Thermalright SLK-900, Alpha PAL8045T eller Arctic Cooling Copper Silent?

Permalänk
Medlem

Thermalright SLK-900, Alpha PAL8045T eller Arctic Cooling Copper Silent?

Undrar bara vilken av ovanstående cpu-kylare passar bäst till Athlon XP 2500+ (Barton)? Moderkortet blir ett Abit NF7-S rev 2.0.
Undrar dessutom om 2500+ är bra om man _inte_ ska överklocka? Skriv gärna ifall jag inte ska ha något av det jag tänkt...

Permalänk
Medlem

skulle rekommendera slk:n eller alphan. dom ska vara über bra har jag läst över hela forumet. processorn däremot, tja varför inte. den är ju ganska billig och om du nån gång skulle få för dig att klocka så ska ju det gå för sig med den med...ta och kolla in kyl-tillverkarnas hemsida och kollar om det inte är något flummigt som att till exempel slk:n är för stor så du behöver flytta kondensatorer eller nått..

Visa signatur

xp 2500+ @ 3200+ (200*11)| nf7-s| twinmos pc 3200 256 mb| radeon 9700 pro (400/325)| cpu, nb, gpu sind waterchilled =)|

Permalänk
Medlem

Tackar för svaret
Jag har kollat och SLKn passar på NF7-S

Permalänk
Medlem

2500+ är mkt trevliga att klocka med!

Permalänk
Medlem

En liten fråga bara: Varför behöver du en überfläns om du inte ska klocka? Är väl aldrig fel ifs, men jag skulle hellre ha lagt dom pengarna på nåt annat.

Permalänk

ska också köpa någon av dom 2 flänsarna, Men vilken fläkt passar bäst o e ändå tyst osså

Permalänk
Medlem

köpte cooper silent till kompis den kostar 95 kr på webhallen och är mycket prisvärt. Den satte vi på hans 2500xp funkande bra ligger typ 44 grader men då har vi en papst 120 som utblås bak också. Men du sparar ju min 500 spänn så jag tycker du ska köpa cooper silent.

Ska klcoka lite nästa vecka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rysstjoff
ska också köpa någon av dom 2 flänsarna, Men vilken fläkt passar bäst o e ändå tyst osså

SLK-900 är mycket tyst, närmare bestämt ljudlös - med andra ord; det beror på vad du sätter för fläkt på den.

Visa signatur

Luxman L-430 | Dynaudio Audience 42 | Nuforce Udac

Permalänk
Medlem

ska du inte klocka, så ska du såklart köpa copper silent...men ska du klocka mer anmärkningsvärt, dvs över typ 2 ghz, så är nog slk:n eller alphan rätt val.-..

Visa signatur

K M K !

Permalänk
Medlem

bbaahhh.

Skriver såhär lite snabbt. SLK-900u ska du ha om du ska klocka möget. Då ska du ha en SLK-900u och en Zalman fläkt 80mm lr så tar du en Papst 80mm som låter 12dB. Nu undrar ni säkert varför en 80mm på en fläns som ska ha 92mm fläkt.

Jo det är så att om man har en 92mm fläkt så bildas ett vakum mitt över processorns kärna! Men med en 80mm så kommer den kylla ultimat

Visa signatur

Jag är inte som du, jag får stava fel pga dyslexi.

Permalänk
Medlem

hmmm, tänk på det där en copper silent pro klarade iaf inte min 1700+ coren låg på 70+ (med kylpasta)
Jag tror mer på nån av flänsarna !

Visa signatur

who need windows and gates in a world without walls and fences.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bigsize
hmmm, tänk på det där en copper silent pro klarade iaf inte min 1700+ coren låg på 70+ (med kylpasta)
Jag tror mer på nån av flänsarna !

hmm...sätt den med den platta ytan mot processorn, och bladen uppåt nästa gång...;)

Visa signatur

K M K !