Möjlighet att hantera GIF-uppspelning

Permalänk
Inaktiv

Möjlighet att hantera GIF-uppspelning

Hej, forumet skulle behöva ha an play/pause knapp på GIF'ar och liknande om möjligt. Eller möjlighet att begränsa antalet uppspelningar innan den pausas. Till och med Imgur har ju detta.

Aningen distraherande med något som rör på sig om man läser något längre inlägg.

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Då bilderna inte finns på vår egen server har vi inte möjlighet att manipulerade dem som andra tjänster gör. Mig veterligen konverteras alla gif-ar till videoklipp, som i sin tur kan pausas, och det är det du upplever på andra plattformar.

Det enda som vi i teorin kan göra är att lägga till ett kryss och bilden tas bort/döljs. Ingen vidare lösning direkt. Då det inte finns några garantier på att det står .gif i urlen, för det är det enda vi kan matcha på.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jreklund:

Då bilderna inte finns på vår egen server har vi inte möjlighet att manipulerade dem som andra tjänster gör. Mig veterligen konverteras alla gif-ar till videoklipp, som i sin tur kan pausas, och det är det du upplever på andra plattformar.

Det enda som vi i teorin kan göra är att lägga till ett kryss och bilden tas bort/döljs. Ingen vidare lösning direkt. Då det inte finns några garantier på att det står .gif i urlen, för det är det enda vi kan matcha på.

Hellre att de är kvar än tas bort, är inte så att varenda tråd kryllar av dom. Egentligen något Firefox (den browser jag själv använder) borde kunna fixa då den kan hantera typ all annan media. Kanske finns något plugin med, ska nog ta mig en titt.