Internet Explorer går i graven år 2022

Permalänk
Melding Plague

Internet Explorer går i graven år 2022

Under 2022 försvinner helt stödet för den klassiska webbläsaren i vissa versioner av Windows 10.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Press F in.... Eller förresten, är det någon som kommer sakna IE?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Om de bara kunde passa på att göra en familjegrav och låta bing gå i graven samtidigt...

Permalänk
Medlem

Ding dong, the witch is dead!
Which old witch?
The wicked witch!

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem

Det som förvånar mig är att fick vara med så länge..

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Lego Master
Skrivet av DavidtheDoom:

Press F in.... Eller förresten, är det någon som kommer sakna IE?

Nepp. May it burn in hell.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Permalänk
Medlem

Har kört credge sedan 1-2 år tillbaka. Tror ingen kommer sakna IE...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av AbbeSwe:

Om de bara kunde passa på att göra en familjegrav och låta bing gå i graven samtidigt...

Fattar inte att det finns folk som använder bing.. Helt obegripligt hur den sök motorn fungerar.. Hittar aldrig det man vill ha.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av AbbeSwe:

Om de bara kunde passa på att göra en familjegrav och låta bing gå i graven samtidigt...

"Just Bing it!"

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av AbbeSwe:

Om de bara kunde passa på att göra en familjegrav och låta bing gå i graven samtidigt...

Jag har länge väntat på att karaktären Chandler Bing ska vara med i någon "tacky" reklam för skiten

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Sötast
Skrivet av zogez:

Fattar inte att det finns folk som använder bing.. Helt obegripligt hur den sök motorn fungerar.. Hittar aldrig det man vill ha.

De flesta större går samma väg.

Man får allt fler träffar man 'bör' få eller 'bör söka efter' och mindre resultat.

Just nu använder jag duckduckgo primärt och endast google i nödfall.

Testa öppna bing, google och duckduckgo och sök på 'happy white woman' och sedan 'evil white woman'
Ganska intressanta resultat.

Märker att det blir mer och mer samma sak på google när man söker efter ex guider eller teknisk information.
Det verkar ligga väldigt mycket politik och ekonomi bakom vad du får för träffar.........

Permalänk
Medlem

Äntligen.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Citat:

Webbläsaren raderas inte om den redan finns installerad, men blir permanent inaktiverad. Försöker en användare köra iexplore.exe omdirigeras de till Edge.

Nog för att det är dags att släppa på supporten för IE, men instinktivt ogillar jag skarpt det som MS har börjat göra med att blockera att vissa program kan köras i operativsystemet. Sådant borde alltid vara upp till användaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

De flesta större går samma väg.

Man får allt fler träffar man 'bör' få eller 'bör söka efter' och mindre resultat.

Just nu använder jag duckduckgo primärt och endast google i nödfall.

Testa öppna bing, google och duckduckgo och sök på 'happy white woman' och sedan 'evil white woman'
Ganska intressanta resultat.

Märker att det blir mer och mer samma sak på google när man söker efter ex guider eller teknisk information.
Det verkar ligga väldigt mycket politik och ekonomi bakom vad du får för träffar.........

Ja sjukt, testade söka orden du skrev..

Permalänk
Lego Master
Skrivet av TexasRed:

Nog för att det är dags att släppa på supporten för IE, men instinktivt ogillar jag skarpt det som MS har börjat göra med att blockera att vissa program kan köras i operativsystemet. Sådant borde alltid vara upp till användaren.

Det gäller väl bara deras egna, eller?
Jag kan se poängen, nån stackars svärfar som inte rört en dator sen 90-talet "sist jag kollade min hotmail var det med IE, det funkar säkert lika bra idag" och sen är datorn fullsketen med kaoz.
Den som verkligen vill kunna köra den verkar ju kunna det ett tag framöver, eller så använder du IE-mode i Edge om du verkligen måste. Det känns inte som att de blockerar grejjor rent godtyckligt.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Gamle Bill Gates vrider sig i graven*? Han la ju mycket av sin vakna tid på detta program då det begav sig..
*Sängen

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Press F in.... Eller förresten, är det någon som kommer sakna IE?

Jag gillade IE, fungerade bra och hade inga större problem, den hanterade flikar som jag ville etc. Tyvärr började den balla ur med massa sidor mot slutet så gick över till Chrome som jag kör på min jobbdator(mac).

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Press F in.... Eller förresten, är det någon som kommer sakna IE?

Nej, IE har endast varit krångel och problem med för mig. Den har historiskt sett inte följt de standarder som finns. Ett sådant bloatware som man ofrivilligt fick med sedan Windows 98.

Det jag däremot saknar är klassiska Netscape..

Visa signatur

AMD 3700x, 1700 GB SSD, 18 TB HDD, 32 GB RAM, MSI RTX3070, Dubbla Blueray brännare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zogez:

Fattar inte att det finns folk som använder bing.. Helt obegripligt hur den sök motorn fungerar.. Hittar aldrig det man vill ha.

Bing är faktiskt rätt bra när man söker på vetenskapliga artiklar, Google ger ju 20 sponsrade träffar först och de är ALDRIG rätt när man söker efter...vetenskap. Kanske kan någon leda vidare till rätt artikel men nä, i det fallet spyr jag på Google...

Visa signatur

Modermodem: Asus ROG Strix X470-F
Grafikkort: XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon™ RX 6800 BLACK
Processor: AMD 2600X
Minne: 48 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Jag gillade IE, fungerade bra och hade inga större problem, den hanterade flikar som jag ville etc. Tyvärr började den balla ur med massa sidor mot slutet så gick över till Chrome som jag kör på min jobbdator(mac).

Nu vet jag inte vad du avser med flikhanteringen, men det som stack ut ur mitt perspektiv var ju att de mer eller mindre låtsades att flikar var fönster (vilket fick mig att undra vad poängen var att öht introducera deras typ av "flikar", fönster hade vi ju redan).

Om det är detta du avsåg så kanske du skulle vara gladare i att använda Edge än Chrome, för den har ju också sådant beteende. För mig är det en anledning att undvika Edge, men om man gillar det så...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Jag är nog en av få som kommer sakna IE. Köpte en Acer Iconia W510 2012 och med den klena Intel Atom processorn och 2gb ram så var Internet Explorer inte bara den webbläsaren som laggade minst, den fungerade helt klockrent.

Fantastiskt gränssnitt för touch, snabb och använde väldigt lite resurser. Jag är däremot ingen webbutvecklare så kanske därför jag har positiva erfarenheter av IE.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AbbeSwe:

Om de bara kunde passa på att göra en familjegrav och låta bing gå i graven samtidigt...

All makt åt Google.

Permalänk
Medlem

Superbra, då kommer man äntligen byta ut systemet jag har på jobbet, som använder sig av IE.

Permalänk
Medlem

Bättre sent än aldrig

Permalänk
Medlem
Skrivet av scara:

Superbra, då kommer man äntligen byta ut systemet jag har på jobbet, som använder sig av IE.

Du kan alltid hoppas. Eller så klamrar man sig fast vid IE till varje pris istället.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Avstängd
Skrivet av scara:

Superbra, då kommer man äntligen byta ut systemet jag har på jobbet, som använder sig av IE.

Eller så fungerar kompatibilitetsläget i Edge så bra att ni inte behöver byta.

Permalänk
Medlem

Vilket betyder att dom kommer rulla ut Windows Server OS med Edge i framtiden per default, tack och lov! Varje gång jag installerat Server 2019 och får se den där gräsliga IE applikation för att sedan ladda hem Edge, ryser!
Annars förstår jag inte riktigt vad många ens gnäller över, använder någon ens IE idag som sitter på Windows 10? Det är ju inte ens en default browser utan Edge har rullat ut sedan en tid tillbaka. Kan hålla med om att Bing inte är valet nummer 1 som sökmotor, fast att den är default har ju sina logiska förklaringar.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Musikälskare

Prisa gud

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?