Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Defekt XTZ 99 W10.16

Defekt XTZ 99 W10.16 skänkes.

Startar men "slår ifrån" kontinuerligt när den har ström. Inga missljud eller övriga problem fram tills detta hände. Jag har bytt säkring och öppnat förstärkaren, ser ingenting trasigt och då har jag ingen ytterligare elektronikkompetens.

Man kan köpa till en ny förstärkardel från XTZ för 2600kr (om kampanjen fortgår för uppgradering) alt. ordinarie pris 3500kr och då är det "samma sub" som den på länken nedan för 7500kr. Att byta förstärkardel är inte svårt alls. Det här är alltså en möjlighet att få en mycket kompetent begagnad bas för inte så mycket pengar.
https://www.xtz.se/product/sub-12-17-edge

Hämtas i Västerås eller fraktas för fraktkostnaden. Jag vill bara att den kommer till användning för någon.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Utnyttja din dag, var dag.

Permalänk
Medlem

Tjena, vad skulle frakt till GBG gå på tror du?

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem

Är inte din en 10tum och länken en 12 tum ?

Permalänk
Medlem

Jag har en vän som kan komma å hämta den om det skulle funka! @Faggan här på Swec

Visa signatur

Vad är RGB?

Permalänk
Medlem

Kan det vara själva elementet ( högtalaren ) som blivit påverkat så det är en konstant sluten krets? Alltså slagit snett eller något så att spolen ligger emot magneten eller att trådarna mellan koppling och kon ligger emot varandra?

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChipZ:

Tjena, vad skulle frakt till GBG gå på tror du?

Inte helt gratis skulle jag tro. Försökte söja på schenker men något gick fel. Jag kollar primärt med de i närområdet.

Skrivet av Twilighter:

Är inte din en 10tum och länken en 12 tum ?

Det stämmer. Beklagar misstaget. Tog länken direkt från mejltråd med XTZ och hade själv missat att de länkade fel.

Skrivet av Kucera:

Jag har en vän som kan komma å hämta den om det skulle funka! @Faggan här på Swec

Det låter smidigast för mig! Återkom med Faggans nummer i PM så kan vi lösa det logistiska.

Skrivet av Ant3:

Kan det vara själva elementet ( högtalaren ) som blivit påverkat så det är en konstant sluten krets? Alltså slagit snett eller något så att spolen ligger emot magneten eller att trådarna mellan koppling och kon ligger emot varandra?

Kan säkert vara så. Jag kollade lite snabbt inuti men vet inte riktigt vad jag ska leta efter men såg ingenting som var bränt eller trasigt.

Visa signatur

Utnyttja din dag, var dag.

Permalänk
Medlem

Kan väl flika in att det inte är helt ovanligt att dom äldre slutstegen på dessa ger upp, så med största sannolikhet är det vad som hänt även här. Har själv bytt på steg på två likadana när det begav sig.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad

Visa signatur

Utnyttja din dag, var dag.