Köpa nytt batteri till laptop - vilken sida rekommenderar du att jag beställer från?

Permalänk
Medlem

Köpa nytt batteri till laptop - vilken sida rekommenderar du att jag beställer från?

Hejsan!

Jag behöver köpa ett nytt batteri till min laptop. Vilken sida rekommenderar ni att jag beställer ifrån?
Märket jag behöver är hp 917724-855 - 4 kärnor.

Tacksam för hjälp!

Visa signatur

Prisa Gud, här kommer uppgraderingskittet!

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kantorn:

Hejsan!

Jag behöver köpa ett nytt batteri till min laptop. Vilken sida rekommenderar ni att jag beställer ifrån?
Märket jag behöver är hp 917724-855 - 4 kärnor.

Tacksam för hjälp!

Läs vad som står på batteriet och googla på det eller sök på amazon/ebay

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk
Medlem

Hmm?

Skrivet av vinylens:

Läs vad som står på batteriet och googla på det eller sök på amazon/ebay

Så du menar att det skulle stå på det batteri jag behöver byta ut från vilken webbsida jag borde beställa ett nytt? Intressant teori... men tyvärr var det inte så. Men tack för visat intresse!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det jag försöker få reda på är alltså om någon kan rekommendera en sida från vilken jag kan beställa ett batteri till min laptop. Har någon en sådan att dela med mig?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej

Jag har köpt ett flertalet batterier till olika Laptops hos EET, helt okej priser har det varit med snabb leverans.
De har en bra produkt guide så man lätt hittar delar till sin modell!.

https://www.eetgroup.com/sv-se/guides

OBS! om du inte hittar din Laptop modell eller batteri, så har det funkat att man kontaktar dom så har dom kunna fixa hem det.

Kan rekommendera EET //mikeyboy

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikeyboy:

Hej

Jag har köpt ett flertalet batterier till olika Laptops hos EET, helt okej priser har det varit med snabb leverans.
De har en bra produkt guide så man lätt hittar delar till sin modell!.

https://www.eetgroup.com/sv-se/guides

OBS! om du inte hittar din Laptop modell eller batteri, så har det funkat att man kontaktar dom så har dom kunna fixa hem det.

Kan rekommendera EET //mikeyboy

Tack så mycket! Jättebra hjälp!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tyvärr så ser jag nu att EET har upphört med försäljning till privatkunder

Permalänk
Medlem

eBay/Amazon och liknande skulle jag undvika till 100% om jag köpte batteri. Har ju ingen aning om vad man egentligen får o vissa är direkt livsfarliga.

Så jag följer tråden med spänning. Var köper man billiga, legitima, batterier och med ett brett utbud?

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

eBay/Amazon och liknande skulle jag undvika till 100% om jag köpte batteri. Har ju ingen aning om vad man egentligen får o vissa är direkt livsfarliga.

Så jag följer tråden med spänning. Var köper man billiga, legitima, batterier och med ett brett utbud?

Mitt senaste batteri är köpt på eBay och det fungerar bra. tidigare har jag köpt batterier https://www.laptop-battery.org.uk/ men sist jag skickade ett mail till de så fick jag aldrig något svar tyvärr

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kantorn:

Jag beställde sist från https://batteryempire.de/. Tror jag hade batteriet på plats två dagar senare. Fungerar bra, däremot var det ganska gammalt (280 dagar sedan produktion) och hade tappat cirka 10 procent av angiven kapacitet, så ~3100 mAh istället för 3400 mAh. Har mejlat dem om det och ska se vad de säger.

Permalänk
Medlem

Du kan gå in på www.partsurfer.hp.com söka på serienumret på din dator och leta upp partnummret på batteriet. Har själv beställt batteri till min dator på batteriexperten.se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av addebest:

Du kan gå in på www.partsurfer.hp.com söka på serienumret på din dator och leta upp partnummret på batteriet.

Den sidan fungerar inte för mig. Får att webbläsaren inte kan hitta hemsidan

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Den sidan fungerar inte för mig. Får att webbläsaren inte kan hitta hemsidan

Prova https://partsurfer.hp.com/

Visa signatur

Sometimes you can't pay it back, so you just have to pay it forward.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakro807:

Jag beställde sist från https://batteryempire.de/. Tror jag hade batteriet på plats två dagar senare. Fungerar bra, däremot var det ganska gammalt (280 dagar sedan produktion) och hade tappat cirka 10 procent av angiven kapacitet, så ~3100 mAh istället för 3400 mAh. Har mejlat dem om det och ska se vad de säger.

Hur kunde du kontrollera kapaciteten? Intressant om det är enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irre:

Vissa tillverkare har appar för det. HP har t.ex. HP support assistent där man kan se hälsan på batteri antal cycler mm

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Vissa tillverkare har appar för det. HP har t.ex. HP support assistent där man kan se hälsan på batteri antal cycler mm

Min telefon hade 93% batterihälsa enligt AccuBattery när den var helt ny. Brukar batterier stå på 100%?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kladdpapper:

Min telefon hade 93% batterihälsa enligt AccuBattery när den var helt ny. Brukar batterier stå på 100%?

Har ingen aning om telefoner, det jag pratade om var bärbara datorer

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irre:

Via HP Support Assistant stämde väldigt väl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Har ingen aning om telefoner, det jag pratade om var bärbara datorer

Jag menade mer gererellt med batterier. Har du köpt ett batteri till laptopen/köpt ny dator där batterihälsan varit 100%?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kladdpapper:

Jag menade mer gererellt med batterier. Har du köpt ett batteri till laptopen/köpt ny dator där batterihälsan varit 100%?

Var väldigt länge sedan jag köpte ny dator. Har de senaste 8-9 åren köpt datorer beggat och då har batteriet naturligtvis inte varit på 100%. Det fetare batteriet till min Lenovo dator som jag köpte för ca 1.5 år sedan rapporterade iallafall 100%

Det är det högra (Sanyo) batteriet jag pratar om i denna bild. Där ser du batteriets hälsa. Detta var typ första dagen jag använde batteriet

Visa signatur