SweClockers söker skribent med intresse för bildskärmar

Permalänk

Vad hände med laxpudding??

Visa signatur

[Antec Sonata III - Antec 500w] - [Intel E8500 3,16Ghz] - [Asus P5Q Pro] - [Gainward HD-4850 512MB GS] - [6gb Corsair TWIN2X 6400C4DHX CL4] - [Intel 730 240GB] - [Seagate IronWolf ST8000VN0022 256MB 8TB] [Seagate 3TB ST3000DM001] - [WD Black 1TB WD1001] - [Seagate 500GB ST3500413AS] - [Seagate 320GB ST3320620A] - [Creative Sound Blaster Live 5.1] - [Logitech Z-906] - [AOC 27G2U] | Oöppnade Samsung 860 Evo 1TB&512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AshyStyle:

Vad hände med laxpudding??

Han valde väl att sluta tror jag

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

https://www.youtube.com/channel/UCuSxcT0mZTdXpg6InfKtKsQ
(Ironi: får se om jag får lika många tummen upp som dig)

Som jag skrev innan: Prenumerera så han kommer över 1000 och kan få betalt så @Laxpudding har råd att testa lite fler saker. Eller så går gränsen på visningar, har inte riktigt koll på YT regler som ändras då och då.

https://youtu.be/yiqzysrhj54

Googlade lite och hittade detta:

Level: 'I've never monetised on YouTube before'.
How to qualify

  • 1000 subscribers

  • 4000 valid public watch hours over the last 12 months

  • Availability in your country

  • Follow all the YouTube monetisation policies

  • Have a linked AdSense account

Jag är också ganska säker på att YouTube mäter uppspelad tid.
Säg att jag skulle skapa ett YouTube konto och gör en timme lång video.
Om någon börjar titta på min video men inte orkar se hela utan stänger ner det efter 10 minuter, så är det bara de 10 minuter de såg som jag får tillgodo räkna mig. Inte hela videons längd.

Skrivet av UndaC:

Det krävs lite mer än så skulle jag tro

1000 prenumeranter. Skulle väl resultera i typ 10-50 kronor i månaden, beroende på hur många videos man kan ladda upp och hur stor backlog av videos man har.

SweClockers som jämförelse tjänar ungefär 1400 kr i månaden på Youtube. Efter arbetsgivaravgifter och skatt etc så skulle det väl bli cirka 700 kr i månadslön för någon. Då har vi också ett videoarkiv med ett par tusen videos och laddar upp cirka fem nya i veckan och har tiotusentals prenumeranter.

Jag tror yrfhar menade att komma igång med att tjäna något på sin YouTube kanal överhuvudtaget.
Även om det inte räcker mer till än att äta nudlar i en vecka eller en ute lunch i månaden så kan det ändå vara lite kul och pepp att det är något.
Gör man tillräckligt bra ifrån sig att det ökar, så kan det också vara kul att se det stiga över tid. Även om man inte är på en nivå där man kan leva på det.

En titt på SweClockers YouTube kanal.
32.4K subscribers
Tar man en snabbtitt på de videos som ligger uppe så verkar det generellt röra sig om ca 2-6k visningar per video. Finns andra kanaler där antal visningar per video ligger närmare antalet prenumeranter. Finns de som åtminstone på vissa videos får fler visningar än de har prenumeranter.

Så det finns nog en del som kan leva på YouTube även om de bara har runt 30-50k prenumeranter.
Men då får det mera vara enmans kanaler och inte lyx och flärd.
Går inte att driva ett helt företag med en större personalstyrka på det eller ha råd med en Lamborghini eller dyl.

Men 1000 prenumeranter kan vara ett bra delmål i början.

Skrivet av Laxpudding:

Sök på @laxpudding i sökfältet så får du upp alla artiklar jag skrivit här. Enda sättet för mig att finna dem i alla fall.

Kan du inte lägga en länk till din YouTube kanal i din signatur?
Av de SweClockare som har sett dina videos och vet att du är kunnig så är det säkert en del som gärna lättare hittar din kanal.

Permalänk
Medlem

SweClockers söker skribent för att täcka bildskärmar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av OllO:

SweClockers söker skribent för att täcka bildskärmar

http://img.auctiva.com/imgdata/1/7/3/9/2/4/2/webimg/732925135_tp.jpg

Var inte så bra täckning det där då! Eller så är det bara min mobil!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Jag tror att ni får svårt att hitta en som är lika kunnig som Thomas

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Bra! Detta har jag faktiskt saknat.
"Its a jungle out there"
Jag har så "konstiga" krav på en ny skärm idag. Helst OLED, 144 hz, snabb på alla vis och max 27 tum
Det är riktigt svårt då just skärmar bara "dyker upp" helt plötsligt utan att man hört något rykte eller någonting.
De flesta gamingskärmarna idag är bara sååå tråkiga att titta på. Jag är väl väldigt bortskämd med min OLED TV så i stort sett alla skärmar blir "kassa" i jämförelse när det gäller svärta, färger osv. Jag kan inte låta bli att sucka djupt när man startar tittar på de senaste skärmarna i butiken och den där typiskt "gråa" hinnan över allting fortfarande finns kvar.

Hoppas någon duktig med brinnande intresse kan axla denna rollen och vara som en "iller" på nyheter, rykten när det gäller skärmar.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av AMD-FX:

Jag tror att ni får svårt att hitta en som är lika kunnig som Thomas

Förhoppningsvis kan vi hitta någon som hittar sina infallsvinklar och intressen. Tanken är inte att försöka replikera en annan person.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Har ni kanelbullar på kontoret? Om det är så, sign me up right now!

*I need my bullar*

Visa signatur

Yggdrasil | Intel i7 13700KF direct die | RTX 4090 iChill | Z790 MEG Ace | 2x16 6600C34 | 4TB Gen 4

TrueNAS | Ryzen 5 2600X | 5x4TB Ironwolf Pro Raid

Permalänk
Avstängd

Synd att DP2.0 inte kom ut 2021, då hade man inget att se framemot.

@UndaC

Du måste hitta någon snabbt, så när nya skärmar kommer ut så hinner dom blir testad.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Tips @undac

Finns en duktig en på minhembio.com forumet, heter pacman.

Djupt teknisk och alltid informativt att läsa hans inlägg om diverse skärmar/paneler och teknik.

Ingen aning hur sugen han är, men kolla kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Nä han slutade ju för ett par månader sedan?

Vem fan vågar taefter laxpudding då ? Han har ju satt ribban.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av dabman:

Tips @undac

Finns en duktig en på minhembio.com forumet, heter pacman.

Djupt teknisk och alltid informativt att läsa hans inlägg om diverse skärmar/paneler och teknik.

Ingen aning hur sugen han är, men kolla kanske?

Eller Ringblixt kanske?

Permalänk

Ytterligare ett CV:

14" > 58"
S-video, VGA, DVI-A till DVI - (singel samt duallink), Displayport, HDMI
CRT, TFT, OLED.

Adaptiv sync från båda lagen

Område jag är "expert" på: respons och updaterings frekvens, har ett bra öga för att se overdrive, ghosting osv.

Nackdelar: är väldigt kritisk, även om det är mina egna pengar som gått åt till en skärm. :'(

Hire me!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem
Skrivet av moire:

Vem fan vågar taefter laxpudding då ? Han har ju satt ribban.

Får ringa Vincent från HDTVTest.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

Att ta över efter...
Mästaren, giganten, hjälten, legenden och
The Undisputed Champion
The one and oooooionly
@Laxpudding......
är inget jag skulle springa efter.

Men skärmar måste ju testas även i framtiden.

Så lycka till den som tar över detta lilla jobbet.
🎉🎉🎉🎉🎉

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chassifläkt:

Men skärmar måste ju testas även i framtiden.

Det är väl iofs ingen naturlag att man måste testa allt bara för att man testar prylar. Sen är det ändå rimligt att SweC gör det, så klart.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

And he's back in the game? 😀 @Laxpudding

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smack Jack:

And he's back in the game? 😀 @Laxpudding

?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S