Permalänk
Medlem

Msi RTX 3070 Ti VENTUS 3X 8GB

Någon som har koll på detta grafikkortet. Det jag funderar på är varför det är så billigt, tänker att Det är ju billigare än de flesta andra 3070 som inte är ti. Är det ett riktigt bra klipp eller kommer jag få vad jag betalar för om jag lyckas haffa ett?

https://www.proshop.se/Grafikkort/MSI-GeForce-RTX-3070-Ti-VEN...

Permalänk
Medlem

antagligen LHR. Tror jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsyLO:

antagligen LHR. Tror jag.

Så kan det ju va. Lite dåligt insatt men har begränsningen i hashrate någon påverkan i spel? Eller gäller det endast mining?

Permalänk
Medlem

proshop har haft liknande priser väldigt ofta på varor som ej är i lager sen höjs det. Det där är bara till att glömma.

Permalänk
Medlem

Sen är alla såna där grafikkort LHR och påverkar ej spel. Tror det var i juni eller juli allting nytt blev LHR.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicklidstrom:

Sen är alla såna där grafikkort LHR och påverkar ej spel. Tror det var i juni eller juli allting nytt blev LHR.

Okej tack, kändes lite för bra för att vara sant. 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericb:

Okej tack, kändes lite för bra för att vara sant. 😊

Japp letar grafikkort i den prisklassen får nöja mig med ett 3060 ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicklidstrom:

Japp letar grafikkort i den prisklassen får nöja mig med ett 3060 ti

Ja det lutar åt det för mig med. Kanske slår till på ett 3070.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericb:

Så kan det ju va. Lite dåligt insatt men har begränsningen i hashrate någon påverkan i spel? Eller gäller det endast mining?

Tror inte det har någon påverkan på spelen alls. Inte vad jag har hört något om.
Kan vara bra att veta att Kina har lyckats tillverka en egen GPU nu som är i stil med 1080.
Tänkte om efterfrågan för deras egna kort kan skilja sig ifrån de som säljs utanför Asien.
Men jag spekulerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsyLO:

Tror inte det har någon påverkan på spelen alls. Inte vad jag har hört något om.
Kan vara bra att veta att Kina har lyckats tillverka en egen GPU nu som är i stil med 1080.
Tänkte om efterfrågan för deras egna kort kan skilja sig ifrån de som säljs utanför Asien.
Men jag spekulerar.

Vad är det för gpu?

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av ericb:

Någon som har koll på detta grafikkortet. Det jag funderar på är varför det är så billigt, tänker att Det är ju billigare än de flesta andra 3070 som inte är ti. Är det ett riktigt bra klipp eller kommer jag få vad jag betalar för om jag lyckas haffa ett?

https://www.proshop.se/Grafikkort/MSI-GeForce-RTX-3070-Ti-VEN...

Jag lyckades skaffa just det kortet faktiskt. Det är ej LHR, det finns heller inte någon dold anledning varför den blir billigare.
Däremot är det GLHF på att du lyckas skaffa något av de normal-prisade korten de lägger ut, för de har absolut 0 anti-bot/skript skydd.

Jag kan inte heller säga med gott samvete att jag fick mitt genom bara refresh + klicka köp knapp vid 14.00 release

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Soitora:

Jag lyckades skaffa just det kortet faktiskt. Det är ej LHR, det finns heller inte någon dold anledning varför den blir billigare.
Däremot är det GLHF på att du lyckas skaffa något av de normal-prisade korten de lägger ut, för de har absolut 0 anti-bot/skript skydd.

Jag kan inte heller säga med gott samvete att jag fick mitt genom bara refresh + klicka köp knapp vid 14.00 release

ALLA Ti modeller av 3070 och 3080 är LHR..

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av Donhoz:

ALLA Ti modeller av 3070 och 3080 är LHR..

Det var något nytt för mig, tänkte eftersom de ej nämnde LHR någonstans.

Oavsett vad, LHR eller ej spelar ingen roll om man bara tänkt spela spel

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicklidstrom:

Vad är det för gpu?

https://www.pcgamer.com/chinese-chipmaker-says-its-inching-cl...

Där är nyheten

Permalänk
Medlem

Bara OpenGL/OpenCL-stöd samt att det ska till bra drivers också. Dessutom kan de vara enbart inriktade på den inhemska marknaden.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO