Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Söker BT träningslurar - löpning, mest ljudböcker/pods tusenkronorsklassen.

Permalänk
Hjälpsam

Söker BT träningslurar - löpning, mest ljudböcker/pods tusenkronorsklassen.

Tjo,

Springer rätt mycket både utomhus och på band beroende på säsong och väder. Kör i dagsläget med apples earpods med snören som trasslar och sitter sådär, även några timmar hundpromenad om dagen.

Är på jakt efter ett par träningslurar där det är mer fokus på byggkvalité och komfort över den perfekta basen. Lyssnar mest på ljudböcker och podcasts men händer även att det blir 140bpm löpmusik för motivation. Kommer köras med en ajfån.

Tänker kanske något bakom-nacken-snöre snarare än tex airpods? Bra batteritid är bonus.
Mina öron vaxar en del så bra om de är lätta att rengöra.

Har någon erfarenheter eller förslag?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Tänker spontant, Jabra 75T Active. Har själv 65T (inte lika vattentäta som 75T Active) och har lyckats cykla i spöregn med dessa i öronen, inga problem. Sitter bra utan att falla ur under all form av träning.

Så kan du ha In-Ears så är dom riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Dessa har jag bara positiva upplevelser om:
https://miiego.com/se/product/al3-freedom/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Tjo,

Springer rätt mycket både utomhus och på band beroende på säsong och väder. Kör i dagsläget med apples earpods med snören som trasslar och sitter sådär, även några timmar hundpromenad om dagen.

Är på jakt efter ett par träningslurar där det är mer fokus på byggkvalité och komfort över den perfekta basen. Lyssnar mest på ljudböcker och podcasts men händer även att det blir 140bpm löpmusik för motivation. Kommer köras med en ajfån.

Tänker kanske något bakom-nacken-snöre snarare än tex airpods? Bra batteritid är bonus.
Mina öron vaxar en del så bra om de är lätta att rengöra.

Har någon erfarenheter eller förslag?

https://www.elgiganten.se/product/ljud-hifi/horlurar/221922/s...

Det här är mitt spontana förslag.. du ska inte luras av priset.

Har stått pall för ett par marathon och otaliga timmar i jobbet.

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk

Haft dessa : https://www.amazon.com/Bluetooth-Wireless-Earbuds-Battery-Wat... i säkert 4 år nu, funkar toppen och tål allt. glömde dom ute en natt i spöregn på taket till lekstugan, var inga problem efter det heller.

Permalänk
Medlem

true wireless är verkligen att föredra, jag har provat alla varianter och skulle aldrig ha någonting med sladd igen, åtminstone inte när jag springer

Hade t.ex. Jaybird X2 innan jag bytte till true wireless, jag hade ingenting att klaga på angående mina X2 innan jag bytte bort dom. Friheten utan sladd är enorm.

Jag har provat Jabras 75T Active och nu har jag Jaybird vista. Jag har varit toknöjd med båda två. Jabra satt nog lite bättre i mina öron än Jaybird Vista dock.

Visa signatur

Äsch...

Permalänk
Medlem

Slår ett slag för https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5796548
Jag har inte haft några problem alls med dessa under styrketräning eller löpning.
Haft en mängd BT hörlurar genom åren men är jättenöjd med dessa så här långt.

Permalänk
Medlem

Jag vill säga AirPods Pro.
Har sprungit med mina i 13månader nu (~150mil).

De bästa aspekterna är:
* inget ryck i öronen av sladdar när du kollar bakom dig efter bilar etc.
* extremt lätta, man glömmer bort att de sitter där.
* rätt bra ljud
* ANC gör ett grymt bra jobb att filtrera bort vindljud om du springer där vinden kommer åt bra.
* fungerar fint under en mössa på vintern.

Permalänk
Medlem

Har snart spungit 100 mil med mina Jaybird Tarah Pro och jag uppskattar verkligen designen med snöret bakom nacken och över örat, samt klipset som håller ihop snöret och spänner runt huvet. De går inte att tappa. Inga skrapljud mot kläder.
Nu förstår jag dock varför de var billiga när jag köpte dem för de slutade nog tillverkas då, men designen rekommederas!

Nackdelar är att de sluter rejält tätt (kan anses som fördel också, men förvänta dig inte att kunna höra fågelsången) och att den du talar med knappast kommer höra dig om du har micken snett bakom örat.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

true wireless är verkligen att föredra, jag har provat alla varianter och skulle aldrig ha någonting med sladd igen, åtminstone inte när jag springer

Hade t.ex. Jaybird X2 innan jag bytte till true wireless, jag hade ingenting att klaga på angående mina X2 innan jag bytte bort dom. Friheten utan sladd är enorm.

Jag har provat Jabras 75T Active och nu har jag Jaybird vista. Jag har varit toknöjd med båda två. Jabra satt nog lite bättre i mina öron än Jaybird Vista dock.

Ja, dessa hade jag också rekommenderat. Missat att de hade släppts nu!

Visa signatur

Äsch...