Elbilar - Tråden för intresserade

Permalänk
Medlem
Skrivet av serdyllon:

- Bilen känns inte liten men faktiskt inte (för) stor heller. Den känns på något vis väldigt lagom både i förarsätet och som passagerare. Jag hade förväntat mig att den skulle kännas mycket större med tanke på allt snack om storleken. Det är först när man ställer den bredvid andra bilar som man inser att den är... stor. Parkerade bredvid en Yaris vilket fick den att se ut som rena leksaksbilen i jämförelse.

- Komforten under körning är verkligen top notch både i tätort och på landsväg. Just komfort har alltid varit det viktigaste för min del. Dämpningen klarar av väggupp och ojämnheter i vägen riktigt bra. Säteskomforten är riktigt bra också och går att ställa in med en miljard olika reglage (minst 3 för många i mitt tycke, men nå väl).

- Laddningen är... snabb. Behövs det ens så pass snabb laddning? Kanske inte. Men det är taget. Skönt om man åker till Norge där du betalar för tiden du laddar snarare än effekten, vilket jag tror kommer bli allt vanligare även här i takt med att laddstationerna campas av personer som gått iväg för att käka.

- Svarta klädseln är att rekommendera framför den ljusa. Vi hade tänkt välja den ljusa först, men den mörka passar mycket bättre ihop med materialvalen i bilen. Det enda som är lite synd är de vita ramarna runt skärmarna, men stör man sig oerhört på just den biten finns det billig vinyltejp. Efter ett tag kommer de flesta förmodligen inte tänka på skärmens ramar.

- Vissa har klagat på att RW-modellen inte skulle vara tillräckligt rapp på grund av vikten. Jag har inte märkt av det alls. Jämfört med Tesla, visst, men jämfört med nästan allt annat (under lyxbudget) är den är så pass vass att du aldrig kan uppnå maxpotentialen med våra nuvarande hastighetsbegränsningar. Sätter du plattan i botten trycks du bakåt i sätet.

- Eluttaget i baksätet har en minst sagt awkward placering. Man får verkligen leta efter det och överhänget från mittensätets sittdyna blockerar sikten. Det är en struntsak, absolut, men samtidigt synd att det inte satt i mittkonsolen. Hade nog hellre haft en statisk mittkonsol och bättre placering av det uttaget.

- Bilens autolåsfunktion gör att man ibland inte kan öppna bagageluckan när man står där bak. Finns säkert en inställning för att handskas med det (... hoppas jag).

- Skärmen är helt okej. Inte 120hz respons, men helt okej. Har inte upplevt att den varit otydlig vare sig i dagsljus eller i mörker. Sedan lär 99% förmodligen använda sina telefoner hellre än den inbyggda mjukvaran som är som inbyggd mjukvara är för jämnan = inte lika bra som Android/iOS.

- Auto-styrningen gör att ratten stundtals kan upplevas mer trögvriden än vad den egentligen är. Om man inte absolut älskar lane assist så rekommenderar jag att man stänger av den funktionen. Jag kommer kanske ha den på vid långfärd på motorväg, men knappast i stadskörning där det är många filbyten, start-stopp och svängar. Då blir den mest tröttsam.

- Baklyktorna är inte tända under färd? Finns säkert en inställning för det också, som jag inte hittat ännu. Du får en hel byrålåda med manualer som ingen orkar läsa. Den som söker skola finna förmodar jag.

- Räckvidden motsvarar spec om du inte kör som om körkortet var 2 dagar gammalt. Eco Mode ger mig ~45 mil om det är torra vägar och inte blåser storm. Normal Mode ger 40+. Sport har jag inte kört en hel tur på, men enligt bilens egna beräkningar tappar du förmodligen 3-4 mil jämfört med normalläget.

- Plingandet är inte så farligt som jag trodde det skulle vara. Men ett högt dubbel-pip när man öppnar och stänger bagageluckan är ganska irriterande. Hoppas det går att stänga av någonstans. Du får i varje fall inte något PIP-PIP-PIP när du backar, som på en lastbil (... eller tidigare modeller av Ioniq).

- Den augmenterade heads-up-displayen i vindrutan är ganska tydlig, men i starkt solljus är den svår att se. Den ser också ut som om den ligger i ett hologram mellan glaset och ett till skikt som inte finns. Svårt att beskriva i text, men man vänjer sig efter ett tag. Eftersom den vänstra skärmen delvis är obstruerad av ratten tycker jag heads-up-displayen är en bra feature. Jag upplever sällan att jag behöver kolla på skärmen, vilket är ganska tacksamt.

Kort sagt: en riktigt trevlig bil. Inte jämförbar med någon ICE jag suttit i (även i de högre prisklasserna).

Rolig läsning för mig, som väntar på leverans av en Ioniq5 Advanced. Uppgraderar från en Kia Niro PHEV. Ska bli skönt att slippa ladda varje natt. Plingandet är jag van vid, Nya EU regler gör att baklyktorna inte tänds vid körning i dagsljus. På Niron gick det att göra en inställning så att bakdörrar och baklucka går att öppna när växelväljaren är i läge P.

Visa signatur

Ubuntu 22.04, W11, Ryzen 5 5600X, CMK16GX4M2Z3600C18, Asus Tuf Gaming B550M-Plus (WiFi), MSI Radeon 5700. Ioniq 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av stgr:

EL i alla 5 kilometrarna sedan diesel eller bensin resten av vägen..

Nästan rätt, el i 50 km och sen bensin.
Men det innebär att jag klarar den mesta körningen på el.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serdyllon:

- Bilen känns inte liten men faktiskt inte (för) stor heller. Den känns på något vis väldigt lagom både i förarsätet och som passagerare. Jag hade förväntat mig att den skulle kännas mycket större med tanke på allt snack om storleken. Det är först när man ställer den bredvid andra bilar som man inser att den är... stor. Parkerade bredvid en Yaris vilket fick den att se ut som rena leksaksbilen i jämförelse.

- Komforten under körning är verkligen top notch både i tätort och på landsväg. Just komfort har alltid varit det viktigaste för min del. Dämpningen klarar av väggupp och ojämnheter i vägen riktigt bra. Säteskomforten är riktigt bra också och går att ställa in med en miljard olika reglage (minst 3 för många i mitt tycke, men nå väl).

- Laddningen är... snabb. Behövs det ens så pass snabb laddning? Kanske inte. Men det är taget. Skönt om man åker till Norge där du betalar för tiden du laddar snarare än effekten, vilket jag tror kommer bli allt vanligare även här i takt med att laddstationerna campas av personer som gått iväg för att käka.

- Svarta klädseln är att rekommendera framför den ljusa. Vi hade tänkt välja den ljusa först, men den mörka passar mycket bättre ihop med materialvalen i bilen. Det enda som är lite synd är de vita ramarna runt skärmarna, men stör man sig oerhört på just den biten finns det billig vinyltejp. Efter ett tag kommer de flesta förmodligen inte tänka på skärmens ramar.

- Vissa har klagat på att RW-modellen inte skulle vara tillräckligt rapp på grund av vikten. Jag har inte märkt av det alls. Jämfört med Tesla, visst, men jämfört med nästan allt annat (under lyxbudget) är den är så pass vass att du aldrig kan uppnå maxpotentialen med våra nuvarande hastighetsbegränsningar. Sätter du plattan i botten trycks du bakåt i sätet.

- Eluttaget i baksätet har en minst sagt awkward placering. Man får verkligen leta efter det och överhänget från mittensätets sittdyna blockerar sikten. Det är en struntsak, absolut, men samtidigt synd att det inte satt i mittkonsolen. Hade nog hellre haft en statisk mittkonsol och bättre placering av det uttaget.

- Bilens autolåsfunktion gör att man ibland inte kan öppna bagageluckan när man står där bak. Finns säkert en inställning för att handskas med det (... hoppas jag).

- Skärmen är helt okej. Inte 120hz respons, men helt okej. Har inte upplevt att den varit otydlig vare sig i dagsljus eller i mörker. Sedan lär 99% förmodligen använda sina telefoner hellre än den inbyggda mjukvaran som är som inbyggd mjukvara är för jämnan = inte lika bra som Android/iOS.

- Auto-styrningen gör att ratten stundtals kan upplevas mer trögvriden än vad den egentligen är. Om man inte absolut älskar lane assist så rekommenderar jag att man stänger av den funktionen. Jag kommer kanske ha den på vid långfärd på motorväg, men knappast i stadskörning där det är många filbyten, start-stopp och svängar. Då blir den mest tröttsam.

- Baklyktorna är inte tända under färd? Finns säkert en inställning för det också, som jag inte hittat ännu. Du får en hel byrålåda med manualer som ingen orkar läsa. Den som söker skola finna förmodar jag.

- Räckvidden motsvarar spec om du inte kör som om körkortet var 2 dagar gammalt. Eco Mode ger mig ~45 mil om det är torra vägar och inte blåser storm. Normal Mode ger 40+. Sport har jag inte kört en hel tur på, men enligt bilens egna beräkningar tappar du förmodligen 3-4 mil jämfört med normalläget.

- Plingandet är inte så farligt som jag trodde det skulle vara. Men ett högt dubbel-pip när man öppnar och stänger bagageluckan är ganska irriterande. Hoppas det går att stänga av någonstans. Du får i varje fall inte något PIP-PIP-PIP när du backar, som på en lastbil (... eller tidigare modeller av Ioniq).

- Den augmenterade heads-up-displayen i vindrutan är ganska tydlig, men i starkt solljus är den svår att se. Den ser också ut som om den ligger i ett hologram mellan glaset och ett till skikt som inte finns. Svårt att beskriva i text, men man vänjer sig efter ett tag. Eftersom den vänstra skärmen delvis är obstruerad av ratten tycker jag heads-up-displayen är en bra feature. Jag upplever sällan att jag behöver kolla på skärmen, vilket är ganska tacksamt.

Kort sagt: en riktigt trevlig bil. Inte jämförbar med någon ICE jag suttit i (även i de högre prisklasserna).

Riktigt bra inlägg! Mer sådant! Så trött på alla som klagar på elbilar och framhäver bensin/diesel. Vill ju läsa sådana här reviews 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av oakar:

Ja det blir som tjänstebil i detta fallet med, men var väldigt positivt överraskad när jag provkörde den och riktigt schysst interiör. Kul att du nämner lastutrymmet, det är väl det jag är mest tveksam över, känns litet? och att man inte kan lasta nåt fram som man kan göra på tesla. Tycker förmånsvärdet ändå ligger på en ok nivå för det man får.

Jag måste säga att utrymmet känns stort. Lånade hem en då jag ville testa om en barnvagn gick in. Och det gjorde den, problemfritt. Jag anser att den har något av de största lastutrymmena i sin klass. Även med ofällt baksäte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-I H:

Rolig läsning för mig, som väntar på leverans av en Ioniq5 Advanced. Uppgraderar från en Kia Niro PHEV. Ska bli skönt att slippa ladda varje natt. Plingandet är jag van vid, Nya EU regler gör att baklyktorna inte tänds vid körning i dagsljus. På Niron gick det att göra en inställning så att bakdörrar och baklucka går att öppna när växelväljaren är i läge P.

Är det inte bara i Auto-läget baklyktorna är släckta? Jag skulle i alla fall aldrig köpt en bil där jag inte kan välja att de alltid skall vara på. Tycker det är rent livsfarligt att inte ha det.

Permalänk
Medlem

Denna tråden borde heta "Ekonomisk modell runt Elbilar"

Trodde vi skulle diskutera roliga saker runt ägande av elbilar.

Nåväl! Skitsamma

Väntar fortfarande leverans på min 2022 KIA E-Niro

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: Samsung S24plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av serdyllon:

Är inte det standard DRL ljus? Antar att du inte hade en modern bil innan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av serdyllon:

Bra recension.

Kul du är nöjd!

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doomfarer:

Är det inte bara i Auto-läget baklyktorna är släckta? Jag skulle i alla fall aldrig köpt en bil där jag inte kan välja att de alltid skall vara på. Tycker det är rent livsfarligt att inte ha det.

Det är olika mellan olika bilar hur sånt här är. Jag har släckt bak och varselljus fram i 0, Auto ger automatik mellan varselljus och halvljus samt tänt bak hela tiden. Parkering ger samma belysning som Auto ger dagtid (dvs varselljus och tänt bak), med skillnaden att instrumentbelysning och skärmar hamnar i mörkerläge.

Tillägg: 0 sätter instrumentbelysningen i dagläge, medan Auto växlar beroende på om halvljuset är tänt eller inte. Sedan är Auto även kopplat till torkarna, så att halvljuset tänds tidigare ifall torkarna används. Då kan det bli dagläge på instrumentbelysningen, trots att halvljuset är tänt. Normalt halvljus finns också förstås, vilket tvingar halvljuset att vara tänt.

Permalänk
Medlem

Har svårt Att bestämma vilken elbil man ska ha.. Hyundai ioniq5 kia ev6 eller vw id4 skoda enyaq.. Behöver rätt stor bil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

Har svårt Att bestämma vilken elbil man ska ha.. Hyundai ioniq5 kia ev6 eller vw id4 skoda enyaq.. Behöver rätt stor bil.

Jag är inne på samma som dig och resonerar såhär. Jag ska dock leasa:

Ev6 får man för strax över 5000kr/mån inkl försäkring 1500mil.

Ioniq 5, samma bottenplatta som ev6 men enligt min smak fulare interiör, mindre batteri och längre leveranstid.

Id4, dyrare, var inte speciellt imponerad när jag satt i den.

Enyaq, riktigt snygg, helt okej interiör och är mer suvig, men även den dyrare.

Hur jag än vrider och vänder på det vinner Ev6 varje gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nuken:

Bra skrivet!

Det är för sånt här man hänger i tråden.

Men hur låter det när du backar? Antar att det måste vara nåt tillagt ljud nuförtiden?

Hörs faktiskt inget ljud alls vid backning.
Hade förberett mig på VESS och det går ju att aktivera, men jag klarar mig utan

Skrivet av P-I H:

Då har du något gott att se fram emot! Jag hade höga förväntningar och de infriades verkligen. Hoppas du blir lika nöjda du med din!

Angående baklyktorna: ja, vid dagsljus är det en sak. Men de var helt släckta även vid 23-tiden när det var mörkt som i en säck. Funderar på om det berodde på att jag körde ut i låg hastighet från en villaparkering, men det är ju lite svårt att inspektera sådant utan att vara två.

Skrivet av Alrik:

Riktigt bra inlägg! Mer sådant! Så trött på alla som klagar på elbilar och framhäver bensin/diesel. Vill ju läsa sådana här reviews 😁

Vi får hjälpas åt att kapa tillbaka tråden helt enkelt

Skrivet av Don_Tool:

Denna tråden borde heta "Ekonomisk modell runt Elbilar"

Trodde vi skulle diskutera roliga saker runt ägande av elbilar.

Nåväl! Skitsamma

Väntar fortfarande leverans på min 2022 KIA E-Niro

Vi valde faktiskt mellan nya E-Niron och I5, så ser fram emot att få höra dina intryck så småningom!

Skrivet av sandos:

Är inte det standard DRL ljus? Antar att du inte hade en modern bil innan?

Jo, men detta var på natten. Har läst igenom manualens 618 sidor men inte hittat något om att det skulle gå att stänga av bakljuset nattetid. Får undersöka saken närmare nästa vecka helt enkelt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

Skrivet av K-D][Aramis:

Ioniq 5, samma bottenplatta som ev6 men enligt min smak fulare interiör, mindre batteri och längre leveranstid.

Vet inte om det är till någon hjälp för er, men vår short list var just I5, EV6, iD4, Enyaq och E-Niron.

E-Niron kändes mest prisvärd för vad man fick, men var för liten för våra behov. Bland de övriga hade både Enyaq och EV6 för lång leveranstid medan vi fick erbjudande om att få I5:an i oktober. ID4:an kändes inte lika bra som de övriga när vi summerade alla plus och minus. Snabbladdningen i EV6 och I5 kändes mer framtidssäker, medan Enyaq hade bäst lastutrymme sett till användbara liter (eftersom I5 har så pass snävt sluttande bagagelucka).

@Aramis: En EV6 med största batteriet och snabbare leveranstid än I5 för 5000 kr låter onekligen svårslaget i den listan.

Enyaq blev för dyr för oss också när man jämförde samma utrustningsnivå på de olika bilarna. Du får mycket från Kia/Hyundai som man får betala extra för från VWG. För vår del behövde vi ju ta med förmånsvärdet i beräkningen också och då blev Enyaq dyraste alternativet, med ganska god marginal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Yeah skulle med ta EV6. Alternativt Enyaq av de i VAG gruppen.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo

Permalänk
Medlem

Går man in på privatleasing av Enyaq:

https://privatleasing.skoda.se/tillval/enyaq_iv

Så är snabbladdning som tillägg på 125 kr/mån.

Vad är ens det paketet? Trodde standard var att ladda 125 kW via DC?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Tack! Ska åka provköra en ev6 i veckan.
Ska också leasa tänker jag pga utvecklingen går så fort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Går man in på privatleasing av Enyaq:

https://privatleasing.skoda.se/tillval/enyaq_iv

Så är snabbladdning som tillägg på 125 kr/mån.

Vad är ens det paketet? Trodde standard var att ladda 125 kW via DC?

Gissar att de menar att det ingår ett paket från Ionity, dvs du blir rejält lurad.
Annars förstår jag inte heller.

Permalänk
Medlem

Glöm inte att pruta. Jag gick från 7400kr till 5900kr i månaden på vår i princip fullsmetade Enyaq. Har inte glastak och HUD, tror det är allt annat. Köpte dock vinterdäcken själv då leasing av dom är en dålig idé rent ekonomiskt. Du betalar för nya däck och får lämna tillbaka dom. Köp dom hellre privat, behåll dom eller sälj dom efter 3 år.

Så det går att göra mycket på leasingpriset om man ställer ett par ÅF:s offerter mot varann.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av OC&Burn:

Glöm inte att pruta. Jag gick från 7400kr till 5900kr i månaden på vår i princip fullsmetade Enyaq. Har inte glastak och HUD, tror det är allt annat. Köpte dock vinterdäcken själv då leasing av dom är en dålig idé rent ekonomiskt. Du betalar för nya däck och får lämna tillbaka dom. Köp dom hellre privat, behåll dom eller sälj dom efter 3 år.

Så det går att göra mycket på leasingpriset om man ställer ett par ÅF:s offerter mot varann.

Jag tycker det har blivit svårare och svårare då allt är centralstyrt och dom inte kan påverka priserna. Säger dom iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Jag tycker det har blivit svårare och svårare då allt är centralstyrt och dom inte kan påverka priserna. Säger dom iaf

Det är vad dom säger.
Min närmsta handlare som jag tillslut köpte av, var rätt öppen i slutskedet av köpet och sa att de hade en tyst överenskommelse om att närmsta ÅF längst efter kusten inte skulle pruta. Detta då deras kunder inte orkade resa för sina bilar = lätta pengar.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av OC&Burn:

Det är vad dom säger.
Min närmsta handlare som jag tillslut köpte av, var rätt öppen i slutskedet av köpet och sa att de hade en tyst överenskommelse om att närmsta ÅF längst efter kusten inte skulle pruta. Detta då deras kunder inte orkade resa för sina bilar = lätta pengar.

Är inte detta en definition av kartellbildning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stgr:

Är inte detta en definition av kartellbildning?

Det kan man ju absolut tycka, samtidigt så är det ju inget som säger att de måste pruta överhuvudtaget.
Kan säga att en av deras ÅF med det tysta avtal frångick då detta och därmed satte igång prutningen för min del. Så de verkar inte hålla benhårt på detta.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem

Ska åka och kika på en E-Niro nu hos närmsta återförsäljare och den verkar vara högintressant som min första elbil

Permalänk
Medlem
Skrivet av OC&Burn:

Det kan man ju absolut tycka, samtidigt så är det ju inget som säger att de måste pruta överhuvudtaget.
Kan säga att en av deras ÅF med det tysta avtal frångick då detta och därmed satte igång prutningen för min del. Så de verkar inte hålla benhårt på detta.

Jag är kluven om en kia eller en skoda.. Ev6 eller enyaq verkar båda bra bilar. Osäker på om skodan är värd 1000-1500 extra. Och jag tycker verkligen inte om att behöva kryssa i alla tillval. Bättre att ha som kia 3-4 modell val bara haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

Jag är kluven om en kia eller en skoda.. Ev6 eller enyaq verkar båda bra bilar. Osäker på om skodan är värd 1000-1500 extra. Och jag tycker verkligen inte om att behöva kryssa i alla tillval. Bättre att ha som kia 3-4 modell val bara haha

Jag har inte sett Kian IRL så jag ville inte chansa. Enyaqen (särskilt med Sportline) inger ett väldigt gediget intryck med hög kvalitetskänsla. Extremt tyst i kupén med, då man får extra ljudisolering i det paketet samt generösa utrymmen.

Men Kian ska väl finnas för visning inom någon vecka? Testa båda och skaffa en personlig uppfattning om vilken som passar dig bäst.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

Ska åka och kika på en E-Niro nu hos närmsta återförsäljare och den verkar vara högintressant som min första elbil

Jag har redan beställt och det blev Yacht Blue E-Niro med Tech paketet, längtar tills jag får den. Jag tror nog du blir nöjd för alla jag känner som äger denna bilen är suuuupernöjd med den och hur den presterar. Detta är min första Elbil också och jag tror detta är ett riktigt bra inkliv på elbilsfronten. Köpa eller Leasa? Jag väljer att leasa och min bil hamnade på 4790kr/månad och då är det vinterhjul inkluderat i det priset också

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: Samsung S24plus

Permalänk
Medlem

Ingen som nappat på MG Marvel R? Om ja, vilka bilar stod det mellan innan valet föll på MG'n?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

Både Ev6 och Enyaq är klarutrustade i sin instegspaket med adaptiv farthållare osv.

Jämför man dem då mot varandra så är det 4700 kr/mån mot 5300 kr/mån.

Så det är 600 kr skillnad och inte 1000-1500 kr.

Skulle själv fortfarande ta EV6 men skiljer mindre..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Ingen som nappat på MG Marvel R? Om ja, vilka bilar stod det mellan innan valet föll på MG'n?

Om ingen an våra vanliga bilmärken ändrar priset på sina leasingpriser till våren så ska jag leasea en MG Marvel R då!

3700 kr/mån är väldigt bra pris.

Närmaste konkurrenten jag skulle välja är EV6 och den ligger på 4700 kr/mån.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Om ingen an våra vanliga bilmärken ändrar priset på sina leasingpriser till våren så ska jag leasea en MG Marvel R då!

3700 kr/mån är väldigt bra pris.

Närmaste konkurrenten jag skulle välja är EV6 och den ligger på 4700 kr/mån.

Hade du kunnat låta bli awd isåfall? 3995 för det. Jag hade nog tagit fetaste versionen när det skiljer så pass lite.