Rådgivning om Tradera-dator please
Hej !. Jag hade tänkt att köpa mig en Windows XP-dator för att kunna spela en klase gamla PC-spel som jag införskaffat på diverse reor genom åren,men aldrig öppnat.En "full size"-kontorsdator i vardagsrummet är inget som känns särskilt tilltalande,och någon ändamålsenlig,tv-spelsliknande "färdig" gamingkonsoll för äldre windowsspel,tycks aldrig komma.-Under rådande brist på alternativ är det som ligger närmast till hands,en stationär XP-dator med så liten formfaktor som möjligt,och med tillhörande trådlös handkontroll och tangentbord (omvandlare DVI-HDMI tycks gå att få tag i för rimliga summor).
Problemet är att mina kunskaper om datorer och systemkrav är starkt begränsade.Men spel som jag har tänkt att ge mig på är väl ungefär lite "Battlefield"/"Call of duty"-relaterat,"GTA San Andreas","Diablo 2","Black & white 2","Return to castle Wolfenstein" och lite diverse från epoken 1995-2005 (att spel från före millennieskiftet KAN vara problematiska på XP har jag redan fått förklarat för mig,men jag är redo att ta den risken).
En dator jag fått pejl på är en på Tradera,nämligen denna:
https://www.tradera.com/item/1202/508343937/hp-mini-dator-win...
När datorn/länken blir inaktuell,så är de angivna värdena (säljarens kommentarer inom parantes) enligt följande:
¤ [""Datorn är egentligen gjord för Windows 7,och en original Win 7 Home Premium licens är klistrad på den"".]
¤ [""Windows XP original licensskod/etikett medföljer. XP Pro är nyinstallerat på nyformatterad hårddisk""].
¤ Modell :HP/Compaq CQ1140SC
¤ Processor: AMD E-450
¤ Integrerad grafik ATI Radeon HD6320 [""VGA+DVI utgångar""]
¤ Minne. 2Gb DDR3 [""1 ledig plats finns av 2 totalt.Hur många kör XP med DDR3 minne ?""].
¤ Hårddisk: 300 Gb SATA
¤ 6 st USB
¤ DVD-brännare
¤ LAN gigabit
¤ Minneskortläsare
¤ Integrerat Ljudkort
Hur dessa värden står sig i förhållande till mina aktuella spelbehov har jag ingen aning om,och det är där ni i detta community kommer in i bilden.-Om nån här kan såna här grejer,inkl. om systemkrav hos ca 20 år gamla PC-spel,SÅ ÄR JAG TACKSAM FÖR ALL SAKKUNNIG HJÄLP !.