Nu börjar marschen mot 21k 3dmark! (massa bilder)

Permalänk
Medlem

5 av 5 fåglar.

Visa signatur

ronnysfar

Permalänk
Medlem

Marquzz

Jag vet inte om detta är korrekt, men jag antar att du redan har tänkt på detta.

Din VDDq-mod ser för mig lite farlig ut då benen på resistorerna inte är isolerade,
ser nästan ut som att dom lätt kan få kontakt med kylplattan och resultera i kortis.

Lycka till med moddningen, det kommer inte att bli nåkra problem för dig att nå 21k.
Keep up the excellent work.

Offtopic: Ser ut som en TI-82:a under graffet, eller?

Visa signatur

2.4-C @ 12*200 | DFI Lanparty PRO 875 | 2*256Mb TwinMOS pc3200 (Dual DDR) @ 2.5-8-3-3 | HIS Excalibur Radeon 9200 Value 128Mb @ 250/400 | TV/FM-kort | 120Gb HDD | Antec SONATA |#| Kylning-----> | CPU: Zalman CNPS5700D- Cu | Chassie: 1*120mm Utsug | Nätagg: (TruePower 380W) 1*80mm |

Permalänk
Medlem

Re: Marquzz

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vipe.iT
Jag vet inte om detta är korrekt, men jag antar att du redan har tänkt på detta.

Din VDDq-mod ser för mig lite farlig ut då benen på resistorerna inte är isolerade,
ser nästan ut som att dom lätt kan få kontakt med kylplattan och resultera i kortis.

Lycka till med moddningen, det kommer inte att bli nåkra problem för dig att nå 21k.
Keep up the excellent work.

Offtopic: Ser ut som en TI-82:a under graffet, eller?

Jo det kan bli lite farligt och det har jag tänkt lite grann på, skulle egentligen satt eltejp på ovansidan också men det försvann i all iver, men det ska nog gå bra, det är 0.5mm marginal.

Jepp, stämmer det är en TI-82

Permalänk
Medlem

Lite fler bilder innan jag går till kojs. I morrn börjar allvaret. Testkörde minnena lite nyss och fick upp de i 360 MHz mot tidigare 335 så det tycker jag var en bra höjning

Förbereder "kylblocken" med vatten blandat med glykol. Dessa ska ner i tanken sen.

Fem "kylblock" blev det (hade bara 11 burkar hemma ) klara och redo för att frysas ner

Nu ska jag sova, natti natti

Permalänk
Medlem

Väntar spännt...

Visa signatur

Luxman L-430 | Dynaudio Audience 42 | Nuforce Udac

Permalänk
Medlem

hur f*n kommer man över 2k med pro kort då???

edit: får roliga poäng som 14k med de senaste drivisarna med mitt system =/

Visa signatur

i5 750 @ 4.0 GHz | GTX 680 | 8 GB Corsair Vengence CL9 | X25-M 80 GB SSD | Gigabyte GA-P55-UD3 | Fractal Design Newton 500W | Fractal Design R2 | BenQ XL 2410T 120hz

Permalänk
Medlem

Jah blev så inspirerad att jag blev tvungen att försöka mig på det jag med, och det gick!

http://service.futuremark.com/compare?2k1=6736085

Är inte direkt max det här heller, körde med 50poäng mer, med lägre på både processor och grafikkort, men kunde inte publicera det..

Kan inte köra särskilt många omgångar heller, för min bix2 med dubbla fläktar klarar inte riktigt av två80w peltar, en nordbrygga med 1.9v och en gpu med 1.8v. bixen blir stekhet efter ett par omgångar och det börjar låsa sig i Nature.

Men ska snart fixa en vappo till Gpun, en barton på det dessutom och det borde kunna bli 22k.. men får se om man orkar, är ju sommar å allt:)

Visa signatur

FX-51@2928mhz | Asus SK8V | 2x512mb Corsair 3200RE | 9800XT

Permalänk
Medlem

Lycka till!
Men det är väl nu på natten man ska klocka?
Inget gpublock btw?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McMurphy
Jah blev så inspirerad att jag blev tvungen att försöka mig på det jag med, och det gick!

http://service.futuremark.com/compare?2k1=6736085

Är inte direkt max det här heller, körde med 50poäng mer, med lägre på både processor och grafikkort, men kunde inte publicera det..

Kan inte köra särskilt många omgångar heller, för min bix2 med dubbla fläktar klarar inte riktigt av två80w peltar, en nordbrygga med 1.9v och en gpu med 1.8v. bixen blir stekhet efter ett par omgångar och det börjar låsa sig i Nature.

Men ska snart fixa en vappo till Gpun, en barton på det dessutom och det borde kunna bli 22k.. men får se om man orkar, är ju sommar å allt:)

Sjysst! Inga dåliga grejer du har alltså, hehe

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Petterk

Lycka till!
Men det är väl nu på natten man ska klocka?
Inget gpublock btw?

Jodå, gpu-block ska på idag, vattenkylningen har varit nedmonterad ett tag nu eftersom jag upptäckt en spricka i pumpen Men några tester ikväll får den allt klara innan den ger upp totalt

Permalänk
Medlem

Lite OT...

Vilken catalyst är den "bästa" för benchemarking?

Eller vilken hade du tänkt att använda?

Visa signatur

A-bit IC7 Max-3 | Intel 3,2c | A-Data PC4000 4x265MB | ATi Radeon X800XT PE | WD Raptor 2x36 i raid0 | Audigy 2 Platinum ex | Waterchill | Lian-li V-2000

Permalänk
Medlem

Ser nice ut, 21k med non-pro är inte att leka med
Själv kom jag inte över 18k senast men det ska jag snart ändra på.

Fast just nu är det inte så lätt eftersom mitt moderkort gick och dog för en vecka sen, förstår bara inte hur det gick till :/ Hoppas dock få version 2.0 tillbaks (hade 1.2)

Permalänk

nån som vet en bra guide där man kan läsa sig till hur man gör en vdimm-mod och vdd-mod !? Är inte alls el kunnig så det måste vara en lätt fattat guide....plz

Eller Marquz pallar du göra en guide vore klockrent !?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZyBeR-J
Lite OT...

Vilken catalyst är den "bästa" för benchemarking?

Eller vilken hade du tänkt att använda?

Jag vet inte riktigt, när jag slog 20k körde jag med moddade 3.2: or, men nu har det ju kommit både 3.4 och 3.5 så jag testar väl de och ser vad jag får. Annars är ju 2.5 väldigt bra på win2k med dx8.1.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skrewdriver
nån som vet en bra guide där man kan läsa sig till hur man gör en vdimm-mod och vdd-mod !? Är inte alls el kunnig så det måste vara en lätt fattat guide....plz

Eller Marquz pallar du göra en guide vore klockrent !?

Mm, jo det skulle jag väl kunna fixa ihop lite snabbt, kommer hem från jobbet kl 17, sen kan jag fixa den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZyBeR-J
Lite OT...

Vilken catalyst är den "bästa" för benchemarking?

Eller vilken hade du tänkt att använda?

För höga 3dmark 2001 poäng brukar win2000 med service pack3, samt catalyst 2.5 vara det bästa.

Vill man hellre bencha 3dmark 2003 så är det XP med tex catalyst 3.4

Visa signatur

FX-51@2928mhz | Asus SK8V | 2x512mb Corsair 3200RE | 9800XT

Permalänk
Medlem

intressant läsning och bilder! Väntar på mer

Permalänk
Medlem

Himla fint med sånna här trådar med mycket bilder Keep up the god work!

Permalänk
Medlem

Mycket fint jobb
Fortsätt posta bilder

Visa signatur

Asus B650E-F | Ryzen 7950X3D | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000C30 | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI GeForce RTX 4080 16GB GAMING X TRIO | LG C2 42" OLED | Samsung 990 Pro 1TB | Fractal Design Meshify 2 TG | Seasonic Prime GX 1300W

Permalänk
Medlem

Torris kan du ju använda som medium att kyla vattnet med! Vet inte var man kan köpa det. (det håller ju -70c tills det försviner. 20kg ska klara fryssa en simbasäng 7x4meter vet inte hur djup!

Visa signatur

Jag är inte som du, jag får stava fel pga dyslexi.

Permalänk
Medlem

Snyggt snyggt.

Tänkte ta och fixa något liknande med mitt gammla härke till GF3 ti200 kort. Gammalt och dåligt lika bra att piska skiten ur det.

Btw smart lösning där med kylplattan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T1n
Torris kan du ju använda som medium att kyla vattnet med! Vet inte var man kan köpa det. (det håller ju -70c tills det försviner. 20kg ska klara fryssa en simbasäng 7x4meter vet inte hur djup!

Bra idé! Jag sommarjobbar ju på ICA så jag kan säkert fixa lite torris! Men det får bli lite senare.

Permalänk
Medlem

folköl är fan nostalgi..
fast det var mer 2,8or...=billigare fylla

Permalänk
Medlem

Lite fler bilder innan kvällens stora mandomsprov

Frigolit är bra på att isolera kyla!

Så där ja, nästan klart, ska bara i med mina kylklabbar och sedan köra gärnet! (notera den häftiga effekten på slangen som går från grafikkortet )

Permalänk
Medlem

Host*ahhh o folk kallade mig xtrem*host:D Satan marquzz ser juh mumma ut,21k ser nästan slaget innan du fått igång maskinen

Visa signatur

[RC-Racing is my future after my family!!]
Min blogg - LGS900 - 500gb..

Permalänk

F*n va fint Maccan!!!

Hehehe... nu fick jag insperation till skojiga grejor o göra när jag har skaffat vatten!!!

Visa signatur

Xp2100+@2506 Mhz (AIUHB 0301MPMV)|Gf4 ti4200@370/666|Epox 8rda+|Codegen 400w|2x256mb twinmos pc3200 m/winbond|120gb IBM|Wxp|16507 3dmark2001se|ska bygga vatten kylning snart också.

Permalänk
Medlem

Hehe ni är helt störda grabbar.... fast på ett underhållande sätt

Undrar när man får se den första datorn inbyggd i en frys

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dirt666
Hehe ni är helt störda grabbar.... fast på ett underhållande sätt

Undrar när man får se den första datorn inbyggd i en frys

Jag har en polare som satten in sin dator i frysen o körde!!

Visa signatur

Xp2100+@2506 Mhz (AIUHB 0301MPMV)|Gf4 ti4200@370/666|Epox 8rda+|Codegen 400w|2x256mb twinmos pc3200 m/winbond|120gb IBM|Wxp|16507 3dmark2001se|ska bygga vatten kylning snart också.

Permalänk
Medlem

Tänkte bara göra folk uppmärksamma på fuskandet ATI och nVIDIA hållit på med när det gäller 3dmark-benchmarks.
http://www.digit-life.com/articles2/antidetect/index.html

Det gäller mest Nature-scenen där bladen rör sig på speciella sätt. Fusket som ati och nvidia använder sig av är att deras drivisar tar reda på om det är 3dmark som körs eller inte, och om det är det så förenklar den t.ex hur bladen rör sig så det frias en massa klock-cykler (som då kan användas till något annat). Lite svårt å förklara, men läs iaf på sidan jag länkade till så kommer ni förstå. (Där har dom bland annat jämförelser mellan fusk-drivisar och ickefusk-drivisar.)

Permalänk
Medlem

Gahh när jag blir klar med mitt qub bygge så skall jag fanimej pressa skiten ur mitt stackars gf3ti200 och sen köper jag ett nytt kort ala 9800pro eller nåt qul till jul om grabbarna på radeon varit framme och släppt en ny serie kort

Nu vill vi se bilder från mandomsprovet som skulle äga rum ikväll ajt?

Permalänk
Medlem

412:
så du sitter också med ett gf3ti200 ^^
grymaste kortet genom tiderna, klockar grymt bra med skaplig kylning...
vetefan hur många % jag har klockat kortet orkar inte räkna, men det borde ju va över 30% iaf...
värt att nämna är att jag kör med luftkylning å orginal flänsar å inga ingrepp på kortet.

Marquzz:
hur mycke vatten har du i baljan å hur mycket låter ditt system allt som allt?
ser iaf rätt grymt ut, fattas bara lite fiskar så det blir mysigt :>

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 20kr
412:
så du sitter också med ett gf3ti200 ^^
grymaste kortet genom tiderna, klockar grymt bra med skaplig kylning...
vetefan hur många % jag har klockat kortet orkar inte räkna, men det borde ju va över 30% iaf...
värt att nämna är att jag kör med luftkylning å orginal flänsar å inga ingrepp på kortet.

Själv ligger man på 43% på minnena o 48% på gpu:n med ett 4200!! o de e mest i sverige bland alla 4200-kort!!

Visa signatur

Xp2100+@2506 Mhz (AIUHB 0301MPMV)|Gf4 ti4200@370/666|Epox 8rda+|Codegen 400w|2x256mb twinmos pc3200 m/winbond|120gb IBM|Wxp|16507 3dmark2001se|ska bygga vatten kylning snart också.