Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Uppgradera PC eller köpa ny - prisvärt?

Permalänk
Medlem

Uppgradera PC eller köpa ny - prisvärt?

Hej!

Så jag fick tag på ett 3070 Ti och efter jag sågat chassit för att få plats och sedan installerat det, så upplever jag dålig prestanda med låg fps, dvs. ingen ökning jämfört med mitt 1070.

Jag antar att min dator behöver ytterligare uppgraderas.

I nuläget har jag:

i7-4790k + Noctua UHS
Asus Z97-A
2x8 Gb DDR3
750W Gold
RTX 3070 Ti

Jag har kikat på lite CPUs och moderkort men hur prisvärt blir det egentligen att uppgradera komponenterna jämfört med att sälja 3070 Ti och köpa ett färdigt datorpaket med 3070 istället? Ex. denna som går för 17k: https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingdator/stationar-gami...

Då får jag en ny fräsch dator med lagring, nya stickor på ddr4 och cpun + mobo som jag behöver.

Jag vill iaf hålla mig så billig som möjligt så länge allt fungerar som det ska. Spelar alltid mina spel på 1080p på lägsta inställningar, men vill få ut så många fps som möjligt.

Vad tycker ni om detta? Skulle verkligen behöva hjälp, men, i alla fall, tackar så mycket på förhand.

Permalänk
Medlem

Tycker inte det är värt att byta hela datorn när du redan har ett par bra komponenter i den så jag satte ihop den är det här paketet åt dig

Just 5600x gör sig perfekt för 1080P gaming så du kommer bli riktigt nöjd med det här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axel95:

Tycker inte det är värt att byta hela datorn när du redan har ett par bra komponenter i den så jag satte ihop den är det här paketet åt dig https://www.webhallen.com/api/cart-img/326488,320144,236943 Just 5600x gör sig perfekt för 1080P gaming så du kommer bli riktigt nöjd med det här.

Tack. Rekommenderar du b550 framför b450? Den första har pcie 4.0 men de tester jag har hittat visar på en väldigt liten prestanda-ökning.

Permalänk
Medlem

B450 kommer funka bra det med. jag använder själv ett msi b550 moderkort och det funkar riktigt bra för mig så tycker man lika gärna kan köra på det direkt.