Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

3060/3070 i lager? (Diskussionstråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iceglow:

Enkelt, säljer de slut behöver de inte leverera en ny vara till samma pris utan kan höja det!

"Vi reserverar oss för slutförsäljning"
Jag tar det som att dom inte kan garantera att du får din köpta vara, inte att dom kan höja priset hur dom vill.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Det är typiskt Proshop att ha påskäggspriser på detta sätt, de säljer en del grejer med förlust för promotion. Problemet att det nästan är omöjligt att få tag på grejerna, Många som kör speciella magiska katt-bottar som snappar upp dem snabbare än nån människa kan.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk

Är det bara jag eller börjar det bli ont om grafikkort igen? Det gäller alla modeller både från Nvidia och AMD. Någon som vet vilka modeller idag som icke är LHR varianter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Är det bara jag eller börjar det bli ont om grafikkort igen? Det gäller alla modeller både från Nvidia och AMD. Någon som vet vilka modeller idag som icke är LHR varianter?

Läs rubriken eller toppen av beskrivningen av varan du ska köpa. Det står oftast LHR ifall det är LHR, om du inte ser någonting så är det icke-LHR.

Men det verkar som folk fått LHR fast dom beställt icke-LHR så jag är inte säker på om allt kanske är LHR idag?
fritt att spekulera om det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Det blir alltid ont om GPU'er till helgerna då inga nya leveranser kommer. Brukar fyllas på måndag-onsdag och sen så säljs det av andra halvan av veckan. Icke LHR tillverkas de fortfarande? Om inte så blir det nog svårt att hitta sådana!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Skrivet av Joakim Ågren:

Det blir alltid ont om GPU'er till helgerna då inga nya leveranser kommer. Brukar fyllas på måndag-onsdag och sen så säljs det av andra halvan av veckan. Icke LHR tillverkas de fortfarande? Om inte så blir det nog svårt att hitta sådana!

Nej det har varit så i snart två veckor ständigt sinande lager av alla kort.

Permalänk
Medlem

Konstigt var det aldrig något släpp hos proshop? Står fortfarande 5st i lager för 3070TI ventus kortet och jag fick aldrig någon köp knapp?

Visa signatur

Permalänk

Är https://www.proshop.se/Grafikkort/MSI-GeForce-RTX-3070-Ti-VEN... redan borta eller?
Spammat F5 sedan 13:58 men dyker inte upp någon Köp-knapp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrDogfight:

Är https://www.proshop.se/Grafikkort/MSI-GeForce-RTX-3070-Ti-VEN... redan borta eller?

proshop är bara en bunke skojare när det gäller de nya rtx korten...

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrDogfight:

Samma problem här, bevakat sedan 14:00, men de har ej ens rört sig lagersaldomässigt eller skickat ut mailnotis om att det finns tillgängligt.
Som lite salt i såren kan man inte ens ringa till dem då deras telefontider slutar 14:00

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrDogfight:

Meddela mig funktionen där man får mejl har heller inte fungerat så nått konstigt är det!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrDogfight:

Har spammat sen strax innan 14 med, ingenting har hänt. Sambon provade med en 3080 ti och fick köp men sen kom det upp att det var en beställningsvara med obekräftad leverans

Börjar lukta bluff

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teagirl:

Har spammat sen strax innan 14 med, ingenting har hänt. Sambon provade med en 3080 ti och fick köp men sen kom det upp att det var en beställningsvara med obekräftad leverans

Börjar lukta bluff

Kanske vore rimligt att härefter undvika diskussioner om Proshop med respekt till deras beteende som återförsäljare. Verkar överlag som att korten är omöjliga att faktiskt köpa då de nästan uteslutande plockas upp av botar, och deras release-schema ej stämmer med det som angetts på tok för ofta (jag försökte få tag på ett 3070 Ti HOF tidigare som de då släppte till försäljning 13:00 istället för 14:00 trots att försäljning skall öppna 14:00)

Korten ligger fortfarande i lager men kan ej beställas 15:05.

Lade till lagersaldo
Permalänk
Medlem

Gav mig och beställde Gainward 3070 TI kortet från webhallen så slipper man F5a sig hjärndöd på Proshop. "Bara" 32% överprisat räknade jag 😔

Visa signatur

Desktop/Spel 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, NR200P, SF1000, W10 LTSC
Laptop/Jobb MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM
Skärm PG32UCDP OLED Mus Superlight Tangentbord Keychron V4 60% (Gateron Smoothie)

Permalänk
Medlem

Jag beställde ett Gainward 3060 Ti från Webhallen, 6 490 kr kändes som ett helt ok pris i dagsläget.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

"Det uppstod följande fel:
Product 2960653 is no longer available" när man klickade på Köp knappen

Samma gamla vanliga vid dagens släpp av detta kort hos Proshop: https://www.proshop.se/Grafikkort/MSI-GeForce-RTX-3070-Ti-VEN...

Det är fan absurt hur det fungerar hos Proshop! Tycker de borde införa lottningssystem bland de som valt att få notiser om släppet så att folk som får köpa kortet blir slumpvis utvalda. Blir mer rättvist och löser Botproblemet!

Nån annan som lyckade få tag på ett?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Samma gamla vanliga vid dagens släpp av detta kort hos Proshop: https://www.proshop.se/Grafikkort/MSI-GeForce-RTX-3070-Ti-VEN...

Det är fan absurt hur det fungerar hos Proshop! Tycker de borde införa lottningssystem bland de som valt att få notiser om släppet så att folk som får köpa kortet blir slumpvis utvalda. Blir mer rättvist och löser Botproblemet!

Hmm för mig stod det "Beställningsvara - leveranstid kan ej upplysas" redan kl 13:30 så jag antog att de redan var slut, men verkar som de faktiskt öppnade för köp kl 14 då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Jag ville testa att hänga på dörren, uppdaterade sidan vid 14:00 väldigt precist, klickade på köp och möttes av exakt samma notis som dig. Hängde sedan kvar till 14:11 och såg korten "ligga i lager" men möttes av fel varje gång jag klickade på köp. Troligen är det väl så att botarna lade det i varukorgen, och de sedan köptes korten under dessa 10 minuter då de sakta men säkert försvann ur lager.

Jag kommer iallafall inte att försöka med Proshop igen, och kommer nog hålla mig borta från företaget som helhet, trodde inte det var så här illa.

Permalänk
Medlem

Eftersom ingen lyckas köpa ett kort hos Proshop så borde vi helt enkelt släppa alla diskussioner gällande Proshop?

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, Gigabyte GeForce RTX 5070 12GB Windforce OC SFF, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnvlad:

Eftersom ingen lyckas köpa ett kort hos Proshop så borde vi helt enkelt släppa alla diskussioner gällande Proshop?

Håller med, alla tips i den andra tråden borde bannas helt också. Jag är definitivt inte övertygad om att det inte är ren bluff från proshops håll. Har någon här på swec ens lyckats att köpa ett kort till dessa priser?

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Iceglow:

Håller med, alla tips i den andra tråden borde bannas helt också. Jag är definitivt inte övertygad om att det är rent bluff från proshops håll. Har någon här på swec ens lyckats att köpa ett kort till dessa priser?

Jag har försökt i några månader nu, nästan varje vardag exakt kl 14:00 har inte lyckats än.
Håller med att det är bara störande att se dessa "tips".

Permalänk
Medlem

Jag personligen gillar fortfarande tips om Proshop för bra att vara sanna erbjudanden, Det börjar nästan bli tradition nu att på självplågande vis försöka på tag på ett!

Det är ju också intressant att följa utvecklingen vad gäller tillgången på GPU's, hur länge till kommer botar fortfarande vara intresserade att haffa en GPU på det sättet? Nån gång måste vansinnet upphöra och situationen bli mer normal...

Hoppet är det sista som överger människan sägs det!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Folk verkar inte kasta sig över 3060 ti som är på webhallen. Är det verkligen så många som minar?

Permalänk
Inaktiv

Man tänker på andrahandsvärdet. Det är bara @Ozzed som inte är intresserad av kort som går att mine:a med, men resten är ju det. När nästa miningboom kommer så är ju Amperekorten som inte har LHR. De korten kommer bli eftertraktade.

Permalänk

Köpte ett 3070 non-lhr för 7990 på webhallen idag, känns som billigaste jag sett på länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickolajten:

Köpte ett 3070 non-lhr för 7990 på webhallen idag, känns som billigaste jag sett på länge.

Kanske värt att dubbelkolla när du väl får hem den dock, det var ju några som hade fått hem LHR kort när dom beställt icke-LHR 3060 ti kort från just Webhallen

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

Man tänker på andrahandsvärdet. Det är bara @Ozzed som inte är intresserad av kort som går att mine:a med, men resten är ju det. När nästa miningboom kommer så är ju Amperekorten som inte har LHR. De korten kommer bli eftertraktade.

Jag är knappast den enda som tycker LHR är en fördel, även begagnat. Man kan tycka vad man vill och presentera vilka fakta man vill men det är ett väl vedertaget narrativ att kort som minats med inte är eftertraktade av en stor del. Det räcker att kolla här i Sweclockers marknad. Finns massor av kort där säljaren påpekar att det aldrig minats med. Om det bara var jag som fått fnatt så hade det knappast sett ut så

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av shenaswift:

Kanske värt att dubbelkolla när du väl får hem den dock, det var ju några som hade fått hem LHR kort när dom beställt icke-LHR 3060 ti kort från just Webhallen

Hehe, jag var en av dom.
Dubbelkollade produkt-id hos leverantören osv innan, allt stämde!

Får hoppas att webhallen skriver rätt bara, det skulle inte vara första gången de blåser mig på en felaktig description.

Permalänk
Medlem

Så många sidor som kör med "endast ett kort ur 3000-serien" att jag börjar tänka att flesta sugna borde hunnit få ett kort. Likförbannat tar det slut lika fort?

Är det verkligen så många pajasar som fortfarande försöker köpa allt de kan för att lägga upp på blocket? Och går inte det så lämnas det tillbaka? Tycker att du borde bli låst om du köper och lämnar tillbaka ett par kort.