2070 | 32GB | 34" 144Hz |
Musik: Macbook Air M2 | FR Scarlet 18i8 | Logic Pro 11 |
Min musik på Spotify: https://open.spotify.com/track/6JMTNoPXVuMjHkCO2pSA6S?si=8efa...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon285400:

Jag bevakade olika butiker på nätet och för två veckor sedan poppade det till i mejlen från Mediamarkt. Köpte då och fick hem boxen på några dagar. Så bara att bevaka produkten hos olika butiker

Visa signatur

🖥Intel Core i5-8600k / Asus ROG Strix Geforce GTX 1080 8gb / Asus Prime Z370-A / 2x Corsair Vengeance LPX 16gb / Samsung 970 EVO 500gb / 1TB HDD / Seasonic Focus+ 750W / Noctua NH-U12S / Fractal Design C

🖥 Ryzen 5 3600 / RTX2060 / Asus ROG Strix B450-F / HyperX Fury rgb 6gb 3200MHz / Kingston A200 1tb / Coolmaster Hyper 212 Black Edition / Corsair TX550M 80+ gold / Phanteks Eclipse P400A

🖥 Razer Blade Base 15"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Martiin82:

Det är absolut ett trevligt abonnemang, men mer så på XBoxen. På PC finns det en del guldkorn med men inte i närheten av lika mycket. Gillar man MS spel så finns de där dock, Halo, Forza, Flight Simulator, Gears of War, och det finns en hel del mindre indie-spel som man sannolikt inte hade testat om de inte var "gratis", en hel del riktigt bra faktiskt. Men det är ju lite som med Netflix liksom, det finns ingen brist på innehåll men om man är ute efter något specifikt så får man ha ganska mycket tur om just det ska finnas.

Permalänk

Tack, får titta på det!

Trodde det var i princip samma utbud på båda plattformarna, lite det som lockade (att barnen kan utrymmas från vardagsrummet, när man själv vill hänga med tvn, och spela vidare vid datorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Martiin82:

Tack, får titta på det!

Trodde det var i princip samma utbud på båda plattformarna, lite det som lockade (att barnen kan utrymmas från vardagsrummet, när man själv vill hänga med tvn, och spela vidare vid datorn

Det ökar hela tiden, EA Access biten ska komma till PC också. Det är väl främst spel som inte finns i PC-version som inte finns på game pass på PC.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Martiin82:

Tack, får titta på det!

Jo. De har ju deras Play Anywhere som innebär att samma spel finns på Windows och konsolen med samma saves och så, men det är inte jättevanligt tyvärr.

Men, man kan också spela remote på telefonen. Om dina barn spelar på teven och du vill använda den kan de fortsätta spela på exempelvis en surfplatta (med Android än så länge) men fortfarande spela på XBoxen liksom. Det hjälper dock inte om du också vill spela på boxen, men om du vill se på TV eller så, så funkar det ju bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Martiin82:

Tack, får titta på det!

En detalj här är att Game Pass Ultimate delas med alla på eran Hemma Xbox medans på PC och xcloud (streaming till mobil) är det bara kontot som har abonnemanget som kan spela. Vilket min son surar lite över ibland för han skulle gärna vilja köra xcloud på sin mobil men är inte så sugen på att betala dubbelt för game pass ultimate bara för det.

Hade gärna betalat lite extra för ett Game Pass Ultimate Family eller något så alla i familjen kommit åt allt även på PC och mobil men inte x2 som det skulle bli idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon285400:

Stod hos Elgiganten att dom får in Xbox Series X veckan som kommer, 3/3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oxies Husse:

Stod hos Elgiganten att dom får in Xbox Series X veckan som kommer, 3/3.

Står nu bara ej köpbar. Igår stod det 3/3. Får hoppas man kan lägga en beställning på en snart.

Permalänk
Medlem

Kommande spel till Game Pass

Visa signatur

Xbox Series X gamertag: rawsmus

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av edifier:

Blir att testa Star Wars: Squadrons!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Jag spelade ganska precis klart ut Jedi: Fallen Order och är pepp på mer Star Wars, så detta passar perfekt för mig!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av edifier:

Underbart med Squadrons & NHL 21!

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600KF • GTX 1080 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tyvar1:

Man kunde testa det kostnadsfritt med Gamepass i tio timmar tror jag, så det gjorde jag för någon månad sedan. Fastnade inte riktigt för det faktiskt. Men jag får väl ge det en ny chans när man slipper stressen av att timmarna räknas ned.

Permalänk

Någon som har börjat få fakturan från resurs bank än? O det gäller er som inte börjat få den än.

Mvh

Permalänk
Medlem

Traskade nyss in på Elgiganten, Kungsgatan i Stockholm och köpte en Xbox series X. De hade 10+ i lager vid 10:15-tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aueio:

Traskade nyss in på Elgiganten, Kungsgatan i Stockholm och köpte en Xbox series X. De hade 10+ i lager vid 10:15-tiden.

Japp, finns i lager i 11 butiker, så inga problem att få tag i en Xbox Series X om man bor i närheten av dessa. T ex både Göteborg och Stockholm har fortfarande kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av teejee:

Japp, finns i lager i 11 butiker, så inga problem att få tag i en Xbox Series X om man bor i närheten av dessa. T ex både Göteborg och Stockholm har fortfarande kvar.

Det var stor åtgång när jag var in på Kungsgatan, så man kan anta att det i eftermiddag åter igen blir krångligt att få tag på en. Men detta indikerar kanske att lagerstatus håller på att normaliseras. Hoppas så det blir slut med ockerpriserna på Blocket och att de som nallat åt sig ett exemplar för att sälja dyrt behöver gå ner till under butikspris och därmed gå back. 😃

Permalänk
Medlem

Till och med butiker börjar bli som scalpers i pris.

https://www.computersalg.se/i/7068971/microsoft-xbox-series-x...

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch 2 | PlayStation 5 | Xbox Series X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

.. eller varför inte denna - för bara 4000 extra så får man årets buggigaste spel på köpet! 👌🏻

https://cdon.se/hemelektronik/console-xbox-series-x-1tb-cyber...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Vangen:

Skrivet av Fson:

.. eller varför inte denna - för bara 4000 extra så får man årets buggigaste spel på köpet! 👌🏻

https://cdon.se/hemelektronik/console-xbox-series-x-1tb-cyber...

Hur tänkte de här? Visst, det är inte stor tillgång till Series X, men den dyker ändå upp på lager lite här och där varje vecka.

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600KF • GTX 1080 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Länge sedan jag var insatt nu men. köpte en series X på elgiganten idag, och tänkte köpa så jag får 36 månader live och sen uppgradera till game pass för 1$/10kr.
" problemet " är att min konsoll är inställd på US, där jag har alla mina spel digitalt och har bänglat med och köpa tex 50$ gift cards som jag redeemat och köpt spel för.
Jag har för mig att man kunde byta regioner förut och allt följde med, spel och live, bara att man fick installera om spelen för varje region .
Jag minns helt ärligt inte hur jag gjort med xbox live tidigare om jag köpt via tex inet.se eller om jag köpa koder från usa där också.

Om någon har varit med om samma " problem " så hör gärna av er. vill helst inte chansa ~1500kr på svenska koder och så kan jag inte redeema dem

Update:

Köpte EU koder och det fungerade utan problem . 2 st 12 månader och en 6 månader +1 månad gratis för varje. sen 10kr för uppgradering

testade och köpa
Permalänk

Var in på Elgiganten Borlänge idag för att köpa Demon souls till PS5. Då lade jag märke till att de hade 1st Xbox series X på lager. Så de verkar ju finnas då och då i butik också.

Permalänk

Får man live om jag köper game pass?
Och hur mycket kostar gold?
Vilken är bättre, game pass eller live gold?
Mina gratis månader blir slut i april och jag behöver att tänka på hur kommer jag att spela med andra.

Har ni tips på det?
X är min första konsol, tack.