Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Notis till self. Nästa sommar SKA jag köpa en portabel AC. Värmen hemma i lägenheten orkar man med sämre och sämre varje år då det bara blir varmare o varmare. Typ ren överlevnad, svårt att andas tom.
4-5 helvetes dagar nu igen man måste försöka överleva.

Förr kändes det typ meh, kort sommar, inte så varmt. Men varje år blir de bara värre o värre typ. Känns oundvikligt nu med AC. Trots alla nackdelar med portabel AC.

Nu drar jag till köpcentrumet och hänger där hela dagen, tråkigt som fan men där går iaf att andas.

För mig är det värst på nätterna..man öppnar alla fönster och försöker skapa lite drag - det händer nada..

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av noob:

allt känns bara skit.

Jo, ibland känns det tungt. Vill du snacka av dig eller så, här eller i ett PM, så går det bra... Är ingen terapeut eller sånt, bara en medmänniska! (Som har liknande erfarenheter kan tilläggas - om det gör skillnad, eller kanske inte! )

Skrivet av Stoffelundgren:

Själv är jag lite nedstämd idag, både på egna misslyckanden i livet, och på allt negativt som händer och sker i Sverige och världen. Dock försöker jag vara positiv.

Jag har fuckat upp nästan allt jag någonsin försökt mig på här i livet (på grund av brist på självförtroende i mångt och mycket, från barndomen), man får törnar av sånt. Och jag känner ofta oro över vad som händer med vårt fina land där empatin och solidariteten bara vissnar mer och mer där de isande högervindarna drar fram, och klimatförändringar och allt runtikring korona med själviska as som inte vill visa respekt och hänsyn utan demonstrerar och skriker och bråkar och håller på mitt i en pandemi, och nu en obotlig jästsvampsinfektion som är immun mot alla läkemedel som ger helt horribla skador oroar en ju också.

Men jag försöker också vara positiv! Har röjt upp jättemycket i min lilla lägenhet och i mitt källarförråd och burit ut asmycket fungerande grejer till återbruksrummet, och sånt som är onödigt till återvinning. Den gigantiska traven med gamla kablar av diverse slag jag samlat på mig under cirkus ett kvartssekel "för den kan ju vara bra att ha kvar" var ju helt komiskt stor, till exempel.

Vill inte ens tänka på hur mycket pengar jag spenderat på alla de grejerna jag bara skänkt bort den senaste tiden. Slängde ut en hög med fem beige 140mm Noctua fläktar i originalförpackning jag köpte för snart fyra år sedan och använde i bara någon månad eller två typ då Noctua till slut släppte svarta fläktar - vilket jag ju var tvungen att byta till.

Så då blev de beige fläktarna bara liggandes, för att jag inte orkade uppbåda energi att försöka kränga dem begagnat. Så efter de tagit upp plats här hemma ända sedan dess åkte de ut till återbruksrummet igår. Två gamla PC med tillbehör, hårddiskar, mera fläktar och annat jox, Nintendo DS med ett gäng spel, Sony PS Vita i nyskick, som tydligen ligger på Tradera för över 2000 spänn, en snart 9 år gammal smart-TV med 3D och hela baletten... Ut med skiten bara, orkar inte tjafsa mer nu.

Så när jag flyttar om 1.5 år eller så för att de ska helrenovera huset jag bor i blir det mindre att ta med sig. Och så har man kanske gjort någon någonstans glad också, även om det bara är för att de nu kan lägga upp min PS Vita på Blocket och tjäna en hacka...

Känns överlag rätt skönt faktiskt! Det är mer plats här nu, både fysiskt och psykiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Om du har möjlighet så kan någon form av NAS också fungera. Samt se över extern lagring för backup.

Själv lyckats formatera bort en partion med all viktig data en gång. Yngre och hade inte råd med backuplagring. Mest irriterande var att jag inte ryckte IDE-kabeln. 30-40GB data försvunnen. Varav en del viktiga filer men lyckligtvis inga livsviktiga.

Man måste nog bränna sig innan man tar backup på allvar. Vet folk som haft maximal otur där man tillfälligt använt backupdisken till något annat och lagringen den var backup för ger upp. Sedan folk som inte gjort backup på 20-25 år som kört samma företag och bokföring lokalt på datorn utan att den rasat...

Det är inte slut än. Idag har en massa filer/mappar försvunnit helt plötsligt på en lagringsdisk. Startade upp Hirens BootCD PE där det fanns recover program. Alla filena var i Excelent tillstånd då jag inte skriver filer så ofta på den disken. Hoppas jag kan få tillbaka allt

Har dock ingen aning hur det försvunnit. Windows är helt nyinstallerat också. Begriper det inte. Det kommer att ta lång tid att göra det här. Finns det så att man kan låsa disken tro? så att man inte kan radera av misstag (inte för att jag har raderat nåt)

Edit:
Ska testa Bitlocker. Egentligen ville jag bara sätta driven så man kunde läsa men inte radera eller skriva till den

Update:
Kan vara en HD krasch på G. Verkar dock bara vara fyra program som inte går att återställa (tur i oturen). Men det går att ta ner dem igen. Ska flytta över allt till en annan disk tills vidare

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Inaktiv

Jag är glad att jag lever, men hatar hur samhället blivit i Sverige
och trivs inte alls.

Permalänk
Bildexpert

Det var en tung måndag idag.

Efter några dagars svalare väder kom vändpunkten igår, vilket främst märktes på kvällen då det lätt blev dålig luft i sovrummet. Bara att vädra och försöka stå ut. Väl när jag vaknar känner jag noll motivation att arbeta, men tar mig ändå upp ur sängen och kämpar mig igenom duschen, frukosten och hinner precis ta bussen in till stan. Där följde en lång, seg arbetsdag utan några glädjande moment eller stunder. Ibland undrade man om klockorna hade stannat, men visste att jag hade något gott som väntade mig där hemma.

Åkte tog mig hem på eftermiddagen. Det var en varm och seg resa, där jag visste att min lägenhet skulle vara måttligt uppvärmd men lät mig inte förlora hoppet. Stannade på Lidl för att stödhandla lite, i huvudsak glass, och var strax därefter hemma. Vädrade lite, lade maten på sin plats i kyl och frys för att sedan starta datorn. Väl redo för lite surfande så kommer vändningen. Det jag verkligen inte trodde skulle ske.

Min älskade golvfläkt, med en diameter på 45 centimeter, snurrade inte. Jag fick panik. Bytte vägguttag och försökte på nytt utan resultat. Trafon surrar lite så något strul är det, men jag har glömt bort så mycket från min elektrikerutbildning att jag inte tänker ge mig på att laga den. Paniken var total. Hur skulle jag kunna klara mig?!

Det var bara att åka till närmsta köpcentrum och investera i en ny fläkt enstaka minuter efter min fatala upptäckt. Denna gång fick det bli en pelarfläkt och är i överlag rätt nöjd med den, men jag var verkligen inte beredd på detta plötsliga farväl. Jag var säker på att vi skulle ha många år framöver tillsammans men så blev inte fallet. I tider som dessa är det verkligen en stor förlust, men någonstans måste man acceptera detta och gå vidare.

R.I.P. Min golvfläkt
2018-2021

Permalänk
Medlem

Idag är jag glad. Har både träffat lite folk, och fick dessutom bra stöd här på SweC igår, via det inlägg jag citerar nedan.

Skrivet av anon132576:

Jag har fuckat upp nästan allt jag någonsin försökt mig på här i livet (på grund av brist på självförtroende i mångt och mycket, från barndomen), man får törnar av sånt. Och jag känner ofta oro över vad som händer med vårt fina land där empatin och solidariteten bara vissnar mer och mer där de isande högervindarna drar fram, och klimatförändringar och allt runtikring korona med själviska as som inte vill visa respekt och hänsyn utan demonstrerar och skriker och bråkar och håller på mitt i en pandemi, och nu en obotlig jästsvampsinfektion som är immun mot alla läkemedel som ger helt horribla skador oroar en ju också.

Men jag försöker också vara positiv! Har röjt upp jättemycket i min lilla lägenhet och i mitt källarförråd och burit ut asmycket fungerande grejer till återbruksrummet, och sånt som är onödigt till återvinning. Den gigantiska traven med gamla kablar av diverse slag jag samlat på mig under cirkus ett kvartssekel "för den kan ju vara bra att ha kvar" var ju helt komiskt stor, till exempel.

Vill inte ens tänka på hur mycket pengar jag spenderat på alla de grejerna jag bara skänkt bort den senaste tiden. Slängde ut en hög med fem beige 140mm Noctua fläktar i originalförpackning jag köpte för snart fyra år sedan och använde i bara någon månad eller två typ då Noctua till slut släppte svarta fläktar - vilket jag ju var tvungen att byta till.

Så då blev de beige fläktarna bara liggandes, för att jag inte orkade uppbåda energi att försöka kränga dem begagnat. Så efter de tagit upp plats här hemma ända sedan dess åkte de ut till återbruksrummet igår. Två gamla PC med tillbehör, hårddiskar, mera fläktar och annat jox, Nintendo DS med ett gäng spel, Sony PS Vita i nyskick, som tydligen ligger på Tradera för över 2000 spänn, en snart 9 år gammal smart-TV med 3D och hela baletten... Ut med skiten bara, orkar inte tjafsa mer nu.

Så när jag flyttar om 1.5 år eller så för att de ska helrenovera huset jag bor i blir det mindre att ta med sig. Och så har man kanske gjort någon någonstans glad också, även om det bara är för att de nu kan lägga upp min PS Vita på Blocket och tjäna en hacka...

Känns överlag rätt skönt faktiskt! Det är mer plats här nu, både fysiskt och psykiskt.

Trist att höra, men dåligt självförtroende tror jag är en vanlig orsak till varför man känner att man inte klarar av en massa saker i livet. En annan orsak kan vara mentala begränsningar, exempelvis en psykisk funktionsnedsättning/diagnos.
Det här som du nämner om minskad empati, klimatförändringar, pandemin och så vidare, håller jag med dig om. Det är en trist utveckling, men någonstans tror jag ändå på hoppet, och hoppas därför att utvecklingen kommer att kunna vända som småningom.
Hoppas även att forskarna snart hittar ett botemedel mot denna obotliga jästsvampsinfektion.

Det är förstås jättebra att du försöker att vara positiv! Att du har röjt upp i din lägenhet och källarförråd och burit ut mycket fungerande grejer till återbruksrummet och så vidare, är både väldigt bra gjort och gör gött rent psykiskt. Att rensa bort skit är lite som att rensa hjärnan, tycker jag. För någon månad sedan rensade jag också i mitt förråd, och lämnade jättemycket skrot till återvinningen, vilket kändes otroligt bra. Dock tenderar man (jag) att snabbt fylla förrådet med nytt skit. haha.

Jag förstår precis vad du menar. En gång i tiden köpte jag också ganska mycket onödiga saker som jag bara använde några gånger, och det är nog tur att jag aldrig räknade ut hur mycket pengar jag la på dessa saker. Dock är mycket sålt idag och pengarna investerades i en del mer nödvändiga grejer till lägenheten. Och numera är jag mer sparsam, och framförallt tänker jag igenom både en och två gånger innan jag köper något.

Bra gjort utav dig att du tog itu med att på ett bra sätt göra dig av med allt du haft liggandes. Man mår bra i själen utav att ta itu med saker som man har skjutit upp väldigt länge. Att du har sålt av en massa saker på Tradera, är också en kanonbra grej, och det känns alltid bra att kunna ha lite extrapengar. Att rensa bort en massa saker gör det gött för både ens psykiska hälsa, frigörande av fysiska utrymmen och ger ett plus för plånboken. Riktigt najs känsla helt enkelt.

Hoppas renoveringen går bra. Då du har rensat och sålt av grejer, underlättar du ju väldigt mycket för dig själv.

Tack för ditt stöd. Bara att någon lyssnar och förstår, brukar vara en bra hjälp de dagar jag är nedstämd.

Skrivet av anon39592:

Jag är glad att jag lever, men hatar hur samhället blivit i Sverige
och trivs inte alls.

Å vad trist att du känner så, men ibland känner jag likadant. Dock försöker jag tänka positivt, och slutar aldrig att hoppas, vad det än må vara som är negativt.

@AMD-FX
Trist att du har haft problem med din disk och förlorat filer och program.
Hoppas du får tillbaka så mycket som möjligt nu i alla fall. Men jag förstår din frustration. Sådant är aldrig roligt.

@Nissling
Tråkigt att du har haft en tung måndag, och speciellt med en trasig golvfläkt nu när det är så varmt. Hoppas att tisdagen blir bättre.

Visa signatur

Var rädd om vår planet och varandra.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Stoffelundgren:

Idag är jag glad.

Trevligt att höra! Och hoppas att det förblir så också.

Citat:

dåligt självförtroende tror jag är en vanlig orsak till varför man känner att man inte klarar av en massa saker i livet.

Det är fan det värsta som finns. Om det gått så långt som det gjort för mig så gör det så att man inte ens vågar prova sig på saker ifallatt något skulle gå snett eller bli fel eller på något sätt misslyckas, för då blir det bara ännu en mental börda att bära på uppe i skallen.

Men jag gör vad jag kan för att se glädje i tillvaron! Gå på promenad i sommarvärmen är ashärligt till exempel, i lummiga villakvarter eller på gångstigar genom natur eller parklandskap är jättehärligt, känna blomdofterna som kommer i brisen... Och att sitta ner på en av sina favoritkrogar och inmundiga en god måltid medans man läser en bra e-bok är också ett enkelt nöje.

Restaurang Gowri på utlandagatan 14 har helt fantastisk kycklinglevergryta till exempel. Man blir glad bara av att känna doften av den. Mannen som driver den är sri lankes (närliggande indiskt, men med en liten twist), och mycket noga med hur rätterna ska tillagas. Varje sås ska göras från grunden som just den ska tillagas, man får inte göra en enda grund-sås som allt sedan baseras på. Även väldigt kryddig, aromatisk och god (och ganska så stark!) vindaloo finns på menyn - och mycket mer därtill såklart!

Man får tänka att imorgon är en ny dag. Som jag nämnt förut i tråden här, kanske det blir ny skit då, men skiten är isåfall iallafall ny. Inget som inte bär något positivt med sig... Hee he.

Citat:

Att du har sålt av en massa saker på Tradera, är också en kanonbra grej, och det känns alltid bra att kunna ha lite extrapengar.

Nja, jag menade att jag KUNDE ha sålt. Men det hade inneburit en massa merjobb för mig, och då hade nog min ork trytit och så hade det inte blivit gjort. Mycket enklare att bara ställa ut det som funkar.

Pengar är ju bra, men pengar är å andra sidan inte allt heller... Och pengar tjänas ju bara om man faktiskt tjänar dem, de kommer ju inte automatiskt som ett brev på posten tyvärr. Att ta tag i saker, särskilt alla mentalt jobbiga och/eller fysiskt tunga saker är sånt jag har jättesvårt för, bara skjuter och skjuter allting framför mig hela tiden. Att lägga upp saker på Tradera för försäljning skulle bli ett hästjobb, då måste man kolla priser, packa ner i lådor - en hel del är ju jätteskrymmande saker - och på något vis också frakta till inlämningsstället, för mig som inte har tillgång till bil blir det nästan hopplöst.

Återvinningsrummet blir därför räddningen!

Citat:

Hoppas renoveringen går bra.

Japp! De första husen blev klara för en tid sedan, blev asfint, smygkikade genom fönstren innan folk flyttade in igen. De inre loftgångarna blev nästan som helt nya, lite kvarbliven patina bara här och där som gör att man märker att det är renovering, men inget att hänga upp sig på. Lägenheterna invändigt blir urblåsta och återuppbyggda helt från grunden, vatten, värme, avlopp, ventilation, el... Allt nytt, med modern standard. Tillika innerväggar, golv, tak, bad, kök osv. Lägenheter som inte har balkong får dessutom det. Blir kalas jämfört med hur det var.

Med tanke på att husen byggdes för över 50 år sedan nu och stammarna bara renoverades för typ 15 år sedan (vilket skulle hålla cirka tio år till sades det lol) och inte byttes ut den gången så behöver något göras helt klart... Törs inte tänka på hur mycket pengar detta kostar, ofantliga belopp blir det. Men måste man så måste man. Och värden är faktiskt väldigt bra, så det är skönt. Aldrig något tjafs när något behöver göras, de bara fixar helt enkelt.

Citat:

Tack för ditt stöd. Bara att någon lyssnar och förstår, brukar vara en bra hjälp de dagar jag är nedstämd.

Ja om inte nördar ställer upp för varandra vem ska då göra det?

Glädje och frid till dig nu i morgon dag!

Permalänk
Sötast

Tänkte skriva ett inlägg om hur trött jag är på att jag har tappat intresset fullständigt för allt i livet.
Finns nära på noll som gör mig glad längre. Det finns inget som intresserar mig, inget på fritiden, inget på jobbet, inga personer.

I exist, yet i care for nothing at all. This empty black hole i call a life tears me apart.

Det enda ljus jag har är mina barn, jag är med dem varannan vecka och det är underbart. Vi gör mycket, vi har roligt. Men utöver dem så är jag ingen. När de inte är här är jag ingen, jag gör inget. Jag dränker mina dagar med youtube, serier och litegrann sweclockers.

I feel like an indifferent observer. Quite pointless eh

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt vad som händer just nu, har 0 motivation att göra något, kanske beror på att jag har ett jobb där jag seriöst sitter och gör inget typ 5+timmar om dagen (jag menar seriöst inget, väntar på att folk ska kontakta mig och be om hjälp.....och det händer ju ofta när alla är på semester). finns säkert folk som skulle tycka det var skit skönt men jag vill ha något att göra.
Och de få uppgifterna jag har lyckats ta åt mig får man 0 genomgång i och ska sedan kunna göras perfekt utan minsta utbildning eller instruktioner.
kanske är för att det är för varmt, jag klarar fan inte va 30+ grader, men vill inte sitta inlåst bredvid en AC för att överleva heller.

men men, får hoppas på nytt jobb snart som ger en lite utmaningar och någon typ av självkänsla igen.

Permalänk
Medlem

Skulle få svar på en ct av buken, som jag gjorde för två veckor sedan, i dag. Men analysen var inte klar än och jag får vänta till nästa vecka eller kanske veckan därpå. Det jag fick veta vara att avföringsprovet jag tidigare gjort i avseende av buksopsskörtelns funktion var normalt. Har haft buksmärtor, illamående, förändrade avföring/avföringsvanor och ibland haft extrem hungerskänsla i magen ända sedan kanske i november ifjol. Ultraljud av buken kar bara påvisat gallstenar och fettlever (båda kända sedan flera år) och gastroskopi har bara påvisat lite frätskador nära magmunnen. Rådet jag fick var att sluta med min diabetesmedicin under ett par veckor och se om besvären blir bättre. Möjligtvis får jag genomgå en koloskopi senare i höst. Alla blodvärden har varit ok förutom att medelstorleken på de röd blodkropparna har varit lite under gränsvärdet och njurvärdet varit lite förhöjt men det har det varit i 2 år. Jag har heller inte haft blod i avföringen eller feber vilket skulle kunna tyda på att jag kanske inte har några sjukdomar i tarmsystemet. Den som lever får se.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Skulle få svar på en ct av buken, som jag gjorde för två veckor sedan, i dag. Men analysen var inte klar än och jag får vänta till nästa vecka eller kanske veckan därpå. Det jag fick veta vara att avföringsprovet jag tidigare gjort i avseende av buksopsskörtelns funktion var normalt. Har haft buksmärtor, illamående, förändrade avföring/avföringsvanor och ibland haft extrem hungerskänsla i magen ända sedan kanske i november ifjol. Ultraljud av buken kar bara påvisat gallstenar och fettlever (båda kända sedan flera år) och gastroskopi har bara påvisat lite frätskador nära magmunnen. Rådet jag fick var att sluta med min diabetesmedicin under ett par veckor och se om besvären blir bättre. Möjligtvis får jag genomgå en koloskopi senare i höst. Alla blodvärden har varit ok förutom att medelstorleken på de röd blodkropparna har varit lite under gränsvärdet och njurvärdet varit lite förhöjt men det har det varit i 2 år. Jag har heller inte haft blod i avföringen eller feber vilket skulle kunna tyda på att jag kanske inte har några sjukdomar i tarmsystemet. Den som lever får se.

Du kanske ska prova att fasta..kanske inte om du har typ 1, men definitivt värt att prova om du har typ 2, då medicinen gör saken bara värre med tiden..jag känner i alla fall 2 personer (typ 2) som inte längre behöver ta medicinen alls och har dessutom blivit av med fettlever. (Och blivit av med några överflödiga kg;) ). Finns väl en massa olika sätt att fasta, men t ex 16:8 borde inte vara för tufft. Börjar man kombinera det med Keto- diet eller i alla fall LCHF, så går det ännu snabbare..

https://youtu.be/1a2Fsfa8e4I

https://youtu.be/mAwgdX5VxGc

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quorthon:

Du kanske ska prova att fasta..kanske inte om du har typ 1, men definitivt värt att prova om du har typ 2, då medicinen gör saken bara värre med tiden..jag känner i alla fall 2 personer (typ 2) som inte längre behöver ta medicinen alls och har dessutom blivit av med fettlever. (Och blivit av med några överflödiga kg;) ). Finns väl en massa olika sätt att fasta, men t ex 16:8 borde inte vara för tufft. Börjar man kombinera det med Keto- diet eller i alla fall LCHF, så går det ännu snabbare..

https://youtu.be/1a2Fsfa8e4I

https://youtu.be/mAwgdX5VxGc

Jag har av av medicinska skäl varit utan diabetsmedicinering några dagar vid två tillfällen och märkte då inte att det skulle gjort någon skillnad för mana blodsockernivåer. Visst är jag överviktig men det som fick min diabetes att bryta ut var nog en stor överproduktion av bisköldkörtelhormon, som ledde till så svår hyperkalcemi att jag lades in på intensiven, för två år sedan då jag även fick diagnosen diabetes strax innan jag fick den andra diagnosen. En bisköldkörtel opererades bort och jag blev av med den sjukdomen. Om man inte hittar några andra fel så har jag starkt funderat på att gå ner i vikt även om alla inklusive läkare säger att mina smärtor och besvär inte kan bero på övervikt. Jag har även tänkt tidigare att jag mina blodsockervärden säkert skulle bli bättre om jag gick ner i vikt och ia lla fall då inte skulle behöva någon diabetsmedicinering.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Hur jävla svårt ska det vara att byta epost adress på vissa sidor egentligen....

Ibland är det visserligen nästan lite för lätt att byta. Men på en del sidor får man verkligen leta för att hitta eller komma fram till att det inte går på egen hand.
En del sidor är så urbota minimalistiska så det knappt finns någon konto sida. Har ett par ggr varit tvungen att kontakta supporten för att byta. Två av sidorna jag bytt på har två olika ställen att logga in på, en superminimalistisk med bara info och en butiks sida där man kommer åt inställningarna.
Fick installera ett spel bara för att byta adress där knappjäveln i spelet ändå länkade till en webbsida med alla konto inställningar. Såg ut som att det var en lång GET länk som verifikation att det var jag.
Bytte adress för ett annat spel och det visade sig att det bara var för kontakt, alltså ej för inloggning. Står till och med att man inte kan byta adressen för nuvarande.

Blir fan gråhårig.....

MEN, vill ge creds till de få sidor som tillåter att man lägger till en andra adress och sedan bara sätter den som primär.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AMD-FX:

Det är inte slut än. Idag har en massa filer/mappar försvunnit helt plötsligt på en lagringsdisk. Startade upp Hirens BootCD PE där det fanns recover program. Alla filena var i Excelent tillstånd då jag inte skriver filer så ofta på den disken. Hoppas jag kan få tillbaka allt

Har dock ingen aning hur det försvunnit. Windows är helt nyinstallerat också. Begriper det inte. Det kommer att ta lång tid att göra det här. Finns det så att man kan låsa disken tro? så att man inte kan radera av misstag (inte för att jag har raderat nåt)

Edit:
Ska testa Bitlocker. Egentligen ville jag bara sätta driven så man kunde läsa men inte radera eller skriva till den

Update:
Kan vara en HD krasch på G. Verkar dock bara vara fyra program som inte går att återställa (tur i oturen). Men det går att ta ner dem igen. Ska flytta över allt till en annan disk tills vidare

Riktigt jävla segt alltså. :/

Hoppas du får ordning på det i slutändan!

Skrivet av ELF:

Hur jävla svårt ska det vara att byta epost adress på vissa sidor egentligen....

Ibland är det visserligen nästan lite för lätt att byta. Men på en del sidor får man verkligen leta för att hitta eller komma fram till att det inte går på egen hand.
En del sidor är så urbota minimalistiska så det knappt finns någon konto sida. Har ett par ggr varit tvungen att kontakta supporten för att byta. Två av sidorna jag bytt på har två olika ställen att logga in på, en superminimalistisk med bara info och en butiks sida där man kommer åt inställningarna.
Fick installera ett spel bara för att byta adress där knappjäveln i spelet ändå länkade till en webbsida med alla konto inställningar. Såg ut som att det var en lång GET länk som verifikation att det var jag.
Bytte adress för ett annat spel och det visade sig att det bara var för kontakt, alltså ej för inloggning. Står till och med att man inte kan byta adressen för nuvarande.

Blir fan gråhårig.....

MEN, vill ge creds till de få sidor som tillåter att man lägger till en andra adress och sedan bara sätter den som primär.

Började med ett oväntat stort projekt i slutet av året. Pensionera en ISP-epost. Större jobb än väntat och där det gått har jag avslutat konton. Många tjänster är borta med åren. Men exempelvis CDON och Elgiganten är riktigt krångliga att hantera. CDON kräver legimation för att byta epost. Elgiganten verkar inte ens ha funktion för det.

Hade önskat att det fanns ett smidigare sätt. Sen bara det här med epost känns lite daterat, kan inte minnas när jag senast skickade ett epost till någon privat. En sak i jobbet, blir massor dagligen. Men privat är det mest ett slöseri med tid med skit att hantera.

Permalänk
Inaktiv

Andra jobbveckan efter semestern. Skeleton crew så händer väldigt lite, även om del dryga problem uppstår som behöver lösas. Haft samma jobb i nästan fem år och börjat tröttna lite. Trivs egentligen rätt bra på jobbet så är väl mer den där eviga känslan av att man väntar på något.

Väntar på att kollegorna börjar återvända.
Väntar på att fiberinstallationen ska slutföras. Den är grävd men ska installeras. Otålig väntan på att slippa 4G.
Väntar på nya börsdagar, förhoppningsvis som slutar på plus.
Väntar på att på olika sätt komma vidare i livet i det mer privata.
Väntar på att ombyggnaden av vägnätet utanför bostaden blir klar, de har fastnat i omkring två månader, väntar bara på att de fortsätter vidare längs gatan.
Väntar på min Stream Deck. Q1 2022 känns så avlägset.
Väntar på svalka, värmen har varit extrem denna sommar. Trots AC. Men AC underlättar.
Väntar på att världen rent allmänt går vidare, att Covid är något man blickar tillbaks till, minns de som försvann men också minns hur egentligen hela samhället förändrades iallafall tillfälligt.

Och säkert än mer saker jag väntar på. Den lilla tiden man får ledigt bara försvinner i värmen. Men på torsdag kanske det ska rensa. Kanske.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daast:

Vet inte riktigt vad som händer just nu, har 0 motivation att göra något, kanske beror på att jag har ett jobb där jag seriöst sitter och gör inget typ 5+timmar om dagen (jag menar seriöst inget, väntar på att folk ska kontakta mig och be om hjälp.....och det händer ju ofta när alla är på semester).

Samma på landstinget regionen där jag jobbar. Segt är bara förnamnet...är lustigt att jag gick från ett jobb med 100% stress (restaurangbranschen) till ett där order inte ens existerar känns det som.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Känsla: Allmänt skit, frustrerad, uppgiven.
Varför: Trött på samhället vi lever i med ständig skit varje dag... Exempelvis närliggande tätorter där en 12 åring blir skjuten i huvudet och lekande barn skjutna i benen. Jag vill ha egna barn någon dag men har svårt att tänka mig att uppfostra barn i ett sånt här samhälle. Det kommer troligen dröja innan det blir bättre. Vart ska man flytta?

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Trevligt att höra! Och hoppas att det förblir så också.

Det är fan det värsta som finns. Om det gått så långt som det gjort för mig så gör det så att man inte ens vågar prova sig på saker ifallatt något skulle gå snett eller bli fel eller på något sätt misslyckas, för då blir det bara ännu en mental börda att bära på uppe i skallen.

Men jag gör vad jag kan för att se glädje i tillvaron! Gå på promenad i sommarvärmen är ashärligt till exempel, i lummiga villakvarter eller på gångstigar genom natur eller parklandskap är jättehärligt, känna blomdofterna som kommer i brisen... Och att sitta ner på en av sina favoritkrogar och inmundiga en god måltid medans man läser en bra e-bok är också ett enkelt nöje.

Restaurang Gowri på utlandagatan 14 har helt fantastisk kycklinglevergryta till exempel. Man blir glad bara av att känna doften av den. Mannen som driver den är sri lankes (närliggande indiskt, men med en liten twist), och mycket noga med hur rätterna ska tillagas. Varje sås ska göras från grunden som just den ska tillagas, man får inte göra en enda grund-sås som allt sedan baseras på. Även väldigt kryddig, aromatisk och god (och ganska så stark!) vindaloo finns på menyn - och mycket mer därtill såklart!

Man får tänka att imorgon är en ny dag. Som jag nämnt förut i tråden här, kanske det blir ny skit då, men skiten är isåfall iallafall ny. Inget som inte bär något positivt med sig... Hee he.

Nja, jag menade att jag KUNDE ha sålt. Men det hade inneburit en massa merjobb för mig, och då hade nog min ork trytit och så hade det inte blivit gjort. Mycket enklare att bara ställa ut det som funkar.

Pengar är ju bra, men pengar är å andra sidan inte allt heller... Och pengar tjänas ju bara om man faktiskt tjänar dem, de kommer ju inte automatiskt som ett brev på posten tyvärr. Att ta tag i saker, särskilt alla mentalt jobbiga och/eller fysiskt tunga saker är sånt jag har jättesvårt för, bara skjuter och skjuter allting framför mig hela tiden. Att lägga upp saker på Tradera för försäljning skulle bli ett hästjobb, då måste man kolla priser, packa ner i lådor - en hel del är ju jätteskrymmande saker - och på något vis också frakta till inlämningsstället, för mig som inte har tillgång till bil blir det nästan hopplöst.

Återvinningsrummet blir därför räddningen!

Japp! De första husen blev klara för en tid sedan, blev asfint, smygkikade genom fönstren innan folk flyttade in igen. De inre loftgångarna blev nästan som helt nya, lite kvarbliven patina bara här och där som gör att man märker att det är renovering, men inget att hänga upp sig på. Lägenheterna invändigt blir urblåsta och återuppbyggda helt från grunden, vatten, värme, avlopp, ventilation, el... Allt nytt, med modern standard. Tillika innerväggar, golv, tak, bad, kök osv. Lägenheter som inte har balkong får dessutom det. Blir kalas jämfört med hur det var.

Med tanke på att husen byggdes för över 50 år sedan nu och stammarna bara renoverades för typ 15 år sedan (vilket skulle hålla cirka tio år till sades det lol) och inte byttes ut den gången så behöver något göras helt klart... Törs inte tänka på hur mycket pengar detta kostar, ofantliga belopp blir det. Men måste man så måste man. Och värden är faktiskt väldigt bra, så det är skönt. Aldrig något tjafs när något behöver göras, de bara fixar helt enkelt.

Ja om inte nördar ställer upp för varandra vem ska då göra det?

Glädje och frid till dig nu i morgon dag!

Jo tack, det är bra idag med. Hoppas det är bra med dig också.

Usch vad trist att höra att det har gått så långt för dig. Att inte våga prova sig på nya saker på eller känna att man misslyckas med vad man än gör, måste vara oerhört jobbigt.

Att man gör vad man kan för att se glädje i tillvaron, gör att man mår lite bättre, eller för att förskingra tankarna. Även jag gillar att promenera i sommarvärmen, men tar även lite promenader vid andra tidpunkter på året, då jag känner att jag mår bra av att vistas utomhus.

Att äta på restaurang kan vara riktigt trevigt. Själv är jag en allätare och gillar allt från svensk husmanskost till asiatiskt och thai.
Restaurang Gowri verkar vara en riktigt trevlig restaurang med spännande rätter. Intressant att mannen som driver den är så noga med hur rätterna ska tillagas. Jag tycker också att indiskt kan vara gott, men jag har lite svårt när det blir alltför starkt så det blir massvis med vatten för mig då ”haha”.

Att tänka att imorgon är en ny dag, är ett motto som jag har haft i ett par år. Ofta när jag lägger mig grubblar jag över saker innan jag somnar. Men när jag vaknar dagen efter, är grubblerierna helt borta och jag ser bara möjligheter framför mig, ända tills jag eventuellt får något nytt att grubbla över.
I dramaserien Andra avenyn visades det i slutet av varje avsnitt en slogan som löd ”glöm bort dina bekymmer, imorgon kommer nya”, vilket stämmer väldigt bra in på mig, ”hihi”

Förlåt, jag måste ha läst lite för fort här. Jag förstår dig, och känner delvis igen mig. Jag brukar skjuta upp en del större projekt, framförallt när det gäller att rensa upp i lägenheten eller förrådet, och det kan ta väldigt lång tid innan jag tillslut tar tag i det.

Precis så tänker jag med. Pengar är inte allt, men när jag till exempel får arvode för deltagande i ett par projekt är dessa extrapengar väldigt uppskattade. Bortsett från lite saker jag sålde av för en massa år sedan, säljer jag i princip ingenting idag. Dels har jag inte så mycket som jag vill sälja, och dels har jag inte lust och ork att kolla igenom vad jag faktiskt skulle kunna tänkas sälja. Dessutom skulle inte jag heller orka lägga upp på Tradera, kolla priser, packa ner i lådor osv.
Tur för din del att du i alla fall har återvinningsrummet att lämna in saker till.

Å så bra att renoveringen går framåt. Det låter som att det kommer bli väldigt bra för dig, och det är ett stort plus att du/ni har en sådan bra värd som tar itu med saker utan tjafs när der behövs. Det låter kalasbra att allt byts ut i lägenheterna, och ett plus att de lägenheter som inte har haft balkong kommer att få det.

Även mitt bostadshus är drygt 50 år gammalt, men här har inga stamrenoveringar gjorts på säkert 10 år, men är inte helt säker då jag själv bara har bott i min lägenhet i tre år. Dock lades nya golv i vardagsrum och kök samt att kyl och frys byttes ut precis innan jag flyttade in.

Ja precis. Dock vet jag inte om jag kan kalla mig själv för nörd, då jag egentligen inte är så jätteduktig på datorer och elektronik, men däremot är jag intresserad av det.

Tack detsamma till dig.

Visa signatur

Var rädd om vår planet och varandra.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort sidospår i förebyggande syfte. Detta då politiksnack rörande invandring, kriminalitet osv. alltid leder till urspårning och otrevligheter. Se här för mer info.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Idag har jag varit lite fundersam över hur många människor beter sig rent socialt. Men nu när jag har druckit ett par hemgjorda drinkar med vodka och grejer, känner jag mig gladare igen. "hihi".

Skrivet av Kent:

*Tråd rensad*

Tagit bort sidospår i förebyggande syfte. Detta då politiksnack rörande invandring, kriminalitet osv. alltid leder till urspårning och otrevligheter. Se här för mer info.

Mycket bra att ni moderatorer rensar trådar, när ni ser att sidospår med känsliga ämnen håller på att spåra ur.
Dock var jag nyfiken på vad som diskuterades mer specifikt, jag hann se två inlägg igår kväll. Medlemmar vars inlägg raderats får gärna diskutera dessa ämnen med mig via PM. Det vore intressant att veta hur ni resonerar, och varför ni är så dumma som skriver om exempelvis politik när det i princip inte tillåts här på SweC.

Visa signatur

Var rädd om vår planet och varandra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Tänkte skriva ett inlägg om hur trött jag är på att jag har tappat intresset fullständigt för allt i livet.
Finns nära på noll som gör mig glad längre. Det finns inget som intresserar mig, inget på fritiden, inget på jobbet, inga personer.

I exist, yet i care for nothing at all. This empty black hole i call a life tears me apart.

Det enda ljus jag har är mina barn, jag är med dem varannan vecka och det är underbart. Vi gör mycket, vi har roligt. Men utöver dem så är jag ingen. När de inte är här är jag ingen, jag gör inget. Jag dränker mina dagar med youtube, serier och litegrann sweclockers.

I feel like an indifferent observer. Quite pointless eh

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Medlem

(Relativt lång story, finns TL;DR längst ner)
Tog ut 3 veckor semester eftersom jag och min sambo inte hade något som helst planerat.
I slutet av första veckan(v28) så kom jag på att vi kanske skulle kunna göra en helg-trip till Gävle då jag inte sett en del av min familj på några år. Vi bor f.ö utanför Vårgårda, så det är runt 6 timmars körning.

Ringde morsan, ringde min morbror, min moster och någon polare och säger att vi kommer upp "nästa helg", alltså helgen som var nu v29. Alla glada osv.

Tisdagen, v29 i början av förra veckan var jag ute och trimmade gården lite. Körde på barfota i skorna och långbyxor. Allting frid och fröjd tills Onsdag morgon när jag vaknar och känner att jag har väldigt ont i min ischiasnerv. Tänkte det var för att trimmern inte har en riktig sele utan en datorväskasele så man måste gå lite konstigt helt enkelt. Skitsamma. Jag satte mig vid datorn, benen upp på bordet för att avlasta ischiasen vilket fungerade.

Helt plötsligt började jag frysa och få frossa.. Började skaka något rejält och svettades som en tok. Satt så i några minuter tills jag försökte ta mig till sängen igen. Märkte då att jag hade börjat få ont vid ljumsken och en bit neråt vänster ben. La mig ner och min sambo undrade på skoj först om vi skaffat massagesäng eftersom jag skakade hela våran säng.

Så låg jag i 3 timmar tills jag däckade. Vaknade och skakade inte längre och kände mig inte så febrig heller men HELSIKES vad det kliade över vänster underben och det kändes så himla svullet. Hela huden kändes spänd. Jag hade nästan förlorat all rörelse i fotled/tår pga jag var så uppsvälld. Visste inte vad jag skulle tänka, men låg kvar resten av Onsdagen i sängen.

Natten till Torsdag snackade jag med min sambo när hon gick och la sig och hon mer eller mindre tvingade mig, snällt, att jag skulle ringa 1177 på morgonen. Så det gjorde jag. Kl 5.30 på morgonen ringde jag 1177 och snackade med en väldigt trevlig kvinna som ringde upp Närhälsan Vårgårda och fixade en tid så fort som möjligt, vilket blev kl 10.00.

Satt och väntade ca 40 minuter innan läkaren kom in och det första han säger är, "Oj, det var en rejäl rosfeber du fått". Han berättade att de kommer göra ett infektionstest på mig och är det inom rimlig gräns så kommer jag bli hemskickad med antibiotika-tabletter men annars kanske jag får åka till akuten i Alingsås för att få antibiotika rakt in i blodet. Han mätte även min vad på vänster och jämförde med höger.

På höger, mitt normala ben hade jag runt 45-48 nånstans där i omkrets, hörde inte exakt. Vänster ben var vaden 57cm i omkrets.

Så en sköterska kom in, gjorde sina tester. Satt där i kanske en halvtimme till innan läkaren kom tillbaka med mina provsvar. Mitt infektionstest var så högt att deras apparat inte kunde läsa hela värdet... Så jag blev skickad till akuten.

Åkte dit, fick sitta i väntrum 1.5 timme. Kom in till en "skinn-på-näsan-sköterska" vid namn Carina. Hon satte mig på plats för jag inte har en termometer hemma haha. Hon kollade lite mer värden, blodsocker och sånt medans hon ändå höll på, tog lite mera blod och så.

efter 2-3 timmar i väntrum 2 så fick jag äntligen träffa läkaren som egentligen inte gjorde mer än att kolla ultraljud på min ljumske då de trodde jag fått en propp. Visade sig min lilla torrspricka mellan tårna är anledningen till att jag fått denna jävla rosfeber.

Hon ville jag skulle komma tillbaka för ett till infektionstest på lördagen(detta var på Torsdagen) men jag sa att jag var tvungen att åka till Gävle, så hon fixade en remiss till Gävle familjejour, så åkte dit istället och infektionsvärdet låg nu på 130 från 260. Så det var ju bra.

Dock fick jag ännu ondare i benet under lördag EM/Kväll och ännu värre på Söndagen under körningen hem. Kom hem vid 18-tiden och la mig på soffan med benet i höjt läge.

Sen har jag legat så. Antingen i sängen eller soffan sedan dess. Min sista semestervecka som jag sjukskrivit mig på. Jag kan nog inte heller börja jobba nästa vecka för att inte överanstränga benet/foten mera. Däremot har det blivit mycket, mycket bättre. Jag kan i alla fall gå på benet korta stunder nu utan att vilja dö.

Så det går framåt helt enkelt. Jag fick åtminstone 1 veckas hel semester innan jag blev sjuk.
Några få bilder: https://imgur.com/a/2K9ULqX

Till en GOD nyhet så förlovade jag och min sambo oss under Gävle-trippen och jag är superglad över att ha en sån fantastisk människa i mitt liv.

TL;DR - Jag fick rosfeber i början av min andra veckas semester av tre veckor. Och det gör ont, svinont. Riktigt jävla ont.Förlovade mig också och är superglad över det.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av solomon:

(Relativt lång story, finns TL;DR längst ner)
Tog ut 3 veckor semester eftersom jag och min sambo inte hade något som helst planerat.
I slutet av första veckan(v28) så kom jag på att vi kanske skulle kunna göra en helg-trip till Gävle då jag inte sett en del av min familj på några år. Vi bor f.ö utanför Vårgårda, så det är runt 6 timmars körning.

Ringde morsan, ringde min morbror, min moster och någon polare och säger att vi kommer upp "nästa helg", alltså helgen som var nu v29. Alla glada osv.

Tisdagen, v29 i början av förra veckan var jag ute och trimmade gården lite. Körde på barfota i skorna och långbyxor. Allting frid och fröjd tills Onsdag morgon när jag vaknar och känner att jag har väldigt ont i min ischiasnerv. Tänkte det var för att trimmern inte har en riktig sele utan en datorväskasele så man måste gå lite konstigt helt enkelt. Skitsamma. Jag satte mig vid datorn, benen upp på bordet för att avlasta ischiasen vilket fungerade.

Helt plötsligt började jag frysa och få frossa.. Började skaka något rejält och svettades som en tok. Satt så i några minuter tills jag försökte ta mig till sängen igen. Märkte då att jag hade börjat få ont vid ljumsken och en bit neråt vänster ben. La mig ner och min sambo undrade på skoj först om vi skaffat massagesäng eftersom jag skakade hela våran säng.

Så låg jag i 3 timmar tills jag däckade. Vaknade och skakade inte längre och kände mig inte så febrig heller men HELSIKES vad det kliade över vänster underben och det kändes så himla svullet. Hela huden kändes spänd. Jag hade nästan förlorat all rörelse i fotled/tår pga jag var så uppsvälld. Visste inte vad jag skulle tänka, men låg kvar resten av Onsdagen i sängen.

Natten till Torsdag snackade jag med min sambo när hon gick och la sig och hon mer eller mindre tvingade mig, snällt, att jag skulle ringa 1177 på morgonen. Så det gjorde jag. Kl 5.30 på morgonen ringde jag 1177 och snackade med en väldigt trevlig kvinna som ringde upp Närhälsan Vårgårda och fixade en tid så fort som möjligt, vilket blev kl 10.00.

Satt och väntade ca 40 minuter innan läkaren kom in och det första han säger är, "Oj, det var en rejäl rosfeber du fått". Han berättade att de kommer göra ett infektionstest på mig och är det inom rimlig gräns så kommer jag bli hemskickad med antibiotika-tabletter men annars kanske jag får åka till akuten i Alingsås för att få antibiotika rakt in i blodet. Han mätte även min vad på vänster och jämförde med höger.

På höger, mitt normala ben hade jag runt 45-48 nånstans där i omkrets, hörde inte exakt. Vänster ben var vaden 57cm i omkrets.

Så en sköterska kom in, gjorde sina tester. Satt där i kanske en halvtimme till innan läkaren kom tillbaka med mina provsvar. Mitt infektionstest var så högt att deras apparat inte kunde läsa hela värdet... Så jag blev skickad till akuten.

Åkte dit, fick sitta i väntrum 1.5 timme. Kom in till en "skinn-på-näsan-sköterska" vid namn Carina. Hon satte mig på plats för jag inte har en termometer hemma haha. Hon kollade lite mer värden, blodsocker och sånt medans hon ändå höll på, tog lite mera blod och så.

efter 2-3 timmar i väntrum 2 så fick jag äntligen träffa läkaren som egentligen inte gjorde mer än att kolla ultraljud på min ljumske då de trodde jag fått en propp. Visade sig min lilla torrspricka mellan tårna är anledningen till att jag fått denna jävla rosfeber.

Hon ville jag skulle komma tillbaka för ett till infektionstest på lördagen(detta var på Torsdagen) men jag sa att jag var tvungen att åka till Gävle, så hon fixade en remiss till Gävle familjejour, så åkte dit istället och infektionsvärdet låg nu på 130 från 260. Så det var ju bra.

Dock fick jag ännu ondare i benet under lördag EM/Kväll och ännu värre på Söndagen under körningen hem. Kom hem vid 18-tiden och la mig på soffan med benet i höjt läge.

Sen har jag legat så. Antingen i sängen eller soffan sedan dess. Min sista semestervecka som jag sjukskrivit mig på. Jag kan nog inte heller börja jobba nästa vecka för att inte överanstränga benet/foten mera. Däremot har det blivit mycket, mycket bättre. Jag kan i alla fall gå på benet korta stunder nu utan att vilja dö.

Så det går framåt helt enkelt. Jag fick åtminstone 1 veckas hel semester innan jag blev sjuk.
Några få bilder: https://imgur.com/a/2K9ULqX

Till en GOD nyhet så förlovade jag och min sambo oss under Gävle-trippen och jag är superglad över att ha en sån fantastisk människa i mitt liv.

TL;DR - Jag fick rosfeber i början av min andra veckas semester av tre veckor. Och det gör ont, svinont. Riktigt jävla ont.Förlovade mig också och är superglad över det.

Usch... Klen tröst, men om du har ett sjukintyg så ska du kunna få semesterdagarna tillbaka i alla fall. Krya på dig.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halogen:

Usch... Klen tröst, men om du har ett sjukintyg så ska du kunna få semesterdagarna tillbaka i alla fall. Krya på dig.

Redan fixat med arbetsgivaren så det är lugnt

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

Inget svar på CT av buken än som jag gjorde 13.7. Fick en tid för koloskopi med posten. 15.11 2021, jag kan ju vara död vid det laget om mina långvariga besvär skulle bero på cancer i tjocktarmen. Fast den diagnosen tror jag inte riktigt själv på heller. Tror nästan mer på t.ex. bukhinnecancer trots att det är väldigt ovanligt eller jag helt enkelt inte tål metformin mera. Har i alla fall blivit lite bättre sedan jag tog paus med metformin för min diabetes förra tisdagen. Fast i helgen steg mina blodsockervärden rejält och var ofta över 14 ett ännu par tre timmar efter måltid. Därför blev jag idag glatt överraskad av ett värde på 5.2 knappt tre timmar efter lunch.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Läkaren har nu gjort en journalskrivelse och enligt den har inga onormala fynd förutom sedan länge konstaterad fettlever och gallstenar gjorts vid den CT röntgen som gjorts av buken. Inga förändrade lymfkörtlar, inget onormalt beträffande övriga inre organ, inga skelettförändringar och förmodligen då heller ingen fri vätska i buken kan man anta. Smärtorna i buken och illamåendet har även blivit bättre (om än inte riktigt bra) sedan jag tog paus med min metformin medicinering förra tisdagen och avföringen har normaliserats. Får väl se hur det utvecklas framöver men risken att det skulle vara något allvarligt har ju minskat betydligt om man får tro på utlåtandet och med tanke på symtomutvecklingen.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Man ska inte läsa nyheter va? Afghanistan har på 20 år inte utvecklat något effektivt motstånd mot religiös fanatism så snart blir det inte gå utanför hemmet utan manligt sällskap, ingen musik och absolut ingen skola för ena könet mer. Man förstår att USA drar sig tillbaka, varför fortsätta offra liv på andra sidan jordklotet 20 år efter man blivit attackerad? Det är ändå hemskt att läsa hur religiösa fanatiker som lever på 200-talet tar över landet igen i superhastighet.

USA förresten verkar vackla mellan "defund the police" och "Stop the steal" , det är rätt så läskigt polariserat. I Sverige fortsätter skjutvapenstatistiken vara väl utvecklad jämfört med alla grannländer, järnsvampsproduktion bokar större delen av alla tänkt elproduktion de närmaste tjugo åren, brist på läkare, tandläkare och veterinärer, och snart finns ingen cement?

Eeh, tror kanske att jag ska fortsätta att bara läsa tech- rymdfart- och fotosidor. Leva i bubbla är nyckeln till ett lyckligt liv. Brr

Edit. Är iaf glad att upptäckt Bandcamp. Mkt bra tjänst : )

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Avstängd

Men kan grafikkortsmarknaden bli normal nån jävla gång!? Och jag hatar miners. Jag hatar fenomenet och alla som gör det. Miljöförstörande skitpåfund. Dra åt helvete! Och scalpers hatar jag ännu mer, det borde fan vara livstids fängelse. DRA ÅT HELVETE!

Och kan du SNÄLLA plocka upp hundskiten efter dig nån gång din feta kärringjävel!!

Behöver inget svar på detta, jag skrev bara av mig. Det var skönt. Bra tråd!

Visa signatur

LG OLED65CX6LA | Samsung 840 EVO 1TB SSD | Samsung 840 Pro 256GB SSD | Eizo Foris FS2333 | Cougar 200K DE

Permalänk
Medlem

Jag är så trött på det här skitsamhället så jag kan spy galla, vi lägger ner skiten!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicklidstrom:

Jag är så trött på det här skitsamhället så jag kan spy galla, vi lägger ner skiten!

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig