MSI GP66 eller vänta på Lenovo Legion 5 Pro med 5800H?

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikthemad:

https://www.elgiganten.se/product/gaming/laptop-gaming/275779...

Har kommit in nu

Någon som vet ifall man kan koppla in en 240hz skärm med USB c 3.2? Står inget om displayport 1.4 support

https://www.lenovo.com/us/en/coming-soon/Legion-5-Pro-16ACH6H...
Det ska vara HDMI2.1 och USB-C ska ha DP1.4 på både baksidan och vänster.

Visa signatur

AMD | NVIDIA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyrew:

Samma. Mycket fascinerande det här... 🤔😎

Läste fel, står samma på min order. Kollar man på produktsidan så står det 23e men antar datumet på ordern gäller leveransdatumet och på produktsidan när den kommer till deras lager..

Permalänk
Inaktiv

Ringde kundtjänst idag, min var framflyttad igen, nu till 13 April.....nu börjar man bli lagom less, funderar på att beställa en på hemsidan och återlämna när jag får den andra, verkar ju kunna bli framflyttad igen om det vill sig illa.

Permalänk
Medlem

Hej,

Någon som har fått hem Legion 5 pro? Nöjd? Någonting som är anmärkningsbart?

Jag står i kvalet att välja denna och en annan som är exakt samma prisklass fast RTX 3070!!!

Lenovo Legion 5 Pro 16" bärbar dator gaming R7/16/1000/3060/16-165
Lenovo Legion 5 - 15,6" | Ryzen 7 | 16GB | 1TB | RTX 3070 | 165Hz (inte.se, kommer ut 2021-04-30)
Båda ligger på 16,990kr.

tankar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av egzan77:

Hej,

Jag står i kvalet att välja denna och en annan som är exakt samma prisklass fast RTX 3070!!!

Lenovo Legion 5 - 15,6" | Ryzen 7 | 16GB | 1TB | RTX 3070 | 165Hz (inte.se, kommer ut 2021-04-30)
Båda ligger på 16,990kr.

tankar?

Skulle köpt Legion 5 Pro med 3070 för 400kr mer
https://www.proshop.se/Baerbar-dator/Lenovo-Legion-5-Pro-16AC...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cudage:

Finns ju inte heller att tillgå, enda som fått in 100 i lager är ju elgiggen. Verkar ju inte vara lönt att beställa något som inet finns i lager längre, jag har köat i 3mån på elgiggen och de har fått in 100+ i lager 2gg de senaste veckorna och jag har iaf inte fått tilldelning, går ju snabbare att lägga en i varukorgen då varan kommer i lager verkar det som.

Permalänk
Skrivet av anon910:

Ringde kundtjänst idag, min var framflyttad igen, nu till 13 April.....nu börjar man bli lagom less, funderar på att beställa en på hemsidan och återlämna när jag får den andra, verkar ju kunna bli framflyttad igen om det vill sig illa.

Which model and what seller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon910:

Finns ju inte heller att tillgå, enda som fått in 100 i lager är ju elgiggen. Verkar ju inte vara lönt att beställa något som inet finns i lager längre, jag har köat i 3mån på elgiggen och de har fått in 100+ i lager 2gg de senaste veckorna och jag har iaf inte fått tilldelning, går ju snabbare att lägga en i varukorgen då varan kommer i lager verkar det som.

Pratade med elgiganten idag och legion pro med 3060 kort finns i lager och går att beställa 1-2 dagar leverans. Bara 3070 kortet som verkar vara slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av egzan77:

Hej,

Båda ligger på 16,990kr.

tankar?

Står i exakt samma val. Dock 17" varianten av vanliga legion 5 annars samma specs.
Tänker att FHD 3070 ger bättre FPS och är mer framtidssäker än legion 5 pro speciellt med 3060 kortet och QHD.
Prioriterar nog hellre fps än högre upplösning då det ändå är under 20" skärmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av egzan77:

Jag har Legion 5 Pro med 3070, och är väldigt nöjd med den så här långt. Enda anmärkningen är väl att jag inte har hittat något sätt att aktivera G-Sync.

Permalänk

Fick mail nu om att min 3060 legion pro är på väg till mig nu. Beställde 22 februari

Permalänk

Har också kört min Pro med 3070 några veckor nu och är väldigt nöjd, det enda jag saknar är telemtrin, typ fingeravtrycksläsare, padden är ju stor nog.

I övrigt inga minus

Permalänk
Skrivet av grimpe:

Jag har Legion 5 Pro med 3070, och är väldigt nöjd med den så här långt. Enda anmärkningen är väl att jag inte har hittat något sätt att aktivera G-Sync.

Kör du den i hybridläge?

Permalänk
Medlem

Vill bara tipsa att såg nyss på Lenovos hemsida att man som student får 25% extra rabatt på bland annat Lenovo Legion, dock 2060 modeller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av peckapecan:

Kör du den i hybridläge?

Nej, dGPU. I hybridläge är FreeSync aktiverat som default, och displayinställningarna i Nvidia Control Panel försvinner eftersom Nvidia-kortet inte kontrollerar displayen.

Permalänk
Skrivet av grimpe:

Uppdaterade min Legion 5 Pro idag med drivrutinerna (465.89) från 30e mars och då finns inställningar för G-Sync i Nvidias kontrollpanel, testa om det funkar!
Kör inte i hybridläge här heller så bara Nvidias GPU som används.

Permalänk

Can confirm that the 3060 models are being shipped out today, can't wait! It's been a long wait.

Permalänk
Medlem
Skrivet av funkymonkey:

Uppdaterade min Legion 5 Pro idag med drivrutinerna (465.89) från 30e mars och då finns inställningar för G-Sync i Nvidias kontrollpanel, testa om det funkar!
Kör inte i hybridläge här heller så bara Nvidias GPU som används.

Tack för tipset! Jag ska testa att uppdatera ikväll.

Permalänk
Inaktiv

paketet verkar vara påväg trots allt, fick fakturan från klarna samt nån förhandsinfo från Bring

Permalänk
Medlem

@funkymonkey: Jag har uppdaterat till 465.89, men ändå finns inte G-Sync där. Displayen visas inte som G-Sync compatible, och det finns ingen Set up G-Sync i display-trädet. Lenovo Vantage visar inga tillgängliga uppdateringar.

Permalänk
Medlem

Jag startade geforce experience gick till drivrutiner såg att jag hade 461.56 och fick upp rekommenderade 465.89. Håller på att ladda ner - testar sen.

Permalänk
Medlem

Jaha nu försvann nvidia kontroll panel så man kan inte alls välja nvidia med högerklick på skrivbordet. Blir att installera om nvidia kontrollpanel.

Permalänk
Medlem

Får inte heller någon information om G-sync😣 på nvidia s kontrollpanel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cudage:

Tack!! Beställer den!

Permalänk
Skrivet av grimpe:

@funkymonkey: Jag har uppdaterat till 465.89, men ändå finns inte G-Sync där. Displayen visas inte som G-Sync compatible, och det finns ingen Set up G-Sync i display-trädet. Lenovo Vantage visar inga tillgängliga uppdateringar.

Testa köra Windows Update med, fick ner "Lenovo Ltd. - Firmware - 1.24.0.0" där den 29e mars, kanske en mix av dom två som fixar G-Sync?

Så här ser min Nvidia kontrollpanel ut nu:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manne Saint:

Får inte heller någon information om G-sync😣 på nvidia s kontrollpanel.

Som funkymonkey säger, om du inte redan gjort det, uppdatera Windows.

Vet inte om det sagts förr här men har läst att för att aktivera G-sync på Legion 5 Pro så måste man ladda ner en frivillig uppdatering av Windows, alltså inget som sker utan att man själv initierar det, om jag förstått det rätt.
Ifall fler saknar Gsync.

Visa signatur

Legion 5 Pro | Ryzen 7 5800H | GeForce RTX 3070 (150W) | 32GB HyperX RAM | 2560x1600 165hz G-Sync 500nits
1TB + 2TB PC611 / 970Evo+ SSD | Anywhere Mouse 2 + Sony 1000XM5 + Xbox One handkontroll
LG 77" C3 OLED | Denon X3800H 5.1.2 Atmos Surround | Synology DS918+ 4x8TB SHR | Nvidia ShieldTV Pro

Permalänk
Skrivet av p1er:

Vet inte om det sagts förr här men har läst att för att aktivera G-sync på Legion 5 Pro så måste man ladda ner en frivillig uppdatering av Windows, alltså inget som sker utan att man själv initierar det, om jag förstått det rätt.
Ifall fler saknar Gsync.

Correct, for g-sync you have to install the "Optional Updates" that will show up in the "Windows Update" section. There will be a firmware/BIOS update included in there that will make G-Sync show up after.

Permalänk
Skrivet av rossdewitt:

Correct, for g-sync you have to install the "Optional Updates" that will show up in the "Windows Update" section. There will be a firmware/BIOS update included in there that will make G-Sync show up after.

Nope, no g-sync for me eather...

Permalänk
Medlem
Skrivet av p1er:

Ifall fler saknar Gsync.

Nu finns det dock inte förrän jag köpte en nvidia gsync kompatibel bildskärm och kopplade på genom usb-c till DP.

Permalänk

Ni som köpte lenovon och fick den igår, får ni också coilwhine ljud från PSUn? man hör tydligt när man kopplar in power adaptorn i datorn och fläktarna är på 0