Permalänk
Medlem

StarWars Galaxies!?

Någon som vet om det kommer till Europa snart?
Eller måste man köra på USA serverar?
Var isåfall kan man beställa SWG till ett hyggligt pris utan att bli rånad av tullen?

Permalänk
Medlem

Ingen vet än när det kommer till Europa, eller tja, några chefer på SONY, LucasArts och Verant interactive kanske vet, men de säger inget.
Finns alltså bara USA servrar nu och en tid framåt.
Rånad av tullen kan man nästan räkna med, vill du minimera risken så beställ nånstans där de skickar via USPS inte budfirma som tex UPS/FEDEX, men då tar det ju längre tid också...

Jag beställde från Gamestop, men man kan ju titta på dvdboxoffice samt EBgames tex.

Permalänk
Medlem

ursprungligen skrivet av någon bla bla....

"Någon som vet om det kommer till Europa snart?
Eller måste man köra på USA serverar?
Var isåfall kan man beställa SWG till ett hyggligt pris utan att bli rånad av tullen?"

Eu-versionen kommer till sverige den 15/8 -03

us-versionen kan man beställa totalt med frakt och allt ca 900:- Ce för ca 1200:- finns bland annat på ebgames.com dvdboxoffice.com

softwareexprees.se säger att de skulle få in us-versionen om 10 dagar när jag frågade dem alltså någon gång nästa vecka

De säger att man ska kunna spela på alla servrar med alla versionerna fast de har dock inte öppnat alla servrar än.

Permalänk

Jag har hört att Eclipse skulle vara den inofficiella EU-Servern!! Jag antar att den är på östra sidan av USA (hälften av servrarna är på östra sidan så jag antar att man får ungefär samma ping på alla östra servrar)

Mitt kosta bara 417kr, dvdboxoffice.com ger "free shipping world wide" men sedan kan det ta upp till 3-veckor att få det.

Permalänk
Medlem

Shinata_kai funkar swg bra på din datorn min är något liknande.

Hur lång tid tog det innan du fick ditt swg? måste ha missat att de skickade det grattttttttttis!

kostade det bara 417 kr totalt?

Permalänk
Medlem

Får min SWG Special Edition på Måndag från UPS (sa UPS iaf, men det skitföretaget ska man INTE lita på).
Beställde från EBGames. Kostar skjortan. Beställde den 23:e.
Strunta i priset - här ska spelas!

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mulk
ursprungligen skrivet av någon bla bla....
Eu-versionen kommer till sverige den 15/8 -03

Är detta från någon officiel källa eller bara någons gissning? Vad jag har hört har det inte nämnts något datum.

Permalänk
Medlem

tog det fråm webhallen, men nu när jag tänker efter har jag ju inte sätt något datum när
eu-versionen någon annan stanns så de kanske tror att de har spelet då, men man kan ju maila ditt och fråga. Jag mailade softwareexpress de sa att de skulle få in us-versionen någon gång nästa vecka bara de håller det nu annars !"#¤%&/ them

Permalänk

Jag har inte fått mitt än och ja det kostade bara 417kr (vad jag vet, hehe)

Jag kunde spela betan ganska bra på min dator, det hackade bara ibland i vissa städer men inte annars.

(Det står i högra hörnet på dvdboxoffice att det är gratis)

Permalänk
Medlem

k tack, kan du skriva hur mycket det kosta och hur lång tid det tog och så när du får swg, har ännu inte bestämt mig varifrån jag ska köpa det.

Permalänk
Medlem

Har också beställt från dvdboxoffice.com och enligt FSBs valutaomräknare så skulle det kosta 407 kr.

/Erik

Permalänk

Erik: Det beror på, dollarn ändras ju.

Permalänk
Medlem

Ja, och det var dagens kurs.

Permalänk
Medlem

Shinata_kai har du fått ditt spel än? själv beställde jag från ebgames, får se när jag får det.

Permalänk
Medlem

Jag beställde mitt från EBGames, de skickade det den sjunde men det sitter för närvarande fast i tullen. Antar att de tycker jag borde betala tull och moms på spelet OCH frakten, usch.
Hoppas de får ändan ur vagn nån gång och skickar hit spelet, känns lite dumt att den sträckan som tar längst tid är från arlanda eller var det nu kan vara till mitt hem i samma stad

Permalänk
Medlem

vilken idé jag fick

Varför inte skapa en svensk star wars galaxies grupp/klan/gäng?!!!!

Behöver inte vara något alvarligt, bara det att vi hjälps åt och så. Enklare att få tips på svenska osv...

Tycker detta skulle vara jätte roligt! verkligen. Det finns så många svenska spelare som säkert känner sig ensama.

Själv har jag inte fått mitt spel än men innom några veckor är jag "up and running" med er.

Permalänk

Ska få mitt i veckan för nu har det gått 17dagar och det står 7-21 så...

Bara det att farsan och morsan är borta hela veckan så jag kan inte spela ändå har inget kredit kort själv, (och så får jag nytt surround packet till datorn nu i veckan också perfect till SWG!!!)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThanGhil
vilken idé jag fick

Varför inte skapa en svensk star wars galaxies grupp/klan/gäng?!!!!

Behöver inte vara något alvarligt, bara det att vi hjälps åt och så. Enklare att få tips på svenska osv...

Tycker detta skulle vara jätte roligt! verkligen. Det finns så många svenska spelare som säkert känner sig ensama.

Själv har jag inte fått mitt spel än men innom några veckor är jag "up and running" med er.

Ja e lätt på så fort ja fått mitt spel... låter som en sk*t kul idé att ha ett svenskt gang som drar runt o sprider skräck för motståndarna......
o hjälps åt o levla så vi alla tillslut blir master jedi´s ...

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WSL]Cequence
Ja e lätt på så fort ja fått mitt spel... låter som en sk*t kul idé att ha ett svenskt gang som drar runt o sprider skräck för motståndarna......
o hjälps åt o levla så vi alla tillslut blir master jedi´s ...

Jag är också med, får spelet nästa vecka tror jag. Jag kommer att lira på Wanderhome servern så om ni funderar på att lira på den servern kan ni skicka ett messss.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mulk
Jag är också med, får spelet nästa vecka tror jag. Jag kommer att lira på Wanderhome servern så om ni funderar på att lira på den servern kan ni skicka ett messss.

?? varför på den servern, alla andra europerer är på eclipse...
Är det någon skillnad

Berätta jag hungrar efter mer information!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mulk
ursprungligen skrivet av någon bla bla....

"Någon som vet om det kommer till Europa snart?
Eller måste man köra på USA serverar?
Var isåfall kan man beställa SWG till ett hyggligt pris utan att bli rånad av tullen?"

Eu-versionen kommer till sverige den 15/8 -03

us-versionen kan man beställa totalt med frakt och allt ca 900:- Ce för ca 1200:- finns bland annat på ebgames.com dvdboxoffice.com

softwareexprees.se säger att de skulle få in us-versionen om 10 dagar när jag frågade dem alltså någon gång nästa vecka

De säger att man ska kunna spela på alla servrar med alla versionerna fast de har dock inte öppnat alla servrar än.

us versionen totalt 900 ?
och det är GRATIS frakt på dvdboxoffice.com !
du får tänka lite näst gång...
och vem fan vill paya över 900 för ett spel ?

Visa signatur

games4ever

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThanGhil
?? varför på den servern, alla andra europerer är på eclipse...
Är det någon skillnad

Berätta jag hungrar efter mer information!

hehe för det är den servern jag kommer lira på, är med i ett pa där med över 200 medlemar från hela världen. De finns Svenskar där också men det skulle vara roligt om vi kunde starta något eget endå....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ran
us versionen totalt 900 ?
och det är GRATIS frakt på dvdboxoffice.com !
du får tänka lite näst gång...
och vem fan vill paya över 900 för ett spel ?

måste du bli så jäkla arg, jag visste inte att dollarn hade sänkts så mycket och då menar jag inte dvdboxoffice det finns andra affärer också, min kopia kostade 665:- det var det de drog på kreditkortet sen måste jag kanske betalla moms.... jag 900 skulle jag betalla för ett spel! man får väll bestäma själv vad man gör med pengarna, jag kanske e miljonär ;]

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Mulk
Eu-versionen kommer till sverige den 15/8 -03
[/QUOTE]

Hur vet du det ? var står detta?
Isåfall kan det vara värt att vänta. Bara en månad kvar. Dessutom så finns ju planetside

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThanGhil
[B]

Hur vet du det ? var står detta?
Isåfall kan det vara värt att vänta. Bara en månad kvar. Dessutom så finns ju planetside

Den skulle jag inte lita på för fem öre men, www.tradition.se kommer ta in ce snart för ca 899:-
kola där om du inte vill betälla från utlandet

Permalänk
Medlem

nu får du faktiskt ta och berätta var du hittad det på tradition...
snälla

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThanGhil
nu får du faktiskt ta och berätta var du hittad det på tradition...
snälla

Inne på deras forum http://www.tradition.se/klotterplank/Forum6/HTML/002493.html

där skriver de och berättar saker ibland. Om man är medlem är frakten grattttttissssss!

Permalänk
Medlem

Har spelat ett bra tag nu och jag kan glädja eder - spelet är skitkul och de verkar ha funderat på balans (speciellt skill-delen) mer än de andra mmorpgs jag spelat (AC/EQ/AO).

Folk som klagat vet jag inte varför, säkert hörsägen. Jag har kanonkul med grabbarna.

DAA DAA DADADA DAAAA DAAAA DADADA DAAA DAAAA DADADA DAAAAA
DIE REBEL SCUM!

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pappy
Har spelat ett bra tag nu och jag kan glädja eder - spelet är skitkul och de verkar ha funderat på balans (speciellt skill-delen) mer än de andra mmorpgs jag spelat (AC/EQ/AO).

Folk som klagat vet jag inte varför, säkert hörsägen. Jag har kanonkul med grabbarna.

DAA DAA DADADA DAAAA DAAAA DADADA DAAA DAAAA DADADA DAAAAA
DIE REBEL SCUM!

Det glädjer mig att du tycker att spelet är bra Pappy, själv väntar jag på att killarna från UPS ska komma och kanacka på dörren.

Du kanske kan berätta lite om din gubbe som du har vilken ras, server och så....

Permalänk
Medlem

"Troll" en Wookiee Artisan, Weaponsmith (inte en aning vad som är bäst, bara man har skoj), Naritus-servern.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max