Får ingen bild på skärmen helt plötsligt

Permalänk
Avstängd

Får ingen bild på skärmen helt plötsligt

Hej!

Jag köpte ett nytt chassi och en extra fläkt som som sitter bak på chassit. Datorn har funkat utan några problem efter bytet av chassit. Idag gick jag in i bios och såg att en av fläktarna stod på DC så jag ändra den till PWM och tryckte f10 för att spara och starta om. När datorn ska starta om får jag nu ingen bild på någon av skärmarna. Fast datorn verkar gå igång som den ska, både tangentbord och mus lyser som de brukar.

Någon som har något idé om vad det kan va eller tips vad man kan göra.

Tack på förhand

Permalänk

Koppla loss sladden till nya fläkten, slå på datorn och se om du iaf får bild på skärmen. Har inga tips annars.

Visa signatur

ASUS ROG Strix G17 G713QR-HG022T (Ryzen 9 5900HX, RTX 3070 Max-P 115+15W, G.Skill Ripjaws 2x16GB 3200MHz CL22 1.2v (F4-3200C22D-32GRS), 17.3" 1920x1080 300Hz 3ms, 2x1TB NVMe) + 27" 2560x1440 Acer Nitro XV272UV + Corsair K55 RGB + Deltaco DM210

Permalänk
Avstängd

detta är mitt andra konto

om jag kopplar ur displayporten ur grafikkortet till min huvudskärm får jag bild på min andra skärm med hdmi

Permalänk
Avstängd

Sen kopplar jag in displayport igen när datorn är igång och jag har bild på min hdmi skärm så hoppar alla fönster över på huvudskärmen men det kommer ingen bild.