Permalänk
Medlem

Lenovo L580 usel prestanda?

Har denna som lånelaptop från utbildningen jag går. Installerade Fusion360 då det är en cnc-utbildning. Tycker prestandan är helt usel och enligt windows når jag aldrig över 50% processoraktivitet och ännu mindre på grafikkort (tror iofs F360 drar mest nytta av en kärna, vet inte hur windows mäter). Har energischema för hög prestanda och sladden i.

Har inte adminrättigheter men finns det något jag kan göra?

I5-8250U, integrerad grafik och 8gb RAM.

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Skrivet av Klyrre:

Har denna som lånelaptop från utbildningen jag går. Installerade Fusion360 då det är en cnc-utbildning. Tycker prestandan är helt usel och enligt windows når jag aldrig över 50% processoraktivitet och ännu mindre på grafikkort (tror iofs F360 drar mest nytta av en kärna, vet inte hur windows mäter). Har energischema för hög prestanda och sladden i.

Har inte adminrättigheter men finns det något jag kan göra?

I5-8250U, integrerad grafik och 8gb RAM.

Fyra år gammal 15W TDP Intel-CPU? Den får lov att vara lite slö. Och mycket riktigt: Fusion 360 är enkeltrådat i många lägen. Bara att bita ihop och le.