SweClockers söker skribent med intresse för bildskärmar

Permalänk
Medlem
Skrivet av GarfieldPower:

Fattar inte varför ni inte bara behöll @Laxpudding. Lär inte vara kul för ersättaren då i princip alla kommer jämföra hen mot LP.

Man behöver stora bollar om man skall försöka efterträda Laxpudding.
Bland de bästa recensioner och framförallt guider denna sidan publicerat de senaste åren kommer från honom.
Kanske helt enkelt blev för dyrt att ha en sådan kille för sig själv.

Permalänk
Medlem

Jag kan täcka skärmar. Inte så mycket erfarenhet, men är villig att öva på helgerna fram till anställningen börjar.

Hur som helst, här är ett arbetsprov:

Jag skickar mitt CV till anton.nilsson@sweclockers.com och kan börja den första Maj. Tack på förhand.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Nä han slutade ju för ett par månader sedan?

handlade det bar om lön.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

handlade det bar om lön.

Jag har ingen aning alls... Det får du nog fråga Laxpudding om och han lär nog inte säga det. Jag varken känner han eller har den infon.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Jag har ingen aning alls... Det får du nog fråga Laxpudding om och han lär nog inte säga det. Jag varken känner han eller har den infon.

sorry blev lite fel

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

Visste inte heller att Laxpudding slutat. Stog det som nån nyhet? han är väldigt kunnig inom området om man säger så.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Visste inte heller att Laxpudding slutat. Stog det som nån nyhet? han är väldigt kunnig inom området om man säger så.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1618124-laxpudding-tac...

Permalänk
Medlem

Borde vara någon som jobbat/jobbar inom grafik, som kan verktygen för att mäta på skärmar, behärskar dom olika gränssnitten, gillar spel, håller sig uppdaterad om det nästa stora och kan uttrycka sig i skrift utan att orsaka uppror. Och tycker det är roligt att få en liten artikel publicerad. Kanske finns gott om sådana? Ingen aning. Skulle vara roligt att få läsa om detta i lekmanna termer. Lite inspiration:

https://www.tftcentral.co.uk/index.htm

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Visste inte heller att Laxpudding slutat. Stog det som nån nyhet? han är väldigt kunnig inom området om man säger så.

Helt rätt att bygga upp en användarbas på Youtube. Ger lite pengar så han har råd att testa för grejer. Prenumerera så han kommer över 1000 och får inkomster.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Musikälskare

Vad ska dom täckas med? Höhö, förlåt

Hoppas ni hittar någon passande

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Helt rätt att bygga upp en användarbas på Youtube. Ger lite pengar så han har råd att testa för grejer. Prenumerera så han kommer över 1000 och får inkomster.

Har puddingen en egen Youtube-kanal? Du får gärna länka till den i så fall. Hittade inte när jag sökte och skulle gärna följa honom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Jag kan täcka skärmar. Inte så mycket erfarenhet, men är villig att öva på helgerna fram till anställningen börjar.

Hur som helst, här är ett arbetsprov:

https://i.imgur.com/z2f9ZID.png

https://i.imgur.com/gji4wsV.png

Jag skickar mitt CV till anton.nilsson@sweclockers.com och kan börja den första Maj. Tack på förhand.

Tycker det ser ut som du dragit upp ljusstyrkan lite väl mycket på den ena bilden ;=)

Permalänk
Bildexpert
Skrivet av DasIch:

Du får gärna länka till den i så fall.

Nu länkar jag men hoppas det går bra.
https://www.youtube.com/channel/UCuSxcT0mZTdXpg6InfKtKsQ

Rent kunskaps- och arbetsmässigt hade tjänsten förmodligen passat mig väldigt bra, men pga hälsoskäl avstår jag från att söka fler/nya jobb just nu. Räcker inte bara att ha kött på benen när man inte är stabil nog i knoppen, men jag är övertygad om att Sweclockers hittar rätt person oavsett.

Permalänk
Medlem

Att ni var så snåla o inte höll kvar Laxpudding?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nissling:

Nu länkar jag men hoppas det går bra.
https://www.youtube.com/channel/UCuSxcT0mZTdXpg6InfKtKsQ

Rent kunskaps- och arbetsmässigt hade tjänsten förmodligen passat mig väldigt bra, men pga hälsoskäl avstår jag från att söka fler/nya jobb just nu. Räcker inte bara att ha kött på benen när man inte är stabil nog i knoppen, men jag är övertygad om att Sweclockers hittar rätt person oavsett.

Tack! Jag tror och hoppas att det inte är ont blod mellan Laxpudding och SweC, så att länka till hans kanal är förhoppningsvis inget problem. Ett tips till @Laxpudding i all välmening är dock att byta namn på kanalen. Att söka efter "laxpudding" på tuben ger nämligen inte några teknik- och skärmrelaterade kanaler. Lite hungrig blir man däremot...

För övrigt måste jag säga att det är tråkigt att han har slutat. Han är seriöst kompetent, vilket är ovanligt inom detta område på Teh Interwebs. Ta bara en sån sak som att han vet hur man mäter upp en skärm samtidigt som han förstår sig på vad resultaten faktiskt betyder, och hur det hela ska göras korrekt. Det kan låta som en självklarhet men det är ovanligt. Utöver det har han en bra förmåga att förmedla den kunskapen till folk som kanske inte bryr sig sådär jättemycket, utan främst vill veta saker som "är den här skärmen bra?" och "hur får jag ut det bästa resultatet av hårdvaran?".

Hatten av till Laxpudding. Han har gjort ett strålande jobb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asyvan:

Här är mitt CV:

  • 27" > 24"

  • HDMI > VGA

Slut på CV.

Hdmi är faktiskt mindre än VGA ;p

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Ingen kan fylla Laxpuddings skor :'(

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DasIch:

Låter som det kan gå att kombinera med ett heltidsjobb. Jag ska överväga en ansökan. Vore faktiskt sjukt roligt att skriva om skärmar/bildteknik.

Do it! Tycker mig minnas dig från IRC för vad som känns som hundra år sedan.

Skrivet av Nissling:

Nu länkar jag men hoppas det går bra.
https://www.youtube.com/channel/UCuSxcT0mZTdXpg6InfKtKsQ

Rent kunskaps- och arbetsmässigt hade tjänsten förmodligen passat mig väldigt bra, men pga hälsoskäl avstår jag från att söka fler/nya jobb just nu. Räcker inte bara att ha kött på benen när man inte är stabil nog i knoppen, men jag är övertygad om att Sweclockers hittar rätt person oavsett.

Trist men förståeligt, tycker mig minnas att du skrivit en hel del bra inlägg i forumet inom ämnet. Hoppas du kryar på dig, eller om du nu gör ett försök ändå.

Skrivet av svampae:

Att ni var så snåla o inte höll kvar Laxpudding?

Nu vet vi ju inte varför han slutade, såvida jag inte missat det. Men ganska mycket folk som lämnat på senare tid. Ett tag sedan med Emil förvisso, men både Laxpuddingen och Lövet på ganska kort tid är inte helt bra.

Permalänk
Medlem

Som nisch-skribent kanske han kände sig lite...

Avskärmad?

Hittar ut själv.

Visa signatur

- Om du är osäker, skriv dom! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

@Laxpudding har lämnat sweclockers och som jag förstått det gått över till frilansare och främst på minhenbio och liknande.
Han var grym!

Han _är_ grym.

Vi får hoppas att han får köra hårt ett nummer om året med stora datorskärmar så löser det sig

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk

Det är väldigt tråkigt att laxpudding lämnade måste jag säga. Det är inte bara välslipat arbete hos redaktionen utan när vi sågs på meet&geek så vart det minst sagt samma bemötande där. Han är en förebild inom området och jag har lärt mig mycket jag annars inte hade gjort. En subscription är lämnad och jag hoppas han får det superbra vad han än väljer att göra

Med det sagt: Om redaktionen läser detta hoppas jag att man överväger att hyra in thomas för att fortsätta tv-guiderna iaf. Känner många som köpt TV's över åren baserat på den som är dundernöjda och var nära att annars göra ett misstag.

Hatten av till laxpudding och el eloge för allt det utmärkta han har gjort. Han har lämnat sweclockers med mycket mer än vad vi hade innan han kom hit

Visa signatur

Jag kan hittas på 127.0.0.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

@Laxpudding har lämnat sweclockers och som jag förstått det gått över till frilansare och främst på minhenbio och liknande.
Han var grym!

Har han någon "egen" sida där han samlar sina publ. artiklar?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk

Får man betalt i förskott?

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Har han någon "egen" sida där han samlar sina publ. artiklar?

Inte så vitt jag vet, minhembio är ett forum om det var det du tänkte på?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Har puddingen en egen Youtube-kanal? Du får gärna länka till den i så fall. Hittade inte när jag sökte och skulle gärna följa honom.

https://www.youtube.com/channel/UCuSxcT0mZTdXpg6InfKtKsQ
(Ironi: får se om jag får lika många tummen upp som dig)

Som jag skrev innan: Prenumerera så han kommer över 1000 och kan få betalt så @Laxpudding har råd att testa lite fler saker. Eller så går gränsen på visningar, har inte riktigt koll på YT regler som ändras då och då.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av yrfhar:

Som jag skrev innan: Prenumerera så han kommer över 1000 och kan få betalt så @Laxpudding har råd att testa lite fler saker. Eller så går gränsen på visningar, har inte riktigt koll på YT regler som ändras då och då.

Det krävs lite mer än så skulle jag tro

1000 prenumeranter. Skulle väl resultera i typ 10-50 kronor i månaden, beroende på hur många videos man kan ladda upp och hur stor backlog av videos man har.

SweClockers som jämförelse tjänar ungefär 1400 kr i månaden på Youtube. Efter arbetsgivaravgifter och skatt etc så skulle det väl bli cirka 700 kr i månadslön för någon. Då har vi också ett videoarkiv med ett par tusen videos och laddar upp cirka fem nya i veckan och har tiotusentals prenumeranter.

Med det sagt så håller jag helhjärtat med om att man bör prenumerera, jag gjorde det själv i samma stund som han laddade upp sin första video! Thomas är sjukt grym på det han gör. Han tillhör en skara på några få individer, färre än en handfull i världen, med den kompetens, erfarenhet och förmågan att förklara som han har.

För dem som spekulerat så är det inget ont blod heller. Jag personligen och vi på SweClocker önskar all framgång åt Thomas och skulle gärna jobba ihop igen för den sakens skull.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Do it! Tycker mig minnas dig från IRC för vad som känns som hundra år sedan.

Det måste varit ganska exakt hundra år sedan. På den tiden var man fortfarande ung och vacker. Nu är man mer gammal, argfet och håret på huvudet har satt sig i ansiktet.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av frong:

Har han någon "egen" sida där han samlar sina publ. artiklar?

Sök på @laxpudding i sökfältet så får du upp alla artiklar jag skrivit här. Enda sättet för mig att finna dem i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Sök på @laxpudding i sökfältet så får du upp alla artiklar jag skrivit här. Enda sättet för mig att finna dem i alla fall.

Det finns ju en artikellänk i profilen också:
https://www.sweclockers.com/medlem/215796/artiklar

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Det krävs lite mer än så skulle jag tro

1000 prenumeranter. Skulle väl resultera i typ 10-50 kronor i månaden, beroende på hur många videos man kan ladda upp och hur stor backlog av videos man har.

SweClockers som jämförelse tjänar ungefär 1400 kr i månaden på Youtube. Efter arbetsgivaravgifter och skatt etc så skulle det väl bli cirka 700 kr i månadslön för någon. Då har vi också ett videoarkiv med ett par tusen videos och laddar upp cirka fem nya i veckan och har tiotusentals prenumeranter.

Med det sagt så håller jag helhjärtat med om att man bör prenumerera, jag gjorde det själv i samma stund som han laddade upp sin första video! Thomas är sjukt grym på det han gör. Han tillhör en skara på några få individer, färre än en handfull i världen, med den kompetens, erfarenhet och förmågan att förklara som han har.

För dem som spekulerat så är det inget ont blod heller. Jag personligen och vi på SweClocker önskar all framgång åt Thomas och skulle gärna jobba ihop igen för den sakens skull.

@Laxpudding kör ju på engelska och på ett år, om han har lite flyt, kan det komma in rätt många trogna prenumeranter om publiceringen är mer frekvent än ett klipp. Fast han får se upp så det inte blir mer än ett heltidsarbete. De som är bara lite framgångsrika får lägga ner otroligt mycket tid. Även enkla unboxing-kanaler. Vad jag förstår är det mer jobb än man kan tro med att ha pressen att alltid skripta och leverera material även om man får hjälp med själva videoproduktionen. Nu gissar jag vilt men tror att de som tjänar mest pengar på YouTube är musikartister: https://www.statista.com/statistics/249396/top-youtube-videos...

Till slut: Tack Swec för era två videokanaler. Det är så skönt och unikt att de är på svenska!

till slut
Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]