Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Då var Star-biblioteket live! Känner att det finns en överhängande risk att jag tittar igenom hela Alias igen.

Permalänk
Skrivet av Henrik-W:

Bra, vi har riktigt fastnat i serien och är framme vid S5 nu.

Idag fick jag fram AOS igen. Det gick att ändra åldersgränsen i appen, fanns inte igår, och satte man på 18 dök den upp.

Se på fan. Vad bra att det är tillbaka

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Då var Star-biblioteket live! Känner att det finns en överhängande risk att jag tittar igenom hela Alias igen.

var länge sen man såg den serien, hade helt glömt av den, blir nog att kolla igen jag med

Permalänk
Inaktiv

Första gången på typ 20 år som jag ser på Futurama...! Wow.

Alien-filmerna är tyvärr inte en del av utbudet, än iallafall. Kanske kontraktet går ut med Viaplay om några år eller så, typ. :/

Vill i och för sig bara se förlängda versionen av Aliens, och den verkar inte finnas någonstans. Går inte ens att köpa från iTunes. Samma med T2, för övrigt.) Sicket skräp... *suck*

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Första gången på typ 20 år som jag ser på Futurama...! Wow.

Alien-filmerna är tyvärr inte en del av utbudet, än iallafall. Kanske kontraktet går ut med Viaplay om några år eller så, typ. :/

Vill i och för sig bara se förlängda versionen av Aliens, och den verkar inte finnas någonstans. Går inte ens att köpa från iTunes. Samma med T2, för övrigt.) Sicket skräp... *suck*

Special Edition? Den hittar du på blu-ray eller på Google Play.

Permalänk
Skrivet av Nimafor:

var länge sen man såg den serien, hade helt glömt av den, blir nog att kolla igen jag med

Jag också. Jag minns en del av den av den, men det ska bli kul och se den ändå.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Då var Star-biblioteket live! Känner att det finns en överhängande risk att jag tittar igenom hela Alias igen.

Riktigt nice att de lagt till Deadpool 1+2 + Logan nu Som tidigare ansågt lite för "brutalt" för deras vanliga kanaler

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför de inte lägger till special utgåvor av filmer när de ändå äger rättigheterna. Tänker specifikt på Kingdom of Heaven nu. Om de inte ville välja så kunde de väl haft båda två tillgängliga? Trist.

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Treant:

Förstår inte varför de inte lägger till special utgåvor av filmer när de ändå äger rättigheterna. Tänker specifikt på Kingdom of Heaven nu. Om de inte ville välja så kunde de väl haft båda två tillgängliga? Trist.

Det är inte alltid så lätt, det är skillnad på att ha "rättigheterna" och att ha "streamingrättigheterna" och mycket annat.

Jag vet inte exakt hur det är med just Kingdom of Heaven men rättigheterna kan vara bra mycket mer komplicerade än en kan förstå.

Det är otroligt puckat och det borde redas ut, men ibland så finns det faktiskt förklaringar till varför så inte sker.

Sen tror jag absolut dom hade kunnat göra ett bättre jobb med att reda ut det, men det ska ju vara värt mödan också.

Permalänk
Avstängd

Överlag är ju rättigheter när det gäller filmer/serier kaos och föråldrat. Kolla bara utbudet på Netflix USA mot Netflix Sverige.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Nån som har koll på om Star innehållet är censurerat? Jag tittade på Die Hard och där säger McClane hans klassiska catch phrase utan censur. Är dock osäker om det var denna film som fick det censurerat och om det är nåt annat som är bortklippt pga censur

Visa signatur

Wahoo

Permalänk
Skrivet av deques:

Nån som har koll på om Star innehållet är censurerat? Jag tittade på Die Hard och där säger McClane hans klassiska catch phrase utan censur. Är dock osäker om det var denna film som fick det censurerat och om det är nåt annat som är bortklippt pga censur

Både DH 1 och 2 fick väl den smått legendariska "Mr. Falcon" dubben så ingen skulle behöva höra fula ord i en så lugn och trevlig film.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deques:

Nån som har koll på om Star innehållet är censurerat? Värken i språk eller bild. Jag tittade på Die Hard och där säger McClane hans klassiska catch phrase utan censur. Är dock osäker om det var denna film som fick det censurerat och om det är nåt annat som är bortklippt pga censur

Kollat på Deadpool 1 & 2, och har inte märkt att nått är censurerat. Man var ju tvungen att bekräfta sin ålder och logga in igen så de verkar ha löst det den vägen.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Testpilot

Walking Dead har dykt upp under Star såg jag för nån dag sen, det var ju trevligt. Däremot verkar inte det nya avsnittet, nr 17 av säsong 10 kommit än trots att det sänts i USA. Undrar hur långt efter dom kommer ligga och om resten av Walking Dead-serierna kommer med.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Inaktiv

Börjar närma mig slutet av säsong 2 av Agents of Shield, och detta är ju helt klart en av de bästa action-TV-serier jag någonsin sett faktiskt. Bara hoppas att kvaliten håller hela vägen, kanske att hoppas på för mycket jag vet inte, men än så länge är den asbra.

Känns trist att jag tvingats vänta så länge med att se serien, men å andra sidan, när man nu kan sträcktitta hela klabbet så är ju det nästan ännu bättre... Det nya (ivärlds)problemet som uppstått är att jag känner det som att jag inte kan börja på Mandalorian eller Wandavision innan jag tittat färdigt. Jag skulle tappa taget om alla trådarna.

Permalänk
Skrivet av anon132576:

Börjar närma mig slutet av säsong 2 av Agents of Shield, och detta är ju helt klart en av de bästa action-TV-serier jag någonsin sett faktiskt. Bara hoppas att kvaliten håller hela vägen, kanske att hoppas på för mycket jag vet inte, men än så länge är den asbra.

Känns trist att jag tvingats vänta så länge med att se serien, men å andra sidan, när man nu kan sträcktitta hela klabbet så är ju det nästan ännu bättre... Det nya (ivärlds)problemet som uppstått är att jag känner det som att jag inte kan börja på Mandalorian eller Wandavision innan jag tittat färdigt. Jag skulle tappa taget om alla trådarna.

Tack för tipset. Har börjat kolla och det är en ok serie så länge.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Wow, alltså, Wandavision var något alldeles speciellt!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Tack för tipset. Har börjat kolla och det är en ok serie så länge.

Serien rullar igång lite varligt med lite badguy-of-the-week-avsnitt, du får vara beredd på det. Först ska karaktärerna introduceras och världsbilden byggas osv. Men ge den lite tid; rätt så snabbt börjar det ta fart och en röd tråd spinner igång, och när det väl börjat så rullar det bara på mer och mer med fler och fler trådar. Är nu i början på S3, och det är bra fart och fläkt i avsnitten nu och har varit så en tid också. Utan reklampauser så är de som en liten långfilm på egen hand.

Är ganska imponerad av kvaliten på specialeffekter och slagsmålscener. Det är ju inte riktigt på nivån som en storbudget Marvelfilm, men fasen, det ser allt rätt bra ut ändå på stora hela taget. TV-formatet har ju inte samma frihet med antalet omtagningar osv de kan göra i en film, så inimellanåt ser det lite komiskt B ut när karaktärerna landar i superfräcka superhjälteposer efter ett lite halvmuppigt hopp osv - men vafan. Det här är ju tänkt att vara hjärndöd underhållning, och det funkar faktiskt riktigt bra tycker då jag iallafall. Man får inte vara för kritisk, då får man väl hålla sig till Lars Norén och Roy Andersson osv.

Permalänk
Medlem

Fråga!
Fungerar inte Disney+ 4K på PS5?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ubernice:

Fråga!
Fungerar inte Disney+ 4K på PS5?

Om det är fallet så är min spontana tanke att det beror på att d+ kör dolby vision som ps5 inte stödjer, och inte har någon sdr version i 4k, eller implementerat någon fallback till hdr10 som t ex Netflix kör i dessa fall.

Edit. Enligt internet så ska det vara fixat https://www.psu.com/news/disney-plus-3-01-patch-update-finall... dock hittar jag lite trådar och det verkar inte funka för alla...

Permalänk
Medlem

Tack för svar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sKRUVARN:

Om det är fallet så är min spontana tanke att det beror på att d+ kör dolby vision som ps5 inte stödjer

PS5 stödjer Dolby Vision vid filmvisning, enligt vad jag läst. Dock inte i spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deques:

Nån som har koll på om Star innehållet är censurerat? Jag tittade på Die Hard och där säger McClane hans klassiska catch phrase utan censur. Är dock osäker om det var denna film som fick det censurerat och om det är nåt annat som är bortklippt pga censur

Kingsman 1 var ocensurerad iaf, med tanke på sista scenen.

Permalänk
Medlem

Nu när Disney+ 4K inte fungerar på PS5 och har en tv som är för gammal för Disney appen. Vad är bästa sättet att se 4k på min tv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ubernice:

Nu när Disney+ 4K inte fungerar på PS5 och har en tv som är för gammal för Disney appen. Vad är bästa sättet att se 4k på min tv?

Jag hade skaffat en apple tv 4k.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av anon132576:

PS5 stödjer Dolby Vision vid filmvisning, enligt vad jag läst. Dock inte i spel.

PS5:an har inte stöd för Dolby Vision vid filmvisning, endast HDR10.

Permalänk
Medlem

Ja jävlar, jämför man utbudet i Sverige mot Nederländerna (där jag har mitt konto, via tjejen) så förlorar Sverige stort.
Flertal serier och filmer som saknas. T.ex. har ni inte American Horror Story. Samt som någon nämnde ovan, Alien-filmerna finns inte i Sverige heller av någon anledning.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ubernice:

Nu när Disney+ 4K inte fungerar på PS5 och har en tv som är för gammal för Disney appen. Vad är bästa sättet att se 4k på min tv?

Nya Chromecast med Android är riktigt nice tycker jag. Finns inte officiellt här än men jag köpte på Inet för 799. Det är en helt annan produkt än tidigare CC, med appar och fjärrkontroll. Jag har också lyckats installera en VPN-app på den och kan därmed komma åt amerikanskt utbud i apparna, vilket är nice.

Permalänk
Medlem

Tack för tipset snajk, beställde nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Då var Star-biblioteket live! Känner att det finns en överhängande risk att jag tittar igenom hela Alias igen.

Älskar att STAR-biblioteket kom, och min favoritserie of all time då, Burn Notice! Har varit helt omöjligt att se den här serien annat än att rippa den i 480p från streaming sidor känns det som, nu är Disney+ värt varenda krona.

Ser om den nu för 4:e gången och sambon älskar den och säger det är en av de bästa serierna hon sett