Permalänk
Medlem

Inte testat mer än kanske 30 minuter och det är visserligen BETA men maskinen i sign har problem att dra runt det.
Allt gick på max vid installation, satt ner till medium och testat lite men det laggar/fps-dropp rejält när man skjuter t.ex.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lysmask:

Håller med om att Battlefield lätt får mycket negativitet kring sig. Men som jag nämnt tidigare - detta måste vara den minst polerade betan de någonsin släppt.
Beta med 1 månad kvar till release, inte så att de kan skapa mirakel på denna korta period.

Brukar inte vara negativ, brukar tycka om deras spel, men måste tyvärr säga att detta var en stor besvikelse.
Tyvärr känner mina polare som också brukar älska battlefield-serien likadant. I denna upplaga saknas den typiska battlefield-känslan imo.
Dock är ju smaken som baken!

Låter som du inte spelade BF4 betan, horribel nätkod och saknade texturer, det var tider det!

Permalänk
Gallerikonnässör
Skrivet av sekips:

Låter som du inte spelade BF4 betan, horribel nätkod och saknade texturer, det var tider det!

Många som verkar ha glömt att BF4 i princip var ospelbart när det släpptes.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Medlem

Läste detta, https://answers.ea.com/t5/General-Discussion-Feedback/Was-thi...
Och mycket tycks/känns som det stämmer. Skulle kunna förklara varför de visar en gammal beta(ALDRIG att någon skulle visa en gammal beta om de har kommit längre egentligen). Dom har kastat om spelet i sista minut och behöver känna efter lite och därmed också kunna säga att det var en gammal beta som försvar.

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BananaFace:

Läste detta, https://answers.ea.com/t5/General-Discussion-Feedback/Was-thi...
Och mycket tycks/känns som det stämmer. Skulle kunna förklara varför de visar en gammal beta(ALDRIG att någon skulle visa en gammal beta om de har kommit längre egentligen). Dom har kastat om spelet i sista minut och behöver känna efter lite och därmed också kunna säga att det var en gammal beta som försvar.

Det är rimliga förklaringar. Jag menar många inklusive mig själv tycker det känns som en blandning av Warzone och Apex, två br spel!! Oavsett vad deras grundtanke var så känns inte detta som ett Battlefield vi är vana med och det är mer på ont än gott just nu.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av FLAXMANNEN:

Många som verkar ha glömt att BF4 i princip var ospelbart när det släpptes.

Man har väl förträngt en del
Minns att Paracel Storm alltid krashade och det var så sjukt frustrerande då den banan var bland dom häftigaste med stormen och fartyget som går på grund.

Permalänk
Medlem

Jag hade riktigt kul under betan, var längesedan jag spelade ett spel och bara kände att jag inte släppa det, tror jag började säga bara en till match runt kl 23, och stängde av datorn vid 02 natten mot söndag. Mycket buggar och skulle vilja ha lite lägre TTK eller kraftfullare bössor. Men kommer bli köp definitivt.

Visa signatur

Driven, Optimistisk & Social

Permalänk
Medlem
Skrivet av BananaFace:

Läste detta, https://answers.ea.com/t5/General-Discussion-Feedback/Was-thi...
Och mycket tycks/känns som det stämmer. Skulle kunna förklara varför de visar en gammal beta(ALDRIG att någon skulle visa en gammal beta om de har kommit längre egentligen). Dom har kastat om spelet i sista minut och behöver känna efter lite och därmed också kunna säga att det var en gammal beta som försvar.

Helt klart intressant läsning. Om det nu visar sig att det stämmer så förklarar det kanske varför jag hade svårt att gilla betan. Avsaknaden av fundamentala grejer som man sen skyller på att "Det är ett par månader gammal beta" köper jag inte riktigt.

Hade hoppats på någon igenkänningsfaktor från BFV men så här i efterhand vet jag inte om jag kan komma på något överhuvudtaget. Hoppas man får rätsida på saker och ting för det var längesen man suktade så efter ett nytt battlefield och då vore det ju trist med en problematisk release.

Visa signatur

Intel i7 8700k 5,2Ghz@1,4v Delidad | Asus MAXIMUS XI HERO Z390 | ASUS EKWB RTX 3090 | 32GB G.skill 3200mhz | 2*500GB SAMSUNG EVO 860 | 2*1TB WD SN750 | Full custom loop | Thermaltake x71 | LG OLED CX48

Permalänk
Medlem

Jag kommer avvakta.
Har lagt 7-800 timmar vardera på BF1 & BFV men känner ingen hype inför 2042. Av det jag sett hittills känns det lite för mycket COD för min smak, hoppas att så inte är fallet. Sen vill jag också se om de tar krafttag mot fuskare innan köp. BFV hade inget inbyggt anti cheat öht.

Med BFV kändes det tyvärr som att EA mest ville sälja så många ex av spelet som möjligt och struntade i resten. Mixtrandet med TTK något halvår efter release för att "locka nya spelare" och att spelet lanserades utan anti cheat var en tydlig indikation på det, typ: "vi skiter i om du fuskar, bara du köper ett ex".

Upp till bevis nu känner jag.

Visa signatur

10700k | STRIX RTX 3080 OC White | NZXT N7 Z490 White | Kraken Elite 280 White | 4x8GB Corsair Dominator RGB DDR4 3200MHz White | Acer Nitro XV322QKKV 4K@144hz | Phanteks AMP 1000W v2 White | Jonsbo D41 Mesh White | SteelSeries Apex 3 TKL | Logitech G305 | HyperX Cloud Flight

Permalänk
Medlem
Skrivet av FLAXMANNEN:

Många som verkar ha glömt att BF4 i princip var ospelbart när det släpptes.

Minns långhalsarna i bf4 betan, sjukt underhållande 😀

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 7200 32gb A-die@6200MT/s]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXeem:

Minns långhalsarna i bf4 betan, sjukt underhållande 😀

Det var t.o.m tidigare än så. Hyfsat säker på att det var BF3 betan nämligen

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Gick tillbaka och försökte spela BFV igår kväll och herrejisses va många problem det spelet har.

Nä, jag längtar otåligt på BF2042 nu

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Skrivet av noujzz:

Jag kommer avvakta.
Har lagt 7-800 timmar vardera på BF1 & BFV men känner ingen hype inför 2042. Av det jag sett hittills känns det lite för mycket COD för min smak, hoppas att så inte är fallet. Sen vill jag också se om de tar krafttag mot fuskare innan köp. BFV hade inget inbyggt anti cheat öht.

Med BFV kändes det tyvärr som att EA mest ville sälja så många ex av spelet som möjligt och struntade i resten. Mixtrandet med TTK något halvår efter release för att "locka nya spelare" och att spelet lanserades utan anti cheat var en tydlig indikation på det, typ: "vi skiter i om du fuskar, bara du köper ett ex".

Upp till bevis nu känner jag.

Easy Anti-Cheat är ju det som dra igång när man startar spelet iallfall vet inte hur bra det är men har inte sett några tidigare BF spel som har något anti-cheat program?
https://www.easy.ac/en-us/

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem

Har sett en del gameplay, lirade inte betan själv dock. Hade inte hunnit även om jag velat tyvärr. Men det ser riktigt trevligt ut, ser fram emot när det släpps skarpt

Sedan de visade upp spelet har jag ogillat plus systemet dock. Tycker inte det hör hemma i battlefield. Och om det inte finns möjlighet att tex välja att inte använda det och få någon typ av bonus, verkar inte så, är det alltså en grej som bara tar bort djup från spelet. Tycker det är synd. Val av sikte osv ska ju betyda ngt när det inte gör det så tappar man ju det djupet. Hade det gett en bonus att inte nyttja det hade det ju gett lite djup igen. Personligen kommer jag unbinda den knappen och låtsas att skiten inte ens finns bara. Extremt krystat att bara byta saker så hux flux.

Däremot har jag inget emot att klasserna är borta. För mig och polarna när vi lirar är det nice att någon tex inte måste vara support utan kan bara ta med rätt grejer och sen ta det vapen de är sugna på att lira med bara. Nackdelen är väl att även detta riskerar att ta bort lite djup, MEN det kan också ge ökat djup iom att en grupp kan verkligen optimera sin totala sammansatta loadout beroende på vad som behövs.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Easy Anti-Cheat är ju det som dra igång när man startar spelet iallfall vet inte hur bra det är men har inte sett några tidigare BF spel som har något anti-cheat program?
https://www.easy.ac/en-us/

BF1 hade något slags anti cheat om jag inte minns fel, FairFight hette det tror jag. Det bannades iallafall spelare friskt ett tag. Därför var det en överraskning att BFV kom utan någonting alls.

Googlade och ser att BF2042 ska ha EAC. Vet inte hur effektivt det är, men det är ju iaf en indikation på att de lägger manken till den här gången.

Visa signatur

10700k | STRIX RTX 3080 OC White | NZXT N7 Z490 White | Kraken Elite 280 White | 4x8GB Corsair Dominator RGB DDR4 3200MHz White | Acer Nitro XV322QKKV 4K@144hz | Phanteks AMP 1000W v2 White | Jonsbo D41 Mesh White | SteelSeries Apex 3 TKL | Logitech G305 | HyperX Cloud Flight

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raynstorm:

Gick tillbaka och försökte spela BFV igår kväll och herrejisses va många problem det spelet har.

Nä, jag längtar otåligt på BF2042 nu

Jaså som vadå?
Kanon lir

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Lite humor att gå tillbaka och läsa BFV tråden i forumet. Och hur folk gnäller över spelet och att det är för mycket cod, dåligt optimerat, dåliga banor osv osv. Men nu när Nya Battlefield är på g, då är BFV världens bästa Battlefield helt plötsligt.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Inte testat mer än kanske 30 minuter och det är visserligen BETA men maskinen i sign har problem att dra runt det.
Allt gick på max vid installation, satt ner till medium och testat lite men det laggar/fps-dropp rejält när man skjuter t.ex.

Exakt samma hade jag

Visa signatur

[Deepcool Quadstellar Infinity] [AMD 7800X3D] [Gigabyte RTX 3080 Ti VISION OC 12G] [ASUS TUF GAMING X670E-PLUS] [Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB] [Samsung 990 Pro 2TB] [Corsair RM850X V2 White] [Phanteks Glacier One 360D30 White] [LG OLED48C2]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raynstorm:

Gick tillbaka och försökte spela BFV igår kväll och herrejisses va många problem det spelet har.

Nä, jag längtar otåligt på BF2042 nu

Jag spelar fortfarande BFV några timmar/vecka och det är inte omöjligt att jag blivit "hemmablind" men jag blir nyfiken vad det är för problem du syftar på? Det spelet har helt klart haft många problem men i dagens skick upplever jag inga problem.

Visa signatur

10700k | STRIX RTX 3080 OC White | NZXT N7 Z490 White | Kraken Elite 280 White | 4x8GB Corsair Dominator RGB DDR4 3200MHz White | Acer Nitro XV322QKKV 4K@144hz | Phanteks AMP 1000W v2 White | Jonsbo D41 Mesh White | SteelSeries Apex 3 TKL | Logitech G305 | HyperX Cloud Flight

Permalänk
Medlem
Skrivet av noujzz:

Jag spelar fortfarande BFV några timmar/vecka och det är inte omöjligt att jag blivit "hemmablind" men jag blir nyfiken vad det är för problem du syftar på? Det spelet har helt klart haft många problem men i dagens skick upplever jag inga problem.

En helt orimlig mängd fuskare först och främst. Förstör ju var och varannan match.

Balansen mellan infanteri och fordon är helt wack.

Så fort det blir en aningen öppen karta spelar 90% av spelarna Recon och står i varsitt hörne av kartan och skjuter på varann och ingen jäkel bryr sig om flaggorna.

Kartorna är helt ärligt överlag riktigt tråkiga med ett par undantag.

Systemet med assignments hur man måste lämna sin lobby för att få rewards och aktivera nya assignments är oerhört störigt.

Sen tycker jag bara flowet och gunplay inte är något för mig. Jag har många fler timmar i BF1 och jag föredrar det över BFV. Om det inte vore för Sweet spot sniping, överdriven spotting och granat spam så hade BF1 varit helt grymt fortfarande.

Alla gillar vi olika saker förstås men det blev väldigt tydligt hur lite jag personligen gillade BFV och hur mycket jag ser fram emot BF2042.

Testade för övrigt ett nytt spel som heter Splitgate och jisses vad roligt jag hade

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raynstorm:

En helt orimlig mängd fuskare först och främst. Förstör ju var och varannan match.

Balansen mellan infanteri och fordon är helt wack.

Så fort det blir en aningen öppen karta spelar 90% av spelarna Recon och står i varsitt hörne av kartan och skjuter på varann och ingen jäkel bryr sig om flaggorna.

Kartorna är helt ärligt överlag riktigt tråkiga med ett par undantag.

Systemet med assignments hur man måste lämna sin lobby för att få rewards och aktivera nya assignments är oerhört störigt.

Sen tycker jag bara flowet och gunplay inte är något för mig. Jag har många fler timmar i BF1 och jag föredrar det över BFV. Om det inte vore för Sweet spot sniping, överdriven spotting och granat spam så hade BF1 varit helt grymt fortfarande.

Alla gillar vi olika saker förstås men det blev väldigt tydligt hur lite jag personligen gillade BFV och hur mycket jag ser fram emot BF2042.

Testade för övrigt ett nytt spel som heter Splitgate och jisses vad roligt jag hade

Ah, trodde du syftade på rena buggar.

Jag gillar flowet och gunplay i BFV, men i övrigt håller jag med dig i det mesta du tar upp. Kartorna är en sak jag stört mig på från dag ett. Några av de nyare som släppts allt eftersom är ganska roliga, men de är få och jag har avslutat många sittningar enbart pga tråkig karta.

Gillar BF1 också även om jag tycker skyttet är lite för enkelt. Där är det ju mest hipfire och spray som gäller med de flesta bössor, ADS suger på i princip alla bössor utan scope. I BFV är det tvärtom vilket kräver lite mer av spelaren och det gillar jag.

Har inte kollat in Splitgate. Däremot kan jag rekommendera Insurgency Sandstorm om du inte testat det. Ruskigt trevligt skytte imo.

Visa signatur

10700k | STRIX RTX 3080 OC White | NZXT N7 Z490 White | Kraken Elite 280 White | 4x8GB Corsair Dominator RGB DDR4 3200MHz White | Acer Nitro XV322QKKV 4K@144hz | Phanteks AMP 1000W v2 White | Jonsbo D41 Mesh White | SteelSeries Apex 3 TKL | Logitech G305 | HyperX Cloud Flight

Permalänk
Medlem
Skrivet av noujzz:

Ah, trodde du syftade på rena buggar.

Jag gillar flowet och gunplay i BFV, men i övrigt håller jag med dig i det mesta du tar upp. Kartorna är en sak jag stört mig på från dag ett. Några av de nyare som släppts allt eftersom är ganska roliga, men de är få och jag har avslutat många sittningar enbart pga tråkig karta.

Gillar BF1 också även om jag tycker skyttet är lite för enkelt. Där är det ju mest hipfire och spray som gäller med de flesta bössor, ADS suger på i princip alla bössor utan scope. I BFV är det tvärtom vilket kräver lite mer av spelaren och det gillar jag.

Har inte kollat in Splitgate. Däremot kan jag rekommendera Insurgency Sandstorm om du inte testat det. Ruskigt trevligt skytte imo.

Ja nej buggar är inget direkt jag märker av i BFV längre.

Jag har kikat på Insurgency Sandstorm och ska absolut ge det en chans! Ser faktiskt riktigt trevligt ut.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk

Hazard Zone trailer senare idag:

https://www.youtube.com/watch?v=nkMiPwL8G1w

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem

I nuläget känns Portal och Harzard Zone mest intressant. Beta multiplayern kändes inte rätt men hoppas såklart det blir bättre till launch. Hursomhelst, det kommer nog finnas något för alla i bf2042.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Skrivet av Clasito:

I nuläget känns Portal och Harzard Zone mest intressant. Beta multiplayern kändes inte rätt men hoppas såklart det blir bättre till launch. Hursomhelst, det kommer nog finnas något för alla i bf2042.

Portal tror jag kommer bli min favorit också. Kanske mest för att få återuppleva gamla kartor igen.

Är dock inte så insatt hur det fungerar med servrar, kommer man att se vad som gäller på olika servrar tro?
Det vill säga om det t.ex. bara är gamla kartor, vilket spelläge samt vapen som gäller osv...

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Det var t.o.m tidigare än så. Hyfsat säker på att det var BF3 betan nämligen

/ BF3-glorydays xD

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av revolt_III:

Portal tror jag kommer bli min favorit också. Kanske mest för att få återuppleva gamla kartor igen.

Är dock inte så insatt hur det fungerar med servrar, kommer man att se vad som gäller på olika servrar tro?
Det vill säga om det t.ex. bara är gamla kartor, vilket spelläge samt vapen som gäller osv...

Det får man ju hoppas annars kommer man sitta där som ett ufo. Allra mest taggad på BC2 banorna ^^

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Skrivet av Clasito:

Det får man ju hoppas annars kommer man sitta där som ett ufo. Allra mest taggad på BC2 banorna ^^

Jag längtar mest efter El Alamein som är min all time favoritkarta

Spelade tyvärr inte BC2 så mkt men Arica kan nog bli rolig.

Annars tror jag Caspian Border kommer bli en karta som jag gillar.

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem

Lirade betan ett tag men måste säga att jag blev lite besviken. Det var jävligt svårt att se fienden, det var svårt att se vem som gjorde vad(då gillar jag klasser mer) och var inget fan av HUD:en heller. Sen var det jävligt få fordon kändes det som? Det var som om jag lirade CoD Warzone BF Edition. Får hoppas antalet fordon per lag får sig en liten utökning till fulla spelet.

Kommer antagligen köpa spelet ändå, men tror inte det blir dag 1 som jag tänkt mig utan en bit längre fram.

Permalänk
Medlem

En av de mer påtagliga tillkortakommandena, som jag ser det, är kartan och designen. Kartan var oinspirerande och "blocky". Med det menar jag alla de stora fyrkantiga rummen, nästan helt utan inredning, raka korridorer - lite som fps-spel såg ut 5-10 år sedan. Det jag kommer att tänka på är en gammal version av Unreal Tournament, tror det var 2004. Var är alla detaljerna?

Jag har spelat BFV sedan det kom och där finns fina urbana miljöer, man kan gå in i hus och gömma sig, möbler, blomkrukor, bord och stolar mm. I BF2042-betan är det bara en massa stora tomma hangar-liknande miljöer Jag hoppas verkligen att detta förbättras rejält till det riktiga spelet släpps. Jag har spelat alla BF-spelen sedan 1942 och jag vill verkligen att det här blir bra!

Visa signatur

AMD Ryzen 7800x3d | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | LG 42" C2 OLED | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro