Bilder på ditt senaste inköp (2021) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Nice! Har du något exempel som du kan ladda upp för att visa hur kvalitet/skärpa/fokus är? Du kan gömma dig om du inte vill vara med på bild själv hehe. Funderar själv på att köpa något liknande istället för nuvarande lösning (Canon 80D + Elgato Cam Link 4K, valfritt objektiv och dummy-batteri-nätadapter så jag kan ansluta direkt till eluttag), vilket är väldigt overkill för min användning har jag märkt hehe.

———————————————————

Sådär, det blev en till 2 TB SSD för min del också när man bygger nytt. Har redan en av denna SSD och den imponerar starkt så köpte en likadan till vilket känns värt, speciellt för 2700 kronor! 5,5 TB SSD känns som att det kommer räcka ganska långt hehe. Snabb, 5 års garanti och 3 100 TBW rating.

https://i.imgur.com/31Y4p1C.jpg

Only for you my friend

https://www.youtube.com/watch?v=Zt9egbwSRs0

Tror att youtube degraderar skärpan / kvaliteten något men en liten fingervisning. 1200 ish kr på hemska amazon.se.

Visa signatur

Lenovo Legion Y540-17-IRH med: 17.3" 144Hz skärm | Intel I7 9750H | 32GB DDR4-2667 CL16 | GTX 1660TI 6GB | 2TB Crucial P2 NvME Boot + 2TB SSD Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peter77:

Only for you my friend

https://www.youtube.com/watch?v=Zt9egbwSRs0

Tror att youtube degraderar skärpan / kvaliteten något men en liten fingervisning. 1200 ish kr på hemska amazon.se.

Tackar! Det var bra bild och skärpa faktiskt, bättre än jag trodde. Och om man använder för streaming och minskar ner storleken så lär det se ännu bättre ut. Hoppas att du haft en trevlig helg!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Mitt senaste köp blev en halvsmart klocka; Withings Scanwatch. Hade gärna haft en renodlad smartklocka men batteritiden är än så länge alldeles för horribel för det. För mina preferenser menar jag då förstås.

Köpte den mest för att jag kommit underfund med att jag faktiskt går mer när jag har en stegräknare. Det satt långt inne att erkänna det men tyvärr är jag så lättlurad. Även pulsmätaren är något jag uppskattar. Utöver det kan den mäta syresättning och ekg men det är mest en rolig grej och inget jag lägger alltför stort värde i.

Skadar förstås inte att den är ganska så snygg, inte så där hemskt manlig som många klockor ser ut.

I en perfekt värld hade den kunnat vara 2-3 mm tunnare men så är det med alla liknande klockor tyvärr.

Skrivet av THB:

Lekt gruvförman i ca 2 veckor, så betalade 1500:- med presentkort och resterande med Mastercard.

Med andra ord kostade den 1.506 kronor. Inte sex kronor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Mitt senaste köp blev en halvsmart klocka; Withings Scanwatch. Hade gärna haft en renodlad smartklocka men batteritiden är än så länge alldeles för horribel för det. För mina preferenser menar jag då förstås.

Var är du ute efter för batteritid?
Jag köpte en Huawei Watch GT 2 som hade en annonserad batteritid på 2 veckor.

Till min förvåning så håller den faktiskt runt två veckor när man inte pillar runt på den för mycket, då den ändå syncar till telefonen.
Är otroligt nöjd, då saker som utlovar "2 veckor batteritid" brukar hålla 2-4 dagar om man har tur.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Var är du ute efter för batteritid?
Jag köpte en Huawei Watch GT 2 som hade en annonserad batteritid på 2 veckor.

Till min förvåning så håller den faktiskt runt två veckor när man inte pillar runt på den för mycket, då den ändå syncar till telefonen.
Är otroligt nöjd, då saker som utlovar "2 veckor batteritid" brukar hålla 2-4 dagar om man har tur.

Desto mer desto bättre, men två veckor hade helt klart varit accepterbart.

Den klockan var en av mång ajag kollade på och om jag minns rätt var den en av toppkandidaterna. Nu var det ett par veckor sedan jag bestämde mig för en Withings så jag minns inte exakt vad som gjorde att jag ratade den men en stor nackdel, om jag minns rätt, är att den inte har installerbara appar utöver de som följer med klockan vilket i mina ögon inte gör den till en riktig smart watch.

Withingsklockan är förstås ännu "dummare" än Huawein men jag kände lite att det var ett "allt eller inget"-scenario. Kan jag inte hitta en bra renodlad smart klocka så tar jag hellre en halvdum hybrid av olika anledningar. Den/de extra veckornas batteritid, en riktig analog klocka m.m. väger helt enkelt tyngre.

Med det sagt så har Huawein helt klart fördelar som inte Withings kan erbjuda men så är det ju med allt.

Permalänk
Medlem

Två fåtöljer, och ett litet glasbord, till altanen på framsidan lägenheten. De går att fälla så man kan ligga och sova.

Årets majblomma till samlingen

Permalänk
Medlem

Och en cykel

Visa signatur

Om jag skitet pengar, hade jag suttet och krystat i just denna stund.
Asus P8Z68-V || i7 2600K 3,4GHz @ 4,3GHz || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Samsung 830 128GB || Gigabyte GeForce GTX 970 WF 3X OC 4GB || Corsair RM850 850W || Fractal Design Define XL || Antec KÜHLER H2O 620 || Acer 27" Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av iaken:

Min YT Jeffsy 29" blev stulen snudd på ettårsdagen. Precis när säsongen mer eller mindre drar igång... Och cykel vill jag absolut ha. Så det blev en Trek Slash 8. Hoppas man får behålla denna lite längre.

Tråkigt med din YT men alltid kul med ny cykel

Själv fick jag tag i en Canyon Spectral CF 7 2021 innan de tog slut.

Visa signatur

en dator

Permalänk

G-Wolves Sköll Sakura Edition. Absolut snyggaste mus jag skådat, var ute efter en trådad ergonomisk och fångades direkt av denna som var på rea för 399 kr. Mängden extratillbehör för priset är fantastisk: extra vit sladd, flera olika gummigrepp, extra musfötter, extra brytare, valbar sticker på undersidan (om man inte gillar att undersidan också är honeycomb), allt ligger i en snygg metallbox (i kartongen den levereras i). Andas kvalitet på alla sätt och presterar helt klart så långt, hoppas den visar sig hållbar också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hazelgrouse86:

G-Wolves Sköll Sakura Edition. Absolut snyggaste mus jag skådat, var ute efter en trådad ergonomisk och fångades direkt av denna som var på rea för 399 kr. Mängden extratillbehör för priset är fantastisk: extra vit sladd, flera olika gummigrepp, extra musfötter, extra brytare, valbar sticker på undersidan (om man inte gillar att undersidan också är honeycomb), allt ligger i en snygg metallbox (i kartongen den levereras i). Andas kvalitet på alla sätt och presterar helt klart så långt, hoppas den visar sig hållbar också.

Hade mer än gärna köpt den här musen om det inte vore för de svarta accenterna. Hade den varit helvit med den pastellrosa färgen de valt att använda så hade den tryckts hem.

Permalänk
Skrivet av Ecthelion:

Hade mer än gärna köpt den här musen om det inte vore för de svarta accenterna. Hade den varit helvit med den pastellrosa färgen de valt att använda så hade den tryckts hem.

Älskar kontrasten själv (belysningen på undersidan syns dessutom mer mot det svarta), men jag ser din poäng, vissa vill kanske ta färgkonceptet hela vägen så att säga. Man hade kunnat föreställa sig utbytbara sidodelar med annan färg (den kommer ju med en vit sladd som tillval), men underdel + sidor är tyvärr ett enda stycke som på alla(?) möss.

Permalänk
Medlem

Julen kom tidigt i år och tydligen har jag varit extremt snäll i år!

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk

Ett par riktigt bra hörlurar! HIFIMAN HE1000se :=)

Visa signatur

AMD Ryzen Threadripper 3970X | Corsair iCUE H150i RGB PRO XT | Corsair Vengeance LPX 128GB (4x32GB) 3600MHz | MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X | Samsung 980 Pro series 4TB (2x2TB RAID 0) M.2 | Corsair MP600 PRO 1TB M.2 | Seagate Exos 128TB (8x16TB) | 80TB LaCie d2 Professional (10x8TB) | Corsair HX1000i 1000W | Fractal Design Define 7 XL Svart

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Mindfighter:

Julen kom tidigt i år och tydligen har jag varit extremt snäll i år!
https://i.imgur.com/tMPZSp6.jpg

Återkoppla gärna hur nya Apple TV’n fungerar!

Om man har en 4’a / 4K -version idag, fungerar de med den nya kontrollen ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Återkoppla gärna hur nya Apple TV’n fungerar!

Om man har en 4’a / 4K -version idag, fungerar de med den nya kontrollen ?

OT: Fjärren finns att köpa löst till gamla ja. Klockrent som vanligt, youtube i 4K@60 och det kommer väl mer framöver.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Hämtade ut min nya bil idag, en Hyundai i20, med en mäktig 3 cyl, 1 liters maskin på extrema 100 hk!
Väldigt nöjd!
Min första helt nya bil, rätt skön känsla faktiskt

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av niro:

Tråkigt med din YT men alltid kul med ny cykel

Själv fick jag tag i en Canyon Spectral CF 7 2021 innan de tog slut.

Nice!

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk
Medlem

En DeWalt DWS773, kap- och gersåg. Rivit en gammal felbyggd trall som nu byts ut mot en korrekt byggd. Går lite snabbare med en rejäl såg!

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Keeper of the Bamse

Balla lurar! Värt pengarna?

Är dom månne betalade med chiacoin? (Ser skärmen i bakgrunden)

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Hämtade ut min nya bil idag, en Hyundai i20, med en mäktig 3 cyl, 1 liters maskin på extrema 100 hk!
Väldigt nöjd!
Min första helt nya bil, rätt skön känsla faktiskt
https://i.imgur.com/6RHXSzN.jpg
https://i.imgur.com/FGyPzvr.jpg
https://i.imgur.com/labxP83.jpg

100 Hk är långt mer än tillräckligt. 😁 Visst är det oerhört roligt att ha en lätt liten bil med flera hundra hästar, men det är inte nödvändigt för att använda som transportmedel. Dessutom blir det dyrt också.

Permalänk
Skrivet av Printscreen:

Balla lurar! Värt pengarna?

Är dom månne betalade med chiacoin? (Ser skärmen i bakgrunden)

Jo men det tycker jag allt! Blir ju ganska löjliga pengar när man ska matcha med en lika dyr DAC men sitter med lurar minst 8 timmar om dagen när jag jobbar, då förtjänar öronen något riktigt bra.

Haha observant att du såg det, men nä har inte sålt av några coins ennu. Delar av datorn är dock inköpt med Doge

Visa signatur

AMD Ryzen Threadripper 3970X | Corsair iCUE H150i RGB PRO XT | Corsair Vengeance LPX 128GB (4x32GB) 3600MHz | MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X | Samsung 980 Pro series 4TB (2x2TB RAID 0) M.2 | Corsair MP600 PRO 1TB M.2 | Seagate Exos 128TB (8x16TB) | 80TB LaCie d2 Professional (10x8TB) | Corsair HX1000i 1000W | Fractal Design Define 7 XL Svart

Permalänk
Medlem

Blev ett par Sundaras för att ersätta 6XX.. men tror nog jag behåller båda. Bra burkar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaine_Uro:

100 Hk är långt mer än tillräckligt. 😁 Visst är det oerhört roligt att ha en lätt liten bil med flera hundra hästar, men det är inte nödvändigt för att använda som transportmedel. Dessutom blir det dyrt också.

Jo jag är faktiskt lite förvånad hur pass pigg bilen är. Gick ifrån en diesel med 136 hk, så visst är det lite skillnad, men inte över jävlig faktiskt
Och ja, alltid kul med mycket hästar, men numera vill man bara att det ska fungera och vara billigt att äga haha

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Marlin ABL 45-70

Ny (för mig) bössa i den vansinnigt roliga kalibern 45-70!
Ska bli kul o testa den i skogen i höst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulleit:

Ny (för mig) bössa i den vansinniga roliga kalibern 45-70!
Ska bli kul o testa den i skogen i höst.

https://i.ibb.co/J3fvdd5/IMG-4749.jpg

Herrejäklar den var läcker! Du får posta en bild på gravyren också!

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

It’s magic!
(ingen stor skillnad mot gen1, Apple påstår att det inte är någon skillnad (mer än den passar ”perfekt” med nya iPad Pro (som är ett hårstrå tjockare än förra), MEN, MEN, det är märkbart tystare att skriva på och har en märkbart behagligare finish på tangenterna, vet ej om det enbart gäller det vita.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Hämtade just mitt efterlängtade (nåja) Canon EF 600mm f/4 L IS USM III

Stort som en pumptermos, men ganska lätt ändå. Skall bli kul att testa i helgen

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Hämtade just mitt efterlängtade (nåja) Canon EF 600mm f/4 L IS USM III

Stort som en pumptermos, men ganska lätt ändå. Skall bli kul att testa i helgen

https://i.ibb.co/sFLbG7M/IMG-1509.jpg

Snyggt! Fåglar på agendan?

Tycker ibland mitt Canon EF 70-200/4,0 L IS är bulkigt, men i jämförelse...

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Ptja, eftersom avtalet nu är påskrivet så får jag väl anta att det här är mitt senaste köp. Mitt dyraste hittils, hoppas det inte blir mitt sämsta

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Ptja, eftersom avtalet nu är påskrivet så får jag väl anta att det här är mitt senaste köp. Mitt dyraste hittils, hoppas det inte blir mitt sämsta

https://i.imgur.com/s8b63SO.jpg

Enplans eller är det källare med?
Såg ut som ett bra tak för solpaneler om nu vädersträcket är rätt.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro