Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Funderade lite på Minecraft Dungeons men när jag googlar på saken verkar folk rapportera om screen tearing vilket betyder att spelet inte kör med Vsync påslaget. Någon som testat spelet och kan bekräfta?

https://bugs.mojang.com/browse/MCD-4773

Ser ut att vara fixat.

Permalänk
Medlem

Last of Us 2 nu 317kr på PS Store. Digitalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Nice, köpte Ghost of Tsushima på amerikanska kontot då det var lite billigare där. Tänkte precis köpa det på disk men nu var det precis lika billigt här.

378 inkl frakt är billigast på skiva vad jag kan se eller vad som finns att hämta i Gbg så det blir nog skiva för mig.

Skrivet av appel1:

Gött att höra, tackar!

Skrivet av dopeey:

Last of Us 2 nu 317kr på PS Store. Digitalt.

Lätt det bästa köpet för mig. Sen sägs det komma en PS5 patch till sommaren.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

378 inkl frakt är billigast på skiva vad jag kan se eller vad som finns att hämta i Gbg så det blir nog skiva för mig.

Gött att höra, tackar!

Lätt det bästa köpet för mig. Sen sägs det komma en PS5 patch till sommaren.

Ca 348 kr på amerikanska psn store.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

378 inkl frakt är billigast på skiva vad jag kan se eller vad som finns att hämta i Gbg så det blir nog skiva för mig.

Skrivet av nevada:

Ca 348 kr på amerikanska psn store.

Använder man https://partner.getgifted.com/se/ så kan man få 20% rabatt på PS store presentkort. Blir ca 337 kr på PS store för tsushima isåfall. (dock köper man ju ett 500 kr presentkort för 400 kr så de blir ju lite över på PS Store kontot)

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Ca 348 kr på amerikanska psn store.

Hur byter man store? Eller måste man göra den där grejen med två olika konton varav ett är main?

Skrivet av Entash:

Använder man https://partner.getgifted.com/se/ så kan man få 20% rabatt på PS store presentkort. Blir ca 337 kr på PS store för tsushima isåfall. (dock köper man ju ett 500 kr presentkort för 400 kr så de blir ju lite över på PS Store kontot)

Precis, så tänkte jag göra med några spel. Blir 100 SEK rabatt per spenderad femhundring.

Synd att så få PS5 spel var rabatterade.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Lite trist att de ger Days Gone när de är med i PS Plus Collection. Samtidigt är ju PS Plus collection bara för PS5 spelare så jag förstår ändå beslutet. PS4 plattformen är ju fortfarande enorm jämfört med PS5

Permalänk
Medlem

Wow, Sony verkligen levererar månad efter månad med sina "gratisspel". När jag väl får tag på en PS5:a kommer jag ha ett grymt bibliotek att ta igen!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Entash:

Lite trist att de ger Days Gone när de är med i PS Plus Collection. Samtidigt är ju PS Plus collection bara för PS5 spelare så jag förstår ändå beslutet. PS4 plattformen är ju fortfarande enorm jämfört med PS5

Days Gone är fint men aningen poänglöst när spelet gick att köpa billigt sedan kort efter lanseringen 2019 och getts bort med PS5 redan. Dålig månad för min del, hoppas mer på nästa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

så här blev resultatet:

https://i.imgur.com/VTLilUg.jpg
https://i.imgur.com/bL8XjRi.jpg

Så här såg det ut förut:

https://i.imgur.com/QWU8wL5.jpg

Blev hur nöjd som helst!

Grattis! Tjusigt att du hitta lösning för att gömma giganten också 😆

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag inte är helt kompis med den nya hemskärmen på PS5, tyckte PS4an kändes betydligt mer logisk.
Ogillar även att man inte kommer hem direkt till hemskärmen när man trycker på Playstation knappen.

Hoppas ovan görs möjligt att ställa in i framtiden, speciellt hemskärmen, den är rätt rörig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reverend benny:

Måste säga att jag inte är helt kompis med den nya hemskärmen på PS5, tyckte PS4an kändes betydligt mer logisk.
Ogillar även att man inte kommer hem direkt till hemskärmen när man trycker på Playstation knappen.

Hoppas ovan görs möjligt att ställa in i framtiden, speciellt hemskärmen, den är rätt rörig.

Hoppas mest på att de lägger till mappar så man kan sortera spelen lite, gillade den funktionen på PS4. Med det sagt är konsolen fortfarande ny, PS4 menyn var inte heller perfekt till en början men jo de finns en del förbättringar som bör göras.

Permalänk
Medlem

Köpte spelet takes two, sen va jag inom EG för att köpa en HK till, men där fanns bara ett returexemplar kvar, som dom inte visste varför den returnerades... så blev inget köp...
Men går det att spela denna ps5 version på det spelet med en ps4 kontroll upptill?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Köpte spelet takes two, sen va jag inom EG för att köpa en HK till, men där fanns bara ett returexemplar kvar, som dom inte visste varför den returnerades... så blev inget köp...
Men går det att spela denna ps5 version på det spelet med en ps4 kontroll upptill?

Nej, PS5-versioner kan bara köras med Dualsense. Men om du istället kör PS4-versionen funkar Dualshock bra.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quenya:

Nej, PS5-versioner kan bara köras med Dualsense. Men om du istället kör PS4-versionen funkar Dualshock bra.

Måste jag ladda ner ps4 versionen istället, eller går det att starta den som det är?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Måste jag ladda ner ps4 versionen istället, eller går det att starta den som det är?

Om titeln på spelet är "It Takes Two" så är det PS5-versionen du startar. Om titeln istället är "It Takes Two | PS4" så är det, eh, du fattar. Du byter version genom att trycka på den horisontella hamburgerknappen.

Om du inte kan se PS4-versionen under den menyn alls så är den inte installerad. Då går du istället in på spelets produktsida i PS-butiken och väljer den önskade versionen som du vill ladda ned genom den horisontella hamburgerknappen som du hittar där.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem

Är det normalt ps5 låter ganska högt när man installera genom skiva?
När man bootar konsolen, låter också högt. Bara om skivan är inne.
Det går över efter en kort stund.
Konsolen ligger horisontell med inkluderad stand.
Annars är det tyst när man spelar.

Permalänk
Skrivet av yomartin:

Är det normalt ps5 låter ganska högt när man installera genom skiva?
När man bootar konsolen, låter också högt. Bara om skivan är inne.
Det går över efter en kort stund.
Konsolen ligger horisontell med inkluderad stand.
Annars är det tyst när man spelar.

Fullt normalt 😉

En fundering, när kommer nya spel från ps plus upp!? Jag trodde att ”April” betydde from 1/4 men jag har fortfarande bara mars-spelen som alternativ

Permalänk
Medlem
Skrivet av reverend benny:

Måste säga att jag inte är helt kompis med den nya hemskärmen på PS5, tyckte PS4an kändes betydligt mer logisk.
Ogillar även att man inte kommer hem direkt till hemskärmen när man trycker på Playstation knappen.

Hoppas ovan görs möjligt att ställa in i framtiden, speciellt hemskärmen, den är rätt rörig.

Håller med. Hade igång PS4an här om dan och jäklar vad det kändes mycket bättre i menyerna. Iofs vana och så, men ja, den är mer logisk och organiserad. Vad jag blir speciellt galen på med PS5 är om det finns både PS4 och PS5 versioner, man får vara jäkligt fokuserad att man väljer rätt version att ladda ner.

Skrivet av yomartin:

Är det normalt ps5 låter ganska högt när man installera genom skiva?
När man bootar konsolen, låter också högt. Bara om skivan är inne.
Det går över efter en kort stund.
Konsolen ligger horisontell med inkluderad stand.
Annars är det tyst när man spelar.

Jepp, skivläsaren är högljudd. Är även fullt normalt att den spinner upp ca 1 gång i timmen utan anledning.

Skrivet av Martiin82:

En fundering, när kommer nya spel från ps plus upp!? Jag trodde att ”April” betydde from 1/4 men jag har fortfarande bara mars-spelen som alternativ

Den 6e verkar de komma. Står i den lilla texten i bilden några inlägg upp

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Martiin82:

Fullt normalt 😉

En fundering, när kommer nya spel från ps plus upp!? Jag trodde att ”April” betydde from 1/4 men jag har fortfarande bara mars-spelen som alternativ

Minns det iaf tidigare varit en bit in i månaden kring 6:e eller 7:e, men inte prenumenerat på flera år då de sänkte value väldigt ordentligt, samtidigt som de höjde priset typ 3 ggr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yomartin:

Är det normalt ps5 låter ganska högt när man installera genom skiva?
När man bootar konsolen, låter också högt. Bara om skivan är inne.
Det går över efter en kort stund.
Konsolen ligger horisontell med inkluderad stand.
Annars är det tyst när man spelar.

Jag har också konsolen horisontellt. För min del blev det bättre när jag placerade en billig musmatta under stativet. Inte tyst, men klart tystare. Hela jäkla tv-möbeln kom i resonans med diskläsaren tidigare.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk

Tack lambdan och smasher89,, jag läser som en kråka!!

Ang value på ps plus så kan jag hålla med. Iom ps collection är där ett klart mervärde för sonen (och mig) då det var ett par år sedan jag sålde gamla pro’n. Några riktigt bra spel att lira!
I jämförelse med game pass på xboxen står det sig väldigt slätt, milsvid skillnad. Läste något om att sony skulle kontra (ej kopiera, det var de tydliga med) men änsålänge har det inte hänt något. Maskinerna säljer kanske för bra, inget riktigt incitament för sony att ändra något (som kommer kosta mer)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quenya:

Jag har också konsolen horisontellt. För min del blev det bättre när jag placerade en billig musmatta under stativet. Inte tyst, men klart tystare. Hela jäkla tv-möbeln kom i resonans med diskläsaren tidigare.

Haha, gjorde också. Blev faktiskt lite bättre. Tack för tipset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yomartin:

Haha, gjorde också. Blev faktiskt lite bättre. Tack för tipset.

Det plus o ringar i fläkten om man har delta fläkten <3

Permalänk
Medlem

Blev nog fel tråd där

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dex:

Blev nog fel tråd där

Haha, så går det när jag postar efter läggdags! Tack ska posta i rätt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Martiin82:

Fullt normalt 😉

En fundering, när kommer nya spel från ps plus upp!? Jag trodde att ”April” betydde from 1/4 men jag har fortfarande bara mars-spelen som alternativ

PS+ spelen kommer alltid upp första tisdagen varje månad

Permalänk
Medlem
Skrivet av yomartin:

Är det normalt ps5 låter ganska högt när man installera genom skiva?
När man bootar konsolen, låter också högt. Bara om skivan är inne.
Det går över efter en kort stund.
Konsolen ligger horisontell med inkluderad stand.
Annars är det tyst när man spelar.

Det finns ett officiellt från Sony hur man minskar hastigheten på skivläsaren. Blir tydligen mycket tystare men samtidigt tar det mycket längre tid att installera spelen. Kanske iofs inget problem för vissa

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Det finns ett officiellt från Sony hur man minskar hastigheten på skivläsaren. Blir tydligen mycket tystare men samtidigt tar det mycket längre tid att installera spelen. Kanske iofs inget problem för vissa

Länk?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)