Permalänk
Medlem

Normal Temp på Barton 2500+?

Hejsan alla hopa..

Har införskaffat en Barton 2500+ och därtill ett Moderkort som är ett Epox 8rda+... Kylningen är en Tt Smart & Silent Volcano 9..

har klockat prollen till 2800+ och då ligger den på standard användning på ca 53 grader... full load så ligger den på ca 56-57 grader.. ska det verkligen vara så?
och vad är gränsen för att den är för varm...??

har en långsam 120 fläkt inblås på sidan...
behövs det fler fläktar eller?

tips om nåt skoj accepteras gärna..

/St_rider

Visa signatur

< Sabertooth P67 B3 <|> Intel i7 2600K @ 4.4ghz <|> Noctua NH-U9B SE2 <|> 2*2GB + 2*8GB = 20GB <|> Asus GTX 760 >

Permalänk
Medlem

sitter me en barton 2500+@2145MHz 2 chassi fläktar 80mm och Volcano 9 min ligger 42 grader idle 47grader full load så nå fel e de nog

Visa signatur

... Lämna ditt bakomförflutna framför dig ....

Permalänk
Avstängd

min ligger runt 40 idle, original med en Aero7+ som går på lägre varv, inte hunnit testa full load

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem

vad skall den ligga på max?

Permalänk
Avstängd

jag skulle ha satt in en fram för insug och en bak för utblås så får du lite genomströmning, om du inte har det redan men det skrev du ingte om så

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem

Lite inte alltför mycket på tempsensorn, det är Göran Persson som monterat den

Permalänk

Jag har ju fasen upp till 57 grader på min i full load och det e en 2800+ med en alpha 8045T fläns och en papst 80mm som har en CMF på 26 tror jag. Men jag ska fixa en SLK900 istället tror jag. Sen ska jag trycka i 2 st 120mm fläktar en som in och en som ut.

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Medlem

Re: Normal Temp på Barton 2500+?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av St_rider
Hejsan alla hopa..

Har införskaffat en Barton 2500+ och därtill ett Moderkort som är ett Epox 8rda+... Kylningen är en Tt Smart & Silent Volcano 9..

har klockat prollen till 2800+ och då ligger den på standard användning på ca 53 grader... full load så ligger den på ca 56-57 grader.. ska det verkligen vara så?

/St_rider

tjoo... sätt en 80mm fläkt fram i lådan och modda din gamla cpufläkt så den passar där bak...
jag har moddat min gamla cpufläkt och satt in där bak..,

Permalänk
Medlem

Eller så köper man ett vettigt chassi och har 6-7 fläktar som jag har, alternativt moddar dit fläktar där det finns plats på chassit.

Visa signatur

: MSI Z690 A-PRO, i7 12700K@snabb, EKWB 280mm, 32GB RAM, RTX2070S
: Asus Prime Z270, i7 7700K@5.0GHz, Corsair H115i, 16GB RAM, 1070Ti
: Asus Sabertooth Z77, i5 3570K@4,9, Corsair H70, 16GB RAM, 660 Ti x2
: Debian Linux@AMD X2 2,6GHz, 4GB RAM, Asus G210, 10TB WD Green(RAID1)
: Xp-m 2400@4100+, Duron 600@1GHz, K6-2 300@375MHz, P75MHz, sHg 8000, Acer 5930G (all R.I.P).

Permalänk
Medlem

Citat:

Hejsan alla hopa..

/St_rider

Väldigt lik specifikation. 52 grader vid full load. 1,76 volt till processorn enligt MBM. Skillnaden är att jag aldrig kommer släppa in en TT-kylare i mitt chassi.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Re: Re: Normal Temp på Barton 2500+?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
Väldigt lik specifikation. 52 grader vid full load. 1,76 volt till processorn enligt MBM. Skillnaden är att jag aldrig kommer släppa in en TT-kylare i mitt chassi.

varför ska du inte släppa in en sån kylare i ditt chassi?

Permalänk
Avstängd

de gör inga bra kylare

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av abishai
de gör inga bra kylare

kk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mythman
sitter me en barton 2500+@2145MHz 2 chassi fläktar 80mm och Volcano 9 min ligger 42 grader idle 47grader full load så nå fel e de nog

Hej klasskompis

Visa signatur

< Sabertooth P67 B3 <|> Intel i7 2600K @ 4.4ghz <|> Noctua NH-U9B SE2 <|> 2*2GB + 2*8GB = 20GB <|> Asus GTX 760 >

Permalänk
Medlem

43-47 haar jag

Visa signatur

[ 3800+ x2 [ asus A8N-sli-se [ xfx 7900gt [ 160 gb [ twinmos 1024mb [ bzerk 500w [ beantech igloo [

Permalänk
Medlem

Min barton ligger på 2029MHz och har en idle temp på 47C och det är med ett dåligt ventilerat chassi.

Permalänk
Medlem

Citat:

Hejsan alla hopa..

/St_rider

efter jag var där med min gyllene hand så går den kallare... )..
visst var det 46 C idle och kommer inte ihåg fulload med prime95

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av macke1
43-47 haar jag

men då har du en oklockad 2500+ lr

Permalänk

min barton ligger på 38 grader idle då har jag bara en chassi fläkt 80mm och standard fläkt så nt e ju fel! kanske behöver köpa kylpasta

Visa signatur

amd 2500+ @2222*fsb202/11,abit nf7 2*256 twinmos pc3200 dual ddr gf 3 ti500

Permalänk
Avstängd

mm, Artic silver 3 är bra

Visa signatur

åttonde..
Abit NF7-M - 2600+ Barton - 2x256Mb PC3200 TwinMos-Winbond - 120 Gb - GF4MX

Permalänk
Medlem

när min 2500 går orginal 33 idle och 38 full med min alpha och en kass fläkt på bara 19dB

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

jag ska då fixa fram våtslipspapper/fara runt i byn och kolla om någon kan slipa min Aero7+ och så kladdar jag på lite AS3 istället, har kletet som kom med nu och den är ju inte något man hurrar för

Visa signatur

Permalänk

nej det e ju nått jävla skit köper du artic silver 3 så känar du 10 grader

Visa signatur

amd 2500+ @2222*fsb202/11,abit nf7 2*256 twinmos pc3200 dual ddr gf 3 ti500

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datanisse_86
nej det e ju nått jävla skit köper du artic silver 3 så känar du 10 grader

Det gör du inte alls.

Permalänk
Avstängd

är shin etsu bättre än AS3? om man kanske tar och på något sätt försöker fixa sånt istället

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Min 2500+@2.1 gHz ligger på 48-49 grader när jag bara sitter och surfar, har igång Winamp och lite sånt. Men då har jag original kylning, ett gammalt chassie, inga extra chassie fläktar igång. Efter att jag lirat lite W3 eller nåt ligger tempen på typ 53 grader. Men jag funderar att koppla in min 120mm som jag har monterat i sidan av chassit. Då lär tempen sjunka 5-10 grader..Det gjorde den i alla fall på min gamla CPU.

Visa signatur

Asus a7v8x-x. Barton 2500+. TwinMos 512 mb Pc 3200. Seagate 160 gb +120 gb. Creative Geforce Tit 4200 64mb.

Permalänk
Medlem

Sen bör du ju tänka på hur varmt du har i rummet också. Nu på sommaren kan ju vissa sitta med 25-27 grader i rummet, då får man ju givetvis ganska höga temperaturer i chassit och processorn också.

Permalänk
Medlem

Köp INTE artic silver, den suger.
Den bästa kylpastan heter arctic silver.

För övrigt är Tt's volcano 7+ en helt ok kylare.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av beorn
Köp INTE artic silver, den suger.
Den bästa kylpastan heter arctic silver.

hmm? vadmenar du

Visa signatur

Permalänk
Medlem

artic och arCtic